lewusek19 Napisano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 Witam Pacjent to Stilo 1.6 (103km). Po lekkim dotknięciu gazu obroty tak falują . Czasami gaśnie w czasie jazdy, wywala błąd asr failure, loose connection. Po wymianie przepustnicy w zaadoptowaniu w FES problem nie ustąpił Bardzo proszę o pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 > Witam > Pacjent to Stilo 1.6 (103km). Po lekkim dotknięciu gazu obroty tak falują jakiś tekst . > Czasami gaśnie w czasie jazdy, wywala błąd asr failure, loose connection. > Po wymianie przepustnicy w zaadoptowaniu w FES problem nie ustąpił > Bardzo proszę o pomoc Strzelam, że auto ma LPG i nie potrafisz właściwie zrobić adaptacji. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lewusek19 Napisano 4 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 > Strzelam, że auto ma LPG i nie potrafisz właściwie zrobić adaptacji. > Pozdrawiam BAS Auto nie posiada instalacji LPG. Adaptacje robiłem wg Twoich wskazówek, które znalazłem we wcześniejszych postach. Po wymianie przepustnicy wyskoczył błąd p0136 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 > Auto nie posiada instalacji LPG. Adaptacje robiłem wg Twoich wskazówek, które znalazłem we > wcześniejszych postach. Hmm... Obudowa akumulatora jest? Jakie (czy równe) czasy ładowania cewek? Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lewusek19 Napisano 4 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 > Hmm... > Obudowa akumulatora jest? > Jakie (czy równe) czasy ładowania cewek? > Pozdrawiam BAS obudowa jest, a jak sprawdzić te cewki ? w FES-ie można jakoś sprawdzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 > obudowa jest, a jak sprawdzić te cewki ? w FES-ie można jakoś sprawdzić Yeap. Czas ładowania. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lewusek19 Napisano 4 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 > Yeap. Czas ładowania. > Pozdrawiam BAS na rozgrzanym czy zimnym ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 > asr failure, loose connection. Oba komunikaty pojawiają się przy problemach z masą i/lub niedoładowanym aku, może warto sprawdzić stan akumulatora i alternatora? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 > Auto nie posiada instalacji LPG. Adaptacje robiłem wg Twoich wskazówek, Możesz te wskazówki zacytować, żeby kolega bas nie musiał się powtarzać. Będę czyścił przepustnicę na dniach i może się przydać. W ogóle, to jak się resetuje wszystkie ustawienia w 1.6? Można zrobić pełny reset adaptacji, map itd? Mam MES. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 > na rozgrzanym czy zimnym ? Wtedy kiedy faluje. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 > W ogóle, to jak się resetuje wszystkie ustawienia w 1.6? Zakładka F7 "Regulacje" > Można zrobić pełny reset adaptacji, map > itd? Mam MES. Tak. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lewusek19 Napisano 4 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 a wiec wartości dla wszystkich cewek: przy włączonym silniku 2,120ms a wyłączonym 1,550ms Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 > Zakładka F7 "Regulacje" > Tak. > Pozdrawiam BAS Tam jest jakiś opis po prawej po angielsku. Próbowałem przetłumaczyć, ale wychodzi masło maślane. Jakieś specjalne zalecenia? Silnik zimny/ciepły, coś tam piszą o podnoszeniu obrotów. Adaptacja przepustnicy po resecie, czy przed? Jest tam jeszcze coś o ustawieniu koła fonicznego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lewusek19 Napisano 4 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 > Tam jest jakiś opis po prawej po angielsku. Próbowałem przetłumaczyć, ale wychodzi masło maślane. > Jakieś specjalne zalecenia? Silnik zimny/ciepły, coś tam piszą o podnoszeniu obrotów. > Adaptacja przepustnicy po resecie, czy przed? Jest tam jeszcze coś o ustawieniu koła > fonicznego ja zrobiłem tak: Normalnie, wyłączyć LPG(żeby sam się nie przełączył), przy zimnym silniku, włączyć zapłon, skasować nastawy, odpalić silnik, pozwolić mu się nagrzać na jałowych, jak osiągnie temperaturę roboczą to 3x na 3sekundy 4500-5000rpm a później pojeździć na noPB only. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 > Tam jest jakiś opis po prawej po angielsku. Próbowałem przetłumaczyć, ale wychodzi masło maślane. > Jakieś specjalne zalecenia? Silnik zimny/ciepły, coś tam piszą o podnoszeniu obrotów. Kolega odpisał Ci jak to zrobić. > Adaptacja przepustnicy po resecie, czy przed? Jest tam jeszcze coś o ustawieniu koła > fonicznego Są tam 3 opcje: 1. "Full"-Adaptacja, 2. Konfiguracja samochodu, 3. Adaptacja koła fonicznego. Interesuje Cię 1 opcja (zawiera ona opcje nr3, dlatego trzeba 3 razy wchodzić na obroty). Drugiej opcji używasz tylko jak wymieniasz ECU albo jakieś podzespoły, wtedy robisz 2 i 1. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lewusek19 Napisano 4 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 > Witam > Pacjent to Stilo 1.6 (103km). Po lekkim dotknięciu gazu obroty tak falują jakiś tekst . > Czasami gaśnie w czasie jazdy, wywala błąd asr failure, loose connection. > Po wymianie przepustnicy w zaadoptowaniu w FES problem nie ustąpił > Bardzo proszę o pomoc co jeszcze może być przyczyną ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 > Kolega odpisał Ci jak to zrobić. > Są tam 3 opcje: > 1. "Full"-Adaptacja, > 2. Konfiguracja samochodu, > 3. Adaptacja koła fonicznego. > Interesuje Cię 1 opcja (zawiera ona opcje nr3, dlatego trzeba 3 razy wchodzić na obroty). > Drugiej opcji używasz tylko jak wymieniasz ECU albo jakieś podzespoły, wtedy robisz 2 i 1. > Pozdrawiam BAS Dzięki wszystkim za podpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 > co jeszcze może być przyczyną ? Jakie masz błędy w ECU silnika? Sprawdź masę przy akumulatorze i masę silnika. Przetestuj czy płynnie działa pedał gazu (w zakładce F4 możesz obserwować uchylenie %, zrób to przy wyłączonym silniku), popatrz w czasie falowania na uchylanie się przepustnicy (też F4). Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lewusek19 Napisano 4 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 > Jakie masz błędy w ECU silnika? > Sprawdź masę przy akumulatorze i masę silnika. > Przetestuj czy płynnie działa pedał gazu (w zakładce F4 możesz obserwować uchylenie %, zrób to przy > wyłączonym silniku), popatrz w czasie falowania na uchylanie się przepustnicy (też F4). > Pozdrawiam BAS Wcześniej nie było żadnych błędów. Dopiero po wymianie przepustnicy wyskoczył błąd p0136 (coś z sondą lambda) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 > Wcześniej nie było żadnych błędów. Dopiero po wymianie przepustnicy wyskoczył błąd p0136 (coś z > sondą lambda) Kliken. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lewusek19 Napisano 4 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 > Kliken. > Pozdrawiam BAS a tak się zapytam jeszcze. Gdzie znajdują się te sondy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 > a tak się zapytam jeszcze. Gdzie znajdują się te sondy ? Pierwsza (sterująca) "stoi" na kolektorze wydechowym/katalizatorze a druga (ekologiczna - ta której dotyczy Twój błąd) jest pod (za) nim od lewej* strony wkręcona w rurę pod katalizatorem. Obie widać z góry. * Strony samochodów/statków na/podwodnych/powietrznych zawsze określam tak jakbym siedział za kierownicą. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lewusek19 Napisano 4 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 > a wiec wartości dla wszystkich cewek: przy włączonym silniku 2,120ms a > wyłączonym 1,550ms a te wartości co podałem to są w normie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 > a te wartości co podałem to są w normie ? ZTCP to u mnie było ~1855 (mogę się mylić), ale jak są równe to jest ok. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lewusek19 Napisano 4 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 ok dzięki za rady kolego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gordon_Shumway Napisano 5 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2015 Będę powtarzał do znudzenia ... cewki. O ile masz Sagem (w co wątpię, żeby tyle czasu dały radę) to masz odpowiedź. U mnie ASO przez dwa miesiące walczyło, komp permanentnie wskazywał na przepustnicę, która okazało się była OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lewusek19 Napisano 5 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2015 > Będę powtarzał do znudzenia ... cewki. > O ile masz Sagem (w co wątpię, żeby tyle czasu dały radę) to masz odpowiedź. > U mnie ASO przez dwa miesiące walczyło, komp permanentnie wskazywał na przepustnicę, która okazało > się była OK autko z 2002 niby ma przejechane 176k Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gordon_Shumway Napisano 6 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2015 > autko z 2002 No to na pierwszy montaż miałeś cewki Sagem, sprawdź czy jeszcze siedzą w silniku, o ile tak, wymieniaj. I tak będziesz musiał się ich pozbyć, w każdej chwili mogą klęknąć. Sagem to paździerz, nawet Fiat się z nich wycofał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lewusek19 Napisano 6 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2015 > Witam > Pacjent to Stilo 1.6 (103km). Po lekkim dotknięciu gazu obroty tak falują jakiś tekst . > Czasami gaśnie w czasie jazdy, wywala błąd asr failure, loose connection. > Po wymianie przepustnicy w zaadoptowaniu w FES problem nie ustąpił > Bardzo proszę o pomoc No i doszedł jeszcze jeden problem, może to jest związane z obrotami? W czasie jazdy z nawiewu i na zewnątrz czuć dość intensywny zapach mocno rozgrzanego metalu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 8 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2015 > ja zrobiłem tak: > Normalnie, wyłączyć LPG(żeby sam się nie przełączył), przy zimnym silniku, włączyć zapłon, skasować > nastawy, odpalić silnik, pozwolić mu się nagrzać na jałowych, jak osiągnie temperaturę roboczą > to 3x na 3sekundy 4500-5000rpm a później pojeździć na noPB only. Zrobiłem reset według opisu, ale jest problem z mrugającym engine fault i piszczeniem. Zaczęło się od razu po wykonaniu resetu i jak nagrzewałem silnik na biegu jałowym, to cały czas piszczało. Dałem później obroty 3x następnie zgasiłem silnik, odpaliłem i dalej piszczy. Oczywiście błędów na kompie brak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lewusek19 Napisano 8 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2015 > Zrobiłem reset według opisu, ale jest problem z mrugającym engine fault i piszczeniem. Zaczęło się > od razu po wykonaniu resetu i jak nagrzewałem silnik na biegu jałowym, to cały czas piszczało. > Dałem później obroty 3x następnie zgasiłem silnik, odpaliłem i dalej piszczy. Oczywiście > błędów na kompie brak. a trzymasz te 3 sek. na tych obrotach ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 8 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2015 > a trzymasz te 3 sek. na tych obrotach ? Stopera w dłoni nie miałem, ale podniosłem obroty w okolicę 4500-5000 (wiadomo, że równo się nie utrzyma) i liczyłem do trzech. Puszczałem pedał gazu, aż obroty się ustabilizują na 700 i powtórka. Zrobiłem to w sumie trzy razy. Teraz podpiąłem się innym programem, bo MES nie zapisał żadnego błędu, a ten drugi programik wywala błąd uczenia się ecu i nie można go skasować. Zrobiłem już 20 km i dalej mam na desce engine fault. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lewusek19 Napisano 8 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2015 > Stopera w dłoni nie miałem, ale podniosłem obroty w okolicę 4500-5000 (wiadomo, że równo się nie > utrzyma) i liczyłem do trzech. Puszczałem pedał gazu, aż obroty się ustabilizują na 700 i > powtórka. Zrobiłem to w sumie trzy razy. Teraz podpiąłem się innym programem, bo MES nie > zapisał żadnego błędu, a ten drugi programik wywala błąd uczenia się ecu i nie można go > skasować. Zrobiłem już 20 km i dalej mam na desce engine fault. ja jak robiłem jeszcze adaptacje koła fonicznego to gazowałem tak do 6000 rpm potem czekałem, aż się ustabilizują i tak 3 razy. Zobacz ten sposób Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 8 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2015 wiem, że to nie stilo, i wiem że nie ten silnik, ale jak robiłem reset autoadaptacji w punto 1.2 to trzeba było do odcinki 3 razy przegazować i to przytrzymać chwilę i też nie zawsze się udawało. Dopiero któraś tam kolejna próba zadziałała i check zgasł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 8 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2015 > Stopera w dłoni nie miałem, ale podniosłem obroty w okolicę 4500-5000 (wiadomo, że równo się nie > utrzyma) i liczyłem do trzech. Puszczałem pedał gazu, aż obroty się ustabilizują na 700 i > powtórka. Zrobiłem to w sumie trzy razy. Teraz podpiąłem się innym programem, bo MES nie > zapisał żadnego błędu, a ten drugi programik wywala błąd uczenia się ecu i nie można go > skasować. Zrobiłem już 20 km i dalej mam na desce engine fault. Jeszcze raz 3-5 raz 4500-5000rpm przez 5sekund - naprawi się. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 8 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2015 > Jeszcze raz 3-5 raz 4500-5000rpm przez 5sekund - naprawi się. > Pozdrawiam BAS Dzięki, byłem przy aucie i dałem mu w palnik pod 6000 rpm tak na ok 5 sekund. Po dwóch razach już błąd zniknął. Rozumiem, że teraz mam mapy wtrysku ustawione fabrycznie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 8 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2015 > Dzięki, byłem przy aucie i dałem mu w palnik pod 6000 rpm tak na ok 5 sekund. Po dwóch razach już > błąd zniknął. > Rozumiem, że teraz mam mapy wtrysku ustawione fabrycznie? Teraz masz zaadaptowane koło foniczne a mapy mają wartości domyślne, za 60km noPB only będziesz miał zebrane mapy. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.