Skocz do zawartości

[H] Odpalanie


maka777

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Co może byc przyczyną że ciepły silnik zapala dopiero za drugim razem?

Chodzi o to, że jak zgaszę silnik i za parę minut znowu go zapalę to w większości przypadków nie udaje sie to za pierwszym razem.

Z zimnym nie ma problemów zapala za pierwszym razem.

I jeszcze jedna rzecz - na postoju na wolnych obrotach wskazówka obrotomierza delikatnie sie porusza w granicach +/- 1 mm. Tak sie dzieje na benzynie i na gazie.

Czy TTTM czy może należy wyczyścić przepustnicę i krokowca? Czy w przypadku Astry H trzeba robic adaptację po takim czyszczeniu?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik nie ma krokowca... ja po czyszczeniu przepustnicy nic nie musialem robic. A czy ten problem wystepuje nie zaleznie od tego na jakim paliwie gasisz samochod? Bo mniemam ze na Lpg przelacza sie sam po osignieciu okreslonej temperatury. Takze nie wiem czy problem nie lezy po stronie lpg skoro na rozgrzanym silniku jest problem go odpalic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Problem z odpalaniem wydaje się rozwiązany - pomogła wymiana świec. Póki co pali za pierwszym razem bez względu czy silnik zimny czy ciepły.

Natomiast co do nierównych obrotów - w przyszły weekend zabiorę się za czyszczenie przepustnicy i EGR i tu mam pytanie - czy aby wymontować te dwie rzeczy musze spuścic płyn chłodzący ? Nie wiem czy dobrze pamietam ale EGR i przepustnica są chyba włączone w układ chłodzący hmm.gif

I jeszcze krótkie pytanie odnośnie rozrządu - niedługo też będę wymieniał i pytanie jest następujące. Jeżeli chciałbym sprawdzić po wymianie pracę rozrządu bez zakładania osłon i paska wielorowkowego (alternatora) to czy moge to zrobić? Chodzi mi o to, że (chyba) pasek wilorowkowy napędza równiez pompę oleju - jeżeli się myle to proszę mnie poprawić.

Że ładowania nie będzie przez kilka chwil to nie problem chodzi mi tylko o to smarowanie czy nic się nie stanie jeśli pompa nie będzie napędzana?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Napędzanie pompy oleju paskiem byłoby poważnym błędem projektowym.

eee tam, jak pokazuje przykład 2.0TDI i słynnego napędu pompy olejowej nie ma czegoś takiego jak błąd projektowy - teraz księgowi projektują auta więc mogą zaprojektować cokolwiek im tylko przyjdzie do głowy... shhh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panie, ale tam jest napęd kołem zębatym, albo łańcuchem. Przynajmniej się starali, żeby było

> niezawodnie .

a nie, nie, nie, to by było zbyt solidne,

tam jest napęd takim "imbusikiem 6-tką" o, np tutaj ładnie to człowiek opisał grinser006.gif

a poniżej jeden z możliwych skutków usterki pompy w tym legendarnym silniku (wybaczcie jakość ale foto robione jeszcze bodaj nokią e51)

16042009001s.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tam jest napęd takim "imbusikiem 6-tką"

Imbusikiem od wałka wyrównoważającego, ale same wałki łańcuchem (w którym padał napinacz), albo kołem zębatym.

> a poniżej jeden z możliwych skutków usterki pompy w tym legendarnym silniku

Fake. Vagi sie nie psujo skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie

Niestety problem jest dalej... przy zimnym i ciepłym (częściej jednak na ciepłym). Teraz kilka moich przypuszczeń prosiłbym o weryfikację:

1) czujnik wału korbowego - ale wtedy chyba wywalać będzie błąd

2) podwieszony EGR - ale nie wiem czy powinien byc błąd i dlaczego częściej na ciepłym niz na zimnym - to by również tłumaczyło niewielkie falowanie obrotów.

3) walnięty czujnik temp. płynu

4) padnięty ECU - jak to ewentualnie sprawdzić?

5) tego nie jestem pewien ale zastanawiam sie jeszcze nad podwieszonymi zaworami wydechowymi w głowicy

Tak jak pisałem wcześniej - świece, cewka wymienione, pompa paliwa sprawna.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A na gazie pali zawsze za 1 razem?

Tego nie wiem bo zawsze silnik odpala najpierw na benzynie. Nie bardzo wiem czy sie da odpalić na samym gazie. Samochód kupiłem z instalacja gazową a nie mam do niej żadnej instrukcji. Wiem że jest to instalacja z wtryskiem bezpośrednim o nazwie icom. Generalnie jest z nimi problem bo mało jest w Polsce serwisów , które je obsługują.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, to V generacja. Awaryjnie na gazie nie moge odpalić.

Spuściłem gaz z instalacji i jeżdżę teraz na benzynie. Póki co pali z pierwszego strzału.

Zastanawiam się czy np. wtryskiwacz nie leje....i w momencie odpalania mieszanka nie jest za bogata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też o tym myślałem, tylko dlaczego odpala dobrze na zimno?

Gdyby wtryskiwacz przeciekał, to - z racji ciekłego gazu w przewodach - im dłużej stałby silnik, tym bardziej powinien być zalany.

Zakładając, że masz rację; może cieknie oringiem na połączeniu wtryskiwacza z gniazdem w którym siedzi. Po ostygnięciu obudowa się kurczy i połączenie uszczelnia się niewiem.gif.

Pojeździj tak kilka dni i jak będzie chodzić dobrze, to będziesz musiał wyjąć całą listwę i zobaczyć (np: wodą z mydłem), czy coś nie wycieka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Witam ponownie

Niestety problem z odpalaniem nadal jest. Mam jeszcze kilka dadatkowych wskazówek.

Problem jednak jest bez względu czy gaszę na benzynie czy na gazie.

Ostatnio zaobserwowałem, że czasami, kilka minut po wyłączniu silnika z tylnej częsci samochodu (bak lub butla) słychać taki dziwny dźwięk...jakby pierdzenie - chociaż bardziej przypomina mi to odgłos przejeżdżającego w oddali ścigacza grinser006.gif

Jak wystąpi ten dźwięk to nie zapalę za pierwszym razem. Jeżeli go nie ma to pali normalnie.

Zaobserwowałem, że jak nie chce odpalić to pomaga mu wciśnięcie pedału gazu. Jak lekko nacisnę to zapali.

W związku z tym moje podejrzenia kieruję na pompę paliwa lub układ paliwowy (spadek ciśnienia). Tylko pytanie jeżeli to pompa to dlaczego jeździ, przyspiesza normalnie? hmm.gif

Zastanawiam się jeszcze nad zbyt małymi luzami zaworowymi (podwieszony zawór wydechowy) czy np. mieszanka przy odpalaniu nie ucieka w wydech i w cylindrze nie ma się co się zapalić hmm.gif

Luzy pewnie pomierzę w najbliższym czasie więc będę trochę mądrzejszy...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.