benypb Napisano 14 Maja 2015 Udostępnij Napisano 14 Maja 2015 Problem z błedem ABS - lewe przednie koło. Pewnego dnia podłączyłem Opel Scaner aby sprawdzić błędy w AG, przy okazji kasowania błedu sondy lambda posprawdzałem wszystkie sekcje, podczas sprawdzania sekcji ABS w laptopie padła bateria i komp był cały czas w trybie testu ABS, podładowałem baterię lapka i wyłączyłem tryb testu. Od tamtego czasu zaczeły się problemy z czujnikiem ABS-u lewego przedniego koła, nie wiem czy to zwykły zbieg okoliczności czy się spi...ił podczas podłączania do laptopa?! nie wiem Zakupiłem takie coś Czujnik ABS A dzisiaj nakreciłem filmik jak na postoju szaleje, czasem przejadę 100km i nic a czasem co kilkanascie km się włącza, a najcześciej przy odpalaniu zapala się błąd ABS i TC. Jutro wymiana więc się okaże czy to czujnik czy coś innego, wymienial ktoś sam czujnik? bo z tego co pamiętam to jeszcze niedawno z całą piastą trzeba było wymieniać bi sam czujnik był niedostępny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 15 Maja 2015 Udostępnij Napisano 15 Maja 2015 > A dzisiaj nakreciłem filmik jak na postoju szaleje, czasem przejadę 100km i nic a czasem co kilkanascie km się włącza, a najcześciej przy odpalaniu zapala się błąd ABS i TC. identyczne objawy miałem przy padniętym czujniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
benypb Napisano 15 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 15 Maja 2015 > identyczne objawy miałem przy padniętym czujniku Czujnik wymieniony, przejechałem kilka km i niestety błąd się zapalił ponownie więc nie jest to wina czujnika ABS koła lewego. Za system ABS w AII co odpowiada komp czy sterownik pompy ABS ? Podejrzewam sterownik ABS, na allegro można kupić całą pompe za małe pieniądze, czy jest mozliwość przełożenia samej elektroniki bez demontażu pompy ? Posty scaliłem. [Orochimaru] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
benypb Napisano 15 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 15 Maja 2015 Wiadomość skasowana przez Orochimaru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 15 Maja 2015 Udostępnij Napisano 15 Maja 2015 Taki stary, a nie wie, że można edytować posty Za ABS odpowiada sterownik ABS-u. Przekazuje on sygnał prędkości sterownikowi silnika i zegarom. Można go zdemontować bez rozszczelnienia układu. Podejrzyj OS-em sygnały z kół. Odłącz wtyczkę od abs-u i zobacz, czy efekt nadal występuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
benypb Napisano 15 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 15 Maja 2015 > Za ABS odpowiada sterownik ABS-u. Przekazuje on sygnał prędkości sterownikowi silnika i zegarom. > Można go zdemontować bez rozszczelnienia układu. I włąsnie o to chodzi bo mam zamiar kupić używkę na allegro i podmienić elektronikę. Może wiesz jaki numer pasuje do 1.8 ? > Podejrzyj OS-em sygnały z kół. Testowałem, podczas jady ok, nie jest to regułą, czasem przejadę 100 km i nic, a czasem zaraz po odpaleniu auta, czasem podczas jazdy wskazówka prędkościomierza skacze do góry i wtedy wywala błąd. > Odłącz wtyczkę od abs-u i zobacz, czy efekt nadal występuje. Tą przy kole? jezeli tą to dzisiaj wymieniony miałem czujnik ABS na piaście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 15 Maja 2015 Udostępnij Napisano 15 Maja 2015 > jaki numer pasuje do 1.8 ? Najlepiej taki, jaki jest teraz. > Testowałem Chodzi o sprawdzenie, co pokazują czujniki przy kołach w chwili gdy wskazówka skacze. > Tą przy kole? Nie, tę dużą przy module ABS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
benypb Napisano 16 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 > Najlepiej taki, jaki jest teraz. Ale to tylko w przypadku podmiany samej elektroniki ? jeżeli będę wymieniał całość czyli pompę z elektroniką to wystarczy kupić jakąkolwiek dedykowaną do AII ? Z tego co mi się udało odczytać z korpusu numeru wybitego to mam zamontowaną o numerze GM 90 581 418 nr 0 273 004 363 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 16 Maja 2015 Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 Na upartego powinien działać każdy moduł z AG, ale dobrze by było, gdyby miał TC i był z silnika 1,8 do 2000r. Oprócz tych numerów co podałeś, możesz założyć też GM 9192241 (Bosch 1 273 004 468). Pewnie szybciej znajdziesz po tych drugich numerach, bo te moduły były stosowane nie tylko w Oplach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
benypb Napisano 16 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 czyli ten numer co podałeś i ten mój są do roku 2000 i posiadają TC, rozumiem że jak założę inny moduł elektroniki to jest duże prawdopodobieństwo że TC nie będzie działać? a nie powinno być zamiast 1 z przodu 0 - numer który podałeś ? Po czym poznać pompę że działała z TC ? Bo na allegro jest pełno tego i cenowo też jest niezła rozpiętość, a np allegro jest pompa od bertone, nie sądzę aby w tym aucie nie było TC?! OK już coś znalazłem (materiał z forum astra-g) "W EPC pompy hamulcowe podpisane są dwu literowym oznaczeniem które odpowiada rodzajowi silnika i tak. 1. DE 2. sterownik 3. EB 4. DH 5. EC 6. --- 7. EX 8. --- 1. DE: X12XE, X14XE, X16SZR, C16SEL, X16XEL, X17DTL, X20DTL 3. EB: X12XE, Z12XE, X14XE, Z14XE, X16SZR, C16SEL, X16XEL, Z16XE, X17DTL, X20DTL, Y20DTL 4. DH: X18XE1, X20XEV 5. EC: X18XE1, Z18XE, X20XEV, X20XER 7. EX: Z16XEP, Z18XE, Z18XEL, Z20LET, Z22SE, Y22DTR Jeżeli ktoś szukał by pompy seryjnej do jego samochodu to to mu w zupełności wystarczy. Ale jeżeli chodzi o sterowanie ABS+TC lub ABS+TC+ESP to sprawa się trochę komplikuje. Pompy 6 i 8 nie posiadają oznaczeń (osobiście się z taką nie spotkałem jeszcze) ale w większości obsługują TC i ESP. 6. Wszystkie posiadają ESP z wyjątkiem jednego modelu ale tutaj coś o wyjątku w afryce pisze 8. Jedna posiada TC bez ESP a w drugiej pisze że nie posiada ESP o TC nic niema" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
benypb Napisano 19 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Maja 2015 Dzisiaj pompa doszła, więc w tym tygodniu będę wymieniał, planuje wymienić sam sterownik tak jak wcześniej wspominałem, możesz podzielić się jakimiś wskazówkami, bo ciasno tam jest i zastanawiam się czy lepiej z kanału czy da rade bez, ściagając wszystko z góry?! Sterownik od ABS dzisiaj wyrzucał błędy prawego przedniego koła, więc się potwierdza, że sterownik pada. Podłaczyłem kompa i podgladałem odczyt predkości z wszystkich kół podczas jazdy - odczyty na wszystkich kołach takie same. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 19 Maja 2015 Udostępnij Napisano 19 Maja 2015 Od góry, tylko trzeba będzie przesunąć skrzynkę bezpieczników. I jakby co, to masz przewody hydrauliczne od góry. Ostatnio jak grzebałem w AG, w tych okolicach, to miałem dużo miejsca, bo najpierw wyjąłem silnik i skrzynię. Ale do wymiany abs-u to chyba trochę za dużo fatygi . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
benypb Napisano 19 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Maja 2015 > Od góry, tylko trzeba będzie przesunąć skrzynkę bezpieczników. > I jakby co, to masz przewody hydrauliczne od góry. Masz na myśli przewody hydrauliczne - hamulcowe na pompie ? Bo chciałbym uniknąć rozszczelniania układu hamulcowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 19 Maja 2015 Udostępnij Napisano 19 Maja 2015 Tak, na wypadek gdybyś chciał wymieniać cały moduł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
benypb Napisano 20 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 20 Maja 2015 > Tak, na wypadek gdybyś chciał wymieniać cały moduł. A więc tak moduł sterujący pompy podmieniony, ale niestety nadal wali błędami, najczęściej przy hamowaniu wyrzuca błąd prawego przedniego koła, już sam nic nie rozumiem, wcześniej nawet po wymianie czujnika abs w lewym przednim kole waliło błędami, a tera lewa strona ok, prawa wali - bądź tu mądry. Jakie parametry podczas jazdy - hamowania mieć na opel skanerze włączone aby cokolwiek wywnioskować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 20 Maja 2015 Udostępnij Napisano 20 Maja 2015 > wyrzuca błąd prawego przedniego koła A jaki jest kod błędu? Pytam nauczony doświadczeniem, że czasami tłumaczenia i opisy błędów są mylące... Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
benypb Napisano 20 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 20 Maja 2015 > A jaki jest kod błędu? Pytam nauczony doświadczeniem, że czasami tłumaczenia i opisy błędów są Z tego co pamiętam to C0040 Nie daje mi to spokoju Poszedłem więc i ściągnąłem koła - lewe koło - gdzie czujnik był wymieniany - rezystancja 1,44 ohm i ładnie stoi w miejscu, zakręcenie kołem dopiero powoduje zwiększenie rezystancji. - prawe koło - rezystancja od 2,01 i w górę szaleje, cały czas góra dół - czyli co walnięty czujnik ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 20 Maja 2015 Udostępnij Napisano 20 Maja 2015 Patrz na prędkości kół. Na prostej drodze os powinien pokazywać takie same na wszystkich kołach. Wahania oporności sugerują uszkodzony czujnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 20 Maja 2015 Udostępnij Napisano 20 Maja 2015 > cały czas góra dół - czyli co walnięty czujnik Raczej tak. Może być też przełamany przewód i te "góra" to przerwa, czyli megaohmy... Tak, czy inaczej nalezy rozważyć wymianę czujnika po prawej stronie również... PS. A u mnie już któryś rok na polutowanym przewodzie tuż przy samej piaście auto śmiga, odpukać... Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
benypb Napisano 20 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 20 Maja 2015 > Patrz na prędkości kół. Na prostej drodze os powinien pokazywać takie same na wszystkich kołach. > Wahania oporności sugerują uszkodzony czujnik. OS na prawym kole wskazuje 0 km/h czyli moje "szarpanie" przewodu przy piaście wykończyło go całkowicie, bo wczoraj jeszcze działał prawidłowo. Czujnik wymienię i dam znać jak po wymianie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
benypb Napisano 22 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Maja 2015 A więc tak dzisiaj wymieniłem czujnik ABS na prawym kole, przewód był przełamany przy samej wtyczce, raz łączył a raz nie. Teraz jest wszystko ok. Na koniec podsumowanie kosztów: - czujnik ABS lewa - prawa strona - 100 zł - pompa ABS - 130 zł - osłona tarczy przód Lewa i Prawa strona - 180 zł (tylko oryginał) - robocizna 0 zł (robiłem sam) A więc zabawa 410 zł więc nie jest źle, doświadczenie zdobyte bezcenne Podziękował za wszystkie rady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 23 Maja 2015 Udostępnij Napisano 23 Maja 2015 > - robocizna 0 zł (robiłem sam) To napisz może na czym polega demontaż starego i montaż nowego czujnika w piaście, widzę tam jakiś pierścień, do czego on służy, jak i gdzie się go zakłada? Da się to zrobić bez wyciągania piasty ze zwrotnicy, dostęp jest? Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
benypb Napisano 23 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Maja 2015 A więc ja zrobiłem tak: - odłączyłem końcówkę drążka kierowniczego od zwrotnicy - odłączyłem drążek stabilizatora od amortyzatora - zdemontowałem zacisk hamulcowy i tarczę hamulcową - odkręciłem nakrętkę piasty po ściągnięciu zabezpieczenia - odłączyłem wahacz od zwrotnicy - wybiłem zwrotnicę z półosi - odkręciłem i zdemontowałem całego macpersona ze zwrotnicą aby uniknąć ustawiania geometrii Następnie odkręciłem piastę i wybiłem ją ze zwrotnicy, na zwrotnicy jest wycięcie w które dokładnie określa montaż czujnika ABS, a go po prostu lekko podbijamy i wyskakuje. Pierścień (magnes) o który się pytałeś to jest montowany w piaście - dokładnie pod czujnikiem, ja z lewej strony wymieniłem go także ale trzeba uważać przy wyciąganiu go aby nie uszkodzić pierścienia zaciskowego w piaście (sprężynki), z prawej strony magnesu nie wymieniałem bo był ok, wymieniłem sam czujnik ABS. Magnes trzeba wbijać więc najlepiej mieć coś na jego rozmiar aby dokładnie go wbnić. Dokładnie trzeba wszystko wyczyścić i umyć i składamy w odwrotnej kolejności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 25 Maja 2015 Udostępnij Napisano 25 Maja 2015 > A więc ja zrobiłem tak: To jest trochę roboty. Liczyłem na to, że wystarczy odpiąć wahacz, wyjąć półoś, odwrócić piastę w przód i jakoś to wydłubać, ale w takiej pozycji to już tylko można zepsuć nowy czujnik... PS. A sam czujnik wyjąć i włożyć jest łatwo, czy też trzeba go wciskać równo i/lub z uzyciem siły? Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
benypb Napisano 25 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Maja 2015 > PS. A sam czujnik wyjąć i włożyć jest łatwo, czy też trzeba go wciskać równo i/lub z uzyciem siły? Schodzi bez problemu, lekko podbijesz młoteczkiem i zejdzie, czyścisz dobrze i zakładasz lekko dobijając młoteczkiem i wskoczy na miejsce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.