Skocz do zawartości

Z19DTH nierówna praca


gwpraca

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie. Silnik ma usunięty DPF i programowo zablokowane klapy i EGR.
Objawy na biegu jałowym: niezależnie czy zimny czy ciepły kilka/kilkanaście sekund pracuje normalnie, następnie kilka/kilkanaście sekund "rzuca" silnikiem + inne brzmienie + lekki spadek/falowanie obrotów. Objawy podczas jazdy: szczególnie 3/4 bieg, stała pozycja pedału gazu, silnik co chwilę "wyrywa do przodu" czyli dostaje kopa na kilka sekund.
Błędów brak, dane oglądane podczas pracy (na postoju) wydają się OK, ciekawe są korekty wtrysków, niestabilne, szaleją nawet do +/-5, każda zmiana obciążenia silnika powoduje duże skoki korekty.
Dodam że wtyczkę wtrysku 3 cylindra zmieniłe na inną (używkę), bez zmian.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korekty wtryskiwaczy sprawdza się tylko na biegu jałowym rozgrzanego silnika, bez żadnego dodawania gazu itp.

Po drugie skoro wtyczki wtryskiwaczy miały wadę fabryczną, to założenie używki nie miało sensu. Powinieneś założyć nową, nawet gdyby nie przyniosło to skutku, ale była by pewność, że to nie jej wina.

Po trzecie ingerencja w oprogramowanie sterujące zawsze utrudnia diagnostykę, bo nie wiadomo, czy osoba dokonująca modyfikacji nie usunęła części tabeli błędów, które mogłyby coś więcej powiedzieć o stanie faktycznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korekty wtryskiwaczy sprawdza się tylko na biegu jałowym rozgrzanego silnika, bez żadnego dodawania gazu itp.

I tak sprawdzam, zmiana obciążenia to np. włączenie/wyłączenie sprężarki klimy lub świateł

 

Po drugie skoro wtyczki wtryskiwaczy miały wadę fabryczną, to założenie używki nie miało sensu. Powinieneś założyć nową, nawet gdyby nie przyniosło to skutku, ale była by pewność, że to nie jej wina.

Założyłem wtyczkę innego producenta/typu, mało prawdopodobne jest identyczne uszkodzenie 2 różnych wtyczek

 

Po trzecie ingerencja w oprogramowanie sterujące zawsze utrudnia diagnostykę, bo nie wiadomo, czy osoba dokonująca modyfikacji nie usunęła części tabeli błędów, które mogłyby coś więcej powiedzieć o stanie faktycznym.

Zgadzam się w 100%. Problem w tym, że wszystkie dane odczytane ze sterownika są OK - albo czegoś nie zauważam, mam swoje lata:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa razy miałem okazję zajrzeć do elektroniki przepustnicy w tym silniku i dwa razy była zalana olejem. Może u Ciebie też dostał się olej i fałszuje on odczyty pozycji przepustnicy? Przy okazji można przelutowaś styki silnika przepustnicy, bo zimne luty mogą dawać niepożądane zachowania. Pisałem o tym tutaj: https://forum.autokacik.pl/index.php/topic/361563-h-z19dt-olej-w-elektronice-przepustnicy/


Pozdr.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy później...

Po długich bojach z czujnikami, wiązkami i licho wie czym jeszcze informacja dla potomnych - pomogła wymiana sterownika silnika, zawartość pamięci została skopiowana do innego egzemplarza i wszystko wróciło do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.