SebeKK Napisano 5 Września 2015 Udostępnij Napisano 5 Września 2015 Witam. Chciałem ostatnio zainstalować światłą dzienne (NSSC 507HP) miałem już takie w octavii i było elegancko. Chciałem teraz podpiąć w fiacie ale napotkałem problem. Otóż standardowe podłączenie to plus po stacyjce, masa i sterowanie z kabla zasilania świateł postojowych. Pomierzyłem w wiązce elektrycznej do lampy gdzie co i jak i wpiąłem się w instalacje lampami DRL. Jednak okazało się że nie działa sterowanie z lampy postojowej bo po odpaleniu lampy nie gasły i zdarzało się że migały. Miałem wrażenie, że przez system CAN w aucie lampy sterowane są jakby impulsowo. Czy jest możliwość w tym modelu montażu DRL bez kombinowania? Moduł do DRL sprawny bo bezpośrednio z akumulatora działa prawidłowo nawet sterowanie plusem dodatkowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
s_krzychu Napisano 5 Września 2015 Udostępnij Napisano 5 Września 2015 Witam. Chciałem ostatnio zainstalować światłą dzienne (NSSC 507HP) miałem już takie w octavii i było elegancko. Chciałem teraz podpiąć w fiacie ale napotkałem problem. Otóż standardowe podłączenie to plus po stacyjce, masa i sterowanie z kabla zasilania świateł postojowych. Pomierzyłem w wiązce elektrycznej do lampy gdzie co i jak i wpiąłem się w instalacje lampami DRL. Jednak okazało się że nie działa sterowanie z lampy postojowej bo po odpaleniu lampy nie gasły i zdarzało się że migały. Miałem wrażenie, że przez system CAN w aucie lampy sterowane są jakby impulsowo. Czy jest możliwość w tym modelu montażu DRL bez kombinowania? Moduł do DRL sprawny bo bezpośrednio z akumulatora działa prawidłowo nawet sterowanie plusem dodatkowym. Jest taka możliwość. Ja mam Philipsy DayLight 9 (wcześniej 4) i działa bez problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 5 Września 2015 Udostępnij Napisano 5 Września 2015 Witam. Chciałem ostatnio zainstalować światłą dzienne (NSSC 507HP) miałem już takie w octavii i było elegancko. Chciałem teraz podpiąć w fiacie ale napotkałem problem. Czy jest możliwość w tym modelu montażu DRL bez kombinowania? Moduł do DRL sprawny bo bezpośrednio z akumulatora działa prawidłowo nawet sterowanie plusem dodatkowym. ach te fiaty... Co prawda trochę inne lampy ("dość tanie", ale nie ja je wybrałem, ja tylko miałem podłączyć), ale zasada działania ta sama i też fiat (tyle, że punto II fl) i miałem podobne objawy: próba bezpośrednio z aku - moduł działa, gaśnie i jest OK. Po finalnym montażu okazało się, że: - przy włączonym zapłonie lekko żarzyła się żarówka pozycyjnego, z którego było wzięte "gaszenie" DRL - DRL po włączeniu pozycyjnych zamiast gasnąć jedynie przygasały - dodatkowo reagowały "pulsowaniem" w rytm pracy kierunkowskazu... Rozwiązanie problemów przyniósł montaż zwykłego, poczciwego przekaźnika: masa i plus po zapłonie zostały po staremu, zamiast wątpliwej jakości elektroniki w DRL przekaźnik po włączeniu pozycyjnych przerywa zasilanie DRL i nic nie mruga, nic nie żarzy Na początku kombinowałem jeszcze z diodą w obwodzie "gaszenia" DRL, ale to zamiast pomóc powodowało, że DRL w ogóle nie reagowały na podanie plusa z pozycyjnych... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 5 Września 2015 Udostępnij Napisano 5 Września 2015 Jest taka możliwość. Ja mam Philipsy DayLight 9 (wcześniej 4) i działa bez problemu. Bo Twój moduł od DayLight4 był przerobiony miał wstawiony micro przekaźnik na + z postojowych, bo właśnie tak się zachowywały DayLight9 widocznie poprawili rozumiem w komplecie zalożyłeś ? Nie są na module z 4 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 5 Września 2015 Udostępnij Napisano 5 Września 2015 ach te fiaty... Co prawda trochę inne lampy ("dość tanie", ale nie ja je wybrałem, ja tylko miałem podłączyć), ale zasada działania ta sama i też fiat (tyle, że punto II fl) i miałem podobne objawy: próba bezpośrednio z aku - moduł działa, gaśnie i jest OK. Po finalnym montażu okazało się, że: - przy włączonym zapłonie lekko żarzyła się żarówka pozycyjnego, z którego było wzięte "gaszenie" DRL - DRL po włączeniu pozycyjnych zamiast gasnąć jedynie przygasały - dodatkowo reagowały "pulsowaniem" w rytm pracy kierunkowskazu... Rozwiązanie problemów przyniósł montaż zwykłego, poczciwego przekaźnika: masa i plus po zapłonie zostały po staremu, zamiast wątpliwej jakości elektroniki w DRL przekaźnik po włączeniu pozycyjnych przerywa zasilanie DRL i nic nie mruga, nic nie żarzy Na początku kombinowałem jeszcze z diodą w obwodzie "gaszenia" DRL, ale to zamiast pomóc powodowało, że DRL w ogóle nie reagowały na podanie plusa z pozycyjnych... Ale Punto II FL nie ma BSI, więc tam nie wiadomo dlaczego tak było. Przy BSI niestety są takie jaja do momentu uśpienia się tegoż. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
s_krzychu Napisano 5 Września 2015 Udostępnij Napisano 5 Września 2015 Bo Twój moduł od DayLight4 był przerobiony miał wstawiony micro przekaźnik na + z postojowych, bo właśnie tak się zachowywały DayLight9 widocznie poprawili rozumiem w komplecie zalożyłeś ? Nie są na module z 4 ? O widzisz, ciekawostka. DL9 założone są OutOfTheBox i działają bez problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 6 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Września 2015 No właśnie obstawiam jaja z BSI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adam_ Napisano 7 Września 2015 Udostępnij Napisano 7 Września 2015 Ale Punto II FL nie ma BSI, więc tam nie wiadomo dlaczego tak było. Przy BSI niestety są takie jaja do momentu uśpienia się tegoż. Dodatkowo, Ulysse to nawet nie Fiat :-D Kiedys mierzylem mijania - na wylaczonych swiatlach miernik ciagle pokazywal ~8,5V we wtyczce. Pewnie ma to cos wspolnego z wykrywaniem uszkodzonych zarowek. Za malo zeby zarowka swiecila, ale wystarczy zeby uruchomic DL. Idac po schematach, spróbuj wziac + po silniku w BSM - + po uruchomieniu silnika - PIN 2 we wtyczce 2-przewodowej czarnej. Idzie dalej do wentylatorow bocznych itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 7 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 7 Września 2015 Dodatkowo, Ulysse to nawet nie Fiat :-D Kiedys mierzylem mijania - na wylaczonych swiatlach miernik ciagle pokazywal ~8,5V we wtyczce. Pewnie ma to cos wspolnego z wykrywaniem uszkodzonych zarowek. Za malo zeby zarowka swiecila, ale wystarczy zeby uruchomic DL. Idac po schematach, spróbuj wziac + po silniku w BSM - + po uruchomieniu silnika - PIN 2 we wtyczce 2-przewodowej czarnej. Idzie dalej do wentylatorow bocznych itp. Wiem ze to taki pseudo fiat wrecz francuski fiat. Zauwazylem ze BSI nie wykrywa spalonej zarowki wiec dziwny ten uklad jest. A te napiecia w koste zeczywiscie dziwne. Jakies +12V i widzialem -8V :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 7 Września 2015 Udostępnij Napisano 7 Września 2015 Wiem ze to taki pseudo fiat wrecz francuski fiat. Zauwazylem ze BSI nie wykrywa spalonej zarowki wiec dziwny ten uklad jest. A te napiecia w koste zeczywiscie dziwne. Jakies +12V i widzialem -8V :/ To jest bardziej FIAT niż Francuz! Przede wszystkim zawieszenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 7 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 7 Września 2015 To jest bardziej FIAT niż Francuz! Przede wszystkim zawieszenie. Ale elektronika do wszystkiego francuska...a zawiecha czysty fiat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.