Skocz do zawartości

[G] przewody od pedalu gazu


mireq

Rekomendowane odpowiedzi

Oh god, to na pewno sie tam dostane wink.gif swoja droga to tak upakowany ten silnik, ze gdzie reke nie wlozysz to trudno ja wyciagnac, jesli w ogole wejdzie smile.gif

Moze napisze dlaczego chce sprawdzac ciaglosc. Otoz zdarzylo sie 2 razy ze przestal dzialac pedal gazu, wiec podpialem OP-COM. Pedal ma 2 potencjometry i wskazania jednego z nich oscylowaly wokol prawidlowej wartosci, natomiast drugi potencjometr dzialal ok. Co ciekawe dzialo sie to tylko i wylacznie na zalaczonym silniku. Jak go zgasilem wskazania jednego i drugiego potencjometru byly prawidlowe (stabilne) i mozna bylo skasowac blad. Po odpaleniu znowu to samo - wskazania jednego z potencjometrow oscylowaly i pojawial sie na nowo blad od pedalu gazu. Objawy moga wskazywac na uszkodzony sterownik, jednakze posiadam drugi i dla testow go przelozylem - efekt taki sam. Tak wiec raczej problem tkwi gdzie indziej. Mozliwe ze z samym pedalem gazu cos jest nie tak, ale z drugiej strony, czemu na wylaczonym silniku wskazania potencjometru byly prawidlowe (mozna bylo skasowac blad), a wartosc oscylowala tylko na zapalonym.

Najgorsze jest to ze teraz dziala dobrze, a przydaloby sie zeby nie dzialal, to by latwiej bylo sprawdzic.

Jakies pomysly?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakies pomysly?

Jesli oscyluje podczas pracy silnika, to może powodują to drgania silnika.

Przeczyściłbym złącze ECM sprayem do styków (usuwa siarczki i tlenki), nie WD-40. Dodatkowo tym samym sprayem złącze przy pedale gazu i jak się da, to i ścieżki potencjometrów sprayem do potencjometrów (czyści i smaruje).

Złącza X2 bym nie ruszał, małe prawdopodobieństwo, że tam są problemy, jak nawet auto to topielec, to byłyby inne błędy też, bo tamtędy idą wszystkie przewody z kabiny pod maskę...

Jak nie pomoże, to można sprawdzić złącze X2: wypiąć wtyk od pedału gazu i tam robić drucikiem (lub znanym opornikiem) mostki dla wszystkich par przewodów, a po wypięciu wtyku z ECM mierzyć rezystancję zmostkowanych par (będzie wyświetlać sumę: przewodów + złacza X2 + ewent. opornik). Jak wyjdzie gdzieś za dużo, to rozbijasz daną parę i budujesz dwie nowe i mierzysz ponownie, wtedy znasz dokłanie kolor felernego przewodu i robisz bypass poza złączem X2.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na odpalonym silniku pracuje potenciometr przepustnicy- zamiast krokowca,ktorego nie ma, dla tego wskazania skacza. Sprawdz se przepustnice zanim dobierzesz sie do kabli i zlaczy,ktote sa calkiem porzadnie wykonane-chyba ze byl zdrowy dzwon kktos lapy juz tam wkladal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwona nie bylo. Czemu sadzisz ze to przepustnica - pod OP-COM podgladalem wartosci na potencjometrach od pedalu gazu i wlasnie jedna z tych wartosci oscylowala. No chyba ze moze to miec rowniez powiazanie z przepustnica?

Blad jaki sie pojawial to m.in. brak korelacji wskazan potencjometrow. Byl rowniez co prawda blad od przepustnicy, ale wydaje mi sie ze ten od przepustnicy byl konsekwencja tego od pedalu gazu, no chyba ze bylo na odwrot??

Teraz jest problem taki ze wszystko dziala poprawnie i dopiero jak padnie to bede mogl diagnozowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz poruszać pedałem na boki i wtyczką podczas obserwacji danych z kompa.

Możesz też podłączyć się pod kabelki, które wychodzą z pedału i będziesz wiedział, czy zmiany są przy samym pedale. Jeśli napięcie będzie stałe, a dane będą się zmieniać, tzn. że problem jest gdzieś dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Dzisiaj znowu mi łapnał bledy po tygodniu bezproblemowej jazdy (P1120, P1550). Skasowalem je i mozna bylo dalej jechac. Juz nie mam pomyslu co moze byc nie tak. Zeby mi sie schrzanil dokumentnie to bym posprawdzal napiecia. Podmienilem wiazke dolnego gniazda sterownika na probe, pedal gazu, sterownik i dalej to samo. Jedyne co zostalo to wiazka gornego gniazda sterownika i przepustnica. Ale jaki by to mialo z tym zwiazek? chociaz nie pamietam juz na jakim forum ktos wspominal o przepustnicy. Jakieś pomysly?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1550 wynika za pewne z 1120, więc przepustnicą bym się nie martwił.

> Trzeba było sprawdzić ramkę zamrożoną błędu, czy nie ma informacji dlaczego błąd wywaliło. Bez

> oscyloskopu łatwo nie będzie.

Orochimaru, co pomierzyć oscyloskopem? może uda mi sie zalatwic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjścia z obu potencjometrów. Ruszaj pedałem i patrz, czy sygnał płynnie rośnie i opada. Jak będą jakieś szpilki, to oznacza uszkodzenie. Pedał wciskaj powoli, szybko, puszczaj wolno i szybko, obciążaj go również na boki i góra-dół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.