BoRuCh Napisano 6 Marca 2015 Udostępnij Napisano 6 Marca 2015 poszukuje opinii na temat tych aut z ww. roczników, potrzebuję wersję o najdłuższej przestrzeni ładunkowej tzw. max/maxi jaki silnik brać pod uwagę 2.2/2.3/2.8 diesel, rozważam też silnik benzynowy z instalacją lpg potrzebuje auto które wciągnie się z ładunkiem pod spore wzniesienia spalanie oczekiwałbym ~10l/100km w przypadku ON, 15-18 jeśli chodzi o lpg auto potrzebuję na dłuższe trasy ~10kkm miesięcznie, więc koszty eksploatacji też grają ważną rolę ile tak naprawdę to auto ma ładowności i ile samo waży, bo w ogłoszeniach w wersji maxi ładowność jest podawana od 1000kg do 1550kg, czasami ktoś poda i 1700kg, nie ukrywam, że im większa ładowność tym lepiej, jak zawieszenie reaguje na przeładowanie w stosunku do danych fabrycznych np. +200kg co w tych auta się ew. nagminnie psuje ? jak zawieszenie/łożyska/przeguby/elektryka ? jak to się ma w stosunku do sprintera 903 ? dziękuje edit zapomniałem BLASZAK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matadorRS Napisano 6 Marca 2015 Udostępnij Napisano 6 Marca 2015 Blaszak, kontener czy plandeka? Przy jakiej prędkości przelotowej chciał byś uzyskać te 10l /100? Czy mówimy o autostradach czy 90 po trasach. W ciężkiej zabudowie typu duża plandeka 8 palet lub kontener to spalanie w granicach 12 musiał byś liczyć. Jak będziesz ciężkie rzeczy woził to też więcej wciąga) ta 10 to taki minimum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BoRuCh Napisano 6 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2015 > Blaszak, kontener czy plandeka? blaszak > Przy jakiej prędkości przelotowej chciał byś uzyskać te 10l /100? Czy mówimy o autostradach czy 90 > po trasach. użytkuje teraz sprintera 313cdi maxi, autostradowo tak do 110km/h ~ 2500rpm, z 1,2t ładunku łyka 8,4-9,2l/100km w zależności czy jadę a2/a1 czy jakąś Ską - najwięcej bierze na S8 w stronę Wrocka , ale tam to zawsze wieje w czoło, w górach z takim ładunkiem łyka 10-10,5l/100km > W ciężkiej zabudowie typu duża plandeka 8 palet lub kontener to spalanie w granicach 12 musiał byś > liczyć. Jak będziesz ciężkie rzeczy woził to też więcej wciąga) ta 10 to taki minimum. blaszak, zapomniałem o tym ważnym aspekcie, tylko blaszak wchodzi w grę aha i czy weźmie taki ducato "chwilowo" - w mieście z fabryki do fabryki ? np. 1,8-2,0 t ? Czy się złamie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kokosz Napisano 6 Marca 2015 Udostępnij Napisano 6 Marca 2015 > aha i czy weźmie taki ducato "chwilowo" - w mieście z fabryki do fabryki ? np. 1,8-2,0 t ? Czy się > złamie ? pakuj i jedź, jedyny problem to od strony prawnej jak się jakie ciecie z ITD nawiną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adalbert Napisano 6 Marca 2015 Udostępnij Napisano 6 Marca 2015 > aha i czy weźmie taki ducato "chwilowo" - w mieście z fabryki do fabryki ? np. 1,8-2,0 t ? Czy się > złamie ? Dukato - mam wzmocnione fabrycznie tylne zawieszenie i przy 2,0t nawet równo stoi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 6 Marca 2015 Udostępnij Napisano 6 Marca 2015 Wersje ładowności sa tak oznaczane - 10,15 i 18 ostatnia wersja czyli 18 ma inne zawieszenie, hamulce, przełożenie skrzyni biegów i felgi 16. W Twoim przypadku tylko tym bym się interesował( wersja 10 nie jest w ogóle dostępna z L3 H2/3) Spalanie licz od 10 w górę. Mam 3 sztuki 2.8jtd/hdi i co do tych silników nie mam zastrzeżeń. Szukałem kilka lat temu benzynowego i na mobile jak ze świeca szukać a jak już jest to z CNG... Zawieszenie z przodu dość delikatne ale tanie w naprawie. problemem może być korozja w starszych autach. Przy takich przebiegach to nawet bym się nie zastanawiał i kupił nowego. Jakoś nie widzę w tej roli starego trupa tym bardziej nastoletniego maxi gdzie przebiegi maja odpowiednie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BoRuCh Napisano 6 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2015 > Wersje ładowności sa tak oznaczane - 10,15 i 18 > ostatnia wersja czyli 18 ma inne zawieszenie, hamulce, przełożenie skrzyni biegów i felgi 16. to będzie gdzieś w dowodzie wrzucone czy w vinie ? W > Twoim przypadku tylko tym bym się interesował( wersja 10 nie jest w ogóle dostępna z L3 H2/3) > Spalanie licz od 10 w górę. Mam 3 sztuki 2.8jtd/hdi i co do tych silników nie mam zastrzeżeń. aha, no ok > Szukałem kilka lat temu benzynowego i na mobile jak ze świeca szukać a jak już jest to z > CNG... no właśnie widzę sporo z cng, ale to w grę nie wchodzi, rozważam też sprintera 314 z lpg > Zawieszenie z przodu dość delikatne ale tanie w naprawie. standard w fiacie chyba ? > problemem może być korozja w > starszych autach. ale chyba nie tak jak w sprinterze ? > Przy takich przebiegach to nawet bym się nie zastanawiał i kupił nowego. Jakoś nie widzę w tej roli > starego trupa tym bardziej nastoletniego maxi gdzie przebiegi maja odpowiednie.... jeżdżę teraz sprinterem który ma 900kkm przebiegu, mimo podobnego wieku jak tych ducato i takiego przebiegu, koszty eksploatacji nie zabijają - w ciągu ostatnich 12 miesięcy zrobiłem 120kkm i na eksploatacje auta z wymianą turbiny ( jeszcze fabrycznej ) w trakcie, olej, nowe opony, oleje i filtry poszło ~ 6000 netto, a szczerze mówiąc na nowego to mnie jeszcze nie stać na tą chwilę, a zakup wchodzi tylko za gotówkę nowe to może w przyszłym roku, a potrzebuję drugie auto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 6 Marca 2015 Udostępnij Napisano 6 Marca 2015 omijaj silniki Forda w tych autach (chyba 2.2) reszta nie jest zła, jak to z napędem na przód ma lepszy skręt ale jeździ się tym jak taczką Ogólnie wolałbym Merca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
demoneczek Napisano 7 Marca 2015 Udostępnij Napisano 7 Marca 2015 > omijaj silniki Forda w tych autach (chyba 2.2) reszta nie jest zła, jak to z napędem na przód ma W latach 2002-2006 nie było jeszcze tych silników Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 7 Marca 2015 Udostępnij Napisano 7 Marca 2015 a jak z iveco?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 7 Marca 2015 Udostępnij Napisano 7 Marca 2015 > W latach 2002-2006 nie było jeszcze tych silników aaaa..... nie doczytałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BoRuCh Napisano 7 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2015 > a jak z iveco?? kurcze nie wiem, nie wiem czy znajdę coś w tych pieniądzach co ww. nie wiem jak tam z masą własną, bo o ładowność na ramie się nie martwie tylko nie chciałbym aby auto ważyło np. 2500 i miało oficjalnej ładowności raptem 1000kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 9 Marca 2015 Udostępnij Napisano 9 Marca 2015 > kurcze nie wiem, nie wiem czy znajdę coś w tych pieniądzach co ww. nie wiem jak tam z masą własną, > bo o ładowność na ramie się nie martwie > tylko nie chciałbym aby auto ważyło np. 2500 i miało oficjalnej ładowności raptem 1000kg No to będziesz miał kłopot bo większość samochodów tak ma, a i nawet mniej W poprzedniej robocie Sprinter odkryty bez paki (goła rama) był zważony i wyszło cirka 2000kg i tak miał wpisane w dowód, doszła paka i jej wzmocnienie i z automatu doszło 450kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.