Skocz do zawartości

Pytanie dotyczące FAP-a


czakpepe

Rekomendowane odpowiedzi

Byłem na przeglądzie po 180k km i panowie zasugerowali mi że mam zapchany w 100% filtr cząstek stałych i błąd stały podczas diagnozy w ASO i teraz mam pytanie czy już nadszedł jego kres czy nie zdążył się wypalić? Może nie umiejętnie pytam, ale to moje pierwsze autko z FAP-em i to do tego EURO5 hmm... Nie wskazuje braku płynu ani że FAP jest zapchany. Czy to ma wskazywać jako alarm? Postanowiłem więc dzisiaj się przejechać tak porządnie 35 km autostradą na wyższych obrotach i sprawdzić po powrocie do domu wydobywający się smród z układu wydechowego i załważyłem że zapaszek się radykalnie zmienił z zapachu olejowego na jakby zapach mocno zachlorowanej wody i teraz pytanie czy ja pomogłem mu się oczyścić i będzie jakiś czas spokój czy jednak niestety nie ominie mnie jego czyszczenie lub wymiana...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, pomogles mu sie oczyscic, FAP'a w PSA sie nie wymienia, wyciagasz, szorujesz chemia, wkladasz i dziala jak nowy... Mysle jednak ze chcieli Cie naciagnac, z racji tego ze serwisowka o ile dobrze pamietam mowi wlasnie o przebiegu ~180kkm przy ktorym trzeba wykonac jego wymiane...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Byłem na przeglądzie po 180k km i panowie zasugerowali mi że mam zapchany w 100% filtr cząstek

> stałych i błąd stały podczas diagnozy w ASO i teraz mam pytanie czy już nadszedł jego kres czy

> nie zdążył się wypalić? Może nie umiejętnie pytam, ale to moje pierwsze autko z FAP-em i to do

> tego EURO5 hmm... Nie wskazuje braku płynu ani że FAP jest zapchany. Czy to ma wskazywać jako

> alarm? Postanowiłem więc dzisiaj się przejechać tak porządnie 35 km autostradą na wyższych

> obrotach i sprawdzić po powrocie do domu wydobywający się smród z układu wydechowego i

> załważyłem że zapaszek się radykalnie zmienił z zapachu olejowego na jakby zapach mocno

> zachlorowanej wody i teraz pytanie czy ja pomogłem mu się oczyścić i będzie jakiś czas spokój

> czy jednak niestety nie ominie mnie jego czyszczenie lub wymiana...

Błąd stały ? Czego ?

Gdyby coś dolegało FAPowi to by grzmiał komunikatami na wyświetlaczu smile.gif

Co to za ASO było niby ? I czym Ci auto diagnowali ?

Lex/PP/DB podaje dokładnie wszystkie parametry FAPa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd stały zapchany filtr cząstek stałych 100%

Nie wiem czym diagnozowali, mają laptopa z sondą i się podłączają, komunikatów nie ma na wyświetlaczu, mocy mu nie brakuje. Powiedzieli tylko że jest to błąd stały, a błędy chwilowe skasowali i były tam jakieś o stanie naładowania akumulatora, błąd alternatora. Czyżby chcieli mnie naciągnąć na jakieś koszty?? Po przegonieniu samochodu zmienił się tylko zapaszek z wydechu z zapachu oleju na zapach chloru, tak ma być przy dobrze działającym FAP-ie? No już nie wiem może podjadę do kumpla bo ma interfejs do cytrynki i sobie sam to sprawdzę z jego pomocą? przynajmniej mnie nie naciągnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba by się upewnić, że jest jeszcze płyn do FAP'a w zbiorniczku - Eloys, bo chyba mniej więcej przy 180kkm powinien się kończyć jak nie był uzupełniany.

Jak jeszcze jest to FAP powininen się ładnie wypalać sam ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trzeba by się upewnić, że jest jeszcze płyn do FAP'a w zbiorniczku - Eloys, bo chyba mniej więcej

> przy 180kkm powinien się kończyć jak nie był uzupełniany.

> Jak jeszcze jest to FAP powininen się ładnie wypalać sam

Brak płynu też jest sygnalizowany komunikatem !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Brak płynu też jest sygnalizowany komunikatem !

Zapychający się filtr też. Mnie się ze 2x pojawił, ale potem się "przedmuchał" i komunikat zniknął.

Ale może kolega nie czyta komunikatów, zwłaszcza jak są np. po francusku hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komunikaty czytam smile.gif Świecił się tylko komunikat o spalonych żarówkach, gołoledzi, o zapchanym filtrze ani płynie nie, płyn był uzupełniony podczas przeglądu po 160k km było tam jeszcze około 90% płynu. Ale interesuje mnie ten zapaszek czy ktoś to sprawdzał organoleptycznie? Tylko zastanawia mnie ten błąd stały przy którym się upierają w ASO? Może ktoś nie skasował w Belgii komunikatu? I zapisał się jako komunikat stały? Sam już nie wiem, chyba że ASO mnie robi w konia i chce zarobić na czyszczeniu lub wymianie FAP-a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

> załóż sobie kontrolkę FAP i będziesz wiedzieć kiedy się wypala

> podjedź do kogoś z Lexią/Diagbox i sprawdź stan dodatku i wszystkie parametry

jak to można zrobić i na jakiej zasadzie działa? tzn. skąd bierze informację, że właśnie się wypala?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak to można zrobić i na jakiej zasadzie działa? tzn. skąd bierze informację, że właśnie się

> wypala?

Auto uruchamia wszystkie możliwe odbiorniki elektryczne w celu max obciążenia silnika.

W wilgotne dni widać to świetnie na tylnej szybie smile.gif

Kontrolkę najprościej podpiąć do ogrzewanego lusterka w jego obudowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.