Skocz do zawartości

chlodnica oleju - inaczej


aquila

Rekomendowane odpowiedzi

Pany pytanko mam, czy mogę podłączyć przewody do chłodnicy oleju do korków w pompie oleju ? Górny byłby zasilaniem, dolny powrotem. Pomijamy aspekt termostatu, poprostu czy czegoś sobie nie zepsuje podłączając tak przewody ? Po co te wyjścia wogóle fabycznie są ? zlosnik.gif Dzięki piwo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pany pytanko mam, czy mogę podłączyć przewody do chłodnicy oleju do korków w pompie oleju ? Górny

> byłby zasilaniem, dolny powrotem. Pomijamy aspekt termostatu, poprostu czy czegoś sobie nie

> zepsuje podłączając tak przewody ? Po co te wyjścia wogóle fabycznie są ? Dzięki

hmm watpie aby to zadzialalo bo w obu tych korkach masz cisnienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeden otwor jest przed filtrem a drugi za filtrem

Dokładnie, a filtr stawia jakiś tam opór w przepływie, więc siłą rzeczy większość oleju popłynie "bypassem" czyli chłodnicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dokładnie, a filtr stawia jakiś tam opór w przepływie, więc siłą rzeczy większość oleju popłynie

> "bypassem" czyli chłodnicą.

Wg mnie nic nie popłynie, jak napisał Wojtala, na obu korkach będzie ciśnienie, na sam początek to będzie koszmar to odpowietrzyć. A jak już się odpowietrzy, to olej będzie w chłodnicy stał.

Ale mogę się mylić, na hydraulice znam się bardzo słabo.

I jakby kto pytał, górny korek ma olej filtrowany ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

288294620-ch%B3odnica.png

Nie wiem jak ma tutaj nie płynąć nic przez chłodnicę?

Klasyczne podpięcie równoległe.

Waszym tokiem myślenia wpinanie np. parownika LPG równoległe w układ chłodzenia też nie spowoduje przepływu przez niego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem jak ma tutaj nie płynąć nic przez chłodnicę?

> Klasyczne podpięcie równoległe.

> Waszym tokiem myślenia wpinanie np. parownika LPG równoległe w układ chłodzenia też nie spowoduje

> przepływu przez niego?

sprawdz cisnienie oleju na jedyn i drugim korku. Bedzie takie same i nic nie poplynie bo musi byc przeciez roznica cisnien. Uklad chlodzenia inaczej dziala bo jest ukladem cisnieniowym - zamknietym, gdzie ciecz krazy w kolo. Uklad oleju jest tez cisnieniowy, ale otwarty bo calosc splywa samoistnie do miski oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem jak ma tutaj nie płynąć nic przez chłodnicę?

> Klasyczne podpięcie równoległe.

> Waszym tokiem myślenia wpinanie np. parownika LPG równoległe w układ chłodzenia też nie spowoduje

> przepływu przez niego?

Nie wiem jak jest wpięty parownik, ale jak wpinałem turbo to jeden wąż przed a drugi za pompą, inaczej nie ma różnicy ciśnień.

Oczywiście nie mój silnik, więc jak sobie kolega wepnie tą chłodnicę oleju to jego sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sprawdz cisnienie oleju na jedyn i drugim korku. Bedzie takie same i nic nie poplynie bo musi byc

> przeciez roznica cisnien. Uklad chlodzenia inaczej dziala bo jest ukladem cisnieniowym -

> zamknietym, gdzie ciecz krazy w kolo. Uklad oleju jest tez cisnieniowy, ale otwarty bo calosc

> splywa samoistnie do miski oleju

I dodam do tego, że jak chłodnica jest wpięta przez podstawkę z termostatem, to podstawka ta robi z chłodnicy element szeregowy, i tu jest pies pogrzebany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I dodam do tego, że jak chłodnica jest wpięta przez podstawkę z termostatem, to podstawka ta robi z

> chłodnicy element szeregowy, i tu jest pies pogrzebany.

czyli caly olej przebiega przez chlodnczke i jest ok bo olej jest w obiegu ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sprawdz cisnienie oleju na jedyn i drugim korku. Bedzie takie same i nic nie poplynie bo musi byc

> przeciez roznica cisnien. Uklad chlodzenia inaczej dziala bo jest ukladem cisnieniowym -

> zamknietym, gdzie ciecz krazy w kolo. Uklad oleju jest tez cisnieniowy, ale otwarty bo calosc

> splywa samoistnie do miski oleju

Ja twierdzę że będzie różnica ciśnień, filtr stawia jakiś opór (minimalny ale opór) a z biegiem jego zabrudzenia będzie coraz większy, a wpinając chłodnicę równolegle z filtrem wstawiamy obejście o mniejszym oporze przepływu, więc którędy popłynie olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli caly olej przebiega przez chlodnczke i jest ok bo olej jest w obiegu

I tutaj też jesteś w błędzie zlosnik.gif nie przepływa cały olej tylko część, w zależności od temp. jak bardzo jest otwarty termostat w podstawce pod filtrem, przy max. otwarciu będzie to dopiero prawie 100% przepływu przez chłodnicę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli jednym słowem bez podstawki pod filtrem nie ma opcji by to działało No dobra będę

> kombinował podstawke

mozesz zrobic bez podstawki, tylko przed chlodniczka musisz miec restryktor a splyw zrobic do miski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mozesz zrobic bez podstawki, tylko przed chlodniczka musisz miec restryktor a splyw zrobic do miski

można też kupić za stówe podstawke mocala bez termostatu, a za 200 z hakiem z termostatem i po problemie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.