Skocz do zawartości

a może hybryde zamiasta japonskiego kompakta?


ppmarian

Rekomendowane odpowiedzi

> a jakiego rzedu spalanie jest na krotkich .miejskich dystansach[3-4km]? tez mocno leci do gory jak

> w zwyklych autach czy tez ten elektryk jakos to stabilizuje?

Spalanie będzie niewiele mniejsze niż w zwyczajnym aucie bo zanim silnik się rozgrzeje to pracuje bez przerwy i nie ma cudów.

> i jeszcze pytanie o wersje plug-in.czy da sie tym jezdzic na takich wlasnie dystansach nie uzywajac

> silnika spalinowego?

Po to właśnie jest hybryda plug-in żeby od momentu ruszenia z "garażu" jechać na prądzie tak długo jak się da a później dopiero uruchomić silnik spalinowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Spalanie będzie niewiele mniejsze niż w zwyczajnym aucie bo zanim silnik się rozgrzeje to pracuje

> bez przerwy i nie ma cudów.

Mam porównanie z jazdy na krótkich (nawet bardzo) dystansach miejskich Focusem MKII kombi 2.0 AT (145KM, masa auta 1427kg) i CT200h 1.8 CVT (136KM, masa auta 1515kg). Te same trasy pokonywałem każdym z tych aut przez kilka miesięcy kilka razy dziennie w zbliżonych warunkach pogodowych. Prędkość średnia z miesiąca 26-30km/h. Średnie spalanie Focusa - 14l/100km, CT200h - 6,5l/100km. Nie pasująca do porównania Astra II kombi 2.0 DTI (zmodzona na 120KM) MT w tych samych warunkach spalała rówież średnio 6,5l/100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam porównanie z jazdy na krótkich (nawet bardzo) dystansach miejskich Focusem MKII kombi 2.0 AT

> (145KM, masa auta 1427kg) i CT200h 1.8 CVT (136KM, masa auta 1515kg). Te same trasy

> pokonywałem każdym z tych aut przez kilka miesięcy kilka razy dziennie w zbliżonych warunkach

> pogodowych. Prędkość średnia z miesiąca 26-30km/h. Średnie spalanie Focusa - 14l/100km, CT200h

> - 6,5l/100km. Nie pasująca do porównania Astra II kombi 2.0 DTI (zmodzona na 120KM) MT w tych

> samych warunkach spalała rówież średnio 6,5l/100km.

Dla jednego bardzo krótki dystans to 20km a dla innego 1km. smile.gif

Zdarzało mi się jeździć dystanse miejskie 3-4km i w takim przypadku wiele jest czynników mających wpływ na średnie spalanie z czego dość ważnym jest temp. na zewnątrz a także ta w garażu jeśli samochód w nim stoi. W zimie silnik benzynowy potrzebuje minimum 3-4km aby się rozgrzać. Po rozgrzaniu każde przejechane 100m obniża średnie spalanie które początkowo przekracza 10L/100km.

Jeśli chodzi o hybrydy Toyoty to zimą bardzo ważne jest ogrzewanie. Jeżeli ustawimy temp. we wnętrzu wysoko to silnik spalinowy będzie dłużej pracował bez przerwy póki wnętrze się nie nagrzeje a i później będzie się częściej załączał tylko po to aby utrzymać ustawioną temp. we wnętrzu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dla jednego bardzo krótki dystans to 20km a dla innego 1km.

> Zdarzało mi się jeździć dystanse miejskie 3-4km i w takim przypadku wiele jest czynników mających

> wpływ na średnie spalanie z czego dość ważnym jest temp. na zewnątrz a także ta w garażu jeśli

> samochód w nim stoi.

Trudno się z tym nie zgodzić. Opisane wyżej wyniki były zbierane na przestrzeni wielu miesięcy (min 6 miesięcy danym autem), co daje pełniejszy obraz niż obserwacja z 1 dnia czy tygodnia. W moim przypadku były stałe trasy, pokonywane jednorazowo dystanse 1,5-6km. Auta nocowały na podjeździe, temperatury zimą spadały ponizej zera w pojedyncze dni. Generalnie poprzez tę powtarzalność było to dla mnie ciekawe porównanie wyników róznych aut na przestrzeni kilku lat, do momentu przeprowadzki.

> W zimie silnik benzynowy potrzebuje minimum 3-4km aby się rozgrzać. Po

> rozgrzaniu każde przejechane 100m obniża średnie spalanie które początkowo przekracza

> 10L/100km.

> Jeśli chodzi o hybrydy Toyoty to zimą bardzo ważne jest ogrzewanie. Jeżeli ustawimy temp. we

> wnętrzu wysoko to silnik spalinowy będzie dłużej pracował bez przerwy póki wnętrze się nie

> nagrzeje a i później będzie się częściej załączał tylko po to aby utrzymać ustawioną temp. we

> wnętrzu.

Nie mam doświadczenia z jazdy hybrydą w warunkach typowo zimowych w ujemych temperaturach, raczej w zakresie od 0 stopni w górę, silnik spalinowy pracuje zdecydowanie krócej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Około 20km.

A czyli zupelnie OK. - bo w ciągu tygodnia myslę że 4x nie przekraczam 12 km a raz w tyg robie własnie ok 20... Czyli miałbym auto elektryczne z rezerwą spalinową... moze to jest jakiś pomysł... weekend to co prawda inna bajka...

A jakie modele tak mają?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Toyota Prius Plug-in i Mitsubishi ASX i Outlander PHEV - Plug In Hybrid. Mitsu zeznaje, że na

> baterii auto jest zdolne przejechać ponad 50km z prędkościami do 100km/h.

Tyle że w przypadku mitsu zeby taniej jeżdzić to najlepiej go nie kupować... najtańsza wersja hybrydy 186 tys a porównywalny benzynowy 108 tys - to jakiś zart...

Albo powiedzenie między wierszami - Nie kupujcie tego samochodu...

W przypadku ASX strona internetowa poska neguje taka wersję....

Strona toyota.pl nie otwiera się a wg niemieckiej róznica wynosi 1000Euro - wariactwo...

ale niemniej dzieki za info... ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tyle że w przypadku mitsu zeby taniej jeżdzić to najlepiej go nie kupować... najtańsza wersja

> hybrydy 186 tys a porównywalny benzynowy 108 tys - to jakiś zart...

> Albo powiedzenie między wierszami - Nie kupujcie tego samochodu...

> W przypadku ASX strona internetowa poska neguje taka wersję....

> Strona toyota.pl nie otwiera się a wg niemieckiej róznica wynosi 1000Euro - wariactwo...

> ale niemniej dzieki za info...

Nowinki techniczne nigdy nie były tanie i tak jest w przypadku tych aut. Kwestia ich zakupu jest mocno indywidualna i zależna od lokalnych przepisów / ulg itp.. Zakup nowego auta o niskiej emisji w UK był (a może nadal jest) premiowany dotacją/ulgą finansową, czytałem o tym kiedyś ale tematu nie zgłebiałem, nie dotyczył mnie. Plug In Hybrids poza pełnymi elektrykami to obecnie jedyne auta nie objęte Congestion Charge w Londynie. Zerowy podatek drogowy dla hybryd nie jest specjalnym argumentem, bo stawki dla nowych diesli zaczynają się od 20-30 funtów zależnie od pojemności (pod uwagę jest brana emisja CO2). Nie wszyscy się jednak kręcą wokół Londynu, i tak jak u nas "auta ciężarowe" kiedyś tak i hybryd sprzedaje się masa dla firm na auta służbowe - pracownik zobowiązany jest płacić podatek za jego używanie, który jest wypadkową kilku wartości, w tym emisji spalin auta (wartość procentowa do zapłacenia rośnie IMO stromo wraz ze wzrostem emisji, a przedziały są bardzo wąskie) i dla hybryd jest bardzo niski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tyle że w przypadku mitsu zeby taniej jeżdzić to najlepiej go nie kupować... najtańsza wersja

> hybrydy 186 tys a porównywalny benzynowy 108 tys - to jakiś zart...

> Albo powiedzenie między wierszami - Nie kupujcie tego samochodu...

> W przypadku ASX strona internetowa poska neguje taka wersję....

> Strona toyota.pl nie otwiera się a wg niemieckiej róznica wynosi 1000Euro - wariactwo...

> ale niemniej dzieki za info...

zastanawiałem się nad Outlanderem

kilka uwag

- nie sądze, że ta wersja za 108 będzie wyposażona tak, jak PHEV

- niektóre rzeczy w benzynowym poprostu niedostępne

- w cenniku osotatnio podrożał mitsu, teraz "rozsądna wersja" kosztuje prawie 200 tys

- i włąsnie tę wersje proponowali w okolicach 170 kpln

tak, że jeśli zainteresowany, to pogadaj ok.gif

ja odpuściłem, bo to jednak i tak nie mieści się w budżecie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.