Skocz do zawartości

Dajhatsu Terios


AxiT

Rekomendowane odpowiedzi

Widziałem taki coś na mieście. Pisało na nim full time 4wd. Jaki to to ma napęd. Jak to się w terenie spisuje? Silnik 1,3 shocked.gif daje rade? Bardzo się to to psuje?

Na alledrogo piszą ze to to ma blokadę mostu icon_eek.gif przy automacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widziałem taki coś na mieście. Pisało na nim full time 4wd. Jaki to to ma napęd. Jak to się w

> terenie spisuje? Silnik 1,3 daje rade? Bardzo się to to psuje?

> Na alledrogo piszą ze to to ma blokadę mostu przy automacie.

I ja parę dni temu widziałem (powiedz, że bordowy hehe.gif).

Wnętrze chyba żywcem zerżnięte z jimnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widziałem taki coś na mieście. Pisało na nim full time 4wd. Jaki to to ma napęd. Jak to się w

> terenie spisuje? Silnik 1,3 daje rade? Bardzo się to to psuje?

> Na alledrogo piszą ze to to ma blokadę mostu przy automacie.

full time 4wd z blokadą centralnego mechanizmu różnicowego

http://www.awdwiki.com/en/daihatsu/#Terios

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> full time 4wd z blokadą centralnego mechanizmu różnicowego

> http://www.awdwiki.com/en/daihatsu/#Terios

Tiii to może całkiem fajnie jeździć. Ciekawe jak z awaryjnością.

I wielkości do czego to porównać bo z daleka to na matiza wyglądało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tiii to może całkiem fajnie jeździć. Ciekawe jak z awaryjnością.

Toyotowska, czyli brak.

> I wielkości do czego to porównać bo z daleka to na matiza wyglądało.

Zbliżony do Jimnego. Nowy trochę większy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Toyotowska, czyli brak.

> Zbliżony do Jimnego. Nowy trochę większy.

A silniki jakie tam siedzą? Zawory regulowane śruba, płytką / samo regulatory? Chyba dobrze znoszą LPg bo kilka widzę na allegro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A silniki jakie tam siedzą?

1.3 dokładnie ten sam co w starszych Yarisach (2SZ-FE) w Dai nazywa się K3-VE.

Jednak jeśli chodzi o 1.5 to niespotykana w EU w żadnym innym modelu wersja tego silnika. Może poza Daihatsu Materia.

To 3SZ-VE stosowany także w Toyocie Passo, Avanza, bB.

> Zawory regulowane śruba, płytką / samo regulatory? Chyba dobrze znoszą

> LPg bo kilka widzę na allegro.

Nie wiem. Ogólnie to rodzina 1SZ, 2SZ i 3SZ. Taka sama konstrukcja tylko pojemności inne, więc trzeba sprawdzić jak jest w tym Yaris-owym.

Ogólnie autko znane na świecie także jako Toyota Rush.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1.3 dokładnie ten sam co w starszych Yarisach (2SZ-FE) w Dai nazywa się K3-VE.

To chyba od 2000 (po lifcie), bo wcześniej był jakiś 1.3 od daihatsu... Jak miałem go kupować, to nawet książkę serwisową ściągnąłem - wygląda na prostą konstrukcję. Te starsze (przed liftem) wydają się lepsze do ew. gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widziałem taki coś na mieście. Pisało na nim full time 4wd. Jaki to to ma napęd. Jak to się w

> terenie spisuje? Silnik 1,3 daje rade? Bardzo się to to psuje?

> Na alledrogo piszą ze to to ma blokadę mostu przy automacie.

IThankYou.gif

klik dla Ciebie smile.gif

Daihatsu Terios – samochód o stałym napędzie na cztery koła. Auto produkowane tylko w Japonii i w ramach umowy licencyjnej w Malezji jako Perodua Kembara (największa firma motoryzacyjna Malezji) oraz na rynek indonezyjski jako Daihatsu Taruna. Terios był także sprzedawany do Chin, gdzie model skopiowano i stworzono chińską wersję auta. W następstwie tego faktu Daihatsu wycofało się na pewien czas ze sprzedaży w Państwie Środka. Model w ramach japońskiego rządowego programu rozwoju małych silników i aut tzw. "Kei-Car" początkowo był produkowany z silnikiem 660 cm3. Auto z tym silnikiem jest nadal w ofercie firmy na rok 2011. Ten model oferowany był tylko w Japonii jako Toyota Cami. Wersja z silnikiem 1.3 od roku 1997 była dostępna w wielu krajach na świecie. Model produkowano niezmieniony do połowy 2000 roku. W połowie tegoż roku ukazał się odmłodzony Terios, który przeszedł lifting silnika.Pierwsza wersja posiadała w silniku pasek rozrządu .Po lifcie w 2000 roku silnik dość gruntownie zmodernizowano co spowodowało wzrost mocy o 3KM a w silniku zastosowano łańcuch rozrządu . Zmiany nastąpiły także na zewnątrz: nowy zderzak przedni oraz inny grill i maska przednia. W wersji poliftingowej pojazd otrzymał także nowo wykonane lampy przednie, które nie były już szklane. Wewnątrz pojazdu zastosowano nowe obicia tapicerki, zmieniono całkowicie konsolę z zegarami i różnymi klawiszami oraz kierownicę. Przed liftingiem była dostępna tylko wersja z niebieskimi zegarami analogowymi. Po liftingu w 2000 r. auto można było zamawiać w 3 opcjach zegarów w konsoli, które były białe z komputerem elektronicznym lub analogowym licznikiem kilometrów. Auto było także oferowane z fabryczną instalacją gazową (na zamówienie). W wyposażeniu seryjnym był stały napęd 4WD z centralnym mechanizmem różnicowym (z którego można było zrezygnować) na model tylko 2WD, wspomaganie układu kierowniczego, 2 poduszki, immobilizer. W opcjach wersji lepiej wyposażonych były także elektryczne szyby (tylko przednie). Wersje na rynek japoński miały wszystkie szyby elektryczne, elektrycznie sterowane lusterka, pilot centralnego zamka, klimatyzację, aluminiowe felgi, halogeny w zderzaku przednim, relingi dachowe i ABS. Teriosa eksportowano do Europy do 2005 roku. Modelu nie zaprzestano produkować, gdyż nadal jest dostępny w ofercie w Japonii w cenie 17.800 dolarów amerykańskich jako Daihatsu Terios Kid w wersji 2WD oraz 19.800 dolarów w wersji 4WD. W roku 2006 ukazał się następca modelu w całkowicie nowej szacie. Nowy model nazwano tak samo jak poprzednika Terios z wyjątkiem Japonii, gdzie jest oferowany jako Daihatsu Be-Go lub Toyota Rush. Auto w Polsce nie było oferowane w sprzedaży. Teriosy, które poruszają się po krajowych drogach to wynik prywatnego importu tych aut z Zachodu Europy. Generacja druga Teriosa od premiery w 2006 roku jest oferowana na rynku polskim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też były takie wersje ale na JP. Tak samo jak EF-DEM/DET.

> VIN takich aut zaczyna się od JDAJ100.

Wygląda na to, że nie tylko Japonia. W intercarsie występuje właśnie HC-EJ w ofercie. W anglojęzycznej wiki ten silnik również się pojawia bez ograniczenia lokalizacji.

To chyba HC-EJ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wygląda na to, że nie tylko Japonia. W intercarsie występuje właśnie HC-EJ w ofercie. W

> anglojęzycznej wiki ten silnik również się pojawia bez ograniczenia lokalizacji.

> To chyba HC-EJ

No to pewnie był bardziej popularny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widziałem taki coś na mieście. Pisało na nim full time 4wd. Jaki to to ma napęd. Jak to się w

> terenie spisuje? Silnik 1,3 daje rade? Bardzo się to to psuje?

> Na alledrogo piszą ze to to ma blokadę mostu przy automacie.

Koleżanka tym jeździ i sobie chwali. Ale jak każde Daihatsu ma swoją wadę smile.gif

Wielu mechaników jak słyszy "Daihatsu" to nawet bez zaglądania do auta mówią na dzień dobry, że tego nie ruszą bo nie ma części, bo nietypowe i takie tam. Sam jeździłem 3 lata Daihatsu Rocky to coś na ten temat wiem zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.