Skocz do zawartości

[H] Cos wyje/buczy w ukladzie jezdnym od 30kmh (na luzie tez)


pasam

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczow,

 

Mam nastepujacy problem. Od wiosny cos srednio mocno wyje z przodu od predkosci 30 kmh wzwyz. Pomiedzy 70 - 100 kmh jest to juz troche slyszalne. Powyzej 100 kmh zaczyna to zagluszac silnik etc. Najlepiej (najglosniej) slychac to na luzie, np. z gorki.

Dzwiek przypomina pracujaca bez obciazenia pile tarczowa albo wierzarke dentystyczna, ale oczywiscie o duzo, duzo mniejszym natezeniu. Nie jest to raczej dzwiek jakiegos typowego tarcia, trudno to opisac, jest jednostajny i zawsze.

Jezdze tak od 10 kkm i genaralnie sie nie pogorszylo, w miedzyczasie wymienilem lozyska piast z przodu (myslac ze to przyczyna) ale nic sie nie zmienilo. Opony tez to nie sa, bo na zimowkach bylo tak samo. 

 

Dzwiek dobywa sie gdzies posrodku, aczkolwiek jest to ocena subiektywna...

Nie mam za bardzo pomyslu, co to by moglo jeszcze byc. Skrzynie biegow (M20) byla robiona przez jakiegos przereklamowanego mechanika przy 105 kkm (wymienial kilka lozysk, ale nie wszystkie), teraz ma 180 kkm. Tylko czy to moze byc skrzynia skoro na luzie tez ten dzwiek sie dobywa?

 

Prosze jeszcze o jakies wskazowki.

Raczej wole to auto zezlomowac, niz jeszcze raz robic skrzynie...

 

Dziekuje I pozdrawiam

Astra H kombi, 2008 1.3 cdti

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym dokładnie przyjrzał się skrzyni. Czy gdy podczas jazdy wciśniesz sprzęgło to przestaje wyć?

Przy wcisnietym sprzegle nie ma zadnej roznicy tej wyje.

Natezenie dzwieku nie jest jakies olbrzymie, ale wprawne ucho natychmiast zauwazy nawet przy wlaczonym radiu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie przestaje wyć po wciśnięciu sprzęgła to skrzynia odpada. Skoro zmieniłeś łożyska w kołach to może wyć mechanizm różnicowy.

I to jest juz jest jakas podpowiedz (dla takiego amatora jak ja :-)). Dziekuje!

2 lata temu mialem watek na tym forum (nie umiem niestety go ponownie znalezc), ze skrzynia (chyba skrzynia) wyla bardzo glosno w zime na niskich temperaturach przez kilkadziesiat sekund rano (zwalszcza w przedziale 40-70 kmh I raczej na 4tym biegu). Wiosna, lato, jesien bylo OK. Dolalem wtedy ceramizera (liqui moly) do skrzyni, to wycie wtedy wyraznie oslablo po tym (bylo wyraznie cichsze I krotsze).

Pewnie to juz wtedy mechanism roznicowy sie odzywal?

 

Czy da sie go wymienic bez wyciagania skrzyni? Wymiana oleju tez, czy moze byc stary olej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co, pomyślałem na spokojnie i ponownie muszę stwierdzić, że to może wyć skrzynia, ponieważ skrzynia pracuje cały czas a sprzęgłem odłączasz ją tylko od silnika  :facepalm:

hmm, no ale na postoju nic nie slychac, tylko jak sie toczy...

mnie sie wydaje ze to wlasnie moze byc ten mechanizm, bo zauwazylem pewna prawidlowosc przy tym problemie z zimnym autem (glosne wycie). rano auto wylo zazwyczaj jak jechalem po nierownym (np. pod gorke, badz z gorki), na prostej drodze bez wzniesien czasami wogole nie bylo slychac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlej znów ceramizera bo on "działa" tylko ok. 40-50 kkm, wiec może nowa dawka pomoże

Wlasnie chcialem dolac ceramizer i odkrecilem ta srube wlewu co jest pod podstawka akumulatora (na samej gorze skrzyni). No i normalnie widac gole tryba (lekko zwilzone olejem). Wlozylem dluga slomke na ile dalo sie przecisnac przez tryba i okazuje sie ze olej zaczyna sie dopiero okolo 20 cm od gornego wlewu !!!

To chyba stanowczo za malo? Bardzo ciekawe bo zawsze parkuje na wybrukowanym miejscu parkingowym obok garazu i nigdy nie stwierdzilem kropelki oleju badz innych plynow pod autem (bylyby zreszta slady do dzis), czy pod skrzynia badz na polosiach jest mokre sprawdze jutro (dzis bylo za ciemno).

 

Wie ktos ile mniej wiecej od gornego wlewu powinien byc poziom oleju w skrzyni M20/M32? (Wiem, wiem, otwor kontrolny, ale nie mam kanalu i trudny dostep...)

--------

Aktualizacja, troche surfowalem i znalazlem nastepujace zdjecia (zwlaszcza 3 ostatnie):

http://www.skrzynie.com.pl/skrzynie-biegow-opel-typ-m20.html

Wychodzi ze odstep od gory (wlew) do otworu kontrolnego, to bedzie wlasnie okolo 20 cm. Te 2-2,5 litra oleju jest calkiem na dole w dyferencjale itd., no askrzynia chyba dziala na zasadzie rozprysku.

Spanikowalem, a raczej oleju jest tyle ile mniej wiecej ma byc. jutro doleje ten ceramizer...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Panowie, mała aktualizacja. Dolałem ceramizer (Liqui Moly 120ml), przejechałem 2kkm i żadnej poprawy. W weekend, wymieniłem okładziny hamulcowe z tyłu, bo zewnętrzna lewa już zeszła na metal (a tarcze jeszcze bardzo dobre) oraz założyłem całkiem nowe opony zimowe. Łudziłem się jeszcze ze to wycie może być przez wyząbkowane opony letnie (profil tylko 2-3 mm).

Po tym zabiegu wycie stało się wyraźnie głośniejsze/intensywniejsze, już od 40-50 kmh zaczyna być na luzie słyszalne (mało intensywne) a potem stopniowo coraz intensywniej tak do 120 kmh.

Dźwięk dobiega na 99,99% z przodu.

Jak to wytłumaczyć, opony, hamulce? Ja tego niestety nie rozumie…

 

Zewnętrzna lewa okładzina z przodu tez wyjechana prawie do zera, ale jeszcze nie zmieniałem.  Nie wiem, dlaczego akurat dokładnie te okładziny się wyraźnie szybciej zużyły. Pyzatym hamulce i tarcze były dosyć tanie, a tarcze z przodu biły na początku, potem się dotarły.  Z tym ze to wycie, nie jest raczej z hamulców, tu byłby jednak inny dźwięk.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia Ci wyje i nie masz raczej się nad czym zastanawiać :P Przy remoncie nie wymieniłeś wszystkich łożysk, więc pewnie one. U mnie też skrzynia szumi i przeklinam do dziś dzień, w którym kupiłem to auto.

No tak, ale jak uzasadnic nagle zwiekszenie intensywnosci? Jakis zwiazek musi z tym miec...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może to łożyska kół? Wykonując jakby omijanie pachołków podczas szybszej jazdy dźwięk wycia nie cichnie ani nie zwiększa się? U mnie przy wywalonym prawym łożysku z przodu, wyje mocno przy łuku w lewo, słabiej przy jeździe na wprost i cichnie na łuku w prawo. Może to jeszcze warto sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może to łożyska kół? Wykonując jakby omijanie pachołków podczas szybszej jazdy dźwięk wycia nie cichnie ani nie zwiększa się? U mnie przy wywalonym prawym łożysku z przodu, wyje mocno przy łuku w lewo, słabiej przy jeździe na wprost i cichnie na łuku w prawo. Może to jeszcze warto sprawdzić

Łożyska piast z przodu wymieniłem na wiosnę jako pierwsze, żadnej poprawy. Na zakrętach nie ma różnicy w intensywności. Ewentualnie to tylne łożyska piast, ale naprawdę słychać to na 99,99% z przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

Skrzynia Ci wyje i nie masz raczej się nad czym zastanawiać :P Przy remoncie nie wymieniłeś wszystkich łożysk, więc pewnie one. U mnie też skrzynia szumi i przeklinam do dziś dzień, w którym kupiłem to auto.

Aktualizacja tematu:

- wymienione lozyska piast przod

- lozysko podpory polosi (bylo podejrzenie, ze to ono)

Zadnej poprawy. Wycie pozostalo, natomiast zwiekszyla sie intensywnosc. Mam to juz rok i zrobione okolo 20 kkm. Pozostaje skrzynia, ale tu sa 2 teorie. Rozmaiwalem telefonicznie z kilkunastoma warsztatami od skrzyn i opinie sa podzielone:

1. 30% mowi, ze to beda lozyska na dyferencjale (bo wycie jest rowniez na biegu jalowym, niezaleznie od wcisnietego sprzegla)

To mialoby ta zalete, ze nie trzeba wyciagac skrzyni, bo da sie je wymienic stosunkowo latwo. koszt: lozyska 300 pln + robocizna 200 pln =500pln

2. 70% jest zdania ze to lozysko na walku atakujacym, a teorie z dyferencjalem odrzucaja mowiac, ze dyferencjl pada w M32 bardzo rzadko.

No, ale tu trzeba wyjmowac skrzyne, koszt duzo wiekszy itd. Koszt: skrzynia wyjecie/zlozenia 400 pln + lozyska 600 pln + majster od skrzyni 400 = min. 1600 pln

 

Mimo to zaczne chyba od opcji 2, bo jak sie opcja 1 nie potwierdzi, to znowu 500 pln wyrzucone.

Zeby bylo smieszniej, to auto bedzie od kwietnia na sprzedaz, no ale mysle ze z tym wyciem nikt tego nie kupi, dlatego chce to usunac.

Aha, od mniej wiecej roku cos bije jak dotkne lekko pedal sprzegla (takie klupanie), potem znika jak wcisne mocniej. Tak sie zastanawiam, czy to moze miec zwiazek z tym wyciem.

Wycie przepomina odglos dynama w rowerze, jest ciche, ale jest.

Co wy na to, moze ktos juz to przerabial?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pedał sprzęgła to bije dwumas/wysprzęglik, więc dolicz jeszcze 1,5 kzł.

Hmm, tego sie niestety obawiam. No ale i tu sa rozne teorie, niby to lozysko oporowe/docisk tez moze byc? No ale obojetnie czy dwumas, czy lozysko oporowe, to skrzynie trzeba by do tego problemu i tak wytargac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, tego sie niestety obawiam. No ale i tu sa rozne teorie, niby to lozysko oporowe/docisk tez moze byc? No ale obojetnie czy dwumas, czy lozysko oporowe, to skrzynie trzeba by do tego problemu i tak wytargac?

Tak, skrzynię trzeba wyciągać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, skrzynię trzeba wyciągać.

Dzieki za podpowiedz. Generalnie sie niezbyt na tym znam, wiec spytam jeszcze cos. Podejrzewasz na to klupanie/bicie, ze to na pewno dwumasa, badz tez wysprzeglik? Jak to najlepiej zdiagnozowac, jak bedzie juz wyciagnieta skrzynia, tzn. aby nie wymieniac niepotrzebnie dwumasy itd.. Mamy tu na wsi mechanika amatora i nie wiem czy on to dobrze oceni (bo on to bedzie robil)?

 

tutaj ktos mial identyczny Problem, slychac pomiedzy 18-24 sekunda:

https://www.youtube.com/watch?v=kJlZfY-fH3w

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.