tjaszo Napisano 15 Maja 2015 Udostępnij Napisano 15 Maja 2015 ktos juz zamawial? albo moze jezdzil? jakies pierwsze opinie? Quote: Michelin CrossClimate to pierwsza na świecie opona letnia z homologacją zimową. Opona ma oznaczenie trzech szczytów z płatkiem śniegu – 3PMSF. Może być użytkowana również tam, gdzie istnieje obowiązek jeżdżenia na oponach zimowych. Jeśli podróżujesz przez cały rok na oponach letnich lub zimowych, ten model też jest idealny dla Ciebie. Opona produkowana jest wyłącznie w Europie - w dwóch fabrykach w Hiszpanii i w dwóch fabrykach w Niemczech. Prace nad oponą trwały aż 3 lata. Oponę testowano w 7 krajach europejskich, w temperaturach od -30°C do 40°C. Zanim model trafił na rynek opon przez cały okres testowania przejechał aż 5 milionów kilometrów, przeszedł 1000 testów laboratoryjnych i nad jego ostatecznym charakterem czuwało aż 150 osób. Opona może być swobodnie użytkowana również w krajach, w których opony zimowe są obowiązkiem kierowców. Ten model opony to znacznie bardziej zaawansowany technologicznie projekt w porównaniu do innych opon całorocznych. Nic dziwnego, że w systemie etykietowania opon Michelin CrossClimate uzyskała najwyższą klasę „A” w kategorii osiągów na mokrej nawierzchni. Zarówno wg kryteriów stosowanych do opon letnich, jak i do opon zimowych. Również w kategorii hałasu opona otrzymała w etykietach najlepszą ocenę. Najwyższą klasę w etykietach udało się uzyskać dzięki m.in. nowoczesnemu bieżnikowi. Kierunkowa rzeźba bieżnika to najlepsza ochrona przed aquaplaningiem (poślizgiem na mokrej nawierzchni). W tym bieżniku producent umieścił samoblokujące się lamele 3D. Ich ułożenie przypomina budowę opon letnich, ale geometria lameli podobna jest do tej stosowanej w oponach zimowych. To wszystko sprawia, że szerokość lameli zmienia się w zależności od warunków. Dzięki temu opona wgryza się w podłoże, a więc dba o trakcję i odpowiednie trzymanie w zakrętach niezależnie od warunków (również na śliskich nawierzchniach). Oprócz lameli 3D opona została wyposażona w klocki o ściętych krawędziach. Dzięki nim model ma dużą powierzchnię styku z nawierzchnią, a więc krótką drogę hamowania na różnych typach nawierzchni. Michelin CrossClimate produkowana jest z elastycznej mieszanki gumowej. To kolejny element, który udoskonala zachowanie opony na mokrej, suchej i pokrytej śniegiem drodze. Zawarta w niej krzemionka zmniejsza emisję ciepła w oponie. W porównaniu do opon letnich i całorocznych Michelin CrossClimate charakteryzuje się np.: - 3 m krótszą drogą hamowania na mokrym od opony letniej (przy 6°C), - 5 m krótszą drogą hamowania na suchym od opony całorocznej (przy 14°C), - 7 m krótszą drogą hamowania na suchym od zimówki (przy 14°C). Michelin to jeden z największych koncernów oponiarskich na rynku. Francuska firma jest właścicielem takich marek opon, jak: BFGoodrich, Kleber czy Kormoran. Produkty tej marki zaliczane są do klasy premium. Firma działa już od 1889 roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomasz01 Napisano 15 Maja 2015 Udostępnij Napisano 15 Maja 2015 Rozważam do samochodu rodziców, ale ilość informacji a przede wszystkim spostrzeżeń użytkowników nie powala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 15 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 15 Maja 2015 > Rozważam do samochodu rodziców, ale ilość informacji a przede wszystkim spostrzeżeń użytkowników > nie powala do sprzedazy weszla w marcu? wiec pewnie jeszcze nie ma duzego wolumenu, no i jeszcze nie bylo zadnej zimy zeby powiedziec jak sie sprawuje w roznych (krancowych) warunkach. Ja rozwazam do auta zony. Cena na oponeo za 225/45/R17 nie poraza a oszczedzilbym sobie co-sezonowej zabawy z zamienianiem sie autami zeby wymienic jej kola bo ona nie ma czasu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 15 Maja 2015 Udostępnij Napisano 15 Maja 2015 Boshe, jaka paćka marketingowa, jest 3d, pewnie nano się przejadło. Czyli niby udało się wyprodukować coś do wszystkiego? Poczekajmy na opinie użytkowników. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 15 Maja 2015 Udostępnij Napisano 15 Maja 2015 > - 3 m krótszą drogą hamowania na mokrym od opony letniej (przy 6°C), > - 5 m krótszą drogą hamowania na suchym od opony całorocznej (przy 14°C), > - 7 m krótszą drogą hamowania na suchym od zimówki (przy 14°C). A mnie by brakowalo porównania 1. hamowania na suchym w 30 stopniach - do letniej 2. hamowania w 4 stopniach na mokrym w porównaniu do zimowej 3. hamowania w -10 na suchym w porównaniu do zimowej (choc tu akurat nietrudno byc lepszym) 4 hamiowania na błocie posniegowym w porównaniu do zimówki 5. hamowania na lodzie w porównaniu do zimówki... oraz ew 6 trakcji przy ruszaniu na lodzie w porównaniu do zimówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 15 Maja 2015 Udostępnij Napisano 15 Maja 2015 > A mnie by brakowalo porównania > 1. hamowania na suchym w 30 stopniach - do letniej > 2. hamowania w 4 stopniach na mokrym w porównaniu do zimowej > 3. hamowania w -10 na suchym w porównaniu do zimowej (choc tu akurat nietrudno byc lepszym) > 4 hamiowania na błocie posniegowym w porównaniu do zimówki > 5. hamowania na lodzie w porównaniu do zimówki... > oraz ew > 6 trakcji przy ruszaniu na lodzie w porównaniu do zimówki. Prezentuje się parametry, które przedstawiają produkt w korzystnym świetle. Skoro postawili tezę, że jest cud, miód, orzeszki i jedyna taka to nie będą przedstawiać wyników, które temu przeczą. Ta opona jest chyba przeznaczona na rynek niemiecki, gdzie jest obowiązek jazdy na oponach M+S w określonych warunkach. IMO zwykła opona całoroczna z "fajną" papką marketingową, nie chce mi się szukać, ale pewnie podobne teksty znajdziesz o każdej oponie całorocznej. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 16 Maja 2015 Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 Heje, czyli jak sprzedac cos, co najpierw wyparto z rynku, jako nowość - oponę caloroczną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 16 Maja 2015 Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 Wygląda na całkiem dobrą oponę wielosezonową Jeźdżę tylko na takich, w Polsce nie ma ani porządnej zimy, ani lata, więc wielosezonówki są najlepsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 16 Maja 2015 Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 > Wygląda na całkiem dobrą oponę wielosezonową Jeźdżę tylko na takich, w Polsce nie ma ani > porządnej zimy, ani lata, więc wielosezonówki są najlepsze Niestety nie we wszystkich rozmiarach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajos120 Napisano 16 Maja 2015 Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 sam zsatanwawiam się na zakupiem tych opon, weszły do sprzedaży bodajże 1 maja dopiero więc opinii nie ma sie co spodziewać dużo obecnie mam całoroczne kleber i ok, tak jak kolega wyżej napisał u nas to ani porządnej zimy ani lata wiec uważam to za rozsądne wyjście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 16 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 > sam zsatanwawiam się na zakupiem tych opon, weszły do sprzedaży bodajże 1 maja dopiero więc opinii > nie ma sie co spodziewać dużo > obecnie mam całoroczne kleber i ok, tak jak kolega wyżej napisał u nas to ani porządnej zimy ani > lata wiec uważam to za rozsądne wyjście ciekaw jestem na ile te opony sa lepsze od 'zwyklej' calorocznej poniewaz mam teraz dwa auta, to do starszego (NB) chetnie kupilbym cos calorocznego... w tym crossclimate nawet rozmiar jest odpowiedni (225/45/R17), cena nie poraza, wiec sie zastanawiam... letnie jeszcze sezon przejezdza, ale zimowki mam od nowosci (7rok) i czas najwyzszy je pozegnac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 17 Maja 2015 Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 > Wygląda na całkiem dobrą oponę wielosezonową Jeźdżę tylko na takich, w Polsce nie ma ani > porządnej zimy, ani lata, więc wielosezonówki są najlepsze czyli wymieniasz opony po kupnie auta? Bo BMW raczej na pewno odebrałeś z salonu na letnich... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 17 Maja 2015 Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 > czyli wymieniasz opony po kupnie auta? Bo BMW raczej na pewno odebrałeś z salonu na letnich... Dają komplet - zimowe i letnie, ale możesz zamiast tego wziąć na wielosezonowych, trzeba się tylko potargować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cherokee18 Napisano 17 Maja 2015 Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 > ktos juz zamawial? albo moze jezdzil? jakies pierwsze opinie? Na dniach będę musiał kupić opony do Citroena C4 i też zastanawiałem się nad tymi Michelin. Chętnie posłucham każdej opinii. Ewentualnie może ktoś zaproponuje dobrą i cichą wielosezonówkę w rozmiarze 205/55 R16? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 17 Maja 2015 Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 A ja w cuda nie wierzę. Na pewno będzie po prostu przeciętna - średnia jako letnia i średnia jako zimówka. Z marketingowego bełkotu nic nie wynika, albo to o czym piszę wyżej. Dopiero bezpośrednie porównanie w testach da jakieś miarodajne wyniki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukin1 Napisano 17 Maja 2015 Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 Znalazłem ciekawy artykuł na temat tych opon .Jest tam też test w różnych warunkach,wygląda to obiecująco.Ciekawe ile w tym prawdy? Link Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 17 Maja 2015 Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 > Znalazłem ciekawy artykuł na temat tych opon .Jest tam też test w różnych warunkach,wygląda to > obiecująco.Ciekawe ile w tym prawdy? > Link Doczytałem do tego miejsca i nie wiem czy czytać dalej... Quote: W mieszance gumowej zastosowano materiały, dzięki którym opona nie twardnieje, gdy temperatura spadnie poniżej 7°C, zapewniając jednocześnie efektywność podczas jazdy latem. Taki wyczyn był dotąd uważany za niemożliwy. Przy temp ujemnych moje letnie opony bez problemu rozgrzewają się do normalnych temperatur. Nie odczuwam jakiegoś dramatycznego spadku osiągów gdy temp otoczenia spadnie poniżej magicznych 7 stopni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 17 Maja 2015 Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 > Znalazłem ciekawy artykuł na temat tych opon .Jest tam też test w różnych warunkach,wygląda to > obiecująco.Ciekawe ile w tym prawdy? > Link Taki test to o d... rozbić. Test to może zrobić np. ADAC... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 17 Maja 2015 Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 > Prezentuje się parametry, które przedstawiają produkt w korzystnym świetle. Ależ oczywiscie dlatego pisałem o tych punktach kte pewnie sa niespecjalnie do chwalenia się... > że jest cud, miód, orzeszki i jedyna taka to nie będą przedstawiać wyników, i pochwalili sie że nowa opona jest lepsza w lecie od zimówki i lepsza w zimie od letnie... czyli klasyczna wielosezonowa... > IMO zwykła opona całoroczna z "fajną" papką marketingową, nie chce mi się szukać, ale pewnie > podobne teksty znajdziesz o każdej oponie całorocznej. Mnie natomiast brakuje w zimowych informacji która jest "zimowa" w znaczeniu - zimowe miesiące w dobrych warunkach a która jest na naprawdę zimowe sniezne warunki... mam w lagunie III górnopółkowe teoretycznie Pirelli sotozero i trakcja przy ruszaniu jest tragiczna- na śliskim to nawet górki nie potrzeba... - choc nie wiem może to kwestia samochodu? może LIII jest trudniejsza? do ruszania? musiałbym spróbowac na innych oponach ale jakoś jak mi potrzeba to jest zimno i mi sie nie chce... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 17 Maja 2015 Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 > mam w lagunie III górnopółkowe teoretycznie Pirelli sotozero i trakcja przy ruszaniu jest > tragiczna- na śliskim to nawet górki nie potrzeba... - choc nie wiem może to kwestia > samochodu? może LIII jest trudniejsza? do ruszania? musiałbym spróbowac na innych oponach ale > jakoś jak mi potrzeba to jest zimno i mi sie nie chce... tylko i wyłącznie opony. W klekocie musze sie mocno postarac zeby sie tc/esp odezwało. Tylko, ze mam porządne letnie i porządne zimowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 17 Maja 2015 Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 > Taki test to o d... rozbić. > Test to może zrobić np. ADAC... i wynik zapewne będzie jak przy ich statystykach usterkowości i wyborach na auto roku - wygra ten kto to odpowiednio postara się o wynik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 17 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 > Taki test to o d... rozbić. > Test to może zrobić np. ADAC... niezalezne testy w ADAC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 17 Maja 2015 Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 > Ja rozwazam do auta zony. Cena na oponeo za 225/45/R17 nie poraza a oszczedzilbym sobie > co-sezonowej zabawy z zamienianiem sie autami zeby wymienic jej kola bo ona nie ma czasu Weź pod uwagę jeden aspekt. O ile dla letniej opony 4mm zużycia nie stanowi problemu o tyle dla zimówki to z grubsza kres jej żywota z punktu widzenia bezpieczeństwa. Sugeruje to potrzebę wymiany dobrej letniej opony za wcześnie. Oczywiście można dojechać do przepisowej minimalnej wysokości bieżnika ale będzie to mało bezpieczne zimą w miejscach gdzie są duze opady lub kłopoty z odśnieżaniem. Mam też wrażenie że skoro ta opona jest taka super hiper zimą to zastosowana w niej mieszanka będzie sie szybko ścierać latem. No chyba że Michelin dokonał przełomu i połączył wodę z ogniem tworząc coś wiecej niż marketingową otoczkę dla opony wielosezonowej. Myślę że przed zimą wyjdą z nia jakieś testy porównawcze i wtedy cos wiecej sie dowiemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 17 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 > Weź pod uwagę jeden aspekt. O ile dla letniej opony 4mm zużycia nie stanowi problemu o tyle dla > zimówki to z grubsza kres jej żywota z punktu widzenia bezpieczeństwa. > Sugeruje to potrzebę wymiany dobrej letniej opony za wcześnie. > Oczywiście można dojechać do przepisowej minimalnej wysokości bieżnika ale będzie to mało > bezpieczne zimą w miejscach gdzie są duze opady lub kłopoty z odśnieżaniem. > Mam też wrażenie że skoro ta opona jest taka super hiper zimą to zastosowana w niej mieszanka > będzie sie szybko ścierać latem. > No chyba że Michelin dokonał przełomu i połączył wodę z ogniem tworząc coś wiecej niż marketingową > otoczkę dla opony wielosezonowej. Myślę że przed zimą wyjdą z nia jakieś testy porównawcze i > wtedy cos wiecej sie dowiemy. generalnie sie z toba zgadzam, ale moja zona robi autem rocznie (glownie po miescie) miedzy 10 a 15kkm - przy czym 15kkm to jest jak jedziemy na wakacje i w dwa tygodnie robimy 4kkm ... wiec wymieniam opony na nowe nie dlatego ze sie starly tylko dlatego ze sie zrobila nienaprawialna dziura albo ze maja juz ponad 5lat i zaczynaja pekac/parciec I tak sobie mysle ze skoro i tak praktycznie nie wyjezdza poza miasto to moze nie warto cudowac z zimowymi i letnimi tylko zalozyc caloroczne i wymieniac je czesciej niz zimowe/letnie . W pieniadzach powinno wyjsc na plus calorocznej, bo na 5lat musze kupic 2komplety opon (zima/lato) i co roku przekladka a tak bede mial jeden komplet bez przekladek i w najgorszym razie bede je wymienial co 2-3lata (raczej nieprawdopdobne, ale nawet jesli to i tak bedzie pare pln na plus) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.