rostex Napisano 21 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2015 Zrobione 10 tys km i mam objawy klejących wtryskiwaczy (filtry zmienione). Jak i czym je wyczyścić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Request Napisano 21 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2015 Możesz opisać jakie to są objawy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 21 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2015 Szarpanie po przejściu na LPG gdy zimno na dworze, oraz sporadycznie wykrywane wypadanie zapłonu i odłaczanie sygnału wtryskiwaczy benzynowych co skutkuje brakim sygnału dla LPG i w efekcie pracą na 3 cylindrach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek76 Napisano 22 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2015 Śdodek do czyszczenia gaźników. Przelewasz tym wtryskiwacz ppdając na niego napięcie. I powinno się wyczyścić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 22 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2015 Szarpanie po przejściu na LPG gdy zimno na dworze, mam to samo na czerwonych Valtekach, instalacja i wtryskiwacze mają 48kkm. Najbardziej odczuwalny jest problem na jesień i w zimie, zwłaszcza jak się przełaczy na lpg w korku. Podczas normalnej jazdy płynnie przełacza i problemu nie ma. Zgłaszałem instalatorowi, bo instalacja na gwarancji. 2 razy regulował, problem znikał na 1kkm. Ostatnio podczas przeglądu zgłaszalem znów to samo, to mi powiedział że on nie już nie ma pomysłów. Może mnie umówić z przedstawicielem Stag-a, bo wychodzi na to że pod silnik Fire 1.2 16v trzeba pisać specjalne mapy A zakład ma same pochlebne opinie. sorry za OT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 22 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2015 Śdodek do czyszczenia gaźników. Przelewasz tym wtryskiwacz ppdając na niego napięcie. I powinno się wyczyścić. jakim napięciem sa sterowane wtryskiwacze? 12VDC czy 5 VDC? Może być środek Permatex-a do cyszczenia gaźników? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 22 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2015 jakim napięciem sa sterowane wtryskiwacze? 12VDC czy 5 VDC? Może być środek Permatex-a do cyszczenia gaźników? 12V, ale z ograniczeniem prądowym dla fazy podtrzymania iglicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 22 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2015 Zrobione 10 tys km i mam objawy klejących wtryskiwaczy (filtry zmienione). Jak i czym je wyczyścić? Na wylocie filtru fazy lotnej był olej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Smigiel Napisano 24 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2015 Przerabiałem temat ostatnio. Hana H2000 czarna 50 kkm na LPG. Wypadanie zapłonów wręcz do pracy na 3 cylindry i brak możliwości jazdy na gazie. Jeżeli chodzi o gazowników to wymiana wtryskiwaczy po 160 zł sztuka + robota 1. Wykonanie urządzenia do sterowania wtryskiwaczy - 40 zł 2. Nowe filtry i przewody gazowe - 40 zł 3. Nafta i denaturat (czysty nie niebieski) - 10zł 4. Demontujemy, rozbieramy listwę wtrysków (u mnie była listwa), każdy wtryskiwacz 15 minut nafta i 15 minut denaturat. 5. Składamy, zakładamy nowe węże LPG i nowe filtry. Cieszymy się spokojną jazdą Z uznanego forum dot. lpg można się dowiedzieć, że nie stosujemy carb cleanerów ani żadnej agresywnej chemii bo uszkadza uszczelnienia wewnątrz wtrysków. Mnie wszystko zajęło około 5h czasu z wgraniem nowego softu do centralki i strojeniem na drodze. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 8 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 8 Września 2015 Chciałbym powrócić na chwilę do tematu swojego auta. Otóż zajrzałem ostatnio do świec przy okazji czyszczenia wtryskiwaczy. Świece ujrzałem takie: Czy to nie jest objaw ubogiej mieszanki? Druga sprawa to sprawa wtryskiwaczy. Otóż zauważyłem, że mam wkręcone dysze kalibracyjne w rozmiarze 2.4 mm (35-40 km/cyl) a auto ma 90 KM. Czy może być to powód ujemnego nachylenia przy kalibracji i mnożnika poniżej jedności przy dużym podciśnieniu kolektora? Auto jest słabsze na LPG, ale spalanie ma w normie. Po przełączeniu na zimnym silniku na LPG gwałtowne dodanie gazu objawia się małym zadławieniem i dopiero po chwili obroty rosną (zalewanie?) Zmienić dysze na 2.1mm (20-30 km/cyl)? Ponadto załamał mnie wygląd a właściwie syf na dyszach, filtr fazy ciekłej to włókno szklane zmienione po przebiegu 10 tys km (tyle ma instalacja): Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 8 Września 2015 Udostępnij Napisano 8 Września 2015 Trochę te świece niepokojąco wyglądają, możliwe że masz coś nie tak z składem mieszanki. Swoja drogą nowa instalacja 10kkm przejechane to chyba jest jeszcze na gwarancji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek76 Napisano 8 Września 2015 Udostępnij Napisano 8 Września 2015 Chciałbym powrócić na chwilę do tematu swojego auta. Otóż zajrzałem ostatnio do świec przy okazji czyszczenia wtryskiwaczy. Świece ujrzałem takie: Czy to nie jest objaw ubogiej mieszanki? Druga sprawa to sprawa wtryskiwaczy. Otóż zauważyłem, że mam wkręcone dysze kalibracyjne w rozmiarze 2.4 mm (35-40 km/cyl) a auto ma 90 KM. Czy może być to powód ujemnego nachylenia przy kalibracji i mnożnika poniżej jedności przy dużym podciśnieniu kolektora? Auto jest słabsze na LPG, ale spalanie ma w normie. Po przełączeniu na zimnym silniku na LPG gwałtowne dodanie gazu objawia się małym zadławieniem i dopiero po chwili obroty rosną (zalewanie?) Zmienić dysze na 2.1mm (20-30 km/cyl)? Ponadto załamał mnie wygląd a właściwie syf na dyszach, filtr fazy ciekłej to włókno szklane zmienione po przebiegu 10 tys km (tyle ma instalacja): Wielkość dyszy zależy od ciśnienia , wtryskiwaczy i długości węży dolotowych. Mnożnik nie może być poniżej 1 , powinien być na 1,2 ~ 1,3 . Dysze możesz zmienić na mniejsze ale musisz zrobić po tym autokalibrację. Filtr fazy ciekłej nic nie ma do syfu na dyszach. Odpowiada za to filtr fazy lotnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 8 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 8 Września 2015 Oczywiście chodziło mi o filtr fazy lotnej. Czy rozmiaru dysz nie dobiera się do mocy silnika? Bo jeśli tak, to wychodzi, że mam dobrane za duże. Jak sprawdzić jakie mam ciśnienie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 8 Września 2015 Udostępnij Napisano 8 Września 2015 Odpowiada za to filtr fazy lotnej. Filtr filtrem, ale więcej zależy od tego, jaki się tankuje gaz. Przerabiałem coś takiego tankując na stacjach typu MPO/Carrefour w Krakowie. Odkąd zacząłem tankować wyłącznie na markowych stacjach (głównie BP, Lotos, Orlen Statoil), to po 15 kkm wyjmuje z obudowy FFL praktycznie czysty wkład. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.