Skocz do zawartości

Uniroyal Rainsport 3. Ktoś posiada, bo dla mnie tragedia....


Krajowy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Ktoś jeździ na takich ?

Mam w rozmiarze 225/40/18 i jest tragedia. Zeszły sezon przejeździłem i aż tak to mi nie przeszkadzało. Teraz po zmianie z zimówek na letnie, na letnich się jeździć nie da. Skręcam lekko kierownicą prawo lewo i mam efekt jakbym miał tylną oś skrętną. Ewidentnie czuć przy jeździe, że opona ma strasznie miękką mieszankę i bieżnik przy skręcaniu chodzi na boki. Dopompowałem teraz 2,8 atmosfery i jest ciut lepiej, ale za to dużo twardziej, a boje się żeby mi tej opony nie rozsadziło.

Płacąc prawie 3 tysiące za komplet opon oczekiwałem czegoś więcej.

Ktoś jeździ na tych oponach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i sprzedawales xxx lapow / miesiecznie

Jeden z komentarzy:

Quote:

Opona ma bardzo miękki bark i auto porostu na nich pływa. Na poprzednich brigs precyzja prowadzenia była nieporównywalnie lepsza. Na uniro na początku miałem wrażenie że auto zarzuca tyłem na zakrętach, ale jest to po prostu to bujnięcie na oponie o którym pisałem wcześniej. Dzisiaj 10.07.2014 nie miałem jak uniknąć wjechania w kałuże i wpadłem w nią 100km/h co spowodowało że po prostu dosłownie popłynąłem tzn. kierownica w skręcona delikatnie w lewo a auto leciało w prawo do lasu aż mi się zwieracze zacisły z wrażenia. Jeżeli ktoś lubi pojechać trochę szybciej to naprawdę nie polecam tych opon. Przy większych prędkościach mam wrażenie jak by auto było zawieszone na jakiejś sprężystej piłce i delikatna nierówność powoduje wybicie w powietrze. Dodam do tego wszystkiego że mam fabrycznie zawieszenie sportowe i ta opona strasznie psuje charakterystykę jego pracy. Dotychczasowy dystans około 8 tys. km. NIE POLECAM

Czytaj więcej:

Powyższa treść jest wyłączną własnością Oponeo.pl S.A.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie 3 a 1500zl nowe z przesylka

> ale i tak sa to bardzo dobre opony

Nie musisz mi wierzyć, wiem ile zapłaciłem. W zeszłym roku cena była jaka była. Przez internet nie kupuję takich rzeczy. Raz kupiłem telefon, nawet z odbiorem osobistym i sobie tylko problemów narobiłem. Podziękuję za zakupy przez internet na wyższe kwoty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Ktoś jeździ na takich ?

> Mam w rozmiarze 225/40/18 i jest tragedia. Zeszły sezon przejeździłem i aż tak to mi nie

> przeszkadzało. Teraz po zmianie z zimówek na letnie, na letnich się jeździć nie da. Skręcam

> lekko kierownicą prawo lewo i mam efekt jakbym miał tylną oś skrętną. Ewidentnie czuć przy

> jeździe, że opona ma strasznie miękką mieszankę i bieżnik przy skręcaniu chodzi na boki.

> Dopompowałem teraz 2,8 atmosfery i jest ciut lepiej, ale za to dużo twardziej, a boje się żeby

> mi tej opony nie rozsadziło.

> Płacąc prawie 3 tysiące za komplet opon oczekiwałem czegoś więcej.

> Ktoś jeździ na tych oponach ?

Trzeba było kupić nowe, a nie prawie nowki od Niemca ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozmawiałem dzisiaj ze znajomym, który po R2 (był zachwycony) kupił R3 i je wyrzucił, miał te same

> objawy co ja mam. Też miał niski profil.

Jak kupiłeś w zeszłym roku i się popsuły, to oddaj na gwarancji, co za problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie miękkość nie przeszkadzała. Dużo bardziej ich nadmierna ścieralność. Po dwóch sezonach zacząłem się martwić, czy RS II przejeżdżą jeszcze jeden sezon. Ale tłumaczyłem sobie, że mam ciężkie auto (1.8t).

Rainsporty ceniłem za pewnośc prowadzenia bez względu na pogode, ale zmartwiła mnie ich (nie)odporność na ścieranie.

bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeden z komentarzy:

> Quote:

> Opona ma bardzo miękki bark i auto porostu na nich pływa. Na poprzednich brigs precyzja

> prowadzenia była nieporównywalnie lepsza. Na uniro na początku miałem wrażenie że auto zarzuca

> tyłem na zakrętach, ale jest to po prostu to bujnięcie na oponie o którym pisałem wcześniej.

> Dzisiaj 10.07.2014 nie miałem jak uniknąć wjechania w kałuże i wpadłem w nią 100km/h co

> spowodowało że po prostu dosłownie popłynąłem tzn. kierownica w skręcona delikatnie w lewo a

> auto leciało w prawo do lasu aż mi się zwieracze zacisły z wrażenia. Jeżeli ktoś lubi pojechać

> trochę szybciej to naprawdę nie polecam tych opon. Przy większych prędkościach mam wrażenie

> jak by auto było zawieszone na jakiejś sprężystej piłce i delikatna nierówność powoduje

> wybicie w powietrze. Dodam do tego wszystkiego że mam fabrycznie zawieszenie sportowe i ta

> opona strasznie psuje charakterystykę jego pracy. Dotychczasowy dystans około 8 tys. km. NIE

> POLECAM

> Czytaj więcej: http://www.oponeo.pl/model-opony/uniroyal-rainsport-3

> Powyższa treść jest wyłączną własnością Oponeo.pl S.A.

Ten komentarz jest bardzo trafny. Miałem okazję jechać na UR3 i czułem tą miękkość. Przetestowałem już sporo opon i dla mnie letnie opony dzielą się przede wszystkim na trzy grupy.

1. Te, które w ogóle nie trzymają, czyli budżetówki.

2. Te, które mają miękki bieżnik, co przeważnie idzie w parze z dobrym trzymaniem na mokrej nawierzchni (nie mylić z odprowadzeniem wody, bo to inna historia), natomiast na suchym szybko kończy się przyczepność, ale jest dobrze kontrolowana. Taka opona sprawia wrażenie pływającej, a jazda na granicy przyczepności jest dobrze wyczuwalna i nawet poślizg można łatwo wyprowadzić. Minusy opony, to zbyt wczesna utrata przyczepności na suchym. Cechy charakterystyczne, to przeważnie (nie zawsze) niski ton pisku opony podczas poślizgu.

3. Te, które fajnie i długo trzymają na suchym, jednak po przekroczeniu granicy przyczepności robią się problemy, gdyż tarcie dynamiczne jest słabe. Dla mnie najlepszy wybór, bo znając auto mogę sobie pozwolić na większą prędkość w zakręcie, czy łuku, nie sprawiają wrażenia pływania auta, na mokrym jest nieco gorzej, niż w przypadku opon z punktu nr 2, ale właściwy bieżnik rekompensuje to dużą odpornością na aquaplaning. Kiedy opona kończy trzymać, zazwyczaj piszczy wysokim tonem.

Podsumowując, opony, które sprawiają wrażenie pływania, mają gorszy współczynnik tarcia statycznego i lepszy dynamicznego, niż opony z "twardszym" bieżnikiem, które współczynnik tarcia mają analogicznie odwrotnie.

To są wyniki mojej obserwacji po przetestowaniu w skrajnych warunkach kilkunastu bieżników opon nowych, w tym po kilka na jednym aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.