maagog Napisano 19 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2014 Czy moge zalozyc opone o indeksie 100 (800 kg) do samochodu, ktory wymaga min 104 (900 kg). Jest to ryzykowne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
toomek Napisano 19 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2014 > Czy moge zalozyc opone o indeksie 100 (800 kg) do samochodu, ktory wymaga min 104 (900 kg). Jest to > ryzykowne? Jest to aż 400 kg na samochód. Dość duża różnica. Opona jak jest niedopasowana do samochodu jest bardziej podatna na uszkodzenia płócien. Opony na pewno mają tolerancje dodatkową, ale raczej nie ryzykowałbym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 19 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2014 > Czy moge zalozyc opone o indeksie 100 (800 kg) do samochodu, ktory wymaga min 104 (900 kg). Jest to > ryzykowne? Założyć możesz, kto Ci zabroni? Pytanie, ile takim manewrem oszczędzasz, by nie okazało się w razie "W", że to najdroższe oszczędności w życiu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 19 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2014 > Czy moge zalozyc opone o indeksie 100 (800 kg) do samochodu, ktory wymaga min 104 (900 kg). Jest to > ryzykowne? To maksymalna nośność. Auto jeździ zaladowane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maagog Napisano 19 Listopada 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Listopada 2014 > To maksymalna nośność. Auto jeździ zaladowane? Raczej nie, ale w przypadku osi przedniej ladunek cos zmienia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WITEK Napisano 19 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2014 > Czy moge zalozyc opone o indeksie 100 (800 kg) do samochodu, ktory wymaga min 104 (900 kg). Jest to > ryzykowne? Może tylko napiszę, że busy z przewymiarowanymi alu zawsze mją opony osobowe dla niższych łądowności bo opon cięzarowych na 17-ki lub 18-ki nie dostaniesz. i wożą łądunki i nic im się nie dzieje. MOze ew. szybciej się zużywają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
toomek Napisano 19 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2014 > Może tylko napiszę, że busy z przewymiarowanymi alu zawsze mją opony osobowe dla niższych > łądowności bo opon cięzarowych na 17-ki lub 18-ki nie dostaniesz. i wożą łądunki i nic im się > nie dzieje. MOze ew. szybciej się zużywają Są opony 17 i 18 z literką C. Są też opony typu XXL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 19 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2014 > Czy moge zalozyc opone o indeksie 100 (800 kg) do samochodu, ktory wymaga min 104 (900 kg). Jest to > ryzykowne? A jakie jest max obciążenie osi dla tego pojazdu? Jest taka pozycja w DR, ale zazwyczaj wypełniona jest błędnie więc najlepiej dotrzeć do danych producenta. Dzielisz tą liczbę przez 2 (+ ew. zamiana na kg) i jeśli wychodzi więcej niż 800kg to nie możesz takiej opony zastosować bo na przeglądzie rej. albo w razie wypadku możesz mieć problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 20 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2014 > A jakie jest max obciążenie osi dla tego pojazdu? Jest taka pozycja w DR, ale zazwyczaj wypełniona > jest błędnie więc najlepiej dotrzeć do danych producenta. Dzielisz tą liczbę przez 2 (+ ew. > zamiana na kg) i jeśli wychodzi więcej niż 800kg to nie możesz takiej opony zastosować bo na > przeglądzie rej. albo w razie wypadku możesz mieć problem tia, pod warunkiem, że "pan diagnosta" czy pan "władza" mają jakieś pojęcie co to nośność i indeks prędkości. Doświadczenie podpowiada mi, że zazwyczaj nie wiedzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wmak Napisano 20 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2014 > tia, pod warunkiem, że "pan diagnosta" czy pan "władza" mają jakieś pojęcie co to nośność i indeks > prędkości. > Doświadczenie podpowiada mi, że zazwyczaj nie wiedzą. Na przeglądy do ASO i SKP jeżdżę zawsze w lutym na zimówkach z indeksem prędkości Q -160km/h autem gdzie homologacja wymaga conajmniej H - 210 km/h. Nigdy nikt tego nie sprawdzał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 20 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2014 > Na przeglądy do ASO i SKP jeżdżę zawsze w lutym na zimówkach z indeksem prędkości Q -160km/h autem > gdzie homologacja wymaga conajmniej H - 210 km/h. > Nigdy nikt tego nie sprawdzał. Nie ma problemu aby zamontować opony z niższym indeksem pod warunkiem nie przekraczania ich prędkości max. Niemcy naklejają na zegarach albo na szybie naklejkę z info o ograniczeniu a sporo nowszych aut np. Mercedesy mają możliwość ustawienia ogranicznika prędkości do indeksu opon. Są też takie auta które mają Vmax np. 170km/h a homologacja wymaga opon z indeksem V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 20 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2014 > tia, pod warunkiem, że "pan diagnosta" czy pan "władza" mają jakieś pojęcie. > Doświadczenie podpowiada mi, że zazwyczaj nie wiedzą. Ale już pan prokurator może się zainteresować tymi danymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 22 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2014 > Ale już pan prokurator może się zainteresować tymi danymi. Wystarczy biegły badający ewentualną kolizję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 22 Listopada 2014 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2014 > Ale już pan prokurator może się zainteresować tymi danymi. Szczególnie jeśli okaże się, że przyczyną wypadku było wymuszenie pierwszeństwa lub nadmierna prędkość Nie wpadajcie w paranoje panowie. Nośność opony ma się pokrywać z MAKSYMALNYM DOPUSZCZALNYM naciskiem na oś. Warto zauważyć, że między "wagą pojazdu gotowego do jazdy" a DMC leży przeważnie kilkaset kg. Warto tez oddzielić indeks nośności od indeksu prędkości bo to jednak dwie różne sprawy. Rozumiem pilnowanie nośności gdy auto lata wiecznie załadowane. Nie rozumiem siania paniki gdy auto lata wiecznie puste a opony mają dość nośności aby to udźwignąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.