Mirron Napisano 14 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2015 Czołem! Miotam się z wymianą kotła gazowego centralnego ogrzewania, na kociołek gazowy kondensacyjny... i wszystko byłoby proste - sztuka za sztuke - ale chyba do końca nie jest... ale po kolei... Istniejąca instalacja: - kocioł gazowy przepływowy termet z pompą obiegową - kocioł węglowy z pompą obiegową - grube rury i grzejniki żeliwne rozłożone na 3 kondygnacjach - układ otwarty instalacji z naczyniem wzbiorczym - przy grzejnikach są zawory zwykłe kulowe - ciepła woda użytkowa uzyskiwana za pomocą gazowych podgrzewaczy przepływowych I tak: kociołek gazowy byłby do wymiany, przepływówki w łazienkach do likwidacji a w zamian za nie zasobnik 150-200l, reszta miała by zostać.... Czy w związku z tym, taki super hiper kocioł kondensacyjny będzie działał w mojej instalacji? Oczywiście kociołek na stałe paliwo należałoby jakoś oddzielić pewnie przez wymiennik czy cóś a układ zamknąć.... ale czy to będzie działać... wielkich oszczędności pewnie nie ma się co spodziewać ale głównie zależy mi na cieple w zimie, przy obecnym ogrzewaniu gazowym trzeba było nieźle dawać w komin aby grzejniki zapewniały odpowiedni komfort cieplny... Jakie kociołki byście polecali z priorytetem na trwałość, wydajność prostotę budowy i niezawodność.... DeDietrich, Saunier Duval, Vailant, Beretta...? Ktoś, coś przerabiał taki temat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Esol Napisano 14 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2015 Czy w związku z tym, taki super hiper kocioł kondensacyjny będzie działał w mojej instalacji? Chyba zbędny wydatek - kup zwykły kocioł bez kondensatu. Kocioł kondensacyjny wymaga określonego zakresu temperatur pracy żeby był...kondensacyjnym - jak przekroczysz te temperatury zasilania w górę to sprawność zjedzie do parametrów zwykłego kotła. A jeżeli ustawisz go na niskie parametry to nie wiem (bo nie znam) czy twoje żeliwniaki w zadowalającym stopniu przekażą ciepło do pomieszczeń. Przypuszczam że mogą być za małe powierzchniowo skoro jak mówisz trzeba było ostro kotłować żeby było ciepło. Policzyłbym na kolanie zapotrzebowanie na ciepło dla wszystkich pomieszczeń - dobrał grzejniki płytowe na niskie parametry (czyli duże grzejniki) i dopiero myślał o zmianie kotła. ps. jeśli masz jeszcze żeliwniaki i węglowy to pewnie dom-stary klocek - licz grzejniki śmiało po 100W/m2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarzab11 Napisano 14 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2015 Jakie kociołki byście polecali z priorytetem na trwałość, wydajność prostotę budowy i niezawodność.... DeDietrich, Saunier Duval, Vailant, Beretta...? Ktoś, coś przerabiał taki temat? Byłem w takiej samej sytuacji. Zakładam, że dom to stary klocek tak jak u mnie. Z kondensatem daj sobie spokój jak pisze przedmówca. To ma chodzić na niskich temperaturach. Nie wiem po co ludzie idą w starych instalacjach w niektórych przypadkach jeszcze z nieocieplonymi domami w kondensaty. Znam przykład takiego domu i jest zwyczajnie zimno. Zanim ogrzejesz wodę w instalacji to się zejdzie a dodatkowo trzeba jeszcze zagrzać grzejniki żeliwne. Jeżeli chcesz zmieniać kocioł to zmień też grzejniki. Taniej raczej nie będzie. Ja u siebie zrobiłem zupełnie nową instalację w układzie zamkniętym na cienkich rurkach, także ilość wody do zagrzania jest symboliczna, a grzejniki aluminiowe robią się gorące w kilkanaście sekund. Kocioł wziąłem zwykły Termeta + zasobnik 150 L, obecnie 2 osoby a trzecia w drodze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mirron Napisano 14 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 14 Lipca 2015 Zakładam, że dom to stary klocek tak jak u mnie. Tak to stary komunistyczny domek - połówka bliźniaka - nie ocieplony wymurowany z 1,5 suporexu Kocioł kondensacyjny wymaga określonego zakresu temperatur pracy żeby był...kondensacyjnym - jak przekroczysz te temperatury zasilania w górę to sprawność zjedzie do parametrów zwykłego kotła. A jeżeli ustawisz go na niskie parametry to nie wiem (bo nie znam) czy twoje żeliwniaki w zadowalającym stopniu przekażą ciepło do pomieszczeń. Właśnie tego się obawiam... stary gazowy piec trzeba było utrzymywać na temperaturze 55st gdy na zewnątrz było powiedzmy kilka stopni mrozu, tyle że woda szybko się schładzała i pracował praktycznie non stop co zagrzał to dwie minuty i znowu ogień, żeliwniaki były ciepłe a i owszem ale bez szału..... przy węglowym jak sie nachajcowało to i później temperatura wody na wylocie z kotła na poziomie 50st wystarczała... (widocznie grzejniki nagrzały się wystarczająco w pierwszej fazie grzania i utrzymywane było faktycznie te 50st)... i podobny efekt chciałbym uzyskać, tyle że pewnie nie wyjdzie to... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Esol Napisano 14 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2015 przy węglowym jak sie nachajcowało to i później temperatura wody na wylocie z kotła na poziomie 50st wystarczała... (widocznie grzejniki nagrzały się wystarczająco w pierwszej fazie grzania i utrzymywane było faktycznie te 50st)... i podobny efekt chciałbym uzyskać, tyle że pewnie nie wyjdzie to... No bo przy kotle węglowym to miało tak działać. Żeliwo jako bufor magazynujący ciepło przy nierówno pracującym źródle ciepła. Efekt jest taki, że chałupa okresowo przegrzana bo po rozpałce woda wychodzi +80 a potem nad ranem zimno. Na gazowym to i wyjdzie, ale na oszczędność nie wchodzi w rachubę - ciepło trzeba dostarczyć. Nie patrzeć na licznik gazu tylko grzać równo, wtedy zład będzie trzymał równą temperaturę. Kwestia utrzymania tego ciepła w środku domu to już osobna kwestia. Ocieplenie, okna,dach,drzwi... Wtedy to i 18-20kW powinien wystarczyć. Po taniości to chyba zacząłbym w takiej kolejności od uzbierania na ocieplenie ścian i stropu czy stropodachu. Następny rok to okna i drzwi. Potem kompleksowo cała instalacja c.o. i ccw. Ewentualnie może jakaś dotacja z UE na modernizację energetyczną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 14 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2015 Miotam się z wymianą kotła gazowego centralnego ogrzewania, na kociołek gazowy kondensacyjny... ... I tak: kociołek gazowy byłby do wymiany, przepływówki w łazienkach do likwidacji a w zamian za nie zasobnik 150-200l, reszta miała by zostać.... ... Czy w związku z tym, taki super hiper kocioł kondensacyjny będzie działał w mojej instalacji? ... Oczywiście kociołek na stałe paliwo należałoby jakoś oddzielić pewnie przez wymiennik czy cóś a układ zamknąć.... ale czy to będzie działać... wielkich oszczędności pewnie nie ma się co spodziewać ale głównie zależy mi na cieple w zimie, przy obecnym ogrzewaniu gazowym trzeba było nieźle dawać w komin aby grzejniki zapewniały odpowiedni komfort cieplny... Kociołek kondensacyjny działa sprawnie na niskich temperaturach wody w obiegu. Jak już inni zuwazyli, oszczędności mogą być niewielkie, ale powinny być zauważalne. Przecież nie cały sezon grzewczy mamy mróz i potrzebę ładowania w grzejniki gorącej wody. Przepływowe podgrzewacze wylatują, a co w ich miejsce? Zasobnik 200l grzany prądem? Bo jak grzany kotłem, to pewnie instalację wodną trzeba będzie przerabiać. Po co chcesz dokładać sobie wydatków i przerabiać instalację CO na zamkniętą? Musisz? Jeśli zamierzas mieszkać w tym domu dłużej pomyśl o ociepleniu budynku. Wtedy twoje dobre, żeliwne grzejniki dadzą rade ogrzewac dom na 30-40 stopniach i będziesz miał duży zysk z kotła kondensacyjnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mirron Napisano 15 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2015 Przepływowe podgrzewacze wylatują, a co w ich miejsce? Zasobnik 200l grzany prądem? Bo jak grzany kotłem, to pewnie instalację wodną trzeba będzie przerabiać. Ciepła woda użytkowa miała by być podgrzewana w przedmiotowym kociołku gazowym. Istniejąca instalacja wodna na szczęście jest wykonana w taki sposób że umożliwia wpięcie w jednym punkcie domu i zasilenie całej instalacji bez większej demolki, w przeciwnym razie nie brał bym pod uwagę tego rozwiązania. Po co chcesz dokładać sobie wydatków i przerabiać instalację CO na zamkniętą? Musisz? Z tego co się cokolwiek zorientowałem to większość obecnie oferowanych kociołków pracuje w układzie zamkniętym, stąd taki plan... Jeśli zamierzas mieszkać w tym domu dłużej pomyśl o ociepleniu budynku. Wtedy twoje dobre, żeliwne grzejniki dadzą rade ogrzewac dom na 30-40 stopniach i będziesz miał duży zysk z kotła kondensacyjnego. W domu raczej jeszcze trochę pomieszkam, więc z czasem i ocieplenie trzeba będzie zrobić. Na ten moment jednak priorytetem jest wymiana kotła gazowego bo jakoś w zimie trzeba grzać, a sama izolacja ścian ogrzewania nie zapewni... Kocioł węglowy - bodajże Camino fakt, że daje fajne ciepełko ale niestety jest mało wydajny i zużywa spore ilości paliwa przez to że ogrom ciepła idzie niestety w komin, ale mimo to chce go zostawić jako alternatywny kociołek i nadal używany awaryjnie przy większych mrozach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 15 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2015 Kondensacyjny jest zawsze wydajniejszy od zwykłego nawet gdy nie zachodzi kondensacja. Kwestia policzenia w ile czasu różnica w cenie się zamortyzuje. Kumplowi w starej nieocieplonej kostce i z grzejnikami zeliwnymi rachunki spadły o 20% po wymianie na kondensacyjny. Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Esol Napisano 15 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2015 Kondensacyjny jest zawsze wydajniejszy od zwykłego nawet gdy nie zachodzi kondensacja Przypomnij mi dlaczego. Stary już jestem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 15 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2015 Przypomnij mi dlaczego. Stary już jestem...Temperatura spalin. Kondensacyjnny ma olbrzymi wymiennik ciepła na wylocie. To powoduje, że temp spalin jest w okolicy temp wody wracającej z instalacji.Btw bardzo trudno doprowadzić aby nie kondensowal. Zwykle nie kondensuje przy grzaniu CWU. Aby nie kondensował, to musiałby pracować ciągle przy temp powrotu powyżej 57 stopni. Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.