Skocz do zawartości

Szarpanie - Laguna


Tomasso

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjentka to Lalunia 1.8 z 1999 roku, werja po liftingu

Objawy są takie, że czasem przestaje reagować na pedał gazu.

Na wolnych obrotach pracuje ok, wciśnięcie gazu powoduje, że ją zatyka, potem na moment szarpie do przodu, potem znów ją dusi, ale nie zadławia jej do zgaśnięcia.

Objawy pojawiają się podczas jazdy, sporadycznie i bez związku z pogodą, temperaturą otoczeni ani silnika, tak samo na gazie i na benzynie, zmiana paliwa w trakcie nic nie zmienia, potrafi na autostradzie podczas wyprzedzania dostać czkawki.

Objawy przechodzą same po 10-15 minutach, ale np. Wyłączenie silnika i odczekanie nie pomaga, tzn. Nie ma reguły.

Macie jakieś sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pacjentka to Lalunia 1.8 z 1999 roku, werja po liftingu

> Objawy są takie, że czasem przestaje reagować na pedał gazu.

> Na wolnych obrotach pracuje ok, wciśnięcie gazu powoduje, że ją zatyka, potem na moment szarpie do

> przodu, potem znów ją dusi, ale nie zadławia jej do zgaśnięcia.

> Objawy pojawiają się podczas jazdy, sporadycznie i bez związku z pogodą, temperaturą otoczeni ani

> silnika, tak samo na gazie i na benzynie, zmiana paliwa w trakcie nic nie zmienia, potrafi na

> autostradzie podczas wyprzedzania dostać czkawki.

> Objawy przechodzą same po 10-15 minutach, ale np. Wyłączenie silnika i odczekanie nie pomaga, tzn.

> Nie ma reguły.

> Macie jakieś sugestie?

-układ zapłonowy

-zawór recyrkulacji par paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy dodatkowe - mam wrażenie, że udaje mi się wywołać objawy jadąc długo na niskich obrotach, na granicy przyspieszania i hamowania silnikiem.

W efekcie silnik bez wciskania na pedał gazu utrzymuje 2000 obrotów, zdławiony spada do ok 1000.

Próba przyspieszania powoduje natychmiast szarpanie, nieważne, czy przyspieszam gwałtownie, czy płynnie, chociaż łagodne i płynne _czasem_ działa.

Dziś nie udało sie już wyjść z szarpania - wracaliśmy do domu pasem awaryjnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Próba przyspieszania powoduje natychmiast szarpanie, nieważne, czy przyspieszam gwałtownie, czy

> płynnie, chociaż łagodne i płynne _czasem_ działa.

> Dziś nie udało sie już wyjść z szarpania - wracaliśmy do domu pasem awaryjnym.

Też wracałem poboczem po tym, kiedy ducha wyzionął cut-off przy przepustnicy. Wymiana krokowca uzdrowiła mojego fiacika (nie wiem, czy masz taki patent w swoim bolidzie?), objaw był taki, że nie mogłem przekroczyć 1400 obr - powyżej tego silnik dostawał czkawki w cyklu ok. 2Hz, czyli pół sekundy jazda, pół przerwa. Im niższy bieg - tym bardziej spektakularne szarpania, bez pasów ani rusz... icon_eek.gifgrinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.