darrkus Napisano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2014 Witajcie, szukam takiej osłony na chłodnicę do ojca punciaka 1.3 MJET. To chyba jedyny sposób na dogrzania tego silnika Czy istnieje coś takiego? Wersja 5 D jak coś.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2014 > Witajcie, szukam takiej osłony na chłodnicę do ojca punciaka 1.3 MJET. To chyba jedyny sposób na > dogrzania tego silnika > Czy istnieje coś takiego? Wersja 5 D jak coś.. FL miał zderzak do 3d i 5d w standardowych wersjach taki sam. Ja się nie spotkałem z dedykowanymi osłonami, heko chyba tez nie robiło. Karton,pomalować na czarno i wsadzić, nie bedzie widać, może coś pomoże, ale wątpię. Jedyny sposób, to zmieć auto z tym badziewnym silnikiem, na coś z benzyną pod maską. (oczywiście zakładam, że termostat sprawny) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati6630 Napisano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2014 Tak jak poprzednik karton na wiele się nie zda bo i jeżeli termos sprawny to otworzy duży obieg dopiero po zagrzaniu motorowni. > Jedyny sposób, to zmieć auto z tym badziewnym silnikiem, na coś z benzyną pod maską. (oczywiście > zakładam, że termostat sprawny) x2, na przykładzie 1.2 16v auto chwilę postoi na jałowym i jest już ciepełko w środku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BartoSMK Napisano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2014 Ja mam do Punto II takie cos moge zrobic fotke jak to wygląda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darrkus Napisano 28 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2014 > FL miał zderzak do 3d i 5d w standardowych wersjach taki sam. Ja się nie spotkałem z dedykowanymi > osłonami, heko chyba tez nie robiło. > Karton,pomalować na czarno i wsadzić, nie bedzie widać, może coś pomoże, ale wątpię. > Jedyny sposób, to zmieć auto z tym badziewnym silnikiem, na coś z benzyną pod maską. (oczywiście > zakładam, że termostat sprawny) Czy termostat sprawny, nie wiem, wydaje się żę tak bo latem raz dwa się zgrzał. Znalazłem takie coś, ciekawe czy by podpasowało kratka Chyba zmiana auta nie wchodzi w grę, oprócz tego słabego nagrzewania całkiem fajne i mało pali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darrkus Napisano 28 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2014 > Tak jak poprzednik karton na wiele się nie zda bo i jeżeli termos sprawny to otworzy duży obieg > dopiero po zagrzaniu motorowni. Problem że ta motorownia nie chce się zagrzać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darrkus Napisano 28 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2014 > Ja mam do Punto II takie cos moge zrobic fotke jak to wygląda Benzyna czy Diesel? Punto 2 FL ? Czy tylko 2? Fotkę poproszę oczywiście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 29 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2014 > Czy termostat sprawny, nie wiem, wydaje się żę tak bo latem raz dwa się zgrzał. no to już wiesz od czego zacząć, nie od szukania osłony, tylko od sprawdzenia termostatu. To że latem działał, to nie znaczy, że juz wtedy działał w 100% prawidłowo, poza tym to było kilka m-cy temu i mógł się popsuć. > Znalazłem takie coś, ciekawe czy by podpasowało > kratka nie, to jest (jako z resztą jest w aukcji napisane) do punto II, a nie do Fl'a > Chyba zmiana auta nie wchodzi w grę, oprócz tego słabego nagrzewania całkiem fajne i mało pali no tak, w dodatku samo się otrzepuje zimą ze śniegu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 29 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2014 > Tak jak poprzednik karton na wiele się nie zda bo i jeżeli termos sprawny to otworzy duży obieg > dopiero po zagrzaniu motorowni. tak, ale przysłonięcie jedynego wlotu powietrza zimnego do komory silnika spowoduje, że tego zimnego powietrza w komorze będzie mniej, zimne powietrze nie będzie owiewać=chłodzić silnika od zewnątrz = będzie się silnik grzał szybciej - czy dużo - nie wiem, przy tej wielkości silnika raczej wątpię, ale za to jak pomoże na samopoczucie > x2, na przykładzie 1.2 16v auto chwilę postoi na jałowym i jest już ciepełko w środku no to niestety jest duży plus benzyny, będący jednocześnie dużym minusem Przez to że się szybko silnik grzeje, znaczy że ma mniejszą sprawność, bo dużo energii traci wydzielając ciepło. Diesel jest pod tym względem lepszy, co oznacza, że jest gorszy bo zimą trzeba dłuuuuuuużej pocierpieć trzęsąc się , najlepiej synchronicznie, do drgań jakie ten silnik generuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darrkus Napisano 29 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2014 > no to już wiesz od czego zacząć, nie od szukania osłony, tylko od sprawdzenia termostatu. To że > latem działał, to nie znaczy, że juz wtedy działał w 100% prawidłowo, poza tym to było kilka > m-cy temu i mógł się popsuć. tak też może być jak mówisz > nie, to jest (jako z resztą jest w aukcji napisane) do punto II, a nie do Fl'a pytałem sprzedawcę dziś, mówi że nie pasuje > no tak, w dodatku samo się otrzepuje zimą ze śniegu się śmiej, wcale nie jest tak źle, chcesz zobaczyć moją Skodę Fabię 1.4 TDI firmową którą jeżdżę ? to jest podobne do C330 po odpaleniu. Punto jest dużo bardziej kulturalne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 30 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2014 > ... Diesel jest pod tym względem lepszy, co oznacza, że jest gorszy bo zimą trzeba dłuuuuuuużej pocierpieć trzęsąc się , najlepiej synchronicznie, do drgań jakie ten silnik generuje To jak już tak teoretyzujemy, to dobrym rozwiązaniem mogłoby być podłączenie obiegu wody chłodzenia turbiny (tak jest np. w silnikach benzynowych grupy VW) do nagrzewnicy - najpierw turbina, potem chłodnica - część ciepła z turbiny ogrzewałaby kabinę i to bardzo szybko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darrkus Napisano 30 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2014 Czy wie ktoś z Was, czy w tym silniku 1.3 MJET jest taki podgrzewacz wody na świece żarowe jak był np we Fiacie Brava z silnikiem JTD? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 30 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2014 > Czy wie ktoś z Was, czy w tym silniku 1.3 MJET jest taki podgrzewacz wody na świece żarowe jak był > np we Fiacie Brava z silnikiem JTD? fiat od lat nie stosuje tego rozwiązania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 30 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2014 > fiat od lat nie stosuje tego rozwiązania. A np. fiat 500L - podgrzewacz PTC w wyposażeniu POP STAR i LOUNGE ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 30 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2014 > A np. fiat 500L - podgrzewacz PTC w wyposażeniu POP STAR i LOUNGE ? Ale to dogrzewa wnetrze, a nie silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 30 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2014 > A np. fiat 500L - podgrzewacz PTC w wyposażeniu POP STAR i LOUNGE ? PTC to grzałka wnętrza, to fiat stosuje. Ale opisywany patent to były dogrzewacze płynu chłodniczego przy pomocy świecy żarowych, takie coś stosuje m.in. Renault. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 30 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2014 > Ale to dogrzewa wnetrze, a nie silnik. Nie wiem jak we fiacie, ale w mondeo, citroenie PTC ogrzewa płyn w układzie chłodzenia. Skutki są zarówno dla silnika, jak i pasażerów ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 30 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2014 > PTC to grzałka wnętrza, to fiat stosuje... Czyli taka farelka? No jak tak to już rozumiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darrkus Napisano 30 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2014 > fiat od lat nie stosuje tego rozwiązania. Dzięki za info . Szkoda że nie stosuje, bo chyba nie ma sensu struganie tego od Fiata Bravy.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 31 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2014 > Dzięki za info . Szkoda że nie stosuje, bo chyba nie ma sensu struganie tego od Fiata Bravy.. sens zależy tylko od tego za ile coś takiego kupisz i czy ktoś rozsądny lub Ty sam, będziesz umiał to założyć i podłączyć. Nie jest to nic trudnego, ale trzeba trochę mieć pojęcia. Na kąciku stilo znajdziesz chyba nawet manuala z założenia grzałek od kongoo do silnika 1.9. No i podstawowe pytanie jak bardzo będzie to to potrzebne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darrkus Napisano 31 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2014 > sens zależy tylko od tego za ile coś takiego kupisz i czy ktoś rozsądny lub Ty sam, będziesz umiał > to założyć i podłączyć. Nie jest to nic trudnego, ale trzeba trochę mieć pojęcia. Na kąciku > stilo znajdziesz chyba nawet manuala z założenia grzałek od kongoo do silnika 1.9. > No i podstawowe pytanie jak bardzo będzie to to potrzebne Mam gdzieś taki podgrzewacz leżący Myślę że potrzebne, idę na Stilo szukać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.