elciapek Napisano 20 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2015 Czy ten silniczek podkręca się bezproblemowo? Czy może dać sobie spokój? Gdzieś słyszałem o słabym chłodzeniu czwartego cylindra co czesto mogło prowadzic do przegrzania i zatarcia silnika, tylko nie mam pewności czy rozchodziło sie wtedy o ten silnik czy o 2.0T (insignia). Ktoś coś wie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 20 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2015 Czy ten silniczek podkręca się bezproblemowo? Czy może dać sobie spokój? Gdzieś słyszałem o słabym chłodzeniu czwartego cylindra co czesto mogło prowadzic do przegrzania i zatarcia silnika, tylko nie mam pewności czy rozchodziło sie wtedy o ten silnik czy o 2.0T (insignia). Ktoś coś wie? Glowny problem to chyba slaba skrzynia M32... Sama w sobie nie grzeszy trwaloscia, a po podkreceniu raczej lepiej nie bedzie. No ale w razie W, mozna to ogaranac za cica 2kPLN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elciapek Napisano 20 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 20 Lipca 2015 Glowny problem to chyba slaba skrzynia M32... Sama w sobie nie grzeszy trwaloscia, a po podkreceniu raczej lepiej nie bedzie. No ale w razie W, mozna to ogaranac za cica 2kPLN Jakieś symptomy wcześniej się objawiają związane z jej niedomoganiem czy tak po prostu z dnia na dzień powie sajonara? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 20 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2015 W skrzyni zaczyna szumieć łożysko, chyba na 5 biegu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 20 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2015 Jakieś symptomy wcześniej się objawiają związane z jej niedomoganiem czy tak po prostu z dnia na dzień powie sajonara? Na szczescie to nie pada z dnia na dzien. Jest dosc obszerny watek na kaciku Nuovo Bravo, bo to dosc czesta przypadlosc rowniez we fiacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Request Napisano 20 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2015 Hałasują łożyska 6 i 5 biegu podobno nie da się tego nie zauważyć, a zlekceważone objawy powodują uszkodzenia zębatek. Polecana jest wymiana oleju i wlanie do skrzyni około 2,8 do 3 l nowego oleju GM słomkowy, a nie czerwony (wcześniej GM lało właśnie ten czerwony). Można też wlać inny dobry olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elciapek Napisano 20 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 20 Lipca 2015 Hałasują łożyska 6 i 5 biegu podobno nie da się tego nie zauważyć, a zlekceważone objawy powodują uszkodzenia zębatek. Polecana jest wymiana oleju i wlanie do skrzyni około 2,8 do 3 l nowego oleju GM słomkowy, a nie czerwony (wcześniej GM lało właśnie ten czerwony). Można też wlać inny dobry olej. Ale ta zmiana oleju to profilaktycznie ma być zastosowana czy w momencie jak zacznie skrzynia hałasować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elciapek Napisano 20 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 20 Lipca 2015 Na szczescie to nie pada z dnia na dzien. Jest dosc obszerny watek na kaciku Nuovo Bravo, bo to dosc czesta przypadlosc rowniez we fiacie. Poczytałem sobie trochę o tych skrzyniach i znalazłem informację o wędrującej dźwigni zmiany biegów przy dodawaniu/odejmowaniu gazu, co jest właśnie objawem kończącego się łożyska. U siebie właśnie takie coś zauważyłem - trochę to dziwne, ale pomyślałem, że TTTM. Teraz to mnie tochę zaczyna martwić, gdyż jest to świeży nabytek, a z tego co tu piszecie trzeba udać się na wymianę tych łożysk, co się okazuje jest czynnością stosunkowo kosztowną. Na przeglądzie przedzakupowym ASO niczego nie stwierdziło, poza uszczelką od skrzyni, która się poci, ale jak stwierdzili można z tym jeździć bo to jest typowa przypadłość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 20 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2015 Czy ten silniczek podkręca się bezproblemowo? Czy może dać sobie spokój? Gdzieś słyszałem o słabym chłodzeniu czwartego cylindra co czesto mogło prowadzic do przegrzania i zatarcia silnika, tylko nie mam pewności czy rozchodziło sie wtedy o ten silnik czy o 2.0T (insignia). Ktoś coś wie? 2.0T znoszą 300KM bez problemu, a topiący się tłok to właśnie problem 1.6T więc chiptuning w tym silniku powinien się raczej pójść w kierunku do zmniejszenia mocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elciapek Napisano 20 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 20 Lipca 2015 2.0T znoszą 300KM bez problemu, a topiący się tłok to właśnie problem 1.6T więc chiptuning w tym silniku powinien się raczej pójść w kierunku do zmniejszenia mocy No właśnie tego sie obawiałem, ale ludzie jakoś kręcą i jeżdżą. Pytanie tylko jak długo. Już teraz widzę, że będzie zabawa ze skrzynią A miało być tak pięknie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 20 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2015 Poczytałem sobie trochę o tych skrzyniach i znalazłem informację o wędrującej dźwigni zmiany biegów przy dodawaniu/odejmowaniu gazu, co jest właśnie objawem kończącego się łożyska. U siebie właśnie takie coś zauważyłem - trochę to dziwne, ale pomyślałem, że TTTM. Teraz to mnie tochę zaczyna martwić, gdyż jest to świeży nabytek, a z tego co tu piszecie trzeba udać się na wymianę tych łożysk, co się okazuje jest czynnością stosunkowo kosztowną. Na przeglądzie przedzakupowym ASO niczego nie stwierdziło, poza uszczelką od skrzyni, która się poci, ale jak stwierdzili można z tym jeździć bo to jest typowa przypadłość. Wg mnie jezeli nic nie halasuje, to ja bym sie nie przejmowal Jezeli chodzi o ruchy dzwigni, to juz predzej upatrywalbym przyczyny w poduszkach, a nie lozyskach. Nie martw sie na zapas :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 20 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2015 No właśnie tego sie obawiałem, ale ludzie jakoś kręcą i jeżdżą. Pytanie tylko jak długo. Już teraz widzę, że będzie zabawa ze skrzynią A miało być tak pięknie Ja czytałem wątek bodaj na elektrodzie, ktoś tam opisywał przeboje z 1.6T. Dlatego też sie zastanawiam jak długo to pojeździ na chipie. Natomiast nie przejmuj się skrzynią, KAŻDE auto jakie byś nie kupił będzie miało wady, bo albo skrzynia, albo turbo, albo zawieszenia, albo elektronika, albo rdza, albo coś innego. Więc jeździj i nie przejmuj się niczym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elciapek Napisano 20 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 20 Lipca 2015 Ja czytałem wątek bodaj na elektrodzie, ktoś tam opisywał przeboje z 1.6T. Dlatego też sie zastanawiam jak długo to pojeździ na chipie. Natomiast nie przejmuj się skrzynią, KAŻDE auto jakie byś nie kupił będzie miało wady, bo albo skrzynia, albo turbo, albo zawieszenia, albo elektronika, albo rdza, albo coś innego. Więc jeździj i nie przejmuj się niczym. No tak, ale jeżdżenie i czekanie aż skrzynia wyleci mi bokiem to mało rozsądne jak dla mnie jest. Nie wiem ile czasu będę tym autem jeździł i wiem, że pakowanie w niego kasy to robienie dobrze następnemu nabywcy, no ale ja tak mam, że lubię mieć wszystko porobione jak należy. Nie lubię druciartswa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 20 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2015 No tak, ale jeżdżenie i czekanie aż skrzynia wyleci mi bokiem to mało rozsądne jak dla mnie jest. Nie wiem ile czasu będę tym autem jeździł i wiem, że pakowanie w niego kasy to robienie dobrze następnemu nabywcy, no ale ja tak mam, że lubię mieć wszystko porobione jak należy. Nie lubię druciartswa. Ale chcesz to robić prewencyjnie? Bo jeżeli to nie leci nagle i bezobjawowo, a wcześniej ją słychać i można zareagować to ja bym jeździł i cieszył się autem, a nie szukał problemów. W wielu wypadkach lepsze jest wrogiem dobrego. Ja sam mam podejście, że lubię mieć auto tip top zrobione, tak żebym mógł w każdej chwili jechać przez pół Europy, ale nie wymieniam części, bo coś się może potencjalnie popsuć. A jak chcesz mieć wydatki to kup sobie coś z marek premium - Audi, BMW, zobaczysz, że prócz pozornego prestiżu te auta się psują tak jak Ople i inne Fordy, a koszty serwisowania są premium Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 20 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2015 Nie ma kutych tłoków do tego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 20 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2015 Są, ale koszt to ponad 3,2 tyś. za komplet + rozwiercanie cylindrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 20 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2015 Wolałbym kupić takie tłoki z korbami niż potem szukać silnika na nowo, albo bawić się w remonty Pod warunkiem, oczywiście, że ktoś chce korzystać bezpiecznie z większej mocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 20 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2015 Komplet z korbami to ponad 5,2 tyś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 20 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2015 Wolałbym kupić takie tłoki z korbami niż potem szukać silnika na nowo, albo bawić się w remonty Pod warunkiem, oczywiście, że ktoś chce korzystać bezpiecznie z większej mocy Przeciez zeby wrzucic kute tloki to i tak trzeba robic remont Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elciapek Napisano 21 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 21 Lipca 2015 Ale chcesz to robić prewencyjnie? Bo jeżeli to nie leci nagle i bezobjawowo, a wcześniej ją słychać i można zareagować to ja bym jeździł i cieszył się autem, a nie szukał problemów. W wielu wypadkach lepsze jest wrogiem dobrego. Ja sam mam podejście, że lubię mieć auto tip top zrobione, tak żebym mógł w każdej chwili jechać przez pół Europy, ale nie wymieniam części, bo coś się może potencjalnie popsuć. A jak chcesz mieć wydatki to kup sobie coś z marek premium - Audi, BMW, zobaczysz, że prócz pozornego prestiżu te auta się psują tak jak Ople i inne Fordy, a koszty serwisowania są premium Tak, przyznaje się bez bicia chciałem prewencyjnie to robić Jak wczoraj jechałem to zwracałem większą uwagę na ruchy dźwigni i chyba nie jest tak źle - czasami sam szukam sobie problemów. Może tak jest i tutaj. Apropo premium to zamiast Astry miała być A5 1.8/2.0 TFSI ewentualnie E92 Coupe 2.0 170KM. Niestety o pierwszej naczytałem się sporo o chlaniu oleju i wadliwej konstrukcji rozrządu i sobie odpuściłem. Tam też żeby się pozbyć nadmiernego spożycia oliwy należałoby poprawiać fabrykę - z tego co się orientowałem zabawa za min 7 000. W E92 w zasadzie nie ma się do czego przyczepić poza tym, że BMW jest ulubioną marką do klepania i spawania i zwykle to są niezłe gruzy. I tak drogą eliminacji trafiłem na Astrę, którą początkowo w ogóle nie brałem pod uwagę przy zakupie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elciapek Napisano 21 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 21 Lipca 2015 Wolałbym kupić takie tłoki z korbami niż potem szukać silnika na nowo, albo bawić się w remonty Pod warunkiem, oczywiście, że ktoś chce korzystać bezpiecznie z większej mocy Moc w tym silniku nie jest dużo podwyższana - z tego co się orientowałem to jest to +20KM (ze 180 na 200) Natomiast moment zmienia się z 230Nm do ~ 300Nm I pewnie to rozwala skrzynie M32 Co do lecących tłoków to się nie wypowiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 21 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2015 Moc w tym silniku nie jest dużo podwyższana - z tego co się orientowałem to jest to +20KM (ze 180 na 200) Natomiast moment zmienia się z 230Nm do ~ 300Nm I pewnie to rozwala skrzynie M32 Co do lecących tłoków to się nie wypowiem Z ciekawosci, jak ta Astra jezdzi z tym silnikiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elciapek Napisano 21 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 21 Lipca 2015 Z ciekawosci, jak ta Astra jezdzi z tym silnikiem? Wiesz, nie wiem czy jestem odpowiednią osobą aby udzielić Ci odpowiedzi na to pytanie. Dla mnie silnik rewelka, w sensie takim, że ładnie ciągnie od samego dołu, ale to każda turbo benzyna będzie mieć. Z typowym wolnossakiem raczej bym się męczył, gdyż nie lubię piłować do czerwonego pola. Myślę, że jakby ją zchipować na 200KM/300Nm to by już w ogóle było zacnie - szczególnie jeśli chodzi o przyrost Nm (to powinno być mocno czuć). Jak dotąd głownie jeździłem dyszlami stąd pewne przyzwyczajenia. Jak kupiłem sobie 1.6 GDI 135KM to po roku sprzedałem bo muł niemiłosierny Benzyna bez turbo to tylko do 2oo i najlepiej z mocą na poziomie +150KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 21 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2015 Wiesz, nie wiem czy jestem odpowiednią osobą aby udzielić Ci odpowiedzi na to pytanie. Dla mnie silnik rewelka, w sensie takim, że ładnie ciągnie od samego dołu, ale to każda turbo benzyna będzie mieć. Z typowym wolnossakiem raczej bym się męczył, gdyż nie lubię piłować do czerwonego pola. Myślę, że jakby ją zchipować na 200KM/300Nm to by już w ogóle było zacnie - szczególnie jeśli chodzi o przyrost Nm (to powinno być mocno czuć). Jak dotąd głownie jeździłem dyszlami stąd pewne przyzwyczajenia. Jak kupiłem sobie 1.6 GDI 135KM to po roku sprzedałem bo muł niemiłosierny Benzyna bez turbo to tylko do 2oo i najlepiej z mocą na poziomie +150KM Ja jezdzilem Insignia Combi z tym silnikiem i tam tylka nie urywalo, ale to jednak inna masa i gabaryty. Podoba mi sie taka Astra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 21 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2015 Jak dotąd głownie jeździłem dyszlami stąd pewne przyzwyczajenia. Jak kupiłem sobie 1.6 GDI 135KM to po roku sprzedałem bo muł niemiłosierny Po dieslu kupiłeś 1.6GDI ? Tylko nie mów że w i40? Przecież to nie jeździ w ogóle, większą dynamikę to chyba miała Astra G X16SZR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 21 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2015 Ja jezdzilem Insignia Combi z tym silnikiem i tam tylka nie urywalo, ale to jednak inna masa i gabaryty. Podoba mi sie taka Astra Ale Insignia jest znana ze swojej mocnej nadwagi - sam nie jeździłem, ale z tego co ludzie piszą to w Insigni nie czuć nawet 2.0T jako jakoś specjalnie dynamicznego silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elciapek Napisano 21 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 21 Lipca 2015 Ja jezdzilem Insignia Combi z tym silnikiem i tam tylka nie urywalo, ale to jednak inna masa i gabaryty. Podoba mi sie taka Astra Rzeczywiście celowałem zupełnie w coś innego. Głownie A4/A5 i ostatnio E92 w Coupe. Ostatecznie wybrałem coś tańszego i z dnia na dzień auto coraz bardziej mi się podoba mimo, że to nie marka premium Jakby nie było Astra też swoje waży - skądinąd nie wiem co oni tam wkładają, że wychodzi im taka spora waga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elciapek Napisano 21 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 21 Lipca 2015 Po dieslu kupiłeś 1.6GDI ? Tylko nie mów że w i40? Przecież to nie jeździ w ogóle, większą dynamikę to chyba miała Astra G X16SZR Gorzej IX35, ale spokojnie już sie go pozbyłem Z opinii w inetrnecie można też wyczytać, że nawet te 2.0 GDI to porażka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elciapek Napisano 21 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 21 Lipca 2015 Ale Insignia jest znana ze swojej mocnej nadwagi - sam nie jeździłem, ale z tego co ludzie piszą to w Insigni nie czuć nawet 2.0T jako jakoś specjalnie dynamicznego silnika Dokładnie to samo słyszałem/czytałem Nie ukrywam, że Insignie też rozważałem w 2.0T ale jak poczytałem jakie to ma zapotrzebowanie na beznyne to sobie darowałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 21 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2015 Rzeczywiście celowałem zupełnie w coś innego. Głownie A4/A5 i ostatnio E92 w Coupe. Ostatecznie wybrałem coś tańszego i z dnia na dzień auto coraz bardziej mi się podoba mimo, że to nie marka premium Jakby nie było Astra też swoje waży - skądinąd nie wiem co oni tam wkładają, że wychodzi im taka spora waga Ja jezdzilem przez 2 tyg Astra J w wersji 140KM i ta niestety byla troche za slaba. Ale samo auto bardzo przyjemne i dobrze mi sie tym jezdzilo. Taka wersja 3d nawet by mi pasowala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bratPit Napisano 21 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2015 Gorzej IX35, ale spokojnie już sie go pozbyłem Z opinii w inetrnecie można też wyczytać, że nawet te 2.0 GDI to porażka Łomatkobosko w IX35 to chyba tylko z wiatrem jedzie z tym silnikiem. Tzn sam silnik wydaje się OK do I30 ale do niczego większego. N/t 2.0gdi nie wiem nic. Jeden PeH przyjeżdżał IX35 z 1.7d i mówił, że auto fajne ale dla siebie tylko z 2.0d Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elciapek Napisano 22 Lipca 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Lipca 2015 Łomatkobosko w IX35 to chyba tylko z wiatrem jedzie z tym silnikiem. Tzn sam silnik wydaje się OK do I30 ale do niczego większego. N/t 2.0gdi nie wiem nic. Jeden PeH przyjeżdżał IX35 z 1.7d i mówił, że auto fajne ale dla siebie tylko z 2.0d Ja wiem czy fajne. Wg mnie nie specjalnie. Środek czuć ze koreaniec, wieje taniością i tandetą, ale co kto lubi.O silniku już wszystko powiedziałem - porażka na całej linii. Wysłane z mojego HTC One max przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.