Skocz do zawartości

Lacetti/Nubira III urwal sie korbowód w 1,8 T18SED


wieprzmak

Rekomendowane odpowiedzi

witam, przykra sprawa to co w opisie tematu.Na dzie dzisiejszy trudno o taki silnik. A czy jak zmienie silnik T18SED na T20SED od evandy i zamienie elektronike czyli sterownik MR140 czy taki swap podejdzie i czy to zadziala.DO T20SED mam dostep u siebie od reki kwestia sterownika do tego silnika czy to bedzie dzilac.prosze o szybka odpowiedz.a czy silnik w evandzie 2,0 byl mocniejszy i o ile,a moze cos od daweoo leganza,nubira rowniez 2,0 czy to ewentualnie bedzie pasowac i co trzeba przerabiac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam, przykra sprawa to co w opisie tematu.Na dzie dzisiejszy trudno o taki silnik. A czy jak

> zmienie silnik T18SED na T20SED od evandy i zamienie elektronike czyli sterownik MR140 czy

> taki swap podejdzie i czy to zadziala.DO T20SED mam dostep u siebie od reki kwestia sterownika

> do tego silnika czy to bedzie dzilac.prosze o szybka odpowiedz.a czy silnik w evandzie 2,0 byl

> mocniejszy i o ile,a moze cos od daweoo leganza,nubira rowniez 2,0 czy to ewentualnie bedzie

> pasowac i co trzeba przerabiac

Z tego czytam w sieci to "Zamienił stryjek siekierkę na kijek"

Parametry praktycznie te same, więc po co zmieniać?

Na portalach nie ma problemu z dostępem używki tego silnika, gorzej sprawa wygląda z silnikiem F18.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a na którym portalu moge znalezc bo narazie widzialem ale w kosmicznej cenkie a od evandy mam o

> polowe taniej

Tylko weź pod uwagę ewentualne problemy jeśli przyjdzie ci wymiana sterownika i jakiej innej elektroniki. Dodatkowo ten silnik raczej będzie miał większy apetyt na paliwo.

Rozważ wszystko i żeby połowę taniej nie okazało się drożej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok czyli rozumiem nie polecasz.Wymieniajac sterownik i pozostala elektronike masz na mysli immo wspomaganie poduchy i cos jeszcze.Powiem tak nie moge dorwac t18sed w normalnej cenie tylko wszystko powyzej 2200 a tyle to mozna za diesla dac a nie za bezyne.jezeli masz namiar na taki silnik w rozsadnej cenie to podrzuc moze jakis anglik albo po dzwonie.Znalazlem rozbitka ale silnik juz poszedl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz zaraz, ten silnik siedzial i w Astrze i Cruzie (po zmianach) i w Insignia. Trzeba by obczaic czy mocowania takie same to raz. Dwa jakby kupic ze sterownikiem to nie powinno byc problemu. Cala reszta typu ABS, poduchy nic do tego nie maja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety to nie ten silnik w astrze i cruzie siedzi f18d4 postawiony na malym bloku GM 1,4 natomiast ten jest na duzym bloku GM2,0 pozatym silnik cruze i astry nastepnie ewoluowalu ale zastompiono je nowym 1,4 turbo i uzyskan taka sama moc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niestety to nie ten silnik w astrze i cruzie siedzi f18d4 postawiony na malym bloku GM 1,4

> natomiast ten jest na duzym bloku GM2,0 pozatym silnik cruze i astry nastepnie ewoluowalu ale

> zastompiono je nowym 1,4 turbo i uzyskan taka sama moc

Jezeli mocowanie takie samo i jak kupisz razem ze sterownikiem to nie widze problemu a wybor silnkow wiekszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jezeli mocowanie takie samo i jak kupisz razem ze sterownikiem to nie widze problemu a wybor

> silnkow wiekszy.

Może i tak ale wtedy musialbym jeszcze zmieniać LPG bo obecnie mam dydykowanego kolteca i osobno mam komputer do evandy 2.0 stad również moje pytanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ok czyli rozumiem nie polecasz.Wymieniajac sterownik i pozostala elektronike masz na mysli immo

> wspomaganie poduchy i cos jeszcze.Powiem tak nie moge dorwac t18sed w normalnej cenie tylko

> wszystko powyzej 2200 a tyle to mozna za diesla dac a nie za bezyne.jezeli masz namiar na taki

> silnik w rozsadnej cenie to podrzuc moze jakis anglik albo po dzwonie.Znalazlem rozbitka ale

> silnik juz poszedl

Zależy jak cena jest dla ciebie normalna?

Zgodzę się że do lucka silniki są drogie, ale jeśli kosztują mniej niż remont to i tak się opłaci.

Na pocieszenie powiem ci że gdyby mnie to spotkało to ja jak bym znalazł silnik do mojego to musiał bym się liczyć z wydatkiem około 3500zł. F18D3

Pozostałą elektronikę miałem na myśli wiązki silnika. Nie wiem czy są takie same, czy się różnią. Z LPG i tak po przekładce należało by zrobić jakąś regulacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może i tak ale wtedy musialbym jeszcze zmieniać LPG bo obecnie mam dydykowanego kolteca i osobno

> mam komputer do evandy 2.0 stad również moje pytanie

Sterownik silnika 1.8 powinien się wyrobić przy 2.0 w ramach możliwości adaptacyjnych czasu wtrysku. Gdybyś chciał mieć koniecznie sterownik 2.0, to dochodzą kwestie związane z immobilizerem.

Natomiast nie wiem, co z instalacją gazową, bo tam sterownik był kod konkretny model i silnik. W razie czego, na allegro jest jeden pod T20SED za 120 zł.

Tak przy okazji, to rozeznałeś sprawę, czemu urwał się korbowód?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam, przykra sprawa to co w opisie tematu.Na dzie dzisiejszy trudno o taki silnik. A czy jak

> zmienie silnik T18SED na T20SED od evandy i zamienie elektronike czyli sterownik MR140 czy

> taki swap podejdzie i czy to zadziala.DO T20SED mam dostep u siebie od reki kwestia sterownika

> do tego silnika czy to bedzie dzilac.prosze o szybka odpowiedz.a czy silnik w evandzie 2,0 byl

> mocniejszy i o ile,a moze cos od daweoo leganza,nubira rowniez 2,0 czy to ewentualnie bedzie

> pasowac i co trzeba przerabiac

Ale ale, czy Evanda nie ma tego nieszczęsnego problemu z wielką trójcą czyli komputer MR-140, komputer nadwozia i stacyjka. Z tego co czytałem trzeba przełożyć wszystko albo nic nie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w kolteku nie robi sie regulacji to instalacja GSI na sterowniku MR140 odpowiednio zaprogramowanym w ktorym jak w bezynie nastepuje samoadaptacja do warunkow obecnie panyjacych.Tam sa zaszyte juz fabryczne mapy wtrysku krore sa modyfikowane w czasie uzytkowania.po skasowaniu samego lpg rowniez rowniez trzeba zrobic adaptacje choc w tym przypadku jest ona nieco inna .Defakto taki sam sterownik dziala na bezynie.Obecnie mam sterownik do LPG do evandy 2,0 sterownik do bezyny pod 2,0.Pierwszy kupilem za 30 drugi za 20 zlotych i oba dzialaja dodam ze na 3 prubowalem wgrac program bez immo ale jakos nie moge przejsc problemu. linia k zrywa polaczenie a CAN nie wgrywa parametrow.Prawdopodobnie jest jakas blokada pin czy jakoś ze sterownikiem lpg na stole sie polaczylem za pomoca kabla za 60 zlotych VAG i widzialem parametry instalacji.za pomoca programu do silnika.Nie wszystko dzialalo ale jest postep.Natoniast winmonio dla koltec tez ma jakies zabezpieczenie prawdopodobnie sprzetowe i bez klucza na rs/usb nic nie zdzialam, choc znalazlem craka do winmonio ale w takim jezyku ze nie wiem co on zamierzakrakowac wiec narazie odpuscilem.Stad moje pytania. Bardzo interesujacy jest ten wątek i pragne go kontynuowac choc dzisiaj znalazlem T18SED.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakim kablem i programem próbowałeś wgrywać soft do sterownika?

VAG a nastepnie z pracy pozyczylemprzejsciowke usb CAN ten sie laczyl ale niestety nie wgrywał zadanych parametrow.Po wylaczeniu napiecia powracaldo starych ustawien.gdzies w rejestrze jest jakis kod blokujacy taki Enable na zmiany ale jeszcze tego nie rozgryzlem.moze sprubuje jakims programatorem alemusze sie dowiedziec jaki to jest uklad w srodku

mam juz rozwiazanie znalazlem w mr140 port szeregowy i program do wgrywania parametrow ale najpierw potestuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> VAG a nastepnie z pracy pozyczylemprzejsciowke usb CAN ten sie laczyl ale niestety nie wgrywał

> zadanych parametrow.Po wylaczeniu napiecia powracaldo starych ustawien.gdzies w rejestrze jest

> jakis kod blokujacy taki Enable na zmiany ale jeszcze tego nie rozgryzlem.moze sprubuje jakims

> programatorem alemusze sie dowiedziec jaki to jest uklad w srodku

> mam juz rozwiazanie znalazlem w mr140 port szeregowy i program do wgrywania parametrow ale najpierw

> potestuje

Nie mów, że dobrałeś się do samego ECU? Przy okazji gość na allegro sprzedawał niedawno odblokowany komp do Evandy. Dzwoniłem do niego dopytać się i twierdził, że działa. Zresztą miałem sprzedaż części niedaleko ode mnie. Jakoś się nie wybrałem podpytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedz jakie straty poniosłeś w silniku przez ten urwany korbowód? Bo mi kiedyś poleciał w Nubirze, na szczęście na wolnych obrotach. Skończyć się mogło na naprawie za 800 zł ale nie sprawdziłem co poszło i kupiłem silnik za 3500 zł. Wyszło wielokrotnie drożej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

no i silnik wymieniony.Ale nierowno pracuje na Pb i LPG.WYmienilem kable swiece i cewka nie poprawilo to dzialania.Na zimnym jeszcze jakos chodzi ale na cieplym zaczyna trzasc i prychac z wydechu.Odlaczylem krokowy nie ma zadnego efektu pracuje tak samo.Zauwazylem ze jak dostanie wiecej powietrza zaczyna lepiej pracowac.Sciagniecie wezyka z przepustnicy poprawia prace.Moze masa silnika jes nidobra.Proadzcie co jeszcze sprawdzic bo nie mam pojecia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ok silnik nie lezal dlugo wymontowany z jezdzacego auta,rozrzad byl robiony na nowo,pozatym silnik ciagnie jak zloto lepiej od poprzedniego tylko ma cos na jalowym.Podejzewam silniczek krokowy cos slabo reagowal i jakby sie przycinal.momentami bylo ok.W poprzednim aucie tez silniczek krokowy nawalal zasyfiony i zatarty choc sie ogracal ten co mialem to zamiennik po wylaczeniu silnika ledwo sie ruszal a po zalaczeniu zaplonu krecil sie ale strasznie wolno dotego skokami.Momentami bylo ok ale np po jezdzie na trasie potrafil znowu sie zawieszac wystarczylo lekko popuscic przepustnice i wszystko bylo ok.Te rzeczy co wymieniles mialy by wplyw rowniez na prace silnika na zimnym i na cieplym w czasie normalnej pracy i na jalowym.Ale dzieki za odpowiedz.W poprzednim aucie tez lekko cos nie pykalo ale na Pb bylo mniej odczuwalne bardziej na LPG.Tutaj jest jednakowo i na PB i na LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co trzeba zrobic aby to sprawdzic.Zdjac obudowe filtra,podeprzec silnik,zdjac lape silnika,odkrecic obudowe rozrzadu i sprawdzic znaki.A mozna na wysuniecie cylindra 1 w max polozeniu sprawdzc czy znaki sie pokrywaja na walkach u gory.Jezeli cylinser 1 jest w maxymalnym polozeniu u gory to znaki na walkach powinny sie pokrywac.Jezeli tak nie jest poprostu przestawiony jest rozrzad.Czy auto jak jest mocniejsze nie jest skutkiem przestawienia rozrzadu do przodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.