Skocz do zawartości

citroen c5 mk1


angrius

Rekomendowane odpowiedzi

> Zastanawiam się nad tym samochodem w wersji kombi z silnikiem benzynowym 2.0. Na co zwrócić uwagę

> przy oględzinach? Jaka jest wasza opinia o tym aucie? Jaka jest realna cena za roczniki

> 2003-2004?

Jak nie miałeś nigdy auta z HYDRO to się nie wybieraj sam. Poza tym jak w każdym aucie .... na wszystko! smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na co zwrócić uwagę przy oględzinach?

na to co w kazdym innym aucie, a ze specyficznych:

- CZY TO 2.0 to poczciwy EW10 czy też BROŃ BOŻE silnik HPI (HPI ma wlew oleju od strony sprzęgła, EW10 od strony rozrządu)

- czy się podnosi, opuszcza i czy nic nie cieknie (przewód wspomoagania może być zapocony).

- rdza przy ramce tylnej tablicy rej.

- rozbujać tył góra-dół = czy łożyska wahaczy nie skrzypią/strzelają

- czy ręczny (na przód) działa i odbija

- czy tylne zaciski siedzą prosto

- czy kierunkowskazy nie wyłączają się po 3 mignięciach (sprawdzić kierunki w każdej pozycji pokrętła światel poz./mijania x prawo i lewo)

- jeżeli klima automatyczna sprawdzić działanie nawiewów (ciepło/zimno, kierunki)

> Jaka jest wasza opinia o tym aucie?

Jeżeli doprowadzone do ładu to jest to świetne i trwałe auto - mam liftbacka '03 z silnikiem 1.8 16V (bliźniacza konstrukcja do ew10 tylko mniejsza pojemność)

> Jaka jest realna cena za roczniki

> 2003-2004?

Realna cena jest bardzo niska, auta są niesprzedawalne.

W cenie powyżej 10.000 NIKT tego nie kupi - co jest w Twojej sytuacji zaletą.

Realnie pewnie około 7000-8000 lub mniej w zależności od stopnia zaniedbań.

Moja rada - szukać długo i przebierać jak w ulęgałkach, większość będzie zapuszczona, jeśli trafi się przyzwoity to i tak będzie tani, brać ten z najmniejszą ilością niedomagań i korzystając z niskiej ceny zakupu doprowadzić za zaoszczędzone pieniądze do ładu.

Kupić zadbanego "do jazdy" nie będzie łatwo = nikt normalny nie sprzeda sprawnej C5-tki

Za to stan samej hydropneumatyki z reguły jest dobry, bo to się prawie nie psuje.

Sprawdzić stan izolacji wiązki pod pompą zawieszenia.

Sprawdzić od spodu stan przewodów ciśnieniowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na to co w kazdym innym aucie, a ze specyficznych:

> - CZY TO 2.0 to poczciwy EW10 czy też BROŃ BOŻE silnik HPI (HPI ma wlew oleju od strony sprzęgła,

> EW10 od strony rozrządu)

> - czy się podnosi, opuszcza i czy nic nie cieknie (przewód wspomoagania może być zapocony).

> - rdza przy ramce tylnej tablicy rej.

> - rozbujać tył góra-dół = czy łożyska wahaczy nie skrzypią/strzelają

> - czy ręczny (na przód) działa i odbija

> - czy tylne zaciski siedzą prosto

> - czy kierunkowskazy nie wyłączają się po 3 mignięciach (sprawdzić kierunki w każdej pozycji

> pokrętła światel poz./mijania x prawo i lewo)

> - jeżeli klima automatyczna sprawdzić działanie nawiewów (ciepło/zimno, kierunki)

> Jeżeli doprowadzone do ładu to jest to świetne i trwałe auto - mam liftbacka '03 z silnikiem 1.8

> 16V (bliźniacza konstrukcja do ew10 tylko mniejsza pojemność)

> Realna cena jest bardzo niska, auta są niesprzedawalne.

> W cenie powyżej 10.000 NIKT tego nie kupi - co jest w Twojej sytuacji zaletą.

> Realnie pewnie około 7000-8000 lub mniej w zależności od stopnia zaniedbań.

> Moja rada - szukać długo i przebierać jak w ulęgałkach, większość będzie zapuszczona, jeśli trafi

> się przyzwoity to i tak będzie tani, brać ten z najmniejszą ilością niedomagań i korzystając z

> niskiej ceny zakupu doprowadzić za zaoszczędzone pieniądze do ładu.

> Kupić zadbanego "do jazdy" nie będzie łatwo = nikt normalny nie sprzeda sprawnej C5-tki

> Za to stan samej hydropneumatyki z reguły jest dobry, bo to się prawie nie psuje.

> Sprawdzić stan izolacji wiązki pod pompą zawieszenia.

> Sprawdzić od spodu stan przewodów ciśnieniowych.

Super claps.gif Wielkie dzięki ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zastanawiam się nad tym samochodem w wersji kombi z silnikiem benzynowym 2.0. Na co zwrócić uwagę

> przy oględzinach? Jaka jest wasza opinia o tym aucie? Jaka jest realna cena za roczniki

> 2003-2004?

Co do mk1 się nie wypowiem, ale posiadam mk2 (mk1 po lifcie), dla którego jak znajdę zamiennik (coś ala C8 - taki mam klimat), to będę go sprzedawał, pewnie jeszcze w tym półroczu beksa.gif

Generalnie hydrozawieszenie jest extra -> żona, nie przekonana do "aut na F", była zadowolona smile.gif tylko trzeba uważać przy zmianie kół - obowiązkowo podnieść!

Sprawdzać trzeba na pewno:

- hamulec ręczny (działa na przednie koła!) czy odbija, bo potrafi nie wrócić

- stan łożysk tylnej belki - mogą się zapiec i wymiana trochę kosztuje

- stan zaworu EGR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zastanawiam się nad tym samochodem w wersji kombi z silnikiem benzynowym 2.0. Na co zwrócić uwagę

> przy oględzinach? Jaka jest wasza opinia o tym aucie? Jaka jest realna cena za roczniki

> 2003-2004?

Jakby Ci to... oddając służbowozik szukałem w sierpniu "jakiegoś auta" (przy okazji jakby załapałem się na zwolnienie z roboty, więc nie miałem zbyt wielu środków na pojazd), ale "jakieś auta" były w takim stanie, że do większości nie podchodziłem na mniej, niż 3 metry wink.gif

Zacząłem oglądać auta francuskie, odezwał się do mnie na forum Klubu Cytrynki Andrzej (tu na AK jako Walczy), kupiłem od niego właśnie C5 kombi 2.0 16v, w dodatku wypasiony i nawet z automatem wink.gif Niewiele jeżdżę generalnie, ale te 6-7kkm do tej pory zrobiłem, a czy jestem zadowolony? No raczej - niech za siebie powie to, że namówiłem kumpla na C5 (świnia nie kolega, kupił też 2003, ale V6 i mnie szczuje grinser006.gif ).

Jak już obadasz co tam wypisali koledzy wcześniej, to wciąż będziesz miał auto za połowę tego, co porównywalne niemieckie "wiodącej marki" wink.gif I spokojnie doprowadzisz go w sensownych kwotach do stanu pełnej poprawności technicznej, a potem to już tylko będziesz się delektował komfortem food.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>> odezwał się do mnie na forum Klubu Cytrynki Andrzej (tu na AK

> jako Walczy), kupiłem od niego właśnie C5 kombi 2.0 16v, w dodatku wypasiony

hehe cześć Wojtek, ale faza, równolegle piszemy na AK

ja w tym wątku:

http://forum.autokacik.pl/showthreaded.p...0#Post288221870

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tam nie szukaj wink.gif

Jaka kwote masz do wydania ? spojrz moze przychylniej na mk II ktora jest wyleczona z wielu problemow mk1, znajomy ostatnio kupil taka przywieziona za 8kpln do oplat, kombi, 2.0 HDi 138 Fap, exclusive z navi zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tam nie szukaj

> Jaka kwote masz do wydania ? spojrz moze przychylniej na mk II ktora jest wyleczona z wielu

> problemow mk1, znajomy ostatnio kupil taka przywieziona za 8kpln do oplat, kombi, 2.0 HDi 138

> Fap, exclusive z navi

Za 8 mk2? A nie jest to za malo? Owszem zdarzają sie mk2 poniżej 10 tys ale boje się ze to szroty... Właśnie do 10 bym chcial wydac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co myślicie o tym modelu? Mam troche mieszane uczucia ale szukam potwierdzenia confused.gifC5

A mieszane dlatego ze w opisie jest tempomat a na zdjęciach go nie widzę... Dziwne zeby wersja exclusive nie miala tempomatu. Czyli kłamstwo od samego poczatku? A cena adekwatna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A mieszane dlatego ze w opisie jest tempomat a na zdjęciach go nie widzę... Dziwne zeby wersja

> exclusive nie miala tempomatu. Czyli kłamstwo od samego poczatku?

Faktycznie nie ma manetki tempomatu, ani nawet dziury po tej manetce w obudowie kolumny.

To rocznik 2002 - moje osobiste zdanie, najwcześniejsze roczniki bym odpuścił.

Swoją drogą właśnie dołożenie tempomatu w MKI bywa bardzo łatwe, ale właśnie wczesne roczniki potrafią tutaj stawić "opór materii"

> A cena adekwatna?

Trudno powiedzieć. Wszystko zależy od tego co jest do zrobienia wink.gif

Oraz czy, co i jak było robione blacharsko.

Wg mnie bardzo drogo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedna rada wink.gif

Czytaj prasę motoryzacyjną i jej mądrości spod piór ekspertów i fachowców, co na motoryzacji wszelakiej zęby zjedli

tadam IThankYou.gif

Quote:

Pierwsza seria Citroena C5 (modele przed liftingiem z 2003 roku) borykała się z wieloma problemami natury jakościowej.
Nagminnie
dochodziło np. do rozszczelniania się siłowników zawieszenia czy pękania sfer z azotem (unieruchomienie pojazdu).


beksa.gifyikes.gifhehe.gifrotfl.gif

link do krynicy mądrości

old.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I jeszcze jedna rada

> Czytaj prasę motoryzacyjną i jej mądrości spod piór ekspertów i fachowców, co na motoryzacji

> wszelakiej zęby zjedli

> tadam

Jakby sie tymi ekspertami sugerować to tylko vw by po drogach jezdzily smile.gif ale nie zaczynam wojny 270751858-jezyk.gif

> Quote:

> Pierwsza seria Citroena C5 (modele przed liftingiem z 2003 roku) borykała się z wieloma problemami

> natury jakościowej. Nagminnie dochodziło np. do rozszczelniania się siłowników zawieszenia czy

> pękania sfer z azotem (unieruchomienie pojazdu).

> link do krynicy mądrości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co myślicie o tym modelu? Mam troche mieszane uczucia ale szukam potwierdzenia C5

> A mieszane dlatego ze w opisie jest tempomat a na zdjęciach go nie widzę... Dziwne zeby wersja

> exclusive nie miala tempomatu. Czyli kłamstwo od samego poczatku? A cena adekwatna?

To tobie na forum forum Klubu Cytrynki napisali, że dwulitrowe benzyny z przepustnicą na linkę nie miały tempomatu?

Ogólnie w cytrynach tempomat miały tylko auta z elektroniczną przepustnicą. Moja była Xsara VTS niestety miała przepustnicę na linkę i brakowało mi bardzo tempomatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To tobie na forum forum Klubu Cytrynki napisali, że dwulitrowe benzyny z przepustnicą na linkę nie

> miały tempomatu?

> Ogólnie w cytrynach tempomat miały tylko auta z elektroniczną przepustnicą. Moja była Xsara VTS

> niestety miała przepustnicę na linkę i brakowało mi bardzo tempomatu.

Tak mnie. Ale juz zrezygnowałem z tego egzemplarza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.