maciej78 Napisano 23 Maja 2015 Udostępnij Napisano 23 Maja 2015 Czy ktoś z Was spotkał się z taką przypadłością a mianowicie - kontrolka aku gaśnie zaraz po przekręceniu kluczyka (silnik jest oczywiście nie odpalony). Napięcie na aku sprawdzałem jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 23 Maja 2015 Udostępnij Napisano 23 Maja 2015 > Czy ktoś z Was spotkał się z taką przypadłością a mianowicie - kontrolka aku gaśnie zaraz po > przekręceniu kluczyka (silnik jest oczywiście nie odpalony). Napięcie na aku sprawdzałem jest > ok. mostek prostowniczy, wątpliwe ale jeszcze masa do sprawdzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciej78 Napisano 24 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 24 Maja 2015 > mostek prostowniczy, wątpliwe ale jeszcze masa do sprawdzenia Czym to grozi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
araldo Napisano 25 Maja 2015 Udostępnij Napisano 25 Maja 2015 > Czym to grozi? W zależności jak i które diody w mostku padną to : brak ładowania, kiepskie ładowanie , w skrajnym przypadku rozładowywanie akumulatora gdy smacznie sobie śpisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 25 Maja 2015 Udostępnij Napisano 25 Maja 2015 > Czym to grozi? kiepska bateria to jak ospa. Swedzi z kazdej strony i nie wiadomo gdzie drapac zeby przestalo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciej78 Napisano 26 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 26 Maja 2015 > W zależności jak i które diody w mostku padną to : brak ładowania, kiepskie ładowanie , w skrajnym > przypadku rozładowywanie akumulatora gdy smacznie sobie śpisz Właśnie od czasu kiedy zaczęła się akcja z kontrolką zauważyłem, że zaraz po odpaleniu samochód wkręca się na obroty tak do 1000 a po przegazowaniu spadają do normy i altek dopiero wtedy ładuje. Najgorsze, że trzeba gnoja wyciągnąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
araldo Napisano 26 Maja 2015 Udostępnij Napisano 26 Maja 2015 > Właśnie od czasu kiedy zaczęła się akcja z kontrolką zauważyłem, że zaraz po odpaleniu samochód > wkręca się na obroty tak do 1000 a po przegazowaniu spadają do normy i altek dopiero wtedy > ładuje. Tak "se patrze" i widzi mi się że chyba szczotki na uzwojeniu wzbudzenia coś nie za bardzo ( chyba trochę za krótkie-wytarte lub się wieszają ). Altek powinien dać napięcie od razu, nawet na jałowych obrotach ( jego zaleta ). Napięcie na alternatorze sprawdzałeś woltomierzem cyfrowym czy wskazówkowym ( na tym widać zdecydowanie lepiej ) ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciej78 Napisano 13 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2015 > Tak "se patrze" i widzi mi się że chyba szczotki na uzwojeniu wzbudzenia coś nie za bardzo ( chyba > trochę za krótkie-wytarte lub się wieszają ). Altek powinien dać napięcie od razu, nawet na > jałowych obrotach ( jego zaleta ). Napięcie na alternatorze sprawdzałeś woltomierzem cyfrowym > czy wskazówkowym ( na tym widać zdecydowanie lepiej ) ?? Cyfrowym - po odpaleniu 12.48, po "pobudzeniu" 13.98. Czyli nic innego jak wyciągnąć gnoja i do fachowca? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 14 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2015 > Cyfrowym - po odpaleniu 12.48, po "pobudzeniu" 13.98. Czyli nic innego jak wyciągnąć gnoja i do > fachowca? pojeździć jeszcze 20 min i dopiero sprawdzić. Poza tym 14V ze światłami, nawiewem w środku w zupełności mieści się w normie. Generalnie denso 105 A (o ile dobrze pamiętam) nie szczycą się wysokim napięciem ładowania, u mnie na stałe po dłuższej jeździe nie było więcej jak 14,1 do 14,2. maksa zanotowałem tylko raz, bez świateł (miałem dzienne) z radiem, klimą, itp po dłuuugiej jeździe i to było 14,28. Oczywiście wszystko zależy od aku (mój już zbyt świeży nie był) ale altek w pewnym momencie był regenerowany i nic się nie zmieniło w kwestii ładowania - przed i po było dokładnie to samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciej78 Napisano 14 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2015 > pojeździć jeszcze 20 min i dopiero sprawdzić. Poza tym 14V ze światłami, nawiewem w środku w > zupełności mieści się w normie. > Generalnie denso 105 A (o ile dobrze pamiętam) nie szczycą się wysokim napięciem ładowania, u mnie > na stałe po dłuższej jeździe nie było więcej jak 14,1 do 14,2. maksa zanotowałem tylko raz, > bez świateł (miałem dzienne) z radiem, klimą, itp po dłuuugiej jeździe i to było 14,28. > Oczywiście wszystko zależy od aku (mój już zbyt świeży nie był) ale altek w pewnym momencie > był regenerowany i nic się nie zmieniło w kwestii ładowania - przed i po było dokładnie to > samo. Wszystko ok ale czemu altek nie ładuje zaraz po odpaleniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 14 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2015 > Wszystko ok ale czemu altek nie ładuje zaraz po odpaleniu? tak się zdarza. u mnie też tak było, zdarzało się jechać nawet ok 1 km i dopiero zaczynał ładować, najczęściej właśnie w upały. To akurat miałem dobrze zaobserwowane, bo miałem na stałe woltomierz zainstalowany w aucie. Poza tym aletk prawdopodobnie ma ochronę przed przegrzaniem, bo przy dużych upałach im dłużej jedziesz im bardziej gorąco, to napięcie jest ograniczane. Dlatego ładowania nie można sprawdzać bezpośrednio po uruchomieniu silnika, tylko najlepiej pojeździć ze 20 min i dopiero. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
araldo Napisano 14 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2015 > Wszystko ok ale czemu altek nie ładuje zaraz po odpaleniu? Witam. Minęło już ponad dwa tyg od kiedy kolega założył wątek i widzę że nadal chyba jeździ z "niewiarygodnym" alternatorem. Jedyna rada to wydłubać go z samochodu i do fachowca, cała reszta to wróżenie z fusów. Dobrze naładowany i zdrowy aku ma ok.14,5 - 14,8 V i gdyby próbować go ładować napięciem 14,2 - 14,0 V to by nic z tego nie wyszło. Pisałem wcześniej co może być przyczyną takiego zachowania kontrolki, a więc więcej działać - altek na stół operacyjny ... Pozdr. Art. nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozekuno Napisano 14 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2015 > Witam. Minęło już ponad dwa tyg od kiedy kolega założył wątek i widzę że nadal chyba jeździ z > "niewiarygodnym" alternatorem. Jedyna rada to wydłubać go z samochodu i do fachowca, cała > reszta to wróżenie z fusów. Dobrze naładowany i zdrowy aku ma ok.14,5 - 14,8 V i gdyby > próbować go ładować napięciem 14,2 - 14,0 V to by nic z tego nie wyszło. Pisałem wcześniej co > może być przyczyną takiego zachowania kontrolki, a więc więcej działać - altek na stół > operacyjny ... > Pozdr. Art. > nie ciekawe gdzie kolega widział tak naładowany aku, napięcie ładowania to max 14.5V a dobrze naładowany aku ma 12.8V i to po ok godzinie po zakończeniu ładowania, jeżeli alternator wzbudza się po pewnym czasie to albo regulator albo coś z napięciem wzbudzenia, podpiąć kontrolkę na krótko i sprawdzić albo jak pisali alternator na stół do fachmana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciej78 Napisano 15 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2015 > Witam. Minęło już ponad dwa tyg od kiedy kolega założył wątek i widzę że nadal chyba jeździ z > "niewiarygodnym" alternatorem. Jedyna rada to wydłubać go z samochodu i do fachowca, cała > reszta to wróżenie z fusów. Dobrze naładowany i zdrowy aku ma ok.14,5 - 14,8 V i gdyby > próbować go ładować napięciem 14,2 - 14,0 V to by nic z tego nie wyszło. Pisałem wcześniej co > może być przyczyną takiego zachowania kontrolki, a więc więcej działać - altek na stół > operacyjny ... > Pozdr. Art. > nie Sprawa jest prosta - miałem wątpliwą przyjemność wyciągania altka i kombinuje na wszystkie strony, żeby tego uniknąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciej78 Napisano 18 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2015 Alternator wrócił z przeglądu. Jest jak najbardziej sprawny a kontrolka swoje czyli gaśnie zaraz po przekręceniu kluczyka. Jakieś sugestie - nie wiem jakaś masa, bezpiecznik, przekaźnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozekuno Napisano 18 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2015 > Alternator wrócił z przeglądu. Jest jak najbardziej sprawny a kontrolka swoje czyli gaśnie zaraz po > przekręceniu kluczyka. Jakieś sugestie - nie wiem jakaś masa, bezpiecznik, przekaźnik? slaby kontakt konektora od kontrolki, przez co płynął mniejszy prąd wzbudzenia i kontrolka później gasła/ładowanie się później pojawiało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciej78 Napisano 11 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Lipca 2015 co prawda o sprawie już dawno zapomniałem,ale okazało się że całym winowajcą zamieszania był przetarty przewód kontrolki aku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozekuno Napisano 11 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2015 Chciało by się rzec - a nie mówiłem :bzik: :bzik: 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.