Skocz do zawartości

Michelin CrossClimate - kupowac? :D


tjaszo

Rekomendowane odpowiedzi

ktos juz zamawial? albo moze jezdzil? smile.gif jakies pierwsze opinie?

Quote:

Michelin CrossClimate to pierwsza na świecie opona letnia z homologacją zimową. Opona ma oznaczenie trzech szczytów z płatkiem śniegu – 3PMSF. Może być użytkowana również tam, gdzie istnieje obowiązek jeżdżenia na oponach zimowych. Jeśli podróżujesz przez cały rok na oponach letnich lub zimowych, ten model też jest idealny dla Ciebie.

Opona produkowana jest wyłącznie w Europie - w dwóch fabrykach w Hiszpanii i w dwóch fabrykach w Niemczech.

Prace nad oponą trwały aż 3 lata. Oponę testowano w 7 krajach europejskich, w temperaturach od -30°C do 40°C. Zanim model trafił na rynek opon przez cały okres testowania przejechał aż 5 milionów kilometrów, przeszedł 1000 testów laboratoryjnych i nad jego ostatecznym charakterem czuwało aż 150 osób. Opona może być swobodnie użytkowana również w krajach, w których opony zimowe są obowiązkiem kierowców.

Ten model opony to znacznie bardziej zaawansowany technologicznie projekt w porównaniu do innych opon całorocznych. Nic dziwnego, że w systemie etykietowania opon Michelin CrossClimate uzyskała najwyższą klasę „A” w kategorii osiągów na mokrej nawierzchni. Zarówno wg kryteriów stosowanych do opon letnich, jak i do opon zimowych. Również w kategorii hałasu opona otrzymała w etykietach najlepszą ocenę.

Najwyższą klasę w etykietach udało się uzyskać dzięki m.in. nowoczesnemu bieżnikowi. Kierunkowa rzeźba bieżnika to najlepsza ochrona przed aquaplaningiem (poślizgiem na mokrej nawierzchni). W tym bieżniku producent umieścił samoblokujące się lamele 3D. Ich ułożenie przypomina budowę opon letnich, ale geometria lameli podobna jest do tej stosowanej w oponach zimowych. To wszystko sprawia, że szerokość lameli zmienia się w zależności od warunków. Dzięki temu opona wgryza się w podłoże, a więc dba o trakcję i odpowiednie trzymanie w zakrętach niezależnie od warunków (również na śliskich nawierzchniach).

Oprócz lameli 3D opona została wyposażona w klocki o ściętych krawędziach. Dzięki nim model ma dużą powierzchnię styku z nawierzchnią, a więc krótką drogę hamowania na różnych typach nawierzchni. Michelin CrossClimate produkowana jest z elastycznej mieszanki gumowej. To kolejny element, który udoskonala zachowanie opony na mokrej, suchej i pokrytej śniegiem drodze. Zawarta w niej krzemionka zmniejsza emisję ciepła w oponie.

W porównaniu do opon letnich i całorocznych Michelin CrossClimate charakteryzuje się np.:

- 3 m krótszą drogą hamowania na mokrym od opony letniej (przy 6°C),

- 5 m krótszą drogą hamowania na suchym od opony całorocznej (przy 14°C),

- 7 m krótszą drogą hamowania na suchym od zimówki (przy 14°C).

Michelin to jeden z największych koncernów oponiarskich na rynku. Francuska firma jest właścicielem takich marek opon, jak: BFGoodrich, Kleber czy Kormoran. Produkty tej marki zaliczane są do klasy premium. Firma działa już od 1889 roku.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozważam do samochodu rodziców, ale ilość informacji a przede wszystkim spostrzeżeń użytkowników

> nie powala

do sprzedazy weszla w marcu? wiec pewnie jeszcze nie ma duzego wolumenu, no i jeszcze nie bylo zadnej zimy zeby powiedziec jak sie sprawuje w roznych (krancowych) warunkach.

Ja rozwazam do auta zony. Cena na oponeo za 225/45/R17 nie poraza a oszczedzilbym sobie co-sezonowej zabawy z zamienianiem sie autami zeby wymienic jej kola bo ona nie ma czasu wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> - 3 m krótszą drogą hamowania na mokrym od opony letniej (przy 6°C),

> - 5 m krótszą drogą hamowania na suchym od opony całorocznej (przy 14°C),

> - 7 m krótszą drogą hamowania na suchym od zimówki (przy 14°C).

A mnie by brakowalo porównania

1. hamowania na suchym w 30 stopniach - do letniej

2. hamowania w 4 stopniach na mokrym w porównaniu do zimowej

3. hamowania w -10 na suchym w porównaniu do zimowej (choc tu akurat nietrudno byc lepszym)

4 hamiowania na błocie posniegowym w porównaniu do zimówki

5. hamowania na lodzie w porównaniu do zimówki...

oraz ew

6 trakcji przy ruszaniu na lodzie w porównaniu do zimówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A mnie by brakowalo porównania

> 1. hamowania na suchym w 30 stopniach - do letniej

> 2. hamowania w 4 stopniach na mokrym w porównaniu do zimowej

> 3. hamowania w -10 na suchym w porównaniu do zimowej (choc tu akurat nietrudno byc lepszym)

> 4 hamiowania na błocie posniegowym w porównaniu do zimówki

> 5. hamowania na lodzie w porównaniu do zimówki...

> oraz ew

> 6 trakcji przy ruszaniu na lodzie w porównaniu do zimówki.

Prezentuje się parametry, które przedstawiają produkt w korzystnym świetle. Skoro postawili tezę, że jest cud, miód, orzeszki i jedyna taka to nie będą przedstawiać wyników, które temu przeczą.

Ta opona jest chyba przeznaczona na rynek niemiecki, gdzie jest obowiązek jazdy na oponach M+S w określonych warunkach.

IMO zwykła opona całoroczna z "fajną" papką marketingową, nie chce mi się szukać, ale pewnie podobne teksty znajdziesz o każdej oponie całorocznej.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wygląda na całkiem dobrą oponę wielosezonową Jeźdżę tylko na takich, w Polsce nie ma ani

> porządnej zimy, ani lata, więc wielosezonówki są najlepsze

Niestety nie we wszystkich rozmiarach. oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam zsatanwawiam się na zakupiem tych opon, weszły do sprzedaży bodajże 1 maja dopiero więc opinii nie ma sie co spodziewać dużo

obecnie mam całoroczne kleber i ok, tak jak kolega wyżej napisał u nas to ani porządnej zimy ani lata wiec uważam to za rozsądne wyjście

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sam zsatanwawiam się na zakupiem tych opon, weszły do sprzedaży bodajże 1 maja dopiero więc opinii

> nie ma sie co spodziewać dużo

> obecnie mam całoroczne kleber i ok, tak jak kolega wyżej napisał u nas to ani porządnej zimy ani

> lata wiec uważam to za rozsądne wyjście

ciekaw jestem na ile te opony sa lepsze od 'zwyklej' calorocznej smile.gif

poniewaz mam teraz dwa auta, to do starszego (NB) chetnie kupilbym cos calorocznego... w tym crossclimate nawet rozmiar jest odpowiedni (225/45/R17), cena nie poraza, wiec sie zastanawiam... letnie jeszcze sezon przejezdza, ale zimowki mam od nowosci (7rok) i czas najwyzszy je pozegnac wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wygląda na całkiem dobrą oponę wielosezonową Jeźdżę tylko na takich, w Polsce nie ma ani

> porządnej zimy, ani lata, więc wielosezonówki są najlepsze

czyli wymieniasz opony po kupnie auta? Bo BMW raczej na pewno odebrałeś z salonu na letnich...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ktos juz zamawial? albo moze jezdzil? jakies pierwsze opinie?

Na dniach będę musiał kupić opony do Citroena C4 i też zastanawiałem się nad tymi Michelin. Chętnie posłucham każdej opinii.

Ewentualnie może ktoś zaproponuje dobrą i cichą wielosezonówkę w rozmiarze 205/55 R16?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja w cuda nie wierzę. Na pewno będzie po prostu przeciętna - średnia jako letnia i średnia jako zimówka. Z marketingowego bełkotu nic nie wynika, albo to o czym piszę wyżej. Dopiero bezpośrednie porównanie w testach da jakieś miarodajne wyniki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znalazłem ciekawy artykuł na temat tych opon .Jest tam też test w różnych warunkach,wygląda to

> obiecująco.Ciekawe ile w tym prawdy?

> Link

Doczytałem do tego miejsca i nie wiem czy czytać dalej...

Quote:

W mieszance gumowej zastosowano materiały, dzięki którym opona nie twardnieje, gdy temperatura spadnie poniżej 7°C, zapewniając jednocześnie efektywność podczas jazdy latem. Taki wyczyn był dotąd uważany za niemożliwy.


Przy temp ujemnych moje letnie opony bez problemu rozgrzewają się do normalnych temperatur. Nie odczuwam jakiegoś dramatycznego spadku osiągów gdy temp otoczenia spadnie poniżej magicznych 7 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znalazłem ciekawy artykuł na temat tych opon .Jest tam też test w różnych warunkach,wygląda to

> obiecująco.Ciekawe ile w tym prawdy?

> Link

Taki test to o d... rozbić.

Test to może zrobić np. ADAC...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Prezentuje się parametry, które przedstawiają produkt w korzystnym świetle.

Ależ oczywiscie ok.gif

dlatego pisałem o tych punktach kte pewnie sa niespecjalnie do chwalenia się...

> że jest cud, miód, orzeszki i jedyna taka to nie będą przedstawiać wyników,

i pochwalili sie że nowa opona jest lepsza w lecie od zimówki i lepsza w zimie od letnie... czyli klasyczna wielosezonowa...

> IMO zwykła opona całoroczna z "fajną" papką marketingową, nie chce mi się szukać, ale pewnie

> podobne teksty znajdziesz o każdej oponie całorocznej.

Mnie natomiast brakuje w zimowych informacji która jest "zimowa" w znaczeniu - zimowe miesiące w dobrych warunkach a która jest na naprawdę zimowe sniezne warunki...

mam w lagunie III górnopółkowe teoretycznie Pirelli sotozero i trakcja przy ruszaniu jest tragiczna- na śliskim to nawet górki nie potrzeba... - choc nie wiem może to kwestia samochodu? może LIII jest trudniejsza? do ruszania? musiałbym spróbowac na innych oponach ale jakoś jak mi potrzeba to jest zimno i mi sie nie chce... zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam w lagunie III górnopółkowe teoretycznie Pirelli sotozero i trakcja przy ruszaniu jest

> tragiczna- na śliskim to nawet górki nie potrzeba... - choc nie wiem może to kwestia

> samochodu? może LIII jest trudniejsza? do ruszania? musiałbym spróbowac na innych oponach ale

> jakoś jak mi potrzeba to jest zimno i mi sie nie chce...

tylko i wyłącznie opony. W klekocie musze sie mocno postarac zeby sie tc/esp odezwało. Tylko, ze mam porządne letnie i porządne zimowe wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja rozwazam do auta zony. Cena na oponeo za 225/45/R17 nie poraza a oszczedzilbym sobie

> co-sezonowej zabawy z zamienianiem sie autami zeby wymienic jej kola bo ona nie ma czasu

Weź pod uwagę jeden aspekt. O ile dla letniej opony 4mm zużycia nie stanowi problemu o tyle dla zimówki to z grubsza kres jej żywota z punktu widzenia bezpieczeństwa.

Sugeruje to potrzebę wymiany dobrej letniej opony za wcześnie.

Oczywiście można dojechać do przepisowej minimalnej wysokości bieżnika ale będzie to mało bezpieczne zimą w miejscach gdzie są duze opady lub kłopoty z odśnieżaniem.

Mam też wrażenie że skoro ta opona jest taka super hiper zimą to zastosowana w niej mieszanka będzie sie szybko ścierać latem.

No chyba że Michelin dokonał przełomu i połączył wodę z ogniem tworząc coś wiecej niż marketingową otoczkę dla opony wielosezonowej. Myślę że przed zimą wyjdą z nia jakieś testy porównawcze i wtedy cos wiecej sie dowiemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Weź pod uwagę jeden aspekt. O ile dla letniej opony 4mm zużycia nie stanowi problemu o tyle dla

> zimówki to z grubsza kres jej żywota z punktu widzenia bezpieczeństwa.

> Sugeruje to potrzebę wymiany dobrej letniej opony za wcześnie.

> Oczywiście można dojechać do przepisowej minimalnej wysokości bieżnika ale będzie to mało

> bezpieczne zimą w miejscach gdzie są duze opady lub kłopoty z odśnieżaniem.

> Mam też wrażenie że skoro ta opona jest taka super hiper zimą to zastosowana w niej mieszanka

> będzie sie szybko ścierać latem.

> No chyba że Michelin dokonał przełomu i połączył wodę z ogniem tworząc coś wiecej niż marketingową

> otoczkę dla opony wielosezonowej. Myślę że przed zimą wyjdą z nia jakieś testy porównawcze i

> wtedy cos wiecej sie dowiemy.

generalnie sie z toba zgadzam, ale moja zona robi autem rocznie (glownie po miescie) miedzy 10 a 15kkm - przy czym 15kkm to jest jak jedziemy na wakacje i w dwa tygodnie robimy 4kkm wink.gif ... wiec wymieniam opony na nowe nie dlatego ze sie starly tylko dlatego ze sie zrobila nienaprawialna dziura albo ze maja juz ponad 5lat i zaczynaja pekac/parciec wink.gif I tak sobie mysle ze skoro i tak praktycznie nie wyjezdza poza miasto to moze nie warto cudowac z zimowymi i letnimi tylko zalozyc caloroczne i wymieniac je czesciej niz zimowe/letnie wink.gif . W pieniadzach powinno wyjsc na plus calorocznej, bo na 5lat musze kupic 2komplety opon (zima/lato) i co roku przekladka a tak bede mial jeden komplet bez przekladek i w najgorszym razie bede je wymienial co 2-3lata (raczej nieprawdopdobne, ale nawet jesli to i tak bedzie pare pln na plus)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.