Skocz do zawartości

Rozrusznikowa zagadka.


waho

Rekomendowane odpowiedzi

Mam dziwny problem z rozrusznikiem:

- temperatura dodatnia - wszystko działa jak trzeba.

- temperatura ujemna (-5*C i mniej) zaczynają się problemy z załączeniem wirnika. Słychać automat, kontrolki przygasają lecz nie kręci. Któraś tam próba i zaczyna działać, po delikatnym zagrzaniu silnika problemu nie ma.

W którym elemencie rozrusznika może leżeć problem. Masa silnika sprawdzona i jest taka jak trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam dziwny problem z rozrusznikiem:

> - temperatura dodatnia - wszystko działa jak trzeba.

> - temperatura ujemna (-5*C i mniej) zaczynają się problemy z załączeniem wirnika. Słychać automat,

> kontrolki przygasają lecz nie kręci. Któraś tam próba i zaczyna działać, po delikatnym

> zagrzaniu silnika problemu nie ma.

> W którym elemencie rozrusznika może leżeć problem. Masa silnika sprawdzona i jest taka jak trzeba.

Wyjąć rozrusznik i sprawdzić, czy syfu nie ma w automacie załączającym.

Na początek sprawdzić styki elektryczne do rozrusznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Obstawiam zacinający się bendiks. Przy niskich temperaturach smar gęstnieje i przez to się zacina.

Kiedyś w renoowce wystarczyło, że popsikałem w wysuwający się bendiks wd-40 i rozruszałem go.

Ale i styki przy rozruszniku należy sprawdzić.

Najpierw wymontować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Obstawiam zacinający się bendiks. Przy niskich temperaturach smar gęstnieje i przez to się zacina.

Co masz na myśli pisząc bendiks hmm.gif, bo w rzeczywistości pod tą nazwą występuje sprzęgło jednokierunkowe rozrusznika.

I nijak jego usterka nie uniemożliwia pracy samego rozrusznika...

Ja bym raczej przyczyn problemu doszukiwał się we włączniku elektromagnetycznym, tylko tam się raczej niczego nie smaruje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> załączeniem wirnika. Słychać automat,

Pewny jesteś, że słychać automat, a nie np. przekaźnik?

Miałem podobne akcje, i bendiks był niewinny (pierwszy wymieniony).

Drugi winny to było rozwalone oczko zasilania rozrusznika które na zimnym silniku czasami nie łączyło wystarczająco skutecznie (trudne do wykrycia, bo tylko na zimnym iskrzyło nawet, jak kręciło - a na ciepłym zawsze odpalał i nic nie iskrzyło).

Po zarobieniu oczka dalej problem występował - wypalony automat ale najprawdopodobniej jako skutek iskrzenia przez słabe łączenie.

Generalnie - obadaj, czy dobrze wszystko łączy i zacznij od automatu. Bendiks na drugim miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.