Tomasso Napisano 22 Marca 2015 Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 Pacjentka to Lalunia 1.8 z 1999 roku, werja po liftingu Objawy są takie, że czasem przestaje reagować na pedał gazu. Na wolnych obrotach pracuje ok, wciśnięcie gazu powoduje, że ją zatyka, potem na moment szarpie do przodu, potem znów ją dusi, ale nie zadławia jej do zgaśnięcia. Objawy pojawiają się podczas jazdy, sporadycznie i bez związku z pogodą, temperaturą otoczeni ani silnika, tak samo na gazie i na benzynie, zmiana paliwa w trakcie nic nie zmienia, potrafi na autostradzie podczas wyprzedzania dostać czkawki. Objawy przechodzą same po 10-15 minutach, ale np. Wyłączenie silnika i odczekanie nie pomaga, tzn. Nie ma reguły. Macie jakieś sugestie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 22 Marca 2015 Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 > Pacjentka to Lalunia 1.8 z 1999 roku, werja po liftingu > Objawy są takie, że czasem przestaje reagować na pedał gazu. > Na wolnych obrotach pracuje ok, wciśnięcie gazu powoduje, że ją zatyka, potem na moment szarpie do > przodu, potem znów ją dusi, ale nie zadławia jej do zgaśnięcia. > Objawy pojawiają się podczas jazdy, sporadycznie i bez związku z pogodą, temperaturą otoczeni ani > silnika, tak samo na gazie i na benzynie, zmiana paliwa w trakcie nic nie zmienia, potrafi na > autostradzie podczas wyprzedzania dostać czkawki. > Objawy przechodzą same po 10-15 minutach, ale np. Wyłączenie silnika i odczekanie nie pomaga, tzn. > Nie ma reguły. > Macie jakieś sugestie? -układ zapłonowy -zawór recyrkulacji par paliwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 22 Marca 2015 Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 Takie objawy były niedawno u ojca w megane - padnięte dwie cewki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kozi39 Napisano 22 Marca 2015 Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 Po kolei zdejmuj cewki i ogladaj swiece, jesli ktoras cewka jest sagem z automatu wymieniaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomasso Napisano 22 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 Objawy dodatkowe - mam wrażenie, że udaje mi się wywołać objawy jadąc długo na niskich obrotach, na granicy przyspieszania i hamowania silnikiem. W efekcie silnik bez wciskania na pedał gazu utrzymuje 2000 obrotów, zdławiony spada do ok 1000. Próba przyspieszania powoduje natychmiast szarpanie, nieważne, czy przyspieszam gwałtownie, czy płynnie, chociaż łagodne i płynne _czasem_ działa. Dziś nie udało sie już wyjść z szarpania - wracaliśmy do domu pasem awaryjnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomasso Napisano 22 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 > Takie objawy były niedawno u ojca w megane - padnięte dwie cewki. Ale że co - też samo przechodziło i wracało? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 22 Marca 2015 Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 > Ale że co - też samo przechodziło i wracało? Tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomasso Napisano 22 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 > Po kolei zdejmuj cewki i ogladaj swiece, jesli ktoras cewka jest sagem z automatu wymieniaj. Co to znaczy "oglądaj świece"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 22 Marca 2015 Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 > Próba przyspieszania powoduje natychmiast szarpanie, nieważne, czy przyspieszam gwałtownie, czy > płynnie, chociaż łagodne i płynne _czasem_ działa. > Dziś nie udało sie już wyjść z szarpania - wracaliśmy do domu pasem awaryjnym. Też wracałem poboczem po tym, kiedy ducha wyzionął cut-off przy przepustnicy. Wymiana krokowca uzdrowiła mojego fiacika (nie wiem, czy masz taki patent w swoim bolidzie?), objaw był taki, że nie mogłem przekroczyć 1400 obr - powyżej tego silnik dostawał czkawki w cyklu ok. 2Hz, czyli pół sekundy jazda, pół przerwa. Im niższy bieg - tym bardziej spektakularne szarpania, bez pasów ani rusz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomasso Napisano 22 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 > nie wiem, czy masz taki patent w swoim bolidzie? Nie mam pojęcia, gdyby to była moja ś.p. Marea, to też bym obstawiał zabrudzony silnik krokowy. W Laluni... nie wiem nawet, czy jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kozi39 Napisano 23 Marca 2015 Udostępnij Napisano 23 Marca 2015 > Co to znaczy "oglądaj świece"? Najczesciej padnieta cewke rozpoznasz po przegrzanej swiecy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.