Skocz do zawartości

świecąca się kontrolka ABS i TCS


ganuch

Rekomendowane odpowiedzi

Od pewnego czasu mam problem w Evandzie z powodu tych dwóch kontrolek które zapalają się jednocześnie co pewien czas. Gdy świecą nie działa mi ani tcs ani abs, a gdy nic się nie świeci wszystko działa. Jedyna zmiana jaką zauważyłem to to, że nawet gdy nic się nie świeci nie mogę wyłączyć tcs. Co gorsza próbowałem u specjalisty podłączyć się do komputera ale gdy zajechałem to nic się nie świeciło, a komputer nic nie pokazał, a jakieś 30km później kontrolki znów się zapaliły ale tylko na jakiś czas i tak w kółko....a elm które mam wykrywa tylko błędy z silnika. Czy ktoś z was może się z tym spotkał, wie gdzie może leżeć przyczyna gdy te dwie kontrolki zapalają się jednocześnie, bo to trochę jest irytujące czekać aż się zapalą te kontrolki i jechać z nadzieją do warsztatu, ze nic nie zgaśnie. Na pewno nie jest to żadne bezpiecznik, bo jak takowy by sie przepalił to kontrolki by się świeciły nieprzerwanie. Wygląda to na jakiś przetarty przewód, tylko pytanie do was, czy jest gdzieś w Evandzie głupio umieszczony przewód od tych systemów który łatwo może ulec uszkodzeniu, a może w ogóle gdzie indziej szukać przyczyny. Z góry dziękuje za każdą odpowiedz która choć trochę nakieruje mnie na problem :) i przy okazji szczęśliwego nowego roku :) i oby jak najmniej w nowym roku awarii naszych chevroletów :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie też to podejrzewałem, bo na tym jednym pierścieniu z tego co wiem jest czujnik abs i tcs, wiec może któryś jest padnięty albo dostała się tam wilgoć, tylko jeśli to jest to to jak sprawdzić który pierścień nawalił, skoro błąd zapala się raz na kilka kilometrów i po pewnym czasie gaśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Evandzie nie ma jako takiego pierścienia zębatego na przegubie. Czujnik jest zintegrowany z piastą i nie ma tam co pęknąć. Chyba, że uszkodzi się cewka w czujniku lub przewód. Na początek proponował bym przejrzeć instalację i ewentualnie przeczyścić styki przy wtyczkach od czujników i wypsikać jej jakimś kontaktronem.

Jeśli to nie pomoże, to trzeba diagnozować czujniki w trakcie jazdy z podpiętym skanerem. Którego wskazania odbiegają od pozostałych. To będzie pewnie przyczyna. Choć z drugiej strony dziwne, że nie zapisał się żaden błąd.

ELM nie da się dobrać do ABSu, nawet Chevrolet Explorer 1.7 nie potrafi się z nim połączyć po linii K (przynajmniej nie spotkałem się z takim przypadkiem w Evandzie). W przypadkach szczególnych, tzn przerwa w obwodzie czujników pomóc może nawet miernik uniwersalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba diagnozować czujniki w trakcie jazdy z podpiętym skanerem. Którego wskazania odbiegają od pozostałych. To będzie pewnie przyczyna. Choć z drugiej strony dziwne, że nie zapisał się żaden błąd.

Dokładnie jw. - tylko skaner Daewoo i jazda próbna. U mnie w epice padnięty czujnik ABS na piaście dawał błędne odczyty tylko w przedziale 0-5 km/h (pokazywał 0) powyżej tej prędkości działał normalnie. Efekt był taki, że auto hamowało normalnie do 5km/h a później włączał się ABS bo komp interpretował uślizg jednego koła. Błąd żaden nie zostawał oczywiście w pamięci, bo to zachowanie odpowiadało schematowi normalnej pracy układu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi i jak tylko na podwórku zrobi sie na tyle ciepło aby można było pogrzebać pod maską bez zamarzających rąk to posprawdzam to co mi podpowiedzieliście. A póki co to zauważyłem, że teraz nawet jak nic się nie świeci to całkowicie nie działa mi TCS, więc moja jazda wygląda tak, że jak świeci się abs i tcs to jest słabo i nic nie działa, a jak nic sie nie świeci to chociaż abs sprawne mi zostaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Witam, jakiś czas temu zgodnie z waszymi zaleceniami przejrzałem cały układ, sprawdziłem wszystkie złącza, przeczyściłem je i błąd przez dłuższy czas się nie pojawiał. Pojechałem na wakacje i robiąc prawie 1000km błąd wrócił jednak teraz zauważyłem pewną zależność. Kiedy błąd ABS i TCS się świeci to wiadomo nic nie działa z tych systemów ale normalnie można jeździć, kiedy jednak nic się nie świeci przy każdym hamowaniu nawet na idealnie suchej nawierzchni poniżej 5km/h włącza się abs. To trochę niebezpieczne po na te ostatnie 5km/h znacznie wydłuża drogę hamowania tak jakby auto nie chciało juz hamować, co przy parkowaniu jest wkurzające dlatego póki co odłączyłem bezpiecznik abs. Czeka mnie wiec wizyta w warsztacie, jednak w Warszawie nie mam zaprzyjaźnionego mechanika, wiec moje pytanie do was jest takie, czy ktoś się spotkał z czymś podobnym i wie co to moze być, tak na wszelki wypadek aby nie dać się naciągnąć dla mechanika :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.