Skocz do zawartości

Palenie gumy


elciapek

Rekomendowane odpowiedzi

No więc właśnie. Niby najprostsza z możliwych "ewolucji" na motoycklu tylko...... dlaczego u mnie to nie działa?

Wczoraj w ramach testu sprzęgła postanowiłem przypalić co nieco z marnym skutkiem.

Obroty na 6000....

 - strzał z klamki i...................... gaśnie

 - powolne puszczanie sprzęgła i.......... obroty spadają, aż do zdławienia silnika

 

To co mi przyszło do głowy:

 - zintegrowany ABS (na postoju sprawdzałem i tył się nie blokuje na naciśnięciu klamki; podczas jazdy również nie zauważyłem, żeby tył mi łapał). Wniosek: brak 

 - ASC - po rozszyfrowaniu VIN wychodzi, że tego nie mam. Nie zakładam, żeby ktoś sobie ot tak dodał.

 

Sprzęt to oczywiście K1200R Sport

Jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprzyj przednie koło o wysoki krawężnik albo mur i spróbuj. Nie będziesz musiał wciskać hebla :)

 

Żebyśmy się zrozumieli: mi nie chodzi o to, żeby za wszelką cenę przypalić gumę tylko o zrozumienie dlaczego u mnie dzieje się jak się dzieje

Z youtube wynika, że jest to możliwe i nie potrzeba do tego celu ściany/krawężnika:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe...

Sprzęgiełko (same części) to 6000PLN  ;l

Nie chce mi się wierzyć, że niskie obroty mogą tu być przyczyną braku palenia gumy, tym bardziej, że gumy są twarde i zerwanie przyczepności na nich nie stanowi problemu

 

Podejrzewam, że na luzie podkręcenie do 6000rpm to dotknięcie manetki. Tyle nie wystarczy, żeby spalić laczka. Jak chcesz to odkręć na te 6k rpm ale w momencie puszczania sprzęgła manetka musi być odkręcona na maksa. Potem sobie odejmiesz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc właśnie. Niby najprostsza z możliwych "ewolucji" na motoycklu tylko...... dlaczego u mnie to nie działa?

Wczoraj w ramach testu sprzęgła postanowiłem przypalić co nieco z marnym skutkiem.

Obroty na 6000....

- strzał z klamki i...................... gaśnie

- powolne puszczanie sprzęgła i.......... obroty spadają, aż do zdławienia silnika

To co mi przyszło do głowy:

- zintegrowany ABS (na postoju sprawdzałem i tył się nie blokuje na naciśnięciu klamki; podczas jazdy również nie zauważyłem, żeby tył mi łapał). Wniosek: brak

- ASC - po rozszyfrowaniu VIN wychodzi, że tego nie mam. Nie zakładam, żeby ktoś sobie ot tak dodał.

Sprzęt to oczywiście K1200R Sport

Jakieś pomysły?

Tak z ciekawości.. Na cholerę ta umiejętność? Nigdy chyba tego nie zakumam. Moto dostaje, guma wszędzie się klei, smród i nic więcej... Wole oponę gubić na asfalcie jak jadę...

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc 

Jakieś pomysły?

 

Eeee... jak będziesz na siłę próbował to zjarasz sprzęgło  :bzik:

 

Oprzeć się ciężarem na kierownicy, aby dociążyć przednie koło.

Klamka wciśnięta.

Jedynka, półsprzęgło, gaz odkręcony na 1/4 - takie złapanie momentu, że czujesz, że motocykl zaczyna ciągnąć, podczas gdy blokuje go przedni hamulec

coś na wzór ruszania z ręcznego na wzniesieniu - najpierw doprowadzasz do "ciągnięcia"...

I na koniec odkręcenie mocniej gazu z puszczeniem płynnym sprzęgła.

Poczujesz tańcowanie motocykla pod tyłkiem z lewa na prawo.

Jeżeli nie ma tańcowania i smrodku gumy to palisz sprzęgło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawości.. Na cholerę ta umiejętność? Nigdy chyba tego nie zakumam. Moto dostaje, guma wszędzie się klei, smród i nic więcej... Wole oponę gubić na asfalcie jak jadę...

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Znowu muszę sprostować.

Mi nie zależy na tym, aby to zrobić za wszelką cenę, albo w ogóle żeby to robic. Tym bardziej na tym sprzęcie. Sytuacja wyszła czysto przypadkowo. Zacząłem odnosić wrażenie, że reakcja na rollgaz jest u mnie jakby spowolniona - działa jakby z opóźnieniem lub bezwładnościa (jak zwał tak zwał). Porównując to do poprzedniego sprzetu, który pomimo tego, że miał zarówno mocy jak i momentu dwa razy mniej to był bardziej narwisty i czuć było każda reakcję na zmianę położenia rollgazu. Stąd zacząłem sie zastanawiac czy nie uslizguje mi się czasem sprzęgło. I w tym momencie pojawiła się właśnie opcja sprawdzenia jak zachowuje się sprzet przy tzw. paleniu gumy a tym samym weryfikacja uslizgu sprzęgła. Ot i cała historia.

Wysłane z HTC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poćwicz na mokrym, gdzie są mniejsze opory a jak wyczujesz co i jak się dzieje z motocyklem daj na suchy asfalt.

Tylko pytanie po co? :hmm:

Patrz wyjaśnienie jeden post wyżej od Twojego.

Teraz tylko najbardziej mnie intryguje dlaczego nie mogę tego zrobić. Chciałbym tyko to wiedzieć, zrozumieć sprzęt.

Wysłane z HTC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli podejrzewasz, że coś ze sprzętem jest nie tak i zamiast jechać do serwisu potwierdzić bądź rozwiać obawy chcesz to sprawdzić paląc gumę...  8]

 

 

Good luck  :oki:

 

:phi:

 

 

PS Laka paliłem nawet motorynką więc jak sprzęt nie daje rady to albo już nie ma po co jechać do serwisu albo sprzęt gwizda a kierowca...  :bananpapa:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 - zintegrowany ABS (na postoju sprawdzałem i tył się nie blokuje na naciśnięciu klamki; podczas jazdy również nie zauważyłem, żeby tył mi łapał). Wniosek: brak 

 - ASC - po rozszyfrowaniu VIN wychodzi, że tego nie mam. Nie zakładam, żeby ktoś sobie ot tak dodał.

 

Sprzęt to oczywiście K1200R Sport

Jakieś pomysły?

oj, coś mi się wydaje, że w k1200 już były zintegrowane hamulce

jak ktoś pisał wyżej spróbuj oprzeć o ściane

lub, odpuść i jeździj spokojnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacząłem odnosić wrażenie, że reakcja na rollgaz jest u mnie jakby spowolniona - działa jakby z opóźnieniem lub bezwładnościa (jak zwał tak zwał). Porównując to do poprzedniego sprzetu, który pomimo tego, że miał zarówno mocy jak i momentu dwa razy mniej to był bardziej narwisty i czuć było każda reakcję na zmianę położenia rollgazu. Stąd zacząłem sie zastanawiac czy nie uslizguje mi się czasem sprzęgło. I w tym momencie pojawiła się właśnie opcja sprawdzenia jak zachowuje się sprzet przy tzw. paleniu gumy a tym samym weryfikacja uslizgu sprzęgła. Ot i cała historia.

Może masz włączony tryb "rain" ? :hmm::phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli podejrzewasz, że coś ze sprzętem jest nie tak i zamiast jechać do serwisu potwierdzić bądź rozwiać obawy chcesz to sprawdzić paląc gumę... 8]

Good luck :oki:

hi:

PS Laka paliłem nawet motorynką więc jak sprzęt nie daje rady to albo już nie ma po co jechać do serwisu albo sprzęt gwizda a kierowca... :bananpapa:

A Ty z każdą krostką latasz do lekarza?

Wysłane z HTC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Ty z każdą krostką latasz do lekarza?

Wysłane z HTC

Nie za bardzo wiem co odpisać i co ma lekarz do niesprawnego motocykla ale to chyba jakaś dzika teoria wspomagana zatruciem oparami sprzęgła od prób palenia laka może mieć z tym coś wspólnego :)

Jak Ci palenie laka nie pomaga strzel stoppie, może to pomoże albo doczytaj instrukcje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie za bardzo wiem co odpisać i co ma lekarz do niesprawnego motocykla ale to chyba jakaś dzika teoria wspomagana zatruciem oparami sprzęgła od prób palenia laka może mieć z tym coś wspólnego :)

Jak Ci palenie laka nie pomaga strzel stoppie, może to pomoże albo doczytaj instrukcje ;)

Dziękuję. Byłeś bardzo pomocny.

Wysłane z HTC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.