aquila Napisano 18 Marca 2015 Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 Pany pytanko mam, czy mogę podłączyć przewody do chłodnicy oleju do korków w pompie oleju ? Górny byłby zasilaniem, dolny powrotem. Pomijamy aspekt termostatu, poprostu czy czegoś sobie nie zepsuje podłączając tak przewody ? Po co te wyjścia wogóle fabycznie są ? Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 18 Marca 2015 Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 > Pany pytanko mam, czy mogę podłączyć przewody do chłodnicy oleju do korków w pompie oleju ? Górny > byłby zasilaniem, dolny powrotem. Pomijamy aspekt termostatu, poprostu czy czegoś sobie nie > zepsuje podłączając tak przewody ? Po co te wyjścia wogóle fabycznie są ? Dzięki hmm watpie aby to zadzialalo bo w obu tych korkach masz cisnienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafi278 Napisano 18 Marca 2015 Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 To są otwory technologiczne, jak podłączysz do obu chłodnicę, to olej popłynie z pominięciem filtra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 18 Marca 2015 Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 > To są otwory technologiczne, jak podłączysz do obu chłodnicę, to olej popłynie z pominięciem > filtra. jeden otwor jest przed filtrem a drugi za filtrem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafi278 Napisano 18 Marca 2015 Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 > jeden otwor jest przed filtrem a drugi za filtrem Dokładnie, a filtr stawia jakiś tam opór w przepływie, więc siłą rzeczy większość oleju popłynie "bypassem" czyli chłodnicą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 18 Marca 2015 Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 > Dokładnie, a filtr stawia jakiś tam opór w przepływie, więc siłą rzeczy większość oleju popłynie > "bypassem" czyli chłodnicą. Wg mnie nic nie popłynie, jak napisał Wojtala, na obu korkach będzie ciśnienie, na sam początek to będzie koszmar to odpowietrzyć. A jak już się odpowietrzy, to olej będzie w chłodnicy stał. Ale mogę się mylić, na hydraulice znam się bardzo słabo. I jakby kto pytał, górny korek ma olej filtrowany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafi278 Napisano 18 Marca 2015 Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 Nie wiem jak ma tutaj nie płynąć nic przez chłodnicę? Klasyczne podpięcie równoległe. Waszym tokiem myślenia wpinanie np. parownika LPG równoległe w układ chłodzenia też nie spowoduje przepływu przez niego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 18 Marca 2015 Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 > Nie wiem jak ma tutaj nie płynąć nic przez chłodnicę? > Klasyczne podpięcie równoległe. > Waszym tokiem myślenia wpinanie np. parownika LPG równoległe w układ chłodzenia też nie spowoduje > przepływu przez niego? sprawdz cisnienie oleju na jedyn i drugim korku. Bedzie takie same i nic nie poplynie bo musi byc przeciez roznica cisnien. Uklad chlodzenia inaczej dziala bo jest ukladem cisnieniowym - zamknietym, gdzie ciecz krazy w kolo. Uklad oleju jest tez cisnieniowy, ale otwarty bo calosc splywa samoistnie do miski oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 18 Marca 2015 Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 > Nie wiem jak ma tutaj nie płynąć nic przez chłodnicę? > Klasyczne podpięcie równoległe. > Waszym tokiem myślenia wpinanie np. parownika LPG równoległe w układ chłodzenia też nie spowoduje > przepływu przez niego? Nie wiem jak jest wpięty parownik, ale jak wpinałem turbo to jeden wąż przed a drugi za pompą, inaczej nie ma różnicy ciśnień. Oczywiście nie mój silnik, więc jak sobie kolega wepnie tą chłodnicę oleju to jego sprawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 18 Marca 2015 Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 > sprawdz cisnienie oleju na jedyn i drugim korku. Bedzie takie same i nic nie poplynie bo musi byc > przeciez roznica cisnien. Uklad chlodzenia inaczej dziala bo jest ukladem cisnieniowym - > zamknietym, gdzie ciecz krazy w kolo. Uklad oleju jest tez cisnieniowy, ale otwarty bo calosc > splywa samoistnie do miski oleju I dodam do tego, że jak chłodnica jest wpięta przez podstawkę z termostatem, to podstawka ta robi z chłodnicy element szeregowy, i tu jest pies pogrzebany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 18 Marca 2015 Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 > I dodam do tego, że jak chłodnica jest wpięta przez podstawkę z termostatem, to podstawka ta robi z > chłodnicy element szeregowy, i tu jest pies pogrzebany. czyli caly olej przebiega przez chlodnczke i jest ok bo olej jest w obiegu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafi278 Napisano 18 Marca 2015 Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 > sprawdz cisnienie oleju na jedyn i drugim korku. Bedzie takie same i nic nie poplynie bo musi byc > przeciez roznica cisnien. Uklad chlodzenia inaczej dziala bo jest ukladem cisnieniowym - > zamknietym, gdzie ciecz krazy w kolo. Uklad oleju jest tez cisnieniowy, ale otwarty bo calosc > splywa samoistnie do miski oleju Ja twierdzę że będzie różnica ciśnień, filtr stawia jakiś opór (minimalny ale opór) a z biegiem jego zabrudzenia będzie coraz większy, a wpinając chłodnicę równolegle z filtrem wstawiamy obejście o mniejszym oporze przepływu, więc którędy popłynie olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafi278 Napisano 18 Marca 2015 Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 > czyli caly olej przebiega przez chlodnczke i jest ok bo olej jest w obiegu I tutaj też jesteś w błędzie nie przepływa cały olej tylko część, w zależności od temp. jak bardzo jest otwarty termostat w podstawce pod filtrem, przy max. otwarciu będzie to dopiero prawie 100% przepływu przez chłodnicę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aquila Napisano 18 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 > hmm watpie aby to zadzialalo bo w obu tych korkach masz cisnienie Czyli jednym słowem bez podstawki pod filtrem nie ma opcji by to działało No dobra będę kombinował podstawke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 18 Marca 2015 Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 > Czyli jednym słowem bez podstawki pod filtrem nie ma opcji by to działało No dobra będę > kombinował podstawke mozesz zrobic bez podstawki, tylko przed chlodniczka musisz miec restryktor a splyw zrobic do miski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 21 Marca 2015 Udostępnij Napisano 21 Marca 2015 > mozesz zrobic bez podstawki, tylko przed chlodniczka musisz miec restryktor a splyw zrobic do miski można też kupić za stówe podstawke mocala bez termostatu, a za 200 z hakiem z termostatem i po problemie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dyzio_abarth Napisano 24 Marca 2015 Udostępnij Napisano 24 Marca 2015 witam, Jesli można podpiąć sie pod temat. Chciałbym założyć u siebie w 1.2 chłodnice oleju. Jeśli dobrze was zrozumiałem, podpinając węzę pod 2 otwory które są obecnie zaślepione a znajdują się w miejscu nad przykreceniem filtra oleju to nic nie da??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.