Skocz do zawartości

Ducato/Jumper/Boxer 2002-2006r blaszak


BoRuCh

Rekomendowane odpowiedzi

poszukuje opinii na temat tych aut z ww. roczników, potrzebuję wersję o najdłuższej przestrzeni ładunkowej tzw. max/maxi

jaki silnik brać pod uwagę 2.2/2.3/2.8 diesel, rozważam też silnik benzynowy z instalacją lpg

potrzebuje auto które wciągnie się z ładunkiem pod spore wzniesienia

spalanie oczekiwałbym ~10l/100km w przypadku ON, 15-18 jeśli chodzi o lpg

auto potrzebuję na dłuższe trasy ~10kkm miesięcznie, więc koszty eksploatacji też grają ważną rolę

ile tak naprawdę to auto ma ładowności i ile samo waży, bo w ogłoszeniach w wersji maxi ładowność jest podawana od 1000kg do 1550kg, czasami ktoś poda i 1700kg, nie ukrywam, że im większa ładowność tym lepiej, jak zawieszenie reaguje na przeładowanie w stosunku do danych fabrycznych np. +200kg

co w tych auta się ew. nagminnie psuje ? jak zawieszenie/łożyska/przeguby/elektryka ?

jak to się ma w stosunku do sprintera 903 ?

dziękuje

edit zapomniałem

BLASZAK zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blaszak, kontener czy plandeka?

Przy jakiej prędkości przelotowej chciał byś uzyskać te 10l /100? Czy mówimy o autostradach czy 90 po trasach.

W ciężkiej zabudowie typu duża plandeka 8 palet lub kontener to spalanie w granicach 12 musiał byś liczyć. Jak będziesz ciężkie rzeczy woził to też więcej wciąga) ta 10 to taki minimum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Blaszak, kontener czy plandeka?

blaszak

> Przy jakiej prędkości przelotowej chciał byś uzyskać te 10l /100? Czy mówimy o autostradach czy 90

> po trasach.

użytkuje teraz sprintera 313cdi maxi, autostradowo tak do 110km/h ~ 2500rpm, z 1,2t ładunku łyka 8,4-9,2l/100km w zależności czy jadę a2/a1 czy jakąś Ską - najwięcej bierze na S8 w stronę Wrocka hehe.gif, ale tam to zawsze wieje w czoło, w górach z takim ładunkiem łyka 10-10,5l/100km

> W ciężkiej zabudowie typu duża plandeka 8 palet lub kontener to spalanie w granicach 12 musiał byś

> liczyć. Jak będziesz ciężkie rzeczy woził to też więcej wciąga) ta 10 to taki minimum.

blaszak, zapomniałem o tym ważnym aspekcie, tylko blaszak wchodzi w grę

aha i czy weźmie taki ducato "chwilowo" - w mieście z fabryki do fabryki ? np. 1,8-2,0 t ? Czy się złamie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> aha i czy weźmie taki ducato "chwilowo" - w mieście z fabryki do fabryki ? np. 1,8-2,0 t ? Czy się

> złamie ?

pakuj i jedź, jedyny problem to od strony prawnej jak się jakie ciecie z ITD nawiną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersje ładowności sa tak oznaczane - 10,15 i 18

ostatnia wersja czyli 18 ma inne zawieszenie, hamulce, przełożenie skrzyni biegów i felgi 16. W Twoim przypadku tylko tym bym się interesował( wersja 10 nie jest w ogóle dostępna z L3 H2/3)

Spalanie licz od 10 w górę. Mam 3 sztuki 2.8jtd/hdi i co do tych silników nie mam zastrzeżeń. Szukałem kilka lat temu benzynowego i na mobile jak ze świeca szukać a jak już jest to z CNG... Zawieszenie z przodu dość delikatne ale tanie w naprawie. problemem może być korozja w starszych autach.

Przy takich przebiegach to nawet bym się nie zastanawiał i kupił nowego. Jakoś nie widzę w tej roli starego trupa tym bardziej nastoletniego maxi gdzie przebiegi maja odpowiednie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wersje ładowności sa tak oznaczane - 10,15 i 18

> ostatnia wersja czyli 18 ma inne zawieszenie, hamulce, przełożenie skrzyni biegów i felgi 16.

to będzie gdzieś w dowodzie wrzucone czy w vinie ?

W

> Twoim przypadku tylko tym bym się interesował( wersja 10 nie jest w ogóle dostępna z L3 H2/3)

> Spalanie licz od 10 w górę. Mam 3 sztuki 2.8jtd/hdi i co do tych silników nie mam zastrzeżeń.

aha, no ok

> Szukałem kilka lat temu benzynowego i na mobile jak ze świeca szukać a jak już jest to z

> CNG...

no właśnie widzę sporo z cng, ale to w grę nie wchodzi, rozważam też sprintera 314 z lpg

> Zawieszenie z przodu dość delikatne ale tanie w naprawie.

standard w fiacie chyba ?

> problemem może być korozja w

> starszych autach.

ale chyba nie tak jak w sprinterze ? yikes.gifzlosnik.gif

> Przy takich przebiegach to nawet bym się nie zastanawiał i kupił nowego. Jakoś nie widzę w tej roli

> starego trupa tym bardziej nastoletniego maxi gdzie przebiegi maja odpowiednie....

jeżdżę teraz sprinterem który ma 900kkm przebiegu, mimo podobnego wieku jak tych ducato i takiego przebiegu, koszty eksploatacji nie zabijają - w ciągu ostatnich 12 miesięcy zrobiłem 120kkm i na eksploatacje auta z wymianą turbiny ( jeszcze fabrycznej ) w trakcie, olej, nowe opony, oleje i filtry poszło ~ 6000 netto, a szczerze mówiąc na nowego to mnie jeszcze nie stać na tą chwilę, a zakup wchodzi tylko za gotówkę

nowe to może w przyszłym roku, a potrzebuję drugie auto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jak z iveco??

kurcze nie wiem, nie wiem czy znajdę coś w tych pieniądzach co ww. nie wiem jak tam z masą własną, bo o ładowność na ramie się nie martwie

tylko nie chciałbym aby auto ważyło np. 2500 i miało oficjalnej ładowności raptem 1000kg tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kurcze nie wiem, nie wiem czy znajdę coś w tych pieniądzach co ww. nie wiem jak tam z masą własną,

> bo o ładowność na ramie się nie martwie

> tylko nie chciałbym aby auto ważyło np. 2500 i miało oficjalnej ładowności raptem 1000kg

No to będziesz miał kłopot bo większość samochodów tak ma, a i nawet mniej

W poprzedniej robocie Sprinter odkryty bez paki (goła rama) był zważony i wyszło cirka 2000kg i tak miał wpisane w dowód, doszła paka i jej wzmocnienie i z automatu doszło 450kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.