steyr Napisano 8 Maja 2015 Udostępnij Napisano 8 Maja 2015 Witam, mam taki powszechny problem z sprężynami z tyłu. Przy obciążeniu 4 rosłymi osobami na dziurach koła z tyłu obcierają mi o nadkola. Czytałem że nie warto kupować nowych sprężyn bo wiele to nie pomoże. Podobno warto kupić springi z wersji HGT lub Van, ale nigdzie nie mogę ich znaleść? Czytałem też o wersji drut mod żeby zamontować sprężyny z Palio Weekend, wcześniej je obcinając. To jest ostateczność dla mnie, wczoraj jeden user z FFP napisał mi że on zastosował spręzyny z Bravo II, ale jeszcze nie wiem czy obcinał czy nie. Amortyzatory wymienione ok 4 miesiące temu na KYB gazowe i maja ok 10kkm przejechane. Jaka jest najlepsza opcja wg Was? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bolekatepl Napisano 8 Maja 2015 Udostępnij Napisano 8 Maja 2015 > Witam, > mam taki powszechny problem z sprężynami z tyłu. Przy obciążeniu 4 rosłymi osobami na dziurach koła > z tyłu obcierają mi o nadkola. Czytałem że nie warto kupować nowych sprężyn bo wiele to nie > pomoże. Podobno warto kupić springi z wersji HGT lub Van, ale nigdzie nie mogę ich znaleść? > Czytałem też o wersji drut mod żeby zamontować sprężyny z Palio Weekend, wcześniej je > obcinając. To jest ostateczność dla mnie, wczoraj jeden user z FFP napisał mi że on zastosował > spręzyny z Bravo II, ale jeszcze nie wiem czy obcinał czy nie. Amortyzatory wymienione ok 4 > miesiące temu na KYB gazowe i maja ok 10kkm przejechane. Jaka jest najlepsza opcja wg Was? > pozdrawiam Można wsadzić specjalne gumy miedzy zwoje koszt niewielki bo cos koło 5pln sztuka w motoryzacyjnym i powinno być ok bez kombinowania ze spręzynami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 8 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 8 Maja 2015 > Można wsadzić specjalne gumy miedzy zwoje koszt niewielki bo cos koło 5pln sztuka w motoryzacyjnym > i powinno być ok bez kombinowania ze spręzynami tak, już to testowałem dopóki nie założyłem nowych amorów. Przy wymianie amorów gumy wyciągnąłem i było ok, widocznie amory coś się "usiadły", doraźnie gumy założę ale to takie "pudrowanie" problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 8 Maja 2015 Udostępnij Napisano 8 Maja 2015 > Witam, > ... Podobno warto kupić springi z wersji HGT lub Van, ale nigdzie nie mogę ich znaleść? ... Ja miałem skrócone od Palio - według mnie najlepsze rozwiazanie ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 8 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 8 Maja 2015 pytanie laickie, czym skracałeś sprężyny? Materiał to zapewne jakaś stal sprężynowa dodatkowo hartowana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 8 Maja 2015 Udostępnij Napisano 8 Maja 2015 > pytanie laickie, czym skracałeś sprężyny? Materiał to zapewne jakaś stal sprężynowa dodatkowo hartowana Bo nie pasowały. Jak będziesz miał obie sprężyny w rękach, to będziesz wiedział dlaczego. Temat był wałkowany przez jakiś czas na forum. Generalnie jest to nieprofesjonalne i krytykowane przez wiele doświadczonych osób na forum, ale jeżeli o mnie chodzi i o osoby, które to zrobiły, to skuteczność takiego działania jest bardzo dobra, szczególnie jeżeli w miejscu koła zapasowego jest butla z lpg ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 8 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 8 Maja 2015 > Bo nie pasowały. Jak będziesz miał obie sprężyny w rękach, to będziesz wiedział dlaczego. pytałem o metodę skracania sprężyn, a nie dlaczego skracać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bolekatepl Napisano 9 Maja 2015 Udostępnij Napisano 9 Maja 2015 > pytałem o metodę skracania sprężyn, a nie dlaczego skracać Szlifierka kątowa i tniesz brzeszczota nie polecam bo tak jak piszesz twarda stal i zuzyjesz ze 4 zanim utniesz a przy tym nieźle sie na meczysz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 9 Maja 2015 Udostępnij Napisano 9 Maja 2015 > pytałem o metodę skracania sprężyn, a nie dlaczego skracać Sorki, nie doczytałem Tak jak kolega napisał - szlifierka kątowa, polecam tarczę do metalu 1mm "inox" - tak to się chyba nazywa ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
guttek Napisano 10 Maja 2015 Udostępnij Napisano 10 Maja 2015 Wojtas kiedyś chyba pisał, o sprężynach z wersji cng w eperze 51704857 opisana jako bipower Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 10 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2015 > Wojtas kiedyś chyba pisał, o sprężynach z wersji cng > w eperze 51704857 opisana jako bipower rozesłałem ostatnio kilka mail-i i do znajomego co prowadzi sklep, znaleźć sprężyny do wersji HGT lub Van to już jest ciężko a co dopiero dla bifuel-a ale dzięki za info, też czytałem o nich tylko gdzie je kupić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
guttek Napisano 10 Maja 2015 Udostępnij Napisano 10 Maja 2015 w kazdym aso zamowia, jak czegos nie ma to kilka dni i jest z wloch Jak cos to mam tyly ze sportinga 1.4 16v Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 11 Maja 2015 Udostępnij Napisano 11 Maja 2015 > rozesłałem ostatnio kilka mail-i i do znajomego co prowadzi sklep, znaleźć sprężyny do wersji HGT > lub Van to już jest ciężko a co dopiero dla bifuel-a ale dzięki za info, też czytałem o nich > tylko gdzie je kupić ASO, tylko cena to tak chyba ze 2 jak nie 3 komplety zwykłych Napisz do Fiat-Lancia-Alfa, ja u nich zamawiałem, co prawda daaaaaaaaawno temu, ale z dużym rabatem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mario1979 Napisano 13 Maja 2015 Udostępnij Napisano 13 Maja 2015 > ASO, tylko cena to tak chyba ze 2 jak nie 3 komplety zwykłych > Napisz do Fiat-Lancia-Alfa, ja u nich zamawiałem, co prawda daaaaaaaaawno temu, ale z dużym > rabatem. a orientujesz sie jaki koszt? moja jezdzi punto 2 z lpg i tył leży a przód wygląda ja startujący dreamliner.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 13 Maja 2015 Udostępnij Napisano 13 Maja 2015 > a orientujesz sie jaki koszt? moja jezdzi punto 2 z lpg i tył leży a przód wygląda ja startujący > dreamliner.... ok 220-250 zł/szt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 13 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 13 Maja 2015 > ASO, tylko cena to tak chyba ze 2 jak nie 3 komplety zwykłych > Napisz do Fiat-Lancia-Alfa, ja u nich zamawiałem, co prawda daaaaaaaaawno temu, ale z dużym > rabatem. pytałem 238zł/sztuka przekopałem troche neta i katalogów, Punto 2 FL sporting miało ciekawe sprężyny o kodzie RC6698 made in KYB: -średnica zewnętrzna-120mm -średnica zwoja- 12,25mm -wysokość - 262mm natomiast P2 Sporting ma springi o kodziie RC6697 z KYB: -średnica zewnętrzna-120mm -średnica zwoja- 12,5mm -wysokość - 251mm chyba najlepsza opcja jest 1, bez drutowania. Chociaż na FFP dostałem odpowiedź od jednego user-a że zamontował u siebie springi z Bravo II, mają one taką samą srednicę zewnętrzna co org i średnice zwoju, różnią sie wysokością, org ma ~270mm a te z Bravo II ~320mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 19 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Maja 2015 Wracam do tematu, jakby się mogli wypowiedzieć osoby które stosowały wersje "drut-mod", tzn jeździli na skróconym springach z Palio Weekend. Głównie chodzi mi o to czy komfort jazdy drastycznie spadl? Samo w sobie zwieszenie w P2 cudem techniki nie jest, i nie chciałbym żeby komfort jazdy spadł zwłaszcza jak się jedzie w 1-2 osoby samochodem? Chyba że ktoś stosował org sprężyny z KYB i dawały one rade? Wiem że springi z czasem siadają i wymiana na nowe powinna rozwiązać problem, ale czytałem że w tym aucie wymiana springów na nowe takie jak fabryka przewidziala wiele nie wnosi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 19 Maja 2015 Udostępnij Napisano 19 Maja 2015 > Wracam do tematu, jakby się mogli wypowiedzieć osoby które stosowały wersje "drut-mod", tzn jeździli na skróconym springach z Palio Weekend. Głównie chodzi mi o to czy komfort jazdy drastycznie spadl? ... Komfort faktycznie spadł, ale prowadzenie poprawiło się, i to baaaardzo - zupełnie inny samochód się zrobił - miałem butle z lpg w bagażniku. Przy czym ja miałem sprężyny z palio weekend mk1, czyli jeszcze twardsze nie palio weekend mk2, które były polecane, ale takie kupiłem i takie założyłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.