Majkiel Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 Czy czujniki położenia wału do różnych Fiatów (silniki benzynowe), takie jak w aukcjach poniżej, różnią się czymś czy można je stosować zamiennie? Seicento Punto Marea Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jbl Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 Pomiedzy wszysktimi firami roznia sie tylko dlugoscia kabla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ar2rek Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 Różnią się rezystancją wewnętrzną, SPI i MPI na pewno nie są zamienne. Nie tak dawno temu koles przedał mi przez przypadek czujnik do 1.6 16V zamiast do 1.2 8V MPI i silnik ni cholery nie chciał chodzić (z zewnątrz różnił się długością gdzieś o 1mm). Po numerach na czujniku dopiero kapnąłem się że to nie to (a pudełko było właściwe) Wyszukaj dokładnie model do swojego silnika bo może głupieć.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 > Różnią się rezystancją wewnętrzną, SPI i MPI na pewno nie są zamienne. Interesujące, bo mam ostatnio kłopot ze stabilnością kompa 1.1 MPI z podłączonym czyjnikiem od CC 1.1 SPI. Gdzieś jest opisane o co chodzi, co dlaczego i jak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michaswawa Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 > Czy czujniki położenia wału do różnych Fiatów (silniki benzynowe), takie jak w aukcjach poniżej, > różnią się czymś czy można je stosować zamiennie? > Seicento > Punto > Marea jest wlasnie roznica bo z kolega Czaka nie moglismy odpalić mpi na czujniku z spi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 16 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 > jest wlasnie roznica bo z kolega Czaka nie moglismy odpalić mpi na czujniku z spi. A pomiędzy silnikami MPI różnice są? Przykładowo, czy czujnik ze Sieny 1.2MPI podejdzie np. do Punto czy Pandy 1.2MPI bądź do silnika 1.1MPI? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ar2rek Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 > Interesujące, bo mam ostatnio kłopot ze stabilnością kompa 1.1 MPI z podłączonym czyjnikiem od CC > 1.1 SPI. Gdzieś jest opisane o co chodzi, co dlaczego i jak? Z doświadczenia już wiem że SPI mają rezystancję ~800ohm a MPI ~1200ohm Jeśli się uda to znajdę gdzieś info potwierdzające > A pomiędzy silnikami MPI różnice są? Przykładowo, czy czujnik ze Sieny 1.2MPI podejdzie np. do > Punto czy Pandy 1.2MPI bądź do silnika 1.1MPI? jeśli znasz dokładnie numer silnika w jakim ma to jeździć to zalecałbym odszukanie numeru tego właściwego czujnika. Wszystkie wyglądają identycznie a w działaniu wychodzą krzaki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 16 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 > Z doświadczenia już wiem że SPI mają rezystancję ~800ohm a MPI ~1200ohm > Jeśli się uda to znajdę gdzieś info potwierdzające Info potwierdzające nie jest w sumie potrzebne, wierzę Ci, pytanie tylko jaki to ma wpływ na działanie silnika (ECU konkretnie) w praktyce... I czy problemy, które mam (a może ich być tysiąc, bo projekt doświadczalny pod wieloma względami) mogą być związane z tym, że próbuję kompa MPI zmusić do pracy z czujnikiem SPI. EDIT: No i pytanie dodatkowe, czy w moim przypadku wpięcie szeregowo dodatkowego oporu by przypadkiem nie pomogło...? > jeśli znasz dokładnie numer silnika w jakim ma to jeździć to zalecałbym odszukanie numeru tego > właściwego czujnika. > Wszystkie wyglądają identycznie a w działaniu wychodzą krzaki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 16 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2015 > Z doświadczenia już wiem że SPI mają rezystancję ~800ohm a MPI ~1200ohm > Jeśli się uda to znajdę gdzieś info potwierdzające > jeśli znasz dokładnie numer silnika w jakim ma to jeździć to zalecałbym odszukanie numeru tego > właściwego czujnika. > Wszystkie wyglądają identycznie a w działaniu wychodzą krzaki Trochę się doszkoliłem w temacie - 1.2 8V MPI ma 1350 ohm, a inny (bodaj do 1.1) ma 1100. Pytanie tylko jak tą rezystancję mierzyć. Jak podłączyłem swój czujnik, to miernik pokazał około 630ohm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czaka Napisano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2015 Powiem Ci , że jest niezła zmota z tymi czujnikami, bo u mnie padł i tak jak Michaś pisał, zapodaliśmy czujnik od SPI i za cholere nia chciał odpalić.Kompa mam od 1.2 75 MPI , a czujnik jest od 1.1 MPI , bo tak było w oryginale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2015 > Powiem Ci , że jest niezła zmota z tymi czujnikami, bo u mnie padł i tak jak Michaś pisał, > zapodaliśmy czujnik od SPI i za cholere nia chciał odpalić.Kompa mam od 1.2 75 MPI , a czujnik > jest od 1.1 MPI , bo tak było w oryginale. Doszły mnie słuchy, że jest możliwe, że da się to przeprogramować w ECU, będę obczajał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.