strazak72r Napisano 2 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2014 Jestem tu nowy , więc witam wszystkich francowatych. Moje pytanie dotyczy tzw. podgrzewacz wody w xp . 2.0 hdi 2000r. Mam wrażenie że trochę późno się nagrzewa a termostat wymieniłem i chyba dobrze odpowietrzyłem , więc chciałbym sprawdzić czy działa ten podgrzewacz , tylko nie wiem gdzie on jest i jak go sprawdzić ....podpowiecie coś? z góry dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolchyla Napisano 2 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2014 Daj sobie spokój. Ja wczoraj zamontowałem nowe świeczki, bawiłem się w odpowietrzanie, wszystkie styki elektryczne jak nowe. Sam podgrzewacz grzeje jak głupi, a silnik łapie temperaturę dopiero po 15 km jazdy. łapy opadają. Niby wszystko ok, a jednak cos jest na rzeczy. Jak sie nagrzeje to i można porządnie nagrzać w kabinie. Zauważyłem, że jedynie porządne przepałowanie pozwala się szybko rozgrzać silnikowi i moment robi się ciepło. No ale ja nie mam sumienia tak się znęcać. Zamówiony mam nowy termostat zrobiony na zamówienie. Termostat z temp otwarcia 92 stopnie C. Jak to nie pomoże- zostawiam jak jest. Zima to tylko 3 miesiące. PS. Podgrzewacz jest umiejscowiony na ścianie grodziowej tuż pod pompą hamulcową. Dostęp marny, ale da się tam zajrzeć. Sterownik tego to nic innego jak czarna puszka tuż obok przepływomierza powietrza. Wewnątrz dwa zwykłe przekaźniki i dwa bezpieczniki 40A. Zasilanie wprost z mostka plusowego . Znajdziesz to idąc po kablach od podgrzewacza. Oczywiście sterowaniem przekaźnikami zajmuje się inne ustrojstwo. Dosyć sporo przewodów ze złączką tam dochodzi. Drugi jej koniec ginie w gąszczu wiązki elektrycznej. Sprawdzisz czy działą w prosty sposób. Trzeba zbadać czy dochodzi napięcie na świece żarowe wkręcone w podgrzewacz. U mnie po uruchomieniu silnika podgrzewacz jest zasilany aż do osiągnięcia przez silnik temp prawie 80 stopni Celsjusza. Czyle zapalają się dwie kreski na wskaźniku i podgrzewacz zostaje wyłączony. Ponowne włączenie następuje gdy temp silnika spadnie w okolice 70 stopni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 3 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2014 przez 5 zim nie miałem problemu z grzaniem w obu XP, daj po obrotach przez 1,5 km i będziesz miał ciepło tylko nie od razu po odpaleniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akmak Napisano 3 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2014 W moim 1,6HDI na kompie wyskoczył błąd świec - jak można je sprawdzić? Drogie to w zakupie/wymianie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 3 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2014 trzeba sprawdzic swiece i przekaznik, jedno i drugie w DV6 potrafi pasc... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
strazak72r Napisano 9 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2014 > Daj sobie spokój. > Ja wczoraj zamontowałem nowe świeczki, bawiłem się w odpowietrzanie, wszystkie styki elektryczne > jak nowe. Sam podgrzewacz grzeje jak głupi, a silnik łapie temperaturę dopiero po 15 km jazdy. > łapy opadają. > Niby wszystko ok, a jednak cos jest na rzeczy. Jak sie nagrzeje to i można porządnie nagrzać w > kabinie. > Zauważyłem, że jedynie porządne przepałowanie pozwala się szybko rozgrzać silnikowi i moment robi > się ciepło. No ale ja nie mam sumienia tak się znęcać. > Zamówiony mam nowy termostat zrobiony na zamówienie. Termostat z temp otwarcia 92 stopnie C. Jak to > nie pomoże- zostawiam jak jest. Zima to tylko 3 miesiące. > PS. Podgrzewacz jest umiejscowiony na ścianie grodziowej tuż pod pompą hamulcową. Dostęp marny, ale > da się tam zajrzeć. Sterownik tego to nic innego jak czarna puszka tuż obok przepływomierza > powietrza. Wewnątrz dwa zwykłe przekaźniki i dwa bezpieczniki 40A. Zasilanie wprost z mostka > plusowego . Znajdziesz to idąc po kablach od podgrzewacza. Oczywiście sterowaniem > przekaźnikami zajmuje się inne ustrojstwo. Dosyć sporo przewodów ze złączką tam dochodzi. > Drugi jej koniec ginie w gąszczu wiązki elektrycznej. > Sprawdzisz czy działą w prosty sposób. Trzeba zbadać czy dochodzi napięcie na świece żarowe > wkręcone w podgrzewacz. U mnie po uruchomieniu silnika podgrzewacz jest zasilany aż do > osiągnięcia przez silnik temp prawie 80 stopni Celsjusza. Czyle zapalają się dwie kreski na > wskaźniku i podgrzewacz zostaje wyłączony. Ponowne włączenie następuje gdy temp silnika > spadnie w okolice 70 stopni. spoko dzięki wielkie , i sorry że tak późno piszę. Mam wielką prośbę mógłbyś pstryknąć fotkę bo za cholerę nie mogę namierzyć tego podgrzewacza pod pompą , może go nie mam czy co....puszkę niby mam tą z tymi przekaźnikami i bezpiecznikami a samego podgrzewacza nie widzę . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolchyla Napisano 10 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2014 > spoko dzięki wielkie , i sorry że tak późno piszę. > Mam wielką prośbę mógłbyś pstryknąć fotkę bo za cholerę nie mogę namierzyć tego podgrzewacza pod > pompą , może go nie mam czy co....puszkę niby mam tą z tymi przekaźnikami i bezpiecznikami a > samego podgrzewacza nie widzę . http://klub.citroen.triger.com.pl/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=95779&forum=96 w tym temacie opisałem co wiem na ten temat. są fotki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 10 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2014 kiedy ktorys admin u nich raczy poprawic linkowanie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 10 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2014 > kiedy ktorys admin u nich raczy poprawic linkowanie ? Nigdy oni potrafią tylko konta blokować, jak Masz inne zdanie ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2015 > W moim 1,6HDI na kompie wyskoczył błąd świec - jak można je sprawdzić? Drogie to w > zakupie/wymianie? świece żarowe łatwo sprawdzić sprawdzając ich rezystancje miernikiem uniwersalnym. Rezystancja na poziomie ok 1 Ohma - świeca dobra. Dopuszczalna rezystancja ok 5-6 Ohmów. Powyżej, np 60 Ohmów, świeca nie jest spalona ale częsciowo uszkodzona i nie będzie grzała jak należy - wymiana. Na mierniku rezystancja powyżej skali miernika lub nieskończonośc to świeca ma przerwe i ew. nie grzeje. Sterownik też można sprawdzić badając napięcie na wtyczce wchodzącej na świecę. Jak w chwili przekręcenia zapłonu (zimny silnik) pojawi się napięcie to sterownik dobry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.