Skocz do zawartości

Problem z rozruchem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam jakis problem z rozruchem po dłuższym postoju.

Pacjent to JTD 120 koni. Po nocy lub postoju w pracy, niezależnie od temperatury zewnętrznej pierwsza próba odpalenia kończy sie nie powodzeniem (kaszle ale nie chce zakręcić), przy drugiej próbie odpala od strzała, ale puszcza bąka (niestety nie zauważyłem jakiego koloru).

Silnik pracuje równo, nic nie strzela nic się nie trzęsie, nie ubywa oleju ani płynu chłodzącego  ;]

Co ciekawe jeśli od razu zagrzeje 2 razy świece, to pięknie zapala i nie puszcza baką :hmm:

Jak silnik rozgrzany problem wogóle nie występuje.

Oczywiście pojawia sie komunikat o sprawdzeniu świec żarowych (komplet BERU wymieniony miesiąc temu). Jakieś pomysły czy muszę jechać zczytać błędy ? ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Mam jakis problem z rozruchem po dłuższym postoju.

Pacjent to JTD 120 koni. Po nocy lub postoju w pracy, niezależnie od temperatury zewnętrznej pierwsza próba odpalenia kończy sie nie powodzeniem (kaszle ale nie chce zakręcić), przy drugiej próbie odpala od strzała, ale puszcza bąka (niestety nie zauważyłem jakiego koloru).

Silnik pracuje równo, nic nie strzela nic się nie trzęsie, nie ubywa oleju ani płynu chłodzącego  ;]

Co ciekawe jeśli od razu zagrzeje 2 razy świece, to pięknie zapala i nie puszcza baką :hmm:

Jak silnik rozgrzany problem wogóle nie występuje.

Oczywiście pojawia sie komunikat o sprawdzeniu świec żarowych (komplet BERU wymieniony miesiąc temu). Jakieś pomysły czy muszę jechać zczytać błędy ?

 

 

nie wszystkie swieczki rozych producentow grzeja tak samo, na rozruch 1.9 wplywa wiele czynnikow, od temp w kolektorze cisnienia itp bal bal bal itd

 

najprosciej jest zaczac od tego co sie robilo ze tak nagle sie dzieje, skoro swieczki wywala na desce tu szukaj problemu, tzn od tego zacznij, moze zle nalozone kapturki na swieczki>wiazka?>przekaznik? >

 

najprosciej jest wykrecic po kolei i wizualnie sprawdzic jak wygladaja>  grafitowy szpic > swieczuszka OK , czarny szpic > swieczuszka KO.

 

mialem u siebie w stilonie problem, kupilem swieczki boscha po 40zl/szt , po niespelna tyg auto nie odpalalo jak trzeba, tzn po 6-7sek krecenia...

 

wykrecilem i pojechalem do motoryzacyjnego, zeby dal mi magnetimarelli, porownalismy grzanie >

 

bosch > pomaranczowo czerwony szpic,

magneti marelli > zółto pomaranczowy szpic,

 

pomimo ze opornosc byla dobra bosch slabo grzal...

 

wymiana na magneti rozwiala moje watpliwosci 2-3sek i pali autko , przy -20 odpalal, ale -25 juz nie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wszystkie swieczki rozych producentow grzeja tak samo, na rozruch 1.9 wplywa wiele czynnikow, od temp w kolektorze cisnienia itp bal bal bal itd

 

najprosciej jest zaczac od tego co sie robilo ze tak nagle sie dzieje, skoro swieczki wywala na desce tu szukaj problemu, tzn od tego zacznij, moze zle nalozone kapturki na swieczki>wiazka?>przekaznik? >

 

najprosciej jest wykrecic po kolei i wizualnie sprawdzic jak wygladaja>  grafitowy szpic > swieczuszka OK , czarny szpic > swieczuszka KO.

 

mialem u siebie w stilonie problem, kupilem swieczki boscha po 40zl/szt , po niespelna tyg auto nie odpalalo jak trzeba, tzn po 6-7sek krecenia...

 

wykrecilem i pojechalem do motoryzacyjnego, zeby dal mi magnetimarelli, porownalismy grzanie >

 

bosch > pomaranczowo czerwony szpic,

magneti marelli > zółto pomaranczowy szpic,

 

pomimo ze opornosc byla dobra bosch slabo grzal...

 

wymiana na magneti rozwiala moje watpliwosci 2-3sek i pali autko , przy -20 odpalal, ale -25 juz nie :D

 

a ten bąk przy zapalaniu ? pojadę chyba najpierw zczytać błedy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm, roznie to z tym bakiem bywa, mieszanka powietrzno-paliwowa zbyt bogata w paliwo, ale swiece gdy nie dogrzeja mieszanki podczas rozruchu tez moze sie tak dziac...

 

w zaleznosci od temp otoczenia moze to byc wiekszy lub mniejszy bak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

;] problem rozwiązany!

 

Dopiero elektryk za drugim razem sobie poradził.  Podobno padał (bo jeszcze ostatecznie nie padł) bezpiecznik, który jest odpowiedzialny za prąd idący z  wiązki na świece.

 

Nowy bezpiecznik, przeczyszczone styki i chodzi jak burza ;]  :fly:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyzby wyczyscil ci skrzynke z bezpiecznikami pod maska??

w skrzynce wymienili jeden bezpiecznik (taki duzy czerwony chyba 50A  :hmm: ), przeczyścili styki tego przekaźnika który jest na grodzi silnika i jak narazie wszystko jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.