Skocz do zawartości

podgrzewacz płynu w xp


strazak72r

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem tu nowy , więc witam wszystkich francowatych.

Moje pytanie dotyczy tzw. podgrzewacz wody w xp . 2.0 hdi 2000r.

Mam wrażenie że trochę późno się nagrzewa a termostat wymieniłem i chyba dobrze odpowietrzyłem , więc chciałbym sprawdzić czy działa ten podgrzewacz , tylko nie wiem gdzie on jest i jak go sprawdzić ....podpowiecie coś?

z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj sobie spokój.

Ja wczoraj zamontowałem nowe świeczki, bawiłem się w odpowietrzanie, wszystkie styki elektryczne jak nowe. Sam podgrzewacz grzeje jak głupi, a silnik łapie temperaturę dopiero po 15 km jazdy. łapy opadają.

Niby wszystko ok, a jednak cos jest na rzeczy. Jak sie nagrzeje to i można porządnie nagrzać w kabinie.

Zauważyłem, że jedynie porządne przepałowanie pozwala się szybko rozgrzać silnikowi i moment robi się ciepło. No ale ja nie mam sumienia tak się znęcać.

Zamówiony mam nowy termostat zrobiony na zamówienie. Termostat z temp otwarcia 92 stopnie C. Jak to nie pomoże- zostawiam jak jest. Zima to tylko 3 miesiące.

PS. Podgrzewacz jest umiejscowiony na ścianie grodziowej tuż pod pompą hamulcową. Dostęp marny, ale da się tam zajrzeć. Sterownik tego to nic innego jak czarna puszka tuż obok przepływomierza powietrza. Wewnątrz dwa zwykłe przekaźniki i dwa bezpieczniki 40A. Zasilanie wprost z mostka plusowego . Znajdziesz to idąc po kablach od podgrzewacza. Oczywiście sterowaniem przekaźnikami zajmuje się inne ustrojstwo. Dosyć sporo przewodów ze złączką tam dochodzi. Drugi jej koniec ginie w gąszczu wiązki elektrycznej.

Sprawdzisz czy działą w prosty sposób. Trzeba zbadać czy dochodzi napięcie na świece żarowe wkręcone w podgrzewacz. U mnie po uruchomieniu silnika podgrzewacz jest zasilany aż do osiągnięcia przez silnik temp prawie 80 stopni Celsjusza. Czyle zapalają się dwie kreski na wskaźniku i podgrzewacz zostaje wyłączony. Ponowne włączenie następuje gdy temp silnika spadnie w okolice 70 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Daj sobie spokój.

> Ja wczoraj zamontowałem nowe świeczki, bawiłem się w odpowietrzanie, wszystkie styki elektryczne

> jak nowe. Sam podgrzewacz grzeje jak głupi, a silnik łapie temperaturę dopiero po 15 km jazdy.

> łapy opadają.

> Niby wszystko ok, a jednak cos jest na rzeczy. Jak sie nagrzeje to i można porządnie nagrzać w

> kabinie.

> Zauważyłem, że jedynie porządne przepałowanie pozwala się szybko rozgrzać silnikowi i moment robi

> się ciepło. No ale ja nie mam sumienia tak się znęcać.

> Zamówiony mam nowy termostat zrobiony na zamówienie. Termostat z temp otwarcia 92 stopnie C. Jak to

> nie pomoże- zostawiam jak jest. Zima to tylko 3 miesiące.

> PS. Podgrzewacz jest umiejscowiony na ścianie grodziowej tuż pod pompą hamulcową. Dostęp marny, ale

> da się tam zajrzeć. Sterownik tego to nic innego jak czarna puszka tuż obok przepływomierza

> powietrza. Wewnątrz dwa zwykłe przekaźniki i dwa bezpieczniki 40A. Zasilanie wprost z mostka

> plusowego . Znajdziesz to idąc po kablach od podgrzewacza. Oczywiście sterowaniem

> przekaźnikami zajmuje się inne ustrojstwo. Dosyć sporo przewodów ze złączką tam dochodzi.

> Drugi jej koniec ginie w gąszczu wiązki elektrycznej.

> Sprawdzisz czy działą w prosty sposób. Trzeba zbadać czy dochodzi napięcie na świece żarowe

> wkręcone w podgrzewacz. U mnie po uruchomieniu silnika podgrzewacz jest zasilany aż do

> osiągnięcia przez silnik temp prawie 80 stopni Celsjusza. Czyle zapalają się dwie kreski na

> wskaźniku i podgrzewacz zostaje wyłączony. Ponowne włączenie następuje gdy temp silnika

> spadnie w okolice 70 stopni.

spoko dzięki wielkie , i sorry że tak późno piszę.

Mam wielką prośbę mógłbyś pstryknąć fotkę bo za cholerę nie mogę namierzyć tego podgrzewacza pod pompą , może go nie mam czy co....puszkę niby mam tą z tymi przekaźnikami i bezpiecznikami a samego podgrzewacza nie widzę .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> spoko dzięki wielkie , i sorry że tak późno piszę.

> Mam wielką prośbę mógłbyś pstryknąć fotkę bo za cholerę nie mogę namierzyć tego podgrzewacza pod

> pompą , może go nie mam czy co....puszkę niby mam tą z tymi przekaźnikami i bezpiecznikami a

> samego podgrzewacza nie widzę .

http://klub.citroen.triger.com.pl/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=95779&forum=96

w tym temacie opisałem co wiem na ten temat. są fotki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

> W moim 1,6HDI na kompie wyskoczył błąd świec - jak można je sprawdzić? Drogie to w

> zakupie/wymianie?

świece żarowe łatwo sprawdzić sprawdzając ich rezystancje miernikiem uniwersalnym. Rezystancja na poziomie ok 1 Ohma - świeca dobra. Dopuszczalna rezystancja ok 5-6 Ohmów. Powyżej, np 60 Ohmów, świeca nie jest spalona ale częsciowo uszkodzona i nie będzie grzała jak należy - wymiana. Na mierniku rezystancja powyżej skali miernika lub nieskończonośc to świeca ma przerwe i ew. nie grzeje.

Sterownik też można sprawdzić badając napięcie na wtyczce wchodzącej na świecę. Jak w chwili przekręcenia zapłonu (zimny silnik) pojawi się napięcie to sterownik dobry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.