A_Kras Napisano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2015 > eee nie chodzilo mi o propozycje michuu Wiem. Mi chodzilo o salon w elblagu > moze wtedy bym zrobil swapa do siebie do Hondziny Widze nie tylko ja o tym myslalem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michuu Napisano 5 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2015 > Czyzby kolega Knedler? no raczej nie - na AK od 10 lat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2015 > a jakiego rzedu spalanie jest na krotkich .miejskich dystansach[3-4km]? tez mocno leci do gory jak > w zwyklych autach czy tez ten elektryk jakos to stabilizuje? Spalanie będzie niewiele mniejsze niż w zwyczajnym aucie bo zanim silnik się rozgrzeje to pracuje bez przerwy i nie ma cudów. > i jeszcze pytanie o wersje plug-in.czy da sie tym jezdzic na takich wlasnie dystansach nie uzywajac > silnika spalinowego? Po to właśnie jest hybryda plug-in żeby od momentu ruszenia z "garażu" jechać na prądzie tak długo jak się da a później dopiero uruchomić silnik spalinowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pidu Napisano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2015 > Spalanie będzie niewiele mniejsze niż w zwyczajnym aucie bo zanim silnik się rozgrzeje to pracuje > bez przerwy i nie ma cudów. Mam porównanie z jazdy na krótkich (nawet bardzo) dystansach miejskich Focusem MKII kombi 2.0 AT (145KM, masa auta 1427kg) i CT200h 1.8 CVT (136KM, masa auta 1515kg). Te same trasy pokonywałem każdym z tych aut przez kilka miesięcy kilka razy dziennie w zbliżonych warunkach pogodowych. Prędkość średnia z miesiąca 26-30km/h. Średnie spalanie Focusa - 14l/100km, CT200h - 6,5l/100km. Nie pasująca do porównania Astra II kombi 2.0 DTI (zmodzona na 120KM) MT w tych samych warunkach spalała rówież średnio 6,5l/100km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 8 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2015 > Mam porównanie z jazdy na krótkich (nawet bardzo) dystansach miejskich Focusem MKII kombi 2.0 AT > (145KM, masa auta 1427kg) i CT200h 1.8 CVT (136KM, masa auta 1515kg). Te same trasy > pokonywałem każdym z tych aut przez kilka miesięcy kilka razy dziennie w zbliżonych warunkach > pogodowych. Prędkość średnia z miesiąca 26-30km/h. Średnie spalanie Focusa - 14l/100km, CT200h > - 6,5l/100km. Nie pasująca do porównania Astra II kombi 2.0 DTI (zmodzona na 120KM) MT w tych > samych warunkach spalała rówież średnio 6,5l/100km. Dla jednego bardzo krótki dystans to 20km a dla innego 1km. Zdarzało mi się jeździć dystanse miejskie 3-4km i w takim przypadku wiele jest czynników mających wpływ na średnie spalanie z czego dość ważnym jest temp. na zewnątrz a także ta w garażu jeśli samochód w nim stoi. W zimie silnik benzynowy potrzebuje minimum 3-4km aby się rozgrzać. Po rozgrzaniu każde przejechane 100m obniża średnie spalanie które początkowo przekracza 10L/100km. Jeśli chodzi o hybrydy Toyoty to zimą bardzo ważne jest ogrzewanie. Jeżeli ustawimy temp. we wnętrzu wysoko to silnik spalinowy będzie dłużej pracował bez przerwy póki wnętrze się nie nagrzeje a i później będzie się częściej załączał tylko po to aby utrzymać ustawioną temp. we wnętrzu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pidu Napisano 8 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2015 > Dla jednego bardzo krótki dystans to 20km a dla innego 1km. > Zdarzało mi się jeździć dystanse miejskie 3-4km i w takim przypadku wiele jest czynników mających > wpływ na średnie spalanie z czego dość ważnym jest temp. na zewnątrz a także ta w garażu jeśli > samochód w nim stoi. Trudno się z tym nie zgodzić. Opisane wyżej wyniki były zbierane na przestrzeni wielu miesięcy (min 6 miesięcy danym autem), co daje pełniejszy obraz niż obserwacja z 1 dnia czy tygodnia. W moim przypadku były stałe trasy, pokonywane jednorazowo dystanse 1,5-6km. Auta nocowały na podjeździe, temperatury zimą spadały ponizej zera w pojedyncze dni. Generalnie poprzez tę powtarzalność było to dla mnie ciekawe porównanie wyników róznych aut na przestrzeni kilku lat, do momentu przeprowadzki. > W zimie silnik benzynowy potrzebuje minimum 3-4km aby się rozgrzać. Po > rozgrzaniu każde przejechane 100m obniża średnie spalanie które początkowo przekracza > 10L/100km. > Jeśli chodzi o hybrydy Toyoty to zimą bardzo ważne jest ogrzewanie. Jeżeli ustawimy temp. we > wnętrzu wysoko to silnik spalinowy będzie dłużej pracował bez przerwy póki wnętrze się nie > nagrzeje a i później będzie się częściej załączał tylko po to aby utrzymać ustawioną temp. we > wnętrzu. Nie mam doświadczenia z jazdy hybrydą w warunkach typowo zimowych w ujemych temperaturach, raczej w zakresie od 0 stopni w górę, silnik spalinowy pracuje zdecydowanie krócej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 8 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2015 > Po to właśnie jest hybryda plug-in żeby od momentu ruszenia z "garażu" jechać na prądzie tak długo > jak się da A jaki jest rząd wielkości tego "jak się da"? czy powiedmy 1500 m czy raczej 10 km? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PrezesAdam Napisano 8 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2015 > Czemu? Bo jest za słaby. > Na 3 kasy nie starczy Szkoda. Ale II gen po lifcie też jest ok. > a aku? Bez obaw. Tym bardziej, że da się znaleźć takie auta z udokumentowanym serwisem/przebiegiem w fajnym stanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 8 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2015 > A jaki jest rząd wielkości tego "jak się da"? czy powiedmy 1500 m czy raczej 10 km? Około 20km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 8 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2015 > Około 20km. A czyli zupelnie OK. - bo w ciągu tygodnia myslę że 4x nie przekraczam 12 km a raz w tyg robie własnie ok 20... Czyli miałbym auto elektryczne z rezerwą spalinową... moze to jest jakiś pomysł... weekend to co prawda inna bajka... A jakie modele tak mają? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pidu Napisano 8 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2015 > A jakie modele tak mają? Toyota Prius Plug-in i Mitsubishi ASX i Outlander PHEV - Plug In Hybrid. Mitsu zeznaje, że na baterii auto jest zdolne przejechać ponad 50km z prędkościami do 100km/h. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 8 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2015 > Toyota Prius Plug-in i Mitsubishi ASX i Outlander PHEV - Plug In Hybrid. Mitsu zeznaje, że na > baterii auto jest zdolne przejechać ponad 50km z prędkościami do 100km/h. Tyle że w przypadku mitsu zeby taniej jeżdzić to najlepiej go nie kupować... najtańsza wersja hybrydy 186 tys a porównywalny benzynowy 108 tys - to jakiś zart... Albo powiedzenie między wierszami - Nie kupujcie tego samochodu... W przypadku ASX strona internetowa poska neguje taka wersję.... Strona toyota.pl nie otwiera się a wg niemieckiej róznica wynosi 1000Euro - wariactwo... ale niemniej dzieki za info... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pidu Napisano 8 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2015 > Tyle że w przypadku mitsu zeby taniej jeżdzić to najlepiej go nie kupować... najtańsza wersja > hybrydy 186 tys a porównywalny benzynowy 108 tys - to jakiś zart... > Albo powiedzenie między wierszami - Nie kupujcie tego samochodu... > W przypadku ASX strona internetowa poska neguje taka wersję.... > Strona toyota.pl nie otwiera się a wg niemieckiej róznica wynosi 1000Euro - wariactwo... > ale niemniej dzieki za info... Nowinki techniczne nigdy nie były tanie i tak jest w przypadku tych aut. Kwestia ich zakupu jest mocno indywidualna i zależna od lokalnych przepisów / ulg itp.. Zakup nowego auta o niskiej emisji w UK był (a może nadal jest) premiowany dotacją/ulgą finansową, czytałem o tym kiedyś ale tematu nie zgłebiałem, nie dotyczył mnie. Plug In Hybrids poza pełnymi elektrykami to obecnie jedyne auta nie objęte Congestion Charge w Londynie. Zerowy podatek drogowy dla hybryd nie jest specjalnym argumentem, bo stawki dla nowych diesli zaczynają się od 20-30 funtów zależnie od pojemności (pod uwagę jest brana emisja CO2). Nie wszyscy się jednak kręcą wokół Londynu, i tak jak u nas "auta ciężarowe" kiedyś tak i hybryd sprzedaje się masa dla firm na auta służbowe - pracownik zobowiązany jest płacić podatek za jego używanie, który jest wypadkową kilku wartości, w tym emisji spalin auta (wartość procentowa do zapłacenia rośnie IMO stromo wraz ze wzrostem emisji, a przedziały są bardzo wąskie) i dla hybryd jest bardzo niski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akisel Napisano 9 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2015 > Tyle że w przypadku mitsu zeby taniej jeżdzić to najlepiej go nie kupować... najtańsza wersja > hybrydy 186 tys a porównywalny benzynowy 108 tys - to jakiś zart... > Albo powiedzenie między wierszami - Nie kupujcie tego samochodu... > W przypadku ASX strona internetowa poska neguje taka wersję.... > Strona toyota.pl nie otwiera się a wg niemieckiej róznica wynosi 1000Euro - wariactwo... > ale niemniej dzieki za info... zastanawiałem się nad Outlanderem kilka uwag - nie sądze, że ta wersja za 108 będzie wyposażona tak, jak PHEV - niektóre rzeczy w benzynowym poprostu niedostępne - w cenniku osotatnio podrożał mitsu, teraz "rozsądna wersja" kosztuje prawie 200 tys - i włąsnie tę wersje proponowali w okolicach 170 kpln tak, że jeśli zainteresowany, to pogadaj ja odpuściłem, bo to jednak i tak nie mieści się w budżecie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elcade Napisano 28 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2015 jeśli chodzi o toyoty... na akumulatory są kilkuletnie gwarancje od producenta, i później co rok po przeglądzie przedłużasz gwarancje, i rzeczywiscie toyoty sa coraz bardziej przydatne w długiej trasie, więc plus dla nowszych generacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.