czakpepe Napisano 20 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2015 Byłem na przeglądzie po 180k km i panowie zasugerowali mi że mam zapchany w 100% filtr cząstek stałych i błąd stały podczas diagnozy w ASO i teraz mam pytanie czy już nadszedł jego kres czy nie zdążył się wypalić? Może nie umiejętnie pytam, ale to moje pierwsze autko z FAP-em i to do tego EURO5 hmm... Nie wskazuje braku płynu ani że FAP jest zapchany. Czy to ma wskazywać jako alarm? Postanowiłem więc dzisiaj się przejechać tak porządnie 35 km autostradą na wyższych obrotach i sprawdzić po powrocie do domu wydobywający się smród z układu wydechowego i załważyłem że zapaszek się radykalnie zmienił z zapachu olejowego na jakby zapach mocno zachlorowanej wody i teraz pytanie czy ja pomogłem mu się oczyścić i będzie jakiś czas spokój czy jednak niestety nie ominie mnie jego czyszczenie lub wymiana... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 20 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2015 tak, pomogles mu sie oczyscic, FAP'a w PSA sie nie wymienia, wyciagasz, szorujesz chemia, wkladasz i dziala jak nowy... Mysle jednak ze chcieli Cie naciagnac, z racji tego ze serwisowka o ile dobrze pamietam mowi wlasnie o przebiegu ~180kkm przy ktorym trzeba wykonac jego wymiane... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 21 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2015 > Byłem na przeglądzie po 180k km i panowie zasugerowali mi że mam zapchany w 100% filtr cząstek > stałych i błąd stały podczas diagnozy w ASO i teraz mam pytanie czy już nadszedł jego kres czy > nie zdążył się wypalić? Może nie umiejętnie pytam, ale to moje pierwsze autko z FAP-em i to do > tego EURO5 hmm... Nie wskazuje braku płynu ani że FAP jest zapchany. Czy to ma wskazywać jako > alarm? Postanowiłem więc dzisiaj się przejechać tak porządnie 35 km autostradą na wyższych > obrotach i sprawdzić po powrocie do domu wydobywający się smród z układu wydechowego i > załważyłem że zapaszek się radykalnie zmienił z zapachu olejowego na jakby zapach mocno > zachlorowanej wody i teraz pytanie czy ja pomogłem mu się oczyścić i będzie jakiś czas spokój > czy jednak niestety nie ominie mnie jego czyszczenie lub wymiana... Błąd stały ? Czego ? Gdyby coś dolegało FAPowi to by grzmiał komunikatami na wyświetlaczu Co to za ASO było niby ? I czym Ci auto diagnowali ? Lex/PP/DB podaje dokładnie wszystkie parametry FAPa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czakpepe Napisano 21 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 21 Lutego 2015 Błąd stały zapchany filtr cząstek stałych 100% Nie wiem czym diagnozowali, mają laptopa z sondą i się podłączają, komunikatów nie ma na wyświetlaczu, mocy mu nie brakuje. Powiedzieli tylko że jest to błąd stały, a błędy chwilowe skasowali i były tam jakieś o stanie naładowania akumulatora, błąd alternatora. Czyżby chcieli mnie naciągnąć na jakieś koszty?? Po przegonieniu samochodu zmienił się tylko zapaszek z wydechu z zapachu oleju na zapach chloru, tak ma być przy dobrze działającym FAP-ie? No już nie wiem może podjadę do kumpla bo ma interfejs do cytrynki i sobie sam to sprawdzę z jego pomocą? przynajmniej mnie nie naciągnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 21 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2015 Trzeba by się upewnić, że jest jeszcze płyn do FAP'a w zbiorniczku - Eloys, bo chyba mniej więcej przy 180kkm powinien się kończyć jak nie był uzupełniany. Jak jeszcze jest to FAP powininen się ładnie wypalać sam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 21 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2015 > Trzeba by się upewnić, że jest jeszcze płyn do FAP'a w zbiorniczku - Eloys, bo chyba mniej więcej > przy 180kkm powinien się kończyć jak nie był uzupełniany. > Jak jeszcze jest to FAP powininen się ładnie wypalać sam Brak płynu też jest sygnalizowany komunikatem ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 21 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2015 > Brak płynu też jest sygnalizowany komunikatem ! Zapychający się filtr też. Mnie się ze 2x pojawił, ale potem się "przedmuchał" i komunikat zniknął. Ale może kolega nie czyta komunikatów, zwłaszcza jak są np. po francusku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czakpepe Napisano 21 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 21 Lutego 2015 Komunikaty czytam Świecił się tylko komunikat o spalonych żarówkach, gołoledzi, o zapchanym filtrze ani płynie nie, płyn był uzupełniony podczas przeglądu po 160k km było tam jeszcze około 90% płynu. Ale interesuje mnie ten zapaszek czy ktoś to sprawdzał organoleptycznie? Tylko zastanawia mnie ten błąd stały przy którym się upierają w ASO? Może ktoś nie skasował w Belgii komunikatu? I zapisał się jako komunikat stały? Sam już nie wiem, chyba że ASO mnie robi w konia i chce zarobić na czyszczeniu lub wymianie FAP-a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
costam000 Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 załóż sobie kontrolkę FAP i będziesz wiedzieć kiedy się wypala podjedź do kogoś z Lexią/Diagbox i sprawdź stan dodatku i wszystkie parametry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawidnb Napisano 24 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 > Brak płynu też jest sygnalizowany komunikatem ! Ale komunikat bierze się z obliczeń kompa a nie z pozoimu faktycznego. Uszkodzenie zbiornika moze być sygnaliziwane po zuprłnym zalaleniem filtra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 12 Marca 2015 Udostępnij Napisano 12 Marca 2015 > załóż sobie kontrolkę FAP i będziesz wiedzieć kiedy się wypala > podjedź do kogoś z Lexią/Diagbox i sprawdź stan dodatku i wszystkie parametry jak to można zrobić i na jakiej zasadzie działa? tzn. skąd bierze informację, że właśnie się wypala? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 12 Marca 2015 Udostępnij Napisano 12 Marca 2015 > jak to można zrobić i na jakiej zasadzie działa? tzn. skąd bierze informację, że właśnie się > wypala? Auto uruchamia wszystkie możliwe odbiorniki elektryczne w celu max obciążenia silnika. W wilgotne dni widać to świetnie na tylnej szybie Kontrolkę najprościej podpiąć do ogrzewanego lusterka w jego obudowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.