jachu93 Napisano 17 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2015 Cześć! Mam do Was bardzo dużą prośbę o pomoc w diagnozie! Od kiedy zaczęły się upały to jazda moim Suzuki zaczęła być dość stresująca. A to dlatego, że podczas temperatury przewyższającej 30 stopni i kulaniu po mieście silnik zaczynał się dławić. Tracił moc, obroty skakały jak szalone, zapalał się check engine. Pyrkał, strzelał i się dławił przez 15-20 sekund, aż w końcu gasł. Gdy chciałem go odpalić od razu to kręcił, kręcił, ale nic się nie działo. Dopiero po odczekaniu kilku minut silnik odpalał i działał normalnie. Niestety po chwili problem powracał. Dopiero po kilkunastu minutach mogłem normalnie kontynuować jazdę. Sytuacja głównie ma miejsce w mieście, w trasie tego nie zanotowałem. Z rzeczy dziwnych jakie zauważyłem to to, że poziom płynu chłodzącego się nie zmienia. Cały czas jest w pozycji "max". Dopiero dziś postanowiłem sam w tym pogrzebać i w moje oczy rzucił się zawór, którego nigdy nie odkręcałem z racji napisu, żeby nie odkręcać kiedy silnik jest gorący... Zawór odkręciłem, odpaliłem silnik i momentalnie w obieg poszedł płyn chłodzący. Zassało go połowę ze zbiornika. Przy dodaniu gazu płyn lekko tryska spod tego zaworu.Teraz pytanie - czy powodem dławienia może być brak płynu chłodzącego w obiegu? Czy wystarczy na chwile odkręcić zawór, by zassać płyn i potem go zakręcić? Dodam, że po zgaszeniu część płynu cofnęła się do zbiorniczka (przy otwartym zaworze), ale nadal jest to sporo mniej niż "max". Będąc w ASO nie wyskoczył żaden błąd z tym związany. Poniżej fotki zaworu (przepraszam za jakość,ale robione na szybko telefonem): Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 17 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2015 To nie jest zawór, to jest korek wlewu płyn chłodzącego. Możliwe, że stał jakiś korek powietrza. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jachu93 Napisano 17 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2015 To nie jest zawór, to jest korek wlewu płyn chłodzącego. Możliwe, że stał jakiś korek powietrza. Pozdrawiam BAS Tego nie da się zdjąć. Chyba, że muszę się z tym troszkę poszarpać Płynu nie wlewa się czasem wprost do zbiornika? Tam jest zamknięcie, gdzie jeden wężyk idzie do tego czegoś, a drugi to odma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 17 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2015 Tego nie da się zdjąć. Chyba, że muszę się z tym troszkę poszarpać Obróć o 90*, chyba przeciwnie do ruchu wskazówek zegara i musi zejść. To jest identyczna konstrukcja jak w Polonezie/F125p/Ładzie/Żuku/Tarpanie i pewnie wielu innych. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 17 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2015 Tego nie da się zdjąć. Chyba, że muszę się z tym troszkę poszarpać Płynu nie wlewa się czasem wprost do zbiornika? Tam jest zamknięcie, gdzie jeden wężyk idzie do tego czegoś, a drugi to odma. W Yaris też miałem korek na chłodnicy, gdzie pod otwarciu dolewało się płynu chłodzącego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wyro76 Napisano 17 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2015 Na pierwszym zdjęciu widać wąż łączący wlew płynu ze zbiornikiem przelewowym oraz wolną końcówkę węża, które łączą się razem w zielonym złączu na zbiorniku widoczne na zdjęciach 2 i 3. Na zdjęciach nie widać czy jest jakiś wąż łączący dół zbiornika z układem. Z opisu wynika, że jest jakieś niewidoczne na zdjęciach połączenie zbiornika z układem. Miałeś zapowietrzony układ i zacięty zawór ciśnieniowy, lub zaślepione połączenie tego przewodu, który nazwałeś odmą. Ten zawór to faktycznie jest korek wlewu płynu wraz z zaworem przelewowym łączącym układ chłodzenia ze zbiornikiem. Pytanie brzmi czy to jest faktycznie otwarty układ chłodzenia ze zbiornikiem przelewowym, czy ten wolny wężyk powinien być gdzieś podłączony. Nie znam tego silnika, więc nic więcej nie jestem w stanie stwierdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 17 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2015 Tak czy owak trudno się dopatrywać jakiegoś związku między korkiem płynu chłodzącego a gaśnięciem silnika... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 17 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2015 Tak czy owak trudno się dopatrywać jakiegoś związku między korkiem płynu chłodzącego a gaśnięciem silnika... Chyba, że silnik przegrzewa się albo są przedmuchy na uszczelce pod głowicą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 17 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2015 Chyba, że silnik przegrzewa się albo są przedmuchy na uszczelce pod głowicą. Tylko, że wtedy płyn by ubywał a przy porządnym przegrzaniu to już raczej silnik sam by się nie naprawił Jest jeszcze, chyba, w tym aucie jakiś wskaźnik temperatury czy kontrolka przegrzania-autor wątku nie zgłasza takich problemów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jachu93 Napisano 17 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2015 Niestety znów mi się zdławił... silnik się nie przegrzewa, temperatura dochodzi max do połowy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 18 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2015 Cześć! Mam do Was bardzo dużą prośbę o pomoc w diagnozie! Poniżej fotki zaworu (przepraszam za jakość,ale robione na szybko telefonem): ten zawor to jest korek wlewu chłodnicy silnik to j13 czy g13 skocz na http://www.klubsuzuki.pl/tam masz kompendium Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jachu93 Napisano 19 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2015 No to wszystko wskazuje na map sensor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.