Skocz do zawartości

Punto 2 FL sprężyny tył


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam taki powszechny problem z sprężynami z tyłu. Przy obciążeniu 4 rosłymi osobami na dziurach koła z tyłu obcierają mi o nadkola. Czytałem że nie warto kupować nowych sprężyn bo wiele to nie pomoże. Podobno warto kupić springi z wersji HGT lub Van, ale nigdzie nie mogę ich znaleść? Czytałem też o wersji drut mod żeby zamontować sprężyny z Palio Weekend, wcześniej je obcinając. To jest ostateczność dla mnie, wczoraj jeden user z FFP napisał mi że on zastosował spręzyny z Bravo II, ale jeszcze nie wiem czy obcinał czy nie. Amortyzatory wymienione ok 4 miesiące temu na KYB gazowe i maja ok 10kkm przejechane. Jaka jest najlepsza opcja wg Was? wink.gif pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> mam taki powszechny problem z sprężynami z tyłu. Przy obciążeniu 4 rosłymi osobami na dziurach koła

> z tyłu obcierają mi o nadkola. Czytałem że nie warto kupować nowych sprężyn bo wiele to nie

> pomoże. Podobno warto kupić springi z wersji HGT lub Van, ale nigdzie nie mogę ich znaleść?

> Czytałem też o wersji drut mod żeby zamontować sprężyny z Palio Weekend, wcześniej je

> obcinając. To jest ostateczność dla mnie, wczoraj jeden user z FFP napisał mi że on zastosował

> spręzyny z Bravo II, ale jeszcze nie wiem czy obcinał czy nie. Amortyzatory wymienione ok 4

> miesiące temu na KYB gazowe i maja ok 10kkm przejechane. Jaka jest najlepsza opcja wg Was?

> pozdrawiam

Można wsadzić specjalne gumy miedzy zwoje koszt niewielki bo cos koło 5pln sztuka w motoryzacyjnym i powinno być ok bez kombinowania ze spręzynami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Można wsadzić specjalne gumy miedzy zwoje koszt niewielki bo cos koło 5pln sztuka w motoryzacyjnym

> i powinno być ok bez kombinowania ze spręzynami

tak, już to testowałem dopóki nie założyłem nowych amorów. Przy wymianie amorów gumy wyciągnąłem i było ok, widocznie amory coś się "usiadły", doraźnie gumy założę ale to takie "pudrowanie" problemu wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> ... Podobno warto kupić springi z wersji HGT lub Van, ale nigdzie nie mogę ich znaleść? ...

Ja miałem skrócone od Palio - według mnie najlepsze rozwiazanie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pytanie laickie, czym skracałeś sprężyny? Materiał to zapewne jakaś stal sprężynowa dodatkowo hartowana

Bo nie pasowały. Jak będziesz miał obie sprężyny w rękach, to będziesz wiedział dlaczego.

Temat był wałkowany przez jakiś czas na forum.

Generalnie jest to nieprofesjonalne i krytykowane przez wiele doświadczonych osób na forum, ale jeżeli o mnie chodzi i o osoby, które to zrobiły, to skuteczność takiego działania jest bardzo dobra, szczególnie jeżeli w miejscu koła zapasowego jest butla z lpg ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pytałem o metodę skracania sprężyn, a nie dlaczego skracać

Szlifierka kątowa i tniesz brzeszczota nie polecam bo tak jak piszesz twarda stal i zuzyjesz ze 4 zanim utniesz a przy tym nieźle sie na meczysz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pytałem o metodę skracania sprężyn, a nie dlaczego skracać

Sorki, nie doczytałem mlot.gif

Tak jak kolega napisał - szlifierka kątowa, polecam tarczę do metalu 1mm "inox" - tak to się chyba nazywa ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wojtas kiedyś chyba pisał, o sprężynach z wersji cng

> w eperze 51704857 opisana jako bipower

rozesłałem ostatnio kilka mail-i i do znajomego co prowadzi sklep, znaleźć sprężyny do wersji HGT lub Van to już jest ciężko wink.gif a co dopiero dla bifuel-a wink.gif ale dzięki za info, też czytałem o nich tylko gdzie je kupić smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rozesłałem ostatnio kilka mail-i i do znajomego co prowadzi sklep, znaleźć sprężyny do wersji HGT

> lub Van to już jest ciężko a co dopiero dla bifuel-a ale dzięki za info, też czytałem o nich

> tylko gdzie je kupić

ASO, tylko cena to tak chyba ze 2 jak nie 3 komplety zwykłych zlosnik.gif

Napisz do Fiat-Lancia-Alfa, ja u nich zamawiałem, co prawda daaaaaaaaawno temu, ale z dużym rabatem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ASO, tylko cena to tak chyba ze 2 jak nie 3 komplety zwykłych

> Napisz do Fiat-Lancia-Alfa, ja u nich zamawiałem, co prawda daaaaaaaaawno temu, ale z dużym

> rabatem.

a orientujesz sie jaki koszt? moja zona.gif jezdzi punto 2 z lpg i tył leży a przód wygląda ja startujący dreamliner....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ASO, tylko cena to tak chyba ze 2 jak nie 3 komplety zwykłych

> Napisz do Fiat-Lancia-Alfa, ja u nich zamawiałem, co prawda daaaaaaaaawno temu, ale z dużym

> rabatem.

pytałem 238zł/sztuka hehe.gif przekopałem troche neta i katalogów, Punto 2 FL sporting miało ciekawe sprężyny o kodzie RC6698 made in KYB:

-średnica zewnętrzna-120mm

-średnica zwoja- 12,25mm

-wysokość - 262mm

natomiast P2 Sporting ma springi o kodziie RC6697 z KYB:

-średnica zewnętrzna-120mm

-średnica zwoja- 12,5mm

-wysokość - 251mm

chyba najlepsza opcja jest 1, bez drutowania. Chociaż na FFP dostałem odpowiedź od jednego user-a że zamontował u siebie springi z Bravo II, mają one taką samą srednicę zewnętrzna co org i średnice zwoju, różnią sie wysokością, org ma ~270mm a te z Bravo II ~320mm wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracam do tematu, jakby się mogli wypowiedzieć osoby które stosowały wersje "drut-mod", tzn jeździli na skróconym springach z Palio Weekend. Głównie chodzi mi o to czy komfort jazdy drastycznie spadl? Samo w sobie zwieszenie w P2 cudem techniki nie jest, i nie chciałbym żeby komfort jazdy spadł zwłaszcza jak się jedzie w 1-2 osoby samochodem? wink.gif Chyba że ktoś stosował org sprężyny z KYB i dawały one rade? Wiem że springi z czasem siadają i wymiana na nowe powinna rozwiązać problem, ale czytałem że w tym aucie wymiana springów na nowe takie jak fabryka przewidziala wiele nie wnosi? wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wracam do tematu, jakby się mogli wypowiedzieć osoby które stosowały wersje "drut-mod", tzn jeździli na skróconym springach z Palio Weekend. Głównie chodzi mi o to czy komfort jazdy drastycznie spadl? ...

Komfort faktycznie spadł, ale prowadzenie poprawiło się, i to baaaardzo - zupełnie inny samochód się zrobił - miałem butle z lpg w bagażniku.

Przy czym ja miałem sprężyny z palio weekend mk1, czyli jeszcze twardsze nie palio weekend mk2, które były polecane, ale takie kupiłem i takie założyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.