Skocz do zawartości

Hana 2002 czym i jak wyczyścić?


rostex

Rekomendowane odpowiedzi

Szarpanie po przejściu na LPG gdy zimno na dworze,

 

mam to samo na czerwonych Valtekach, instalacja i wtryskiwacze mają 48kkm. Najbardziej odczuwalny jest problem na jesień  i w zimie, zwłaszcza jak się przełaczy na lpg w korku. Podczas normalnej jazdy płynnie przełacza i problemu nie ma. Zgłaszałem instalatorowi, bo instalacja na gwarancji. 2 razy regulował, problem znikał na 1kkm. Ostatnio podczas przeglądu zgłaszalem znów to samo, to mi powiedział że on nie już nie ma pomysłów. Może mnie umówić z przedstawicielem Stag-a, bo wychodzi na to że pod silnik Fire 1.2 16v trzeba pisać specjalne mapy :hehe: A zakład ma same pochlebne opinie. sorry za OT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem temat ostatnio. Hana H2000 czarna 50 kkm na LPG.

Wypadanie zapłonów wręcz do pracy na 3 cylindry i brak możliwości jazdy na gazie.

Jeżeli chodzi o gazowników to wymiana wtryskiwaczy po 160 zł sztuka + robota :facepalm:

1. Wykonanie urządzenia do sterowania wtryskiwaczy - 40 zł

2. Nowe filtry i przewody gazowe - 40 zł

3. Nafta i denaturat (czysty nie niebieski) - 10zł

4. Demontujemy, rozbieramy listwę wtrysków (u mnie była listwa), każdy wtryskiwacz 15 minut nafta i 15 minut denaturat.

5. Składamy, zakładamy nowe węże LPG i nowe filtry. Cieszymy się spokojną jazdą :)

Z uznanego forum dot. lpg można się dowiedzieć, że nie stosujemy carb cleanerów ani żadnej agresywnej chemii bo uszkadza uszczelnienia wewnątrz wtrysków.

Mnie wszystko zajęło około 5h czasu z wgraniem nowego softu do centralki i strojeniem na drodze.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Chciałbym powrócić na chwilę do tematu swojego auta.

Otóż zajrzałem ostatnio do świec przy okazji czyszczenia wtryskiwaczy.

Świece ujrzałem takie:

 

cfd3a34a32f1.jpg

 

Czy to nie jest objaw ubogiej mieszanki?

 

Druga sprawa to sprawa wtryskiwaczy. Otóż zauważyłem, że mam wkręcone dysze kalibracyjne w rozmiarze 2.4 mm (35-40 km/cyl) a auto ma 90 KM. Czy może być to powód ujemnego nachylenia przy kalibracji i mnożnika poniżej jedności przy dużym podciśnieniu kolektora? Auto jest słabsze na LPG, ale spalanie ma w normie. Po przełączeniu na zimnym silniku na LPG gwałtowne dodanie gazu objawia się małym zadławieniem i dopiero po chwili obroty rosną (zalewanie?) Zmienić dysze na 2.1mm (20-30 km/cyl)?

 

Ponadto załamał mnie wygląd a właściwie syf na dyszach, filtr fazy ciekłej to włókno szklane zmienione po przebiegu 10 tys km (tyle ma instalacja):

 

22a38be7a4b5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Chciałbym powrócić na chwilę do tematu swojego auta.
Otóż zajrzałem ostatnio do świec przy okazji czyszczenia wtryskiwaczy.
Świece ujrzałem takie:
 
cfd3a34a32f1.jpg
 
Czy to nie jest objaw ubogiej mieszanki?
 
Druga sprawa to sprawa wtryskiwaczy. Otóż zauważyłem, że mam wkręcone dysze kalibracyjne w rozmiarze 2.4 mm (35-40 km/cyl) a auto ma 90 KM. Czy może być to powód ujemnego nachylenia przy kalibracji i mnożnika poniżej jedności przy dużym podciśnieniu kolektora? Auto jest słabsze na LPG, ale spalanie ma w normie. Po przełączeniu na zimnym silniku na LPG gwałtowne dodanie gazu objawia się małym zadławieniem i dopiero po chwili obroty rosną (zalewanie?) Zmienić dysze na 2.1mm (20-30 km/cyl)?
 
Ponadto załamał mnie wygląd a właściwie syf na dyszach, filtr fazy ciekłej to włókno szklane zmienione po przebiegu 10 tys km (tyle ma instalacja):
 
22a38be7a4b5.jpg

 

Wielkość dyszy zależy od ciśnienia , wtryskiwaczy i długości węży dolotowych.

Mnożnik nie może być poniżej 1 , powinien być na 1,2 ~ 1,3 .

Dysze możesz zmienić na mniejsze ale musisz zrobić po tym autokalibrację.

Filtr fazy ciekłej nic  nie ma do syfu na dyszach. Odpowiada za to filtr fazy lotnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Odpowiada za to filtr fazy lotnej.

 

Filtr filtrem, ale więcej zależy od tego, jaki się tankuje gaz.

Przerabiałem coś takiego tankując na stacjach typu MPO/Carrefour w Krakowie. Odkąd zacząłem tankować wyłącznie na markowych stacjach (głównie BP, Lotos, Orlen Statoil), to po 15 kkm wyjmuje z obudowy FFL praktycznie czysty wkład.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.