AxiT Napisano 6 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2015 Widziałem taki coś na mieście. Pisało na nim full time 4wd. Jaki to to ma napęd. Jak to się w terenie spisuje? Silnik 1,3 daje rade? Bardzo się to to psuje? Na alledrogo piszą ze to to ma blokadę mostu przy automacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 6 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2015 > Widziałem taki coś na mieście. Pisało na nim full time 4wd. Jaki to to ma napęd. Jak to się w > terenie spisuje? Silnik 1,3 daje rade? Bardzo się to to psuje? > Na alledrogo piszą ze to to ma blokadę mostu przy automacie. I ja parę dni temu widziałem (powiedz, że bordowy ). Wnętrze chyba żywcem zerżnięte z jimnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karax Napisano 6 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2015 > Widziałem taki coś na mieście. Pisało na nim full time 4wd. Jaki to to ma napęd. Jak to się w > terenie spisuje? Silnik 1,3 daje rade? Bardzo się to to psuje? > Na alledrogo piszą ze to to ma blokadę mostu przy automacie. full time 4wd z blokadą centralnego mechanizmu różnicowego http://www.awdwiki.com/en/daihatsu/#Terios Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 6 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2015 > full time 4wd z blokadą centralnego mechanizmu różnicowego > http://www.awdwiki.com/en/daihatsu/#Terios Tiii to może całkiem fajnie jeździć. Ciekawe jak z awaryjnością. I wielkości do czego to porównać bo z daleka to na matiza wyglądało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 6 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2015 > Tiii to może całkiem fajnie jeździć. Ciekawe jak z awaryjnością. Toyotowska, czyli brak. > I wielkości do czego to porównać bo z daleka to na matiza wyglądało. Zbliżony do Jimnego. Nowy trochę większy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 6 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2015 > Toyotowska, czyli brak. > Zbliżony do Jimnego. Nowy trochę większy. A silniki jakie tam siedzą? Zawory regulowane śruba, płytką / samo regulatory? Chyba dobrze znoszą LPg bo kilka widzę na allegro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 6 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2015 > A silniki jakie tam siedzą? 1.3 dokładnie ten sam co w starszych Yarisach (2SZ-FE) w Dai nazywa się K3-VE. Jednak jeśli chodzi o 1.5 to niespotykana w EU w żadnym innym modelu wersja tego silnika. Może poza Daihatsu Materia. To 3SZ-VE stosowany także w Toyocie Passo, Avanza, bB. > Zawory regulowane śruba, płytką / samo regulatory? Chyba dobrze znoszą > LPg bo kilka widzę na allegro. Nie wiem. Ogólnie to rodzina 1SZ, 2SZ i 3SZ. Taka sama konstrukcja tylko pojemności inne, więc trzeba sprawdzić jak jest w tym Yaris-owym. Ogólnie autko znane na świecie także jako Toyota Rush. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisker Napisano 7 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2015 > 1.3 dokładnie ten sam co w starszych Yarisach (2SZ-FE) w Dai nazywa się K3-VE. To chyba od 2000 (po lifcie), bo wcześniej był jakiś 1.3 od daihatsu... Jak miałem go kupować, to nawet książkę serwisową ściągnąłem - wygląda na prostą konstrukcję. Te starsze (przed liftem) wydają się lepsze do ew. gazu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati1.6dohc Napisano 8 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2015 > Widziałem taki coś na mieście. Pisało na nim full time 4wd. Jaki to to ma napęd. Jak to się w > terenie spisuje? Silnik 1,3 daje rade? Bardzo się to to psuje? > Na alledrogo piszą ze to to ma blokadę mostu przy automacie. klik dla Ciebie Daihatsu Terios – samochód o stałym napędzie na cztery koła. Auto produkowane tylko w Japonii i w ramach umowy licencyjnej w Malezji jako Perodua Kembara (największa firma motoryzacyjna Malezji) oraz na rynek indonezyjski jako Daihatsu Taruna. Terios był także sprzedawany do Chin, gdzie model skopiowano i stworzono chińską wersję auta. W następstwie tego faktu Daihatsu wycofało się na pewien czas ze sprzedaży w Państwie Środka. Model w ramach japońskiego rządowego programu rozwoju małych silników i aut tzw. "Kei-Car" początkowo był produkowany z silnikiem 660 cm3. Auto z tym silnikiem jest nadal w ofercie firmy na rok 2011. Ten model oferowany był tylko w Japonii jako Toyota Cami. Wersja z silnikiem 1.3 od roku 1997 była dostępna w wielu krajach na świecie. Model produkowano niezmieniony do połowy 2000 roku. W połowie tegoż roku ukazał się odmłodzony Terios, który przeszedł lifting silnika.Pierwsza wersja posiadała w silniku pasek rozrządu .Po lifcie w 2000 roku silnik dość gruntownie zmodernizowano co spowodowało wzrost mocy o 3KM a w silniku zastosowano łańcuch rozrządu . Zmiany nastąpiły także na zewnątrz: nowy zderzak przedni oraz inny grill i maska przednia. W wersji poliftingowej pojazd otrzymał także nowo wykonane lampy przednie, które nie były już szklane. Wewnątrz pojazdu zastosowano nowe obicia tapicerki, zmieniono całkowicie konsolę z zegarami i różnymi klawiszami oraz kierownicę. Przed liftingiem była dostępna tylko wersja z niebieskimi zegarami analogowymi. Po liftingu w 2000 r. auto można było zamawiać w 3 opcjach zegarów w konsoli, które były białe z komputerem elektronicznym lub analogowym licznikiem kilometrów. Auto było także oferowane z fabryczną instalacją gazową (na zamówienie). W wyposażeniu seryjnym był stały napęd 4WD z centralnym mechanizmem różnicowym (z którego można było zrezygnować) na model tylko 2WD, wspomaganie układu kierowniczego, 2 poduszki, immobilizer. W opcjach wersji lepiej wyposażonych były także elektryczne szyby (tylko przednie). Wersje na rynek japoński miały wszystkie szyby elektryczne, elektrycznie sterowane lusterka, pilot centralnego zamka, klimatyzację, aluminiowe felgi, halogeny w zderzaku przednim, relingi dachowe i ABS. Teriosa eksportowano do Europy do 2005 roku. Modelu nie zaprzestano produkować, gdyż nadal jest dostępny w ofercie w Japonii w cenie 17.800 dolarów amerykańskich jako Daihatsu Terios Kid w wersji 2WD oraz 19.800 dolarów w wersji 4WD. W roku 2006 ukazał się następca modelu w całkowicie nowej szacie. Nowy model nazwano tak samo jak poprzednika Terios z wyjątkiem Japonii, gdzie jest oferowany jako Daihatsu Be-Go lub Toyota Rush. Auto w Polsce nie było oferowane w sprzedaży. Teriosy, które poruszają się po krajowych drogach to wynik prywatnego importu tych aut z Zachodu Europy. Generacja druga Teriosa od premiery w 2006 roku jest oferowana na rynku polskim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 8 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2015 > To chyba od 2000 (po lifcie), bo wcześniej był jakiś 1.3 od daihatsu... Cały czas ten sam K3-VE od Daihatsu czyli 2SZ-FE od Toyoty. To to samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisker Napisano 9 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2015 > Cały czas ten sam K3-VE od Daihatsu czyli 2SZ-FE od Toyoty. > To to samo. A HC-EJ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 9 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2015 > A HC-EJ? Też były takie wersje ale na JP. Tak samo jak EF-DEM/DET. VIN takich aut zaczyna się od JDAJ100. Być może były też w EU skoro ktoś widział? Nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisker Napisano 9 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2015 > Też były takie wersje ale na JP. Tak samo jak EF-DEM/DET. > VIN takich aut zaczyna się od JDAJ100. Wygląda na to, że nie tylko Japonia. W intercarsie występuje właśnie HC-EJ w ofercie. W anglojęzycznej wiki ten silnik również się pojawia bez ograniczenia lokalizacji. To chyba HC-EJ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 9 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2015 > Wygląda na to, że nie tylko Japonia. W intercarsie występuje właśnie HC-EJ w ofercie. W > anglojęzycznej wiki ten silnik również się pojawia bez ograniczenia lokalizacji. > To chyba HC-EJ No to pewnie był bardziej popularny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Herbatnik Napisano 10 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2015 > Widziałem taki coś na mieście. Pisało na nim full time 4wd. Jaki to to ma napęd. Jak to się w > terenie spisuje? Silnik 1,3 daje rade? Bardzo się to to psuje? > Na alledrogo piszą ze to to ma blokadę mostu przy automacie. Koleżanka tym jeździ i sobie chwali. Ale jak każde Daihatsu ma swoją wadę Wielu mechaników jak słyszy "Daihatsu" to nawet bez zaglądania do auta mówią na dzień dobry, że tego nie ruszą bo nie ma części, bo nietypowe i takie tam. Sam jeździłem 3 lata Daihatsu Rocky to coś na ten temat wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.