cumel Napisano 6 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2014 Jako że nie kupiłem grzejnika na taki wymiar jak potrzebuje postanowiłem wykonać go samodzielnie Profil 40x60 6mb do tego 150 radiatorów profil 20x10 po 40mm każdy Całość amelinum z wykończeniem satynowym pokryte bezbarwnym lakierem proszkowym. Tajle już są Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mateusz086 Napisano 6 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2014 Upewnij się, czy na pewno bezbarwny lakier proszkowy ma wysoki współczynnik emisyjności podczerwieni (rzędu 0,9 lub więcej), bo jeśli bezbarwny lakier spowoduje, że grzejnik nadal będzie zachowywał się w zbliżony sposób, jak gołe aluminium o emisyjności rzędu 0,1, to całkowita moc grzejnika może różnić się o nawet 50% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cumel Napisano 6 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2014 > Upewnij się, czy na pewno bezbarwny lakier proszkowy ma wysoki współczynnik emisyjności > podczerwieni (rzędu 0,9 lub więcej), bo jeśli bezbarwny lakier spowoduje, że grzejnik nadal > będzie zachowywał się w zbliżony sposób, jak gołe aluminium o emisyjności rzędu 0,1, to > całkowita moc grzejnika może różnić się o nawet 50% To lakier może mieć aż taki wpływ przecież radiatory w 99% przypadków są gołe a reszta anodowana i działają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mateusz086 Napisano 6 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2014 > To lakier może mieć aż taki wpływ przecież radiatory w 99% przypadków są gołe a reszta anodowana > i działają Lepsze radiatory są malowane na czarno. Tam, gdzie są srebrne, to widocznie większe oddawanie ciepła przez podczerwień nie jest potrzebne. Zasadniczo są 3 sposoby przekazywania ciepła: zwykłe przewodnictwo ciepła - poprzez kontakt np. metal-powietrze. Zależy on wyłącznie od powierzchni całkowitej. Drugi sposób to jest konwekcja - ilość oddawanego ciepła zależy od ilości powierzchni pionowych i ich proporcji wysokość/szerokość. Ostatnią metodą jest promieniowanie podczerwone, czyli przekazywanie ciepła bezkontaktowo (np. jak czuć ciepło "od ogniska" stojąc 2 metry od niego - to jest głównie podczerwień). Zawsze ciepło przekazywane jest przez te 3 metody jednocześnie, jednak od konstrukcji grzejnika zależy w jakich odbywać się to będzie proporcjach. Np w grzejnikach konwektorowych większość ciepła przekazywane będzie konwekcyjnie. W takich pospawanych rurach, to konwekcja nie będzie jakaś ogromna, więc trzeba wspomagać się podczerwienią. Jak zostawiłbyś grzejnik niepomalowany (czyste aluminium), to grzejnik mógłby mieć np. 100*C, przyłożyłbyś rękę 20 cm od niego i mógłbyś prawie w ogóle nie czuć ciepła. Jakbyś pół grzejnika pomalował czarną farbą, to od razu emisyjność wzrośnie wielokrotnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 6 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2014 Będzie. Takie same tylko stalowe mam w komorze lakierniczej. Też samodziełka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cumel Napisano 6 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2014 > Będzie. Takie same tylko stalowe mam w komorze lakierniczej. To w poniedziałek spawam Króćce ameliniowe nie do kupienia ale tokarz poradził Będzie troszkę zabawy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 6 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2014 > To w poniedziałek spawam Króćce ameliniowe nie do kupienia ale tokarz poradził Będzie troszkę > zabawy Teraz spojrzałem uważnie i widzę że to jest pętla. Czy w środku jest jakaś kryza by wymusić przepływ wody dłuższą drogą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cumel Napisano 6 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2014 > Teraz spojrzałem uważnie i widzę że to jest pętla. Czy w środku jest jakaś kryza by wymusić > przepływ wody dłuższą drogą Obstawiam że jest niepotrzebna, choc mogę się mylić bo hydraulik ze mnie żaden Myślę że rury zasilania 1/2 zapewnią dość czynnika aby popłynął całym grzejnikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 6 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2014 > Obstawiam że jest niepotrzebna, choc mogę się mylić bo hydraulik ze mnie żaden Myślę że rury > zasilania 1/2 zapewnią dość czynnika aby popłynął całym grzejnikiem. Mylisz się. Bardzo słabo będzie długa pętla grzała, bo ma x razy większy opór niż krótsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cumel Napisano 7 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2014 > Mylisz się. > Bardzo słabo będzie długa pętla grzała, bo ma x razy większy opór niż krótsza. Wspawanie tam kryzy to nie problem tylko jak policzyć średnice otworu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 7 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2014 > Wspawanie tam kryzy to nie problem tylko jak policzyć średnice otworu Tam wystarczy mały przepływ. Myślę, że otwór lub dwa wiertłem 10 lub 12 wystarczy. Możesz też po prostu przyłącza obok siebie zrobić i wtedy dajesz pełną przegrodę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 7 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2014 > Jako że nie kupiłem grzejnika na taki wymiar jak potrzebuje postanowiłem wykonać go samodzielnie > Profil 40x60 6mb do tego 150 radiatorów profil 20x10 po 40mm każdy > Całość amelinum z wykończeniem satynowym pokryte bezbarwnym lakierem proszkowym. > Tajle już są Ścianę na 100% . Może jakis deflektor od sciany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 7 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2014 > Tam wystarczy mały przepływ. Myślę, że otwór lub dwa wiertłem 10 lub 12 wystarczy. > Możesz też po prostu przyłącza obok siebie zrobić i wtedy dajesz pełną przegrodę. To drugie miałem na myśli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Randar Napisano 7 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2014 > Wspawanie tam kryzy to nie problem tylko jak policzyć średnice otworu co kryza ? ten krotszy odcinek zaslepoc wenatrz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cumel Napisano 7 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2014 > co kryza ? ten krotszy odcinek zaslepoc wenatrz Jak zaślepić ? Przecież wtedy zupełnie nie będzie przepływu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 7 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2014 > Jak zaślepić ? Przecież wtedy zupełnie nie będzie przepływu. OK, ja myślałem, że zasilanie będzie z drugiej strony. Jeśli będzie tutaj, to ma prawo grzać bez kryz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 7 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2014 > OK, ja myślałem, że zasilanie będzie z drugiej strony. > Jeśli będzie tutaj, to ma prawo grzać bez kryz. Kurcze nie wiem czemu myślałem tak samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JacWeg Napisano 7 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2014 > Jak zaślepić ? Przecież wtedy zupełnie nie będzie przepływu. Zrób zasilanie z drugiej strony i przegrodę tak jak koledzy wcześniej radzili. Wtedy na 100% przepływ wody będzie przez cały grzejnik. To dla Ciebie taka duża różnica czy grzejnik będzie wisiał brzuszkami w prawą czy lewą stronę? A odpowietrznik grzejnika to przewidujesz w swoim projekcie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 7 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2014 Podrzuć fotki jak będziesz to miał pospawane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Randar Napisano 8 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2014 > Jak zaślepić ? Przecież wtedy zupełnie nie będzie przepływu. a bo źle popatrzyłem , generalnie ja bym dał króćce przyłączeniowe z drugiej strony i obrócił grzejnik o 180* i wtedy zaślepił. Bedzie wymuszony obieg dłuższą drogą i bedzie grzał aż miło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cumel Napisano 9 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2014 > Podrzuć fotki jak będziesz to miał pospawane Stan surowy na dziś jeszcze do dopieszczenia I nie śmiać się z mojego stołu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 9 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2014 > I nie śmiać się z mojego stołu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 9 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2014 > Stan surowy na dziś jeszcze do dopieszczenia > I nie śmiać się z mojego stołu Jak uszczelnione są połączenia widoczne od frontu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cumel Napisano 9 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2014 > Jak uszczelnione są połączenia widoczne od frontu ? Nie wiem o czym do mnie piszesz Tam jeszcze nie ma podłączeń przyspawanych Te kosteczki to radiatory od niewidocznej strony kaloryfera na razie szczepione Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 9 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2014 > Nie wiem o czym do mnie piszesz Tam jeszcze nie ma podłączeń przyspawanych Te kosteczki to > radiatory od niewidocznej strony kaloryfera na razie szczepione Chodzi mi o te miejsca gdzie schodzą się dwa profile ucięte pod kątem 45st - z tyłu widze obspawane, a z przodu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cumel Napisano 9 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2014 > Chodzi mi o te miejsca gdzie schodzą się dwa profile ucięte pod kątem 45st - z tyłu widze > obspawane, a z przodu ? Też zaspawane tylko już lico szlifnięte na zero żeby estetycznie było Szlif w odpowiednim kierunku i odcięcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 9 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2014 > Też zaspawane tylko już lico szlifnięte na zero żeby estetycznie było Skoro tak, to całkiem fajnie wyszło. Próba ciśneniowa była ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cumel Napisano 9 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2014 > Skoro tak, to całkiem fajnie wyszło. Próba ciśneniowa była ? Jutro ale mogę się założyć o dobrą wódkę że szczelne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 9 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2014 > Jutro ale mogę się założyć o dobrą wódkę że szczelne Sam spawałeś, ze taki pewny jesteś ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cumel Napisano 13 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > Sam spawałeś, ze taki pewny jesteś ? Przegrałem Na wyszlifowanym spawie pojawiła sie kropelka wielkości główki od szpilki Spawów na szczelność nie powinno się szlifować ale jak mus to mus Poprawione działa Dobrze ze to sobie robiłem a nie pod klienta bo byłby wstyd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > Stan surowy na dziś jeszcze do dopieszczenia Czym to szczotkujesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cumel Napisano 13 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > Czym to szczotkujesz? jakiś tekst Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.