blackdriver1978 Napisano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2015 http://forum.autokacik.pl/index.php/topic/394178-pro%C5%9Bba-o-ocen%C4%99-samochodu/ ostatni post link do ogłoszenia http://olx.pl/oferta/ford-mondeo-sliczny-ford-mondeo-titanium-x-100-oryginalny-przebieg-polecam-CID5-IDb7Uzl.html w tym temacie jestem bać się czy brać ......był by to mój pierwszy diesel , póki co dosiadam scenica 2,0 z lpg i szukam czegoś innego , czy ten mondeo to dobry wybór ? rozmawiałem ze sprzedawcą i niby wszystko jest ok , auto jeździ na oryginalnym fordowskim oleju 5w30 , wszystko w aucie działa zastanawia mnie tylko awaryjność tego silnika doradźcie coś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafcio Napisano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2015 Nie wiem czy to silnik jeszcze fordowski czy już psa. Jeśli ten pierwszy to z tego co pamiętam to chyba wycierały się pompy i opiłki leciały do wtrysków, przez co silniki siadały. Te drugie silniki były lepsze i nie miały chyba większych bolączek oprócz wrażliwości na paliwo słabej jakości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomy Napisano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2015 Może są różne opinie, ale z tego co kojarzę to w mk3, nie było najszczęśliwszych diesli, jeśli już mondziak to w benzynie. Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2015 masz 2.0 tdci 136KM, czyli diesel od PSA - nie ma jakichś typowych usterek. Wszystko do stanu auta zależy - jak dobry to czemu nie. Zwrpoc uwage na korozje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomy Napisano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2015 masz 2.0 tdci 136KM, czyli diesel od PSA - nie ma jakichś typowych usterek. Wszystko do stanu auta zależy - jak dobry to czemu nie. Zwrpoc uwage na korozje. Ale tam raczej siedzi ten niezbyt udany, fordowski, 130-konny. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qulek Napisano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2015 masz 2.0 tdci 136KM, czyli diesel od PSA - nie ma jakichś typowych usterek. Wszystko do stanu auta zależy - jak dobry to czemu nie. Zwrpoc uwage na korozje. Przecież w Fordzie z ogłoszenia nie ma silnika PSA tylko Fordowskie 2.0 130 koni.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qulek Napisano 6 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2015 Nie wiem czy to silnik jeszcze fordowski czy już psa. Jeśli ten pierwszy to z tego co pamiętam to chyba wycierały się pompy i opiłki leciały do wtrysków, przez co silniki siadały. Te drugie silniki były lepsze i nie miały chyba większych bolączek oprócz wrażliwości na paliwo słabej jakości. Wtryskiwacze dostawały przez te pompy bardzo i często jest do wymiany komplet - dlatego ludzie sprzedają - koszty duże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blackdriver1978 Napisano 7 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2015 jestem umówiony na 17stą więc wszystko okaże się na miejscu Thx za podpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 7 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2015 Ale tam raczej siedzi ten niezbyt udany, fordowski, 130-konny. Pozdr. w tym roczniku powinien być 136. ktoś widocznie nie wie jaki ma motor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mustaff14 Napisano 7 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2015 Mondeo mk3 do 2007 roku ma tylko i wyłącznie fordowskiego diesla 130, a nie motor od psa, który wszedł dopiero z mk4. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blackdriver1978 Napisano 7 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2015 no to mondeo kupione za 16 tyś stan techniczny jest ok jak na 9 letnie auto książka serwisowa prowadzona od samego początku do dnia dzisiejszego w aso ford moc silnika według karty pojazdu 96kW 130PS auto ze stycznia 2006 rejestracja 12-2006 spalanie według kompa 6,3l/100km lakier cały w oryginale , szyby też z jednego roku z rzeczy do zrobienia tempomat i fotel kierowcy bo nie grzeje cała reszta działa jak ktoś ma możliwość sprawdzenia vin to bardzo bym prosił WF0WXXGBBW6S59386 tymczasem biegnę przywitać się na odpowiedni kącik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 7 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2015 WF0WXXGBBW6S59386 etis.ford.com - tu se sprawdzisz. Historii nie sprawdzisz nigdzie - w tym roczniku nie ma historii serwisowej. rdześć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
likeWhat Napisano 8 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2015 Jedyne co mogę życzyć to to, by służył dobrze. Ja tego szczęścia nie miałem z tym modelem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qulek Napisano 10 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2015 no to mondeo kupione za 16 tyś stan techniczny jest ok jak na 9 letnie auto książka serwisowa prowadzona od samego początku do dnia dzisiejszego w aso ford moc silnika według karty pojazdu 96kW 130PS auto ze stycznia 2006 rejestracja 12-2006 spalanie według kompa 6,3l/100km lakier cały w oryginale , szyby też z jednego roku z rzeczy do zrobienia tempomat i fotel kierowcy bo nie grzeje cała reszta działa jak ktoś ma możliwość sprawdzenia vin to bardzo bym prosił WF0WXXGBBW6S59386 tymczasem biegnę przywitać się na odpowiedni kącik Mondeo 2001-2007, 2.0L Duratorq DI HPCR (125PS), Machine Silver Metalik Numer VIN: WF0WXXGBBW6S59386 Główne funkcje Data produkcji: 02.03.2006 Model pojazdu: Mondeo 2001-2007 Typ nadwozia: Kombi Wersja: Seria 60 Silnik: 2.0L Duratorq DI HPCR (125PS) Przekładnia: 6-bieg. przekł. ręczn. - MMT6 Napęd: LHD FWD Przełożenie przekładni głównej: 4.071/2.850 Norma emisji spalin: Emisja spalin poziom IV + DPF Klimatyzacja: Automatyczna Regulacja Temperatury Obszar: (+)"D" Lakier: Machine Silver Metalik Materiał we wnętrzu: Alacantra Platinum/Ebony Mniej ważne funkcje Płytki ze stal.nierdz.w drzw.przed. Oslona progu drzwi tylu nadwozia Wyprodukowany W Zakładzie Genk 'Titanium X' Z elektroniczna kontr.statecznosci Okna tylne zamyk./otwierane 1 dotkn Szyba ciemna Z Ogrzewanš Szybš Przedniš Z jednokolorowš tablicš rozdz. Z przednimi dywanikami podlogowymi Z tylnymi dywanikami podlogowymi Z Izolatorem Bagażnik dachowy - Srebrne relingi Elektr.Regulowane Lusterko Wsteczne Podw.lus.ele/ogrz/skła/lamp.o.prog Tylny r.podłokiet.ze schowkiem Z ręcznie reg. podporš lędw. pas. Ogrzew.siedz. kier.-zmien.temp. Z ogrzew.siedz.pasaż.-zmien.temp. Bez ogrzewanych tylnych siedzeń Z brzęczykiem ostrz. pasów bezp. Z regulatorem siedz. kier. 8 kier. Z el. 8-kier. reg. siedz. pasaż. Klamka drzwi z tyłu w kolorze nadw Ze skórz galka dzwigni zm. biegów Pilot drzwi - 2 kluczyki Z Wycier./Spryskiwacz. Szyby Tylnej Z automat.wycieraczkš szyby przedn. Z Ogrzew. Dyszami Spryskiwaczy Z wycier./sprysk. reflektorów Air Curtain Restrnt LH Kurtyna powietrzna - prawa strona Deployable Anti-W'Lash Restr Z intel.ograniczn. pod.pow.kierowcy Z 'intel.'ograniczn.pod.pow. pasaz. Z bocznš podusz.pow.- str. kierowcy Z bocznš podusz.pow.- str. Pasażera Koło zapasowe mini stalowe Ze Standard.Amortyzatorami Tylnymi Kolo alum. 7.0 X 17" - Titanium Opona koł.zapas. Mini o ogran.zast. Emisja spalin poziom IV + DPF Z Zawieszeniem Standardowym Leather Hand Brake - Chrome Button Bez wspomagania awaryjnego hamulców Układ ABS na wszystkie koła Z Przeciwobrot. Systemem Trakc. Wlot filtru zapachów w pasie podok. Bez Nagrzewnicy Z kolem kierownicy wykoncz. skóra Ze Sterowaniem Prędkociš Bez Nagrzewnicy Pomocniczej Z komputerem paliwowym (symbol) Nawig. z kolorowym ekranem dotyk. Płyta nawigacyjna -dla danego kraju Z czujnikiem odlegl. przy cofaniu Z obwodowym urzadz.p/kradziezy Akumulator standardowy Bez zestawu do zamontowania radia Zewn. dod. zmieniacz 6 płyt CD Bez połšczenia interfejsu Bluetooth Z antenš trzypasmowš ICE-Naw. bogat.opc. CD+ Radio AM/FM Pakiet wyposażenia systemu ICE 3 Pakiet wyposażenia systemu ICE 5 Z zestawem do elektron. użytkow. 11 Z antena szerokopasmowa 4 współosiowe głoniki bogat wersji Z pakietem przyg. telef.-Konstr.B Z Ukladem Elektroniki Uzytkowej V2 Moduł aktywowany głosem - Niemiecki Z e.ster.rad.na joys.+przyc.roz.PTT Z zapalniczka Z gniazdkiem pradowym Reflektor ksenonowy Z Przednimi Lampami Przeciwmgieln. Z autom. reg. poz. wiec. reflekt. Z automatycznym wł./wył.reflektorów Z przyciemniani oswietl zest wskaz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qulek Napisano 10 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2015 w tym roczniku powinien być 136. ktoś widocznie nie wie jaki ma motor widocznie nie wiesz że w Mk3 nie było silnika 2.0d 136 koni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 10 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2015 Już szykuj na czarna godzinę grosz na pompę CR i wtryski (słynne Delphi). Znajomy, który ściąga angole na części mówi, że jak tylko jest info, że Mondek jedzie z GB, to wtryski i pompa sprzedane są zanim auto dojedzie do Polski. A tu jeszcze DPFa widzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qulek Napisano 10 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2015 A tu jeszcze DPFa widzę to akurat da się wyciąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 10 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2015 Płacąc 1500 zł oczywiście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qulek Napisano 10 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2015 DPF-a nie ma się co bać.. najlepiej go wykastrować , od razu zrobić soft i jest wilk syty i owca cała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 10 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2015 Mondeo 2001-2007, 2.0L Duratorq DI HPCR (125PS), (...) Norma emisji spalin: Emisja spalin poziom IV + DPF Szczepan czy pomyłka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 10 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2015 Co masz na myśli pisząc Szczepan czy pomyłka? Co masz na myśli? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qulek Napisano 10 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2015 Szczepan czy pomyłka? Obstawiam że błąd przy przeliczaniu kW/HP/PS to jest 130 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paweu Napisano 11 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2015 Nie wiem czy to silnik jeszcze fordowski czy już psa. Jeśli ten pierwszy to z tego co pamiętam to chyba wycierały się pompy i opiłki leciały do wtrysków, przez co silniki siadały. Te drugie silniki były lepsze i nie miały chyba większych bolączek oprócz wrażliwości na paliwo słabej jakości. Z tego co pamiętam to od 2005 montowano inne pompy, które nie zapychały wtrysków opiłkami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paweu Napisano 11 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2015 Już szykuj na czarna godzinę grosz na pompę CR i wtryski (słynne Delphi). jw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blackdriver1978 Napisano 11 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2015 wyposażenie i silnik zgadza się z tym co wyżej póki co zrobione 300km i nic się nie dzieje ....daje mu rok jak nie będzie się psuł to go zostawię bo jednak to dość fajne i wygodne autko . do zrobienia 3 rzeczy : 1.amortyzatory tył ( już kupione czekają na wymianę ) 2. do wymiany aku ( już zrobione , był jeszcze oryginał fordowski ) co ciekawe jak brałem auto średnie spalanie było na poziomie 6,3l/100km po wymianie aku komp pokazuje 9,4l/100km i nie bardzo chce zejść 3. tempomat do zrobienia ( właściciel twierdzi , że od kiedy go ma tempomat nie działa ) sprawdziłem bezpiecznik 82 , odpiąłem grzane spryskiwacze , sprawdziłem ( wzrokowo ) czujniki na sprzęgle i hamulcu ( na hamulcu zielony czujnik zrobiłem regulację z trzpieniem ) ale tempomat dalej martwy kontrolka tempomatu zapala się tylko przy zapłonie , w czasie jazdy nie działa W ZWIĄZKU Z TYM SZUKAM KOGOŚ KTO OGARNĄŁ BY TEN TEMPOMAT NA ŚLĄSKU ogólnie przejrzałem cały samochód , pod spodem fabryczna konserwacja zero rdzy na aucie byłem na kompie sprawdzić błędy ( był stary błąd dotyczący EGR ...skasowany ) co ciekawe nie było dostępu do opcji tempomatu na kompie no i na koniec jeszcze jedno pytanie czy przebieg sprawdzę tylko w ASO ? Książka serwisowa prowadzona do dzisiaj ( ostatni wpis aso o wymianIe oleju 2012 , ostatni wpis czynności serwisowych poza aso czerwiec 2015 ( też wymiana oleju oraz filtrów . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 11 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2015 na śląsku jeden z lepszych serwisów to ford sławek - na granicy Katowic i Mikołowa. (wpisz sobie w google) - tam popytaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
62545tomasz Napisano 11 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2015 na śląsku jeden z lepszych serwisów to ford sławek - na granicy Katowic i Mikołowa. (wpisz sobie w google) - tam popytaj. powiem Ci, ze troszke podupadli.... i patrza jak ... na kase ja ze swojej strony polece PZ mikolow serwisowalem u slawka, a teraz jezdze do pz service mikolow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 12 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2015 powiem Ci, ze troszke podupadli.... i patrza jak ... na kase ja ze swojej strony polece PZ mikolow serwisowalem u slawka, a teraz jezdze do pz service mikolow nie przeczę - ostatnio ze 4-5 lat temu tam byłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomx1 Napisano 12 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2015 /co ciekawe jak brałem auto średnie spalanie było na poziomie 6,3l/100km po wymianie aku komp pokazuje 9,4l/100km i nie bardzo chce zejść /ogólnie przejrzałem cały samochód , pod spodem fabryczna konserwacja zero rdzy na aucie byłem na kompie sprawdzić błędy ( był stary błąd dotyczący EGR ...skasowany ) co ciekawe nie było dostępu do /opcji tempomatu na kompie Wykasowałes stare średnie spalanie, i liczy ci od nowa, pewnie krótkie odcinki miasto itp. Z czasem sie unormuje. Ale jak będziesz w aso albo u kogoś kto ma sprzęt do forda to poproś o aktywacje spalania chwilowego w liczniku (w aucie po drugim FL nie powinno byc z tym problemu). Odnosnie korozji kontroluj dolne krawędzie drzwi, zwłaszcza tylnych. Kumpel tez nabył mondeo z 2006 niby bez rdzy, ale w aso wyszło ze doły drzwi dwukrotnie na gwarancji poprawiano, ale TTTM. Dodatkowo radze zamontować sprzęgiełko na alternatorze (pasuje z niektórych citroenow hdi - ja przełożyłem cały alternator z sprzęgłem z mondeo benzynowego) - znacznie wyciszy prace paska osprzętu i wydłuzy jego zywotność (a także napinacza i tzw małej dwumasy czyli koła pasowego wału korbowego). Zniknęły też pewne problemy z elektryką (np migotanie swiateł przy słabym aku). 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blackdriver1978 Napisano 12 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2015 zadzwonie na katowice i mikołów zobaczymy co powiedzą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dunkin Napisano 15 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2015 Po drugim liftingu poprawili pompy i wtryskiwacze. Miałem takie auto 2.2 te co przejechałem 180k. Co dwa lata wymieniłem elektroniczny egr, poza tym nic sie nie działo. Tempomat jak masz guziki na kierownicy i czujnik na pedalach to tylko kwestia włączenia na komputerze- trzeba włączyć mimo ze teoretycznie sie nie da. Trzeba podjechać do kogoś kina tego. Problem z drzwiami był w pierwszych latach produkcji, później z tego co wiem to poprawili. U mnie nic nie przesłali. Sprzegielko na alternator tez założyłem przy wymianie osprzętu i paska wieloletniego. Faktycznie zdecydowanie poprawia to prace tego układu i podobno powoduje ze problem nie powraca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blackdriver1978 Napisano 25 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2015 pierwsze 1500km zrobione i zero problemów małe modyfikacje zastosowałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jozek Napisano 30 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2015 co to za badziewie ? w jakich sytuacjach jest używane ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blackdriver1978 Napisano 30 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2015 co to za badziewie ? w jakich sytuacjach jest używane ? Światła dzienne, jak sama nazwa wskazuje służą do jazdy w dzień :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.