Skocz do zawartości

A[G] błąd ABS - lewe przednie koło


benypb

Rekomendowane odpowiedzi

Problem z błedem ABS - lewe przednie koło.

Pewnego dnia podłączyłem Opel Scaner aby sprawdzić błędy w AG, przy okazji kasowania błedu sondy lambda posprawdzałem wszystkie sekcje, podczas sprawdzania sekcji ABS w laptopie padła bateria i komp był cały czas w trybie testu ABS, podładowałem baterię lapka i wyłączyłem tryb testu.

Od tamtego czasu zaczeły się problemy z czujnikiem ABS-u lewego przedniego koła, nie wiem czy to zwykły zbieg okoliczności czy się spi...ił podczas podłączania do laptopa?! nie wiem

Zakupiłem takie coś Czujnik ABS

A dzisiaj nakreciłem filmik jak na postoju szaleje, czasem przejadę 100km i nic a czasem co kilkanascie km się włącza, a najcześciej przy odpalaniu zapala się błąd ABS i TC.

Jutro wymiana więc się okaże czy to czujnik czy coś innego, wymienial ktoś sam czujnik? bo z tego co pamiętam to jeszcze niedawno z całą piastą trzeba było wymieniać bi sam czujnik był niedostępny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A dzisiaj nakreciłem filmik jak na postoju szaleje, czasem przejadę 100km i nic a czasem co kilkanascie km się włącza, a najcześciej przy odpalaniu zapala się błąd ABS i TC.

identyczne objawy miałem przy padniętym czujniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> identyczne objawy miałem przy padniętym czujniku

Czujnik wymieniony, przejechałem kilka km i niestety błąd się zapalił ponownie więc nie jest to wina czujnika ABS koła lewego. Za system ABS w AII co odpowiada komp czy sterownik pompy ABS ?

Podejrzewam sterownik ABS, na allegro można kupić całą pompe za małe pieniądze, czy jest mozliwość przełożenia samej elektroniki bez demontażu pompy ?

Posty scaliłem.

[Orochimaru]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki stary, a nie wie, że można edytować posty z_lol1.gif

Za ABS odpowiada sterownik ABS-u. Przekazuje on sygnał prędkości sterownikowi silnika i zegarom. Można go zdemontować bez rozszczelnienia układu.

Podejrzyj OS-em sygnały z kół.

Odłącz wtyczkę od abs-u i zobacz, czy efekt nadal występuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Za ABS odpowiada sterownik ABS-u. Przekazuje on sygnał prędkości sterownikowi silnika i zegarom.

> Można go zdemontować bez rozszczelnienia układu.

I włąsnie o to chodzi bo mam zamiar kupić używkę na allegro i podmienić elektronikę. Może wiesz jaki numer pasuje do 1.8 ?

> Podejrzyj OS-em sygnały z kół.

Testowałem, podczas jady ok, nie jest to regułą, czasem przejadę 100 km i nic, a czasem zaraz po odpaleniu auta, czasem podczas jazdy wskazówka prędkościomierza skacze do góry i wtedy wywala błąd.

> Odłącz wtyczkę od abs-u i zobacz, czy efekt nadal występuje.

Tą przy kole? jezeli tą to dzisiaj wymieniony miałem czujnik ABS na piaście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najlepiej taki, jaki jest teraz.

Ale to tylko w przypadku podmiany samej elektroniki ? jeżeli będę wymieniał całość czyli pompę z elektroniką to wystarczy kupić jakąkolwiek dedykowaną do AII ?

Z tego co mi się udało odczytać z korpusu numeru wybitego to mam zamontowaną o numerze GM 90 581 418 nr 0 273 004 363

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na upartego powinien działać każdy moduł z AG, ale dobrze by było, gdyby miał TC i był z silnika 1,8 do 2000r.

Oprócz tych numerów co podałeś, możesz założyć też GM 9192241 (Bosch 1 273 004 468). Pewnie szybciej znajdziesz po tych drugich numerach, bo te moduły były stosowane nie tylko w Oplach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli ten numer co podałeś i ten mój są do roku 2000 i posiadają TC, rozumiem że jak założę inny moduł elektroniki to jest duże prawdopodobieństwo że TC nie będzie działać?

a nie powinno być zamiast 1 z przodu 0 - numer który podałeś ?

Po czym poznać pompę że działała z TC ? Bo na allegro jest pełno tego i cenowo też jest niezła rozpiętość, a np allegro jest pompa od bertone, nie sądzę aby w tym aucie nie było TC?!

OK już coś znalazłem (materiał z forum astra-g)

"W EPC pompy hamulcowe podpisane są dwu literowym oznaczeniem które odpowiada rodzajowi silnika i tak.

1. DE

2. sterownik

3. EB

4. DH

5. EC

6. ---

7. EX

8. ---

1. DE: X12XE, X14XE, X16SZR, C16SEL, X16XEL, X17DTL, X20DTL

3. EB: X12XE, Z12XE, X14XE, Z14XE, X16SZR, C16SEL, X16XEL, Z16XE, X17DTL, X20DTL, Y20DTL

4. DH: X18XE1, X20XEV

5. EC: X18XE1, Z18XE, X20XEV, X20XER

7. EX: Z16XEP, Z18XE, Z18XEL, Z20LET, Z22SE, Y22DTR

Jeżeli ktoś szukał by pompy seryjnej do jego samochodu to to mu w zupełności wystarczy. Ale jeżeli chodzi o sterowanie ABS+TC lub ABS+TC+ESP to sprawa się trochę komplikuje.

Pompy 6 i 8 nie posiadają oznaczeń (osobiście się z taką nie spotkałem jeszcze) ale w większości obsługują TC i ESP.

6. Wszystkie posiadają ESP z wyjątkiem jednego modelu ale tutaj coś o wyjątku w afryce pisze 270751858-jezyk.gif

8. Jedna posiada TC bez ESP a w drugiej pisze że nie posiada ESP o TC nic niema"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj pompa doszła, więc w tym tygodniu będę wymieniał, planuje wymienić sam sterownik tak jak wcześniej wspominałem, możesz podzielić się jakimiś wskazówkami, bo ciasno tam jest i zastanawiam się czy lepiej z kanału czy da rade bez, ściagając wszystko z góry?!

Sterownik od ABS dzisiaj wyrzucał błędy prawego przedniego koła, więc się potwierdza, że sterownik pada. Podłaczyłem kompa i podgladałem odczyt predkości z wszystkich kół podczas jazdy - odczyty na wszystkich kołach takie same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od góry, tylko trzeba będzie przesunąć skrzynkę bezpieczników.

I jakby co, to masz przewody hydrauliczne od góry.

Ostatnio jak grzebałem w AG, w tych okolicach, to miałem dużo miejsca, bo najpierw wyjąłem silnik i skrzynię. Ale do wymiany abs-u to chyba trochę za dużo fatygi wink.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od góry, tylko trzeba będzie przesunąć skrzynkę bezpieczników.

> I jakby co, to masz przewody hydrauliczne od góry.

Masz na myśli przewody hydrauliczne - hamulcowe na pompie ?

Bo chciałbym uniknąć rozszczelniania układu hamulcowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, na wypadek gdybyś chciał wymieniać cały moduł.

A więc tak moduł sterujący pompy podmieniony, ale niestety nadal wali błędami, najczęściej przy hamowaniu wyrzuca błąd prawego przedniego koła, już sam nic nie rozumiem, wcześniej nawet po wymianie czujnika abs w lewym przednim kole waliło błędami, a tera lewa strona ok, prawa wali - bądź tu mądry.

Jakie parametry podczas jazdy - hamowania mieć na opel skanerze włączone aby cokolwiek wywnioskować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jaki jest kod błędu? Pytam nauczony doświadczeniem, że czasami tłumaczenia i opisy błędów są

Z tego co pamiętam to C0040

Nie daje mi to spokoju angryfire.gif

Poszedłem więc i ściągnąłem koła

- lewe koło - gdzie czujnik był wymieniany - rezystancja 1,44 ohm i ładnie stoi w miejscu, zakręcenie kołem dopiero powoduje zwiększenie rezystancji.

- prawe koło - rezystancja od 2,01 i w górę szaleje, cały czas góra dół - czyli co walnięty czujnik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> cały czas góra dół - czyli co walnięty czujnik

Raczej tak. Może być też przełamany przewód i te "góra" to przerwa, czyli megaohmy... Tak, czy inaczej nalezy rozważyć wymianę czujnika po prawej stronie również...

PS. A u mnie już któryś rok na polutowanym przewodzie tuż przy samej piaście auto śmiga, odpukać...

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Patrz na prędkości kół. Na prostej drodze os powinien pokazywać takie same na wszystkich kołach.

> Wahania oporności sugerują uszkodzony czujnik.

OS na prawym kole wskazuje 0 km/h czyli moje "szarpanie" przewodu przy piaście wykończyło go całkowicie, bo wczoraj jeszcze działał prawidłowo.

Czujnik wymienię i dam znać jak po wymianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak dzisiaj wymieniłem czujnik ABS na prawym kole, przewód był przełamany przy samej wtyczce, raz łączył a raz nie. Teraz jest wszystko ok.

Na koniec podsumowanie kosztów:

- czujnik ABS lewa - prawa strona - 100 zł

- pompa ABS - 130 zł

- osłona tarczy przód Lewa i Prawa strona - 180 zł (tylko oryginał)

- robocizna 0 zł (robiłem sam)

A więc zabawa 410 zł więc nie jest źle, doświadczenie zdobyte bezcenne biglaugh.gif

Podziękował za wszystkie rady ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> - robocizna 0 zł (robiłem sam)

To napisz może na czym polega demontaż starego i montaż nowego czujnika w piaście, widzę tam jakiś pierścień, do czego on służy, jak i gdzie się go zakłada? Da się to zrobić bez wyciągania piasty ze zwrotnicy, dostęp jest?

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc ja zrobiłem tak:

- odłączyłem końcówkę drążka kierowniczego od zwrotnicy

- odłączyłem drążek stabilizatora od amortyzatora

- zdemontowałem zacisk hamulcowy i tarczę hamulcową

- odkręciłem nakrętkę piasty po ściągnięciu zabezpieczenia

- odłączyłem wahacz od zwrotnicy

- wybiłem zwrotnicę z półosi

- odkręciłem i zdemontowałem całego macpersona ze zwrotnicą aby uniknąć ustawiania geometrii

Następnie odkręciłem piastę i wybiłem ją ze zwrotnicy, na zwrotnicy jest wycięcie w które dokładnie określa montaż czujnika ABS, a go po prostu lekko podbijamy i wyskakuje.

Pierścień (magnes) o który się pytałeś to jest montowany w piaście - dokładnie pod czujnikiem, ja z lewej strony wymieniłem go także ale trzeba uważać przy wyciąganiu go aby nie uszkodzić pierścienia zaciskowego w piaście (sprężynki), z prawej strony magnesu nie wymieniałem bo był ok, wymieniłem sam czujnik ABS. Magnes trzeba wbijać więc najlepiej mieć coś na jego rozmiar aby dokładnie go wbnić.

Dokładnie trzeba wszystko wyczyścić i umyć i składamy w odwrotnej kolejności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A więc ja zrobiłem tak:

To jest trochę roboty. Liczyłem na to, że wystarczy odpiąć wahacz, wyjąć półoś, odwrócić piastę w przód i jakoś to wydłubać, ale w takiej pozycji to już tylko można zepsuć nowy czujnik...

PS. A sam czujnik wyjąć i włożyć jest łatwo, czy też trzeba go wciskać równo i/lub z uzyciem siły?

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> PS. A sam czujnik wyjąć i włożyć jest łatwo, czy też trzeba go wciskać równo i/lub z uzyciem siły?

Schodzi bez problemu, lekko podbijesz młoteczkiem i zejdzie, czyścisz dobrze i zakładasz lekko dobijając młoteczkiem i wskoczy na miejsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.