Skocz do zawartości

Nosnosc


maagog

Rekomendowane odpowiedzi

> Czy moge zalozyc opone o indeksie 100 (800 kg) do samochodu, ktory wymaga min 104 (900 kg). Jest to

> ryzykowne?

Jest to aż 400 kg na samochód. Dość duża różnica.

Opona jak jest niedopasowana do samochodu jest bardziej podatna na uszkodzenia płócien.

Opony na pewno mają tolerancje dodatkową, ale raczej nie ryzykowałbym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy moge zalozyc opone o indeksie 100 (800 kg) do samochodu, ktory wymaga min 104 (900 kg). Jest to

> ryzykowne?

Założyć możesz, kto Ci zabroni? niewiem.gif

Pytanie, ile takim manewrem oszczędzasz, by nie okazało się w razie "W", że to najdroższe oszczędności w życiu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy moge zalozyc opone o indeksie 100 (800 kg) do samochodu, ktory wymaga min 104 (900 kg). Jest to

> ryzykowne?

Może tylko napiszę, że busy z przewymiarowanymi alu zawsze mją opony osobowe dla niższych łądowności bo opon cięzarowych na 17-ki lub 18-ki nie dostaniesz. i wożą łądunki i nic im się nie dzieje. MOze ew. szybciej się zużywają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może tylko napiszę, że busy z przewymiarowanymi alu zawsze mją opony osobowe dla niższych

> łądowności bo opon cięzarowych na 17-ki lub 18-ki nie dostaniesz. i wożą łądunki i nic im się

> nie dzieje. MOze ew. szybciej się zużywają

Są opony 17 i 18 z literką C. Są też opony typu XXL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy moge zalozyc opone o indeksie 100 (800 kg) do samochodu, ktory wymaga min 104 (900 kg). Jest to

> ryzykowne?

A jakie jest max obciążenie osi dla tego pojazdu? Jest taka pozycja w DR, ale zazwyczaj wypełniona jest błędnie więc najlepiej dotrzeć do danych producenta. Dzielisz tą liczbę przez 2 (+ ew. zamiana na kg) i jeśli wychodzi więcej niż 800kg to nie możesz takiej opony zastosować bo na przeglądzie rej. albo w razie wypadku możesz mieć problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jakie jest max obciążenie osi dla tego pojazdu? Jest taka pozycja w DR, ale zazwyczaj wypełniona

> jest błędnie więc najlepiej dotrzeć do danych producenta. Dzielisz tą liczbę przez 2 (+ ew.

> zamiana na kg) i jeśli wychodzi więcej niż 800kg to nie możesz takiej opony zastosować bo na

> przeglądzie rej. albo w razie wypadku możesz mieć problem

tia, pod warunkiem, że "pan diagnosta" czy pan "władza" mają jakieś pojęcie co to nośność i indeks prędkości.

Doświadczenie podpowiada mi, że zazwyczaj nie wiedzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tia, pod warunkiem, że "pan diagnosta" czy pan "władza" mają jakieś pojęcie co to nośność i indeks

> prędkości.

> Doświadczenie podpowiada mi, że zazwyczaj nie wiedzą.

Na przeglądy do ASO i SKP jeżdżę zawsze w lutym na zimówkach z indeksem prędkości Q -160km/h autem gdzie homologacja wymaga conajmniej H - 210 km/h.

Nigdy nikt tego nie sprawdzał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na przeglądy do ASO i SKP jeżdżę zawsze w lutym na zimówkach z indeksem prędkości Q -160km/h autem

> gdzie homologacja wymaga conajmniej H - 210 km/h.

> Nigdy nikt tego nie sprawdzał.

Nie ma problemu aby zamontować opony z niższym indeksem pod warunkiem nie przekraczania ich prędkości max. Niemcy naklejają na zegarach albo na szybie naklejkę z info o ograniczeniu a sporo nowszych aut np. Mercedesy mają możliwość ustawienia ogranicznika prędkości do indeksu opon.

Są też takie auta które mają Vmax np. 170km/h a homologacja wymaga opon z indeksem V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale już pan prokurator może się zainteresować tymi danymi.

Szczególnie jeśli okaże się, że przyczyną wypadku było wymuszenie pierwszeństwa lub nadmierna prędkość hehe.gif

Nie wpadajcie w paranoje panowie. Nośność opony ma się pokrywać z MAKSYMALNYM DOPUSZCZALNYM naciskiem na oś. Warto zauważyć, że między "wagą pojazdu gotowego do jazdy" a DMC leży przeważnie kilkaset kg. Warto tez oddzielić indeks nośności od indeksu prędkości bo to jednak dwie różne sprawy.

Rozumiem pilnowanie nośności gdy auto lata wiecznie załadowane. Nie rozumiem siania paniki gdy auto lata wiecznie puste a opony mają dość nośności aby to udźwignąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.