rciepluch Napisano 6 Października 2015 Udostępnij Napisano 6 Października 2015 Witam, Mam jakis problem z rozruchem po dłuższym postoju. Pacjent to JTD 120 koni. Po nocy lub postoju w pracy, niezależnie od temperatury zewnętrznej pierwsza próba odpalenia kończy sie nie powodzeniem (kaszle ale nie chce zakręcić), przy drugiej próbie odpala od strzała, ale puszcza bąka (niestety nie zauważyłem jakiego koloru). Silnik pracuje równo, nic nie strzela nic się nie trzęsie, nie ubywa oleju ani płynu chłodzącego Co ciekawe jeśli od razu zagrzeje 2 razy świece, to pięknie zapala i nie puszcza baką Jak silnik rozgrzany problem wogóle nie występuje. Oczywiście pojawia sie komunikat o sprawdzeniu świec żarowych (komplet BERU wymieniony miesiąc temu). Jakieś pomysły czy muszę jechać zczytać błędy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kobra180 Napisano 6 Października 2015 Udostępnij Napisano 6 Października 2015 Oczywiście pojawia sie komunikat o sprawdzeniu świec żarowych Tu trzeba szukać . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 6 Października 2015 Udostępnij Napisano 6 Października 2015 Witam, Mam jakis problem z rozruchem po dłuższym postoju. Pacjent to JTD 120 koni. Po nocy lub postoju w pracy, niezależnie od temperatury zewnętrznej pierwsza próba odpalenia kończy sie nie powodzeniem (kaszle ale nie chce zakręcić), przy drugiej próbie odpala od strzała, ale puszcza bąka (niestety nie zauważyłem jakiego koloru). Silnik pracuje równo, nic nie strzela nic się nie trzęsie, nie ubywa oleju ani płynu chłodzącego Co ciekawe jeśli od razu zagrzeje 2 razy świece, to pięknie zapala i nie puszcza baką Jak silnik rozgrzany problem wogóle nie występuje. Oczywiście pojawia sie komunikat o sprawdzeniu świec żarowych (komplet BERU wymieniony miesiąc temu). Jakieś pomysły czy muszę jechać zczytać błędy ? nie wszystkie swieczki rozych producentow grzeja tak samo, na rozruch 1.9 wplywa wiele czynnikow, od temp w kolektorze cisnienia itp bal bal bal itd najprosciej jest zaczac od tego co sie robilo ze tak nagle sie dzieje, skoro swieczki wywala na desce tu szukaj problemu, tzn od tego zacznij, moze zle nalozone kapturki na swieczki>wiazka?>przekaznik? > najprosciej jest wykrecic po kolei i wizualnie sprawdzic jak wygladaja> grafitowy szpic > swieczuszka OK , czarny szpic > swieczuszka KO. mialem u siebie w stilonie problem, kupilem swieczki boscha po 40zl/szt , po niespelna tyg auto nie odpalalo jak trzeba, tzn po 6-7sek krecenia... wykrecilem i pojechalem do motoryzacyjnego, zeby dal mi magnetimarelli, porownalismy grzanie > bosch > pomaranczowo czerwony szpic, magneti marelli > zółto pomaranczowy szpic, pomimo ze opornosc byla dobra bosch slabo grzal... wymiana na magneti rozwiala moje watpliwosci 2-3sek i pali autko , przy -20 odpalal, ale -25 juz nie :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rciepluch Napisano 6 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Października 2015 nie wszystkie swieczki rozych producentow grzeja tak samo, na rozruch 1.9 wplywa wiele czynnikow, od temp w kolektorze cisnienia itp bal bal bal itd najprosciej jest zaczac od tego co sie robilo ze tak nagle sie dzieje, skoro swieczki wywala na desce tu szukaj problemu, tzn od tego zacznij, moze zle nalozone kapturki na swieczki>wiazka?>przekaznik? > najprosciej jest wykrecic po kolei i wizualnie sprawdzic jak wygladaja> grafitowy szpic > swieczuszka OK , czarny szpic > swieczuszka KO. mialem u siebie w stilonie problem, kupilem swieczki boscha po 40zl/szt , po niespelna tyg auto nie odpalalo jak trzeba, tzn po 6-7sek krecenia... wykrecilem i pojechalem do motoryzacyjnego, zeby dal mi magnetimarelli, porownalismy grzanie > bosch > pomaranczowo czerwony szpic, magneti marelli > zółto pomaranczowy szpic, pomimo ze opornosc byla dobra bosch slabo grzal... wymiana na magneti rozwiala moje watpliwosci 2-3sek i pali autko , przy -20 odpalal, ale -25 juz nie :D a ten bąk przy zapalaniu ? pojadę chyba najpierw zczytać błedy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rciepluch Napisano 6 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Października 2015 a ten bąk przy zapalaniu ? pojadę chyba najpierw zczytać błedy... bąk jest biały .... mam się zacząc bać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 8 Października 2015 Udostępnij Napisano 8 Października 2015 hmmm, roznie to z tym bakiem bywa, mieszanka powietrzno-paliwowa zbyt bogata w paliwo, ale swiece gdy nie dogrzeja mieszanki podczas rozruchu tez moze sie tak dziac... w zaleznosci od temp otoczenia moze to byc wiekszy lub mniejszy bak... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rciepluch Napisano 30 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 30 Października 2015 problem rozwiązany! Dopiero elektryk za drugim razem sobie poradził. Podobno padał (bo jeszcze ostatecznie nie padł) bezpiecznik, który jest odpowiedzialny za prąd idący z wiązki na świece. Nowy bezpiecznik, przeczyszczone styki i chodzi jak burza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 31 Października 2015 Udostępnij Napisano 31 Października 2015 czyzby wyczyscil ci skrzynke z bezpiecznikami pod maska?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rciepluch Napisano 1 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Listopada 2015 czyzby wyczyscil ci skrzynke z bezpiecznikami pod maska?? w skrzynce wymienili jeden bezpiecznik (taki duzy czerwony chyba 50A ), przeczyścili styki tego przekaźnika który jest na grodzi silnika i jak narazie wszystko jest ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.