Skocz do zawartości

Zarzuca przy zmianie biegów. Poliuretanowe poduszki silnika?


barkor

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem, który pojawił się po swapie na 1.2 zamontowanym na komplecie czerwonych poliuretanowych poduszek. Otóż przy ostrym przyspieszaniu (obroty tak pod odcinkę) przy zmianie biegu sejem dość mocno rzuca na bok (czyli jak odejmuję gaz żeby zmienić bieg), czuć to głównie przy większej prędkości, najmocniej przy zmianie z 3 na 4. Nie umiem stwierdzić czy to przednia oś tak rzuca czy tylna, w każdym razie odczucie jest jakby przód szedł w lewo albo tył w prawo. Luzów w zawieszeniu żadnych nie mam i coś mi się wydaje, że powodem mogą być poduszki silnika. Łapa od strony rozrządu zaopatrzona jest w pełną wkładkę poliuretanową (zastępującą w pełni gumę), a łapy skrzyni obok seryjnych gum mają dołożone wkładki poliuretanowe. I tak sobie myślę, czy czasem łapa silnika nie jest sztywniejsza względem łap skrzyni, a to mogłoby powodować szarpnięcie zespołem silnik-skrzynia bardziej od strony skrzyni czyli nierównomiernie co powodowałoby szarpnięciem całej budy.

Czy ktoś kto ma/miał zamontowane poliuretanowe poduchy spotkał się z czymś takim? A może ktoś ma jakiś inny pomysł skąd to szarpnięcie budą? ( w zasadzie to jest to dość spore zarzucenie budą w bok wynikające z odpuszczenia gazu...).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega pisze ja miałem podobnie w Punto tyle ze przy hamowaniu auto samo skrecało w prawo przyczyna był mocno zuzyty sworzeń wahacza prawego przy przyspieszaniu za bardzo tego nie czułem bo to 1,2 60km w LPG wiec szału nie ma  ;l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Badania techniczne na niektórych stacjach pozostawiają wiele do życzenia wiem z doświadczenia więc tak do konca bym na tym nie bazował że wszystko jest OK

 

o to to! i to w dwie strony. Na przeglądzie powiedzą Ci, że wszystko jest ok a tak nie jest, albo powiedzą Ci, że coś kwalifikuje się do naprawy/wymiany a ten element jest zupełnie sprawny (lub można z tym jeszcze rok jeździć). Oczywiście to zależy od chęci i umiejętności diagnosty.

 

Tak swoją drogą, to w pierwszej kolejności sprawdziłbym tuleje na przednich wahaczach. A co do łap... to też może się dokładać do takiego efektu, choć powinieneś to czuć na wszystkich przepięciach biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o to to! i to w dwie strony. Na przeglądzie powiedzą Ci, że wszystko jest ok a tak nie jest, albo powiedzą Ci, że coś kwalifikuje się do naprawy/wymiany a ten element jest zupełnie sprawny (lub można z tym jeszcze rok jeździć). Oczywiście to zależy od chęci i umiejętności diagnosty.

 

 

Dokładnie o to mi chodzi Miałem wywalone tuleje z tyłu ze praktycznie ich nie było i stwierdzili na przegladzie ze jest OK a stwierdzili ze koncówki drążków maja luz a sam osobiscie sprawdzałem i bylo OK tak ze jak sam nie sprawdzisz i nie dopilnujesz to nigdy nie będziesz pewien . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam problem, który pojawił się po swapie na 1.2 zamontowanym na komplecie czerwonych poliuretanowych poduszek. Otóż przy ostrym przyspieszaniu (obroty tak pod odcinkę) przy zmianie biegu sejem dość mocno rzuca na bok (czyli jak odejmuję gaz żeby zmienić bieg), czuć to głównie przy większej prędkości, najmocniej przy zmianie z 3 na 4. Nie umiem stwierdzić czy to przednia oś tak rzuca czy tylna, w każdym razie odczucie jest jakby przód szedł w lewo albo tył w prawo. Luzów w zawieszeniu żadnych nie mam i coś mi się wydaje, że powodem mogą być poduszki silnika. Łapa od strony rozrządu zaopatrzona jest w pełną wkładkę poliuretanową (zastępującą w pełni gumę), a łapy skrzyni obok seryjnych gum mają dołożone wkładki poliuretanowe. I tak sobie myślę, czy czasem łapa silnika nie jest sztywniejsza względem łap skrzyni, a to mogłoby powodować szarpnięcie zespołem silnik-skrzynia bardziej od strony skrzyni czyli nierównomiernie co powodowałoby szarpnięciem całej budy.

Czy ktoś kto ma/miał zamontowane poliuretanowe poduchy spotkał się z czymś takim? A może ktoś ma jakiś inny pomysł skąd to szarpnięcie budą? ( w zasadzie to jest to dość spore zarzucenie budą w bok wynikające z odpuszczenia gazu...).

zobacz jak zachowuje się auto przy ruchach kierownicą , jak będzie "odpływało" to wahacz

 

po wymianie poliuretanów to jedynie to że telepie budą na postoju podczas jazdy nic nie wyczuwam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobacz jak zachowuje się auto przy ruchach kierownicą , jak będzie "odpływało" to wahacz

 

po wymianie poliuretanów to jedynie to że telepie budą na postoju podczas jazdy nic nie wyczuwam

 

Wstępnie przejrzałem zawieszenie na szybko i jeśli coś może być powodem takiego zachowania budy to być może tylne wahacze. Co prawda nie mają jako takich luzów, ale dość mocno pracują na tulejach, wydaje mi się, że zbyt mocno. W tym tygodniu dokładnie jeszcze sprawdzę każde koło na podnośniku i jeśli nic ewidentnego nie wyjdzie to zmienię tuleje tylnych wahaczy na czerwone poliuretany ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.