prezes Napisano 21 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2015 Pomóżcie, bo już tracę nadzieję i zaczynam poszukiwania skarpy... Mam problem z Astrą mojej - X16SZR, 2000r. Rok temu był problem z wysokim spalaniem i szarpaniem, na kompie wyszło, że lambda nie pracuje w pełnym zakresie. Wrzuciłem na szybko używkę (oryginał) i było ok. Niestety po kilku miesiącach problem wrócił - pomyślałem, że lambda znów się skończyła i założyłem nową, oryginalną. Spalanie ciut spadło, ale do ideału dalej daleko. Wymieniony został także czujnik temperatury wody, mapsensor został wyczyszczony. Po tych wymianach było już dobrze, spalanie wróciło do normy. Przejechałem 10km i spadł deszcz... Auto na wyższych biegach powyżej 2000obr zaczęło strasznie szaprać, a chwilowe spalanie na 5 biegu przy 80km/h urosło do 14 litrów. Pierwsza myśl - kable, bo dawno nie było zmieniane. Dziś założyłem nowe, zrobiłem rundkę 10km i było ok. Po pół godziny pojechałem do galerii handlowej, gdzie auto stało 3h. W drodze powrotnej, po nagrzaniu znów pojawiło się szarpanie i jakieś chore wartości spalania. Na niskich biegach przy małym obciążeniu jest ok - problem zaczyna się od 3 biegu w górę. Co ciekawe - zdarza się, że sytuacja wraca do normy i auto pali mało, ale w każdej chwili szarpanie może się pojawić z powrotem. A, zapomniałbym - za którymś odpaleniem dzisiaj obroty dość rytmicznie falowały w zakresie 800-1200, lekkie puknięcie w gaz unormowało sytuację. Ktoś miał podobne objawy? Kiedy wymieniałem kable, jeden ze starych miał wyraźnie naruszoną izolację - czy to możliwe, że na skutek przebić podłączona do niego świeca straciła sprawność i należy je wymienić? Na kompie oczywiście 0 błędów, wszystkie czujniki pracują we właściwych zakresach, egr zaślepiony i podłączony emulator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikomir Napisano 21 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2015 Witam, W tym silniku statystycznie powodem szarpania jest zasysanie "lewego" powietrza w układzie gaźnika (są tam trzy uszczelki). Takie losowe problemy z szarpaniem może również powodować cewka zapłonowa (zależność od temperatury). Ja w pierwszej kolejności: - sprawdziłbym wszystkie "cienkie" wężyki podłączone do gaźnika - sprawdził w nocy "na mokro" czy po silniku nie "biegają" iskry - podmieniłbym cewkę - zdemontował gaźnik w celu wymycia go i wymiany uszczelek. - sprawdził i ewentualnie wymienił filtr paliwa - na końcu zabrałbym się za pompę paliwa Wszystkie Astry G mają komputer pokazujący chwilowe spalanie ? EDIT: w przypadku przebić które opisałeś to cewka najwięcej dostaje w d...ę . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prezes Napisano 22 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Listopada 2015 Dzięki za odpowiedź Wężyki sprawdzone, dolot szczelny, filtr paliwa wymieniony... Zostaje cewka. Spróbuję podmienić, bo rzeczywiście zaskakująca jest zbieżność poprawnego działania przez pierwsze 10km od startu z zimnego silnika. Co do komputera - to jest wersja sport (z bardzo sportowym silnikiem ), ma komputer, białe zegary, fotele kubełkowe z wysuwanym podparciem ud i kilka innych ciekawych rzeczy. Małe OT: sam miałem Astrę G 10 lat temu od nowości, wersję Classic - wszystko w niej trzeszczało, a fotele były tragiczne - po 200-300km bolały mnie plecy. Astra mojej mimo wieku i przebiegu ok 250kkm (potwierdzony) jest o wiele lepszym autem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klimi Napisano 25 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2015 Objawy pasują do uszkodzonego układu zapłonowego - kable+świece. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prezes Napisano 25 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Listopada 2015 I to i to wymienione. Jutro/pojutrze spróbuję z cewką, spalanie póki co na poziomie 11-12 litrów - przed wszystkimi wymianami było 13-14, czyli jestem idealnie w połowie drogi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 25 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2015 egr zaślepiony i podłączony emulator. Jak blaszka od piwa, to mogła się przepalić i silnik zasysa spaliny, wtedy silnik szarpie, a komputer głupieje. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.