Cinek Napisano 19 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2016 O ile w temacie opon samochodowych orientuję się dość tyle, o tyle motocyklowe to dla mnie rejony słabo poznane. Pytania moje są następujące: - co się stanie/czy coś się stanie jeśli zamiast opony 90/90-19 zapodam 100/90-19 ?? - dlaczego w sklepach internetowych opony w wyżej wymienionym rozmiarze podane są jako przednie, podczas gdy ja potrzebuję takiego rozmiaru na tył?? Mogę zapodać na tył oponę opisaną w sklepie jako przednią? A w ogóle o co chodzi z oponą przednią i tylną, myślałem że tylko rozmiar i typ bieżnika mają znaczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 19 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2016 - co się stanie/czy coś się stanie jeśli zamiast opony 90/90-19 zapodam 100/90-19 ?? - dlaczego w sklepach internetowych opony w wyżej wymienionym rozmiarze podane są jako przednie, podczas gdy ja potrzebuję takiego rozmiaru na tył?? Mogę zapodać na tył oponę opisaną w sklepie jako przednią? A w ogóle o co chodzi z oponą przednią i tylną, myślałem że tylko rozmiar i typ bieżnika mają znaczenie. Czy coś się stanie? Znawcy onaniści tematu będą twierdzić, że zmieni się prowadzenie pojazdu... Opony mają jeszcze indeks nośności i zazwyczaj (ja tak mam) tylna opona ma wyższy ten indeks. Zwróciłeś na to uwagę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
juniek11 Napisano 19 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2016 Czy trzeba być znawcą i onanistą żeby stwierdzić, że jak projektant wyliczył na tył oponę 100/90-19, to jest sens próbować poprawiać fabrykę i ładować tam 180/xx-xx czy cokolwiek innego? Czytałem kiedyś wielostronicowy wątek nt zakładania innych opon, felg, do motocykla który anie nie jest torowym wymiataczem ani super hiper turystykiem. Założyciel coś tam poprawę stwierdził ale dopiero po przeszczepach zawieszeń i setkach kombinacji. Jak masz szanse to kombinuj a później opisz efekty, będzie dla potomnych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_sky_ Napisano 3 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2016 Czy trzeba być znawcą i onanistą żeby stwierdzić, że jak projektant wyliczył na tył oponę 100/90-19, to jest sens próbować poprawiać fabrykę i ładować tam 180/xx-xx czy cokolwiek innego? Czytałem kiedyś wielostronicowy wątek nt zakładania innych opon, felg, do motocykla który anie nie jest torowym wymiataczem ani super hiper turystykiem. Założyciel coś tam poprawę stwierdził ale dopiero po przeszczepach zawieszeń i setkach kombinacji. Jak masz szanse to kombinuj a później opisz efekty, będzie dla potomnych E tam. W moim trampku Pan Honda w serii na tył daje 120/90-17. Jak kupiłem to było bodajże 140/80-17 - kiepsko się jeździło. Zmieniłem na 130/80-17 i to jest to I to nie tylko moje zdanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lefff Napisano 3 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2016 tylko, ze w trampku predkosci jakie osiagasz to normalne moto robi na 2 biegu psze Pana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 3 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2016 O ile w temacie opon samochodowych orientuję się dość tyle, o tyle motocyklowe to dla mnie rejony słabo poznane. Pytania moje są następujące: - co się stanie/czy coś się stanie jeśli zamiast opony 90/90-19 zapodam 100/90-19 ?? - dlaczego w sklepach internetowych opony w wyżej wymienionym rozmiarze podane są jako przednie, podczas gdy ja potrzebuję takiego rozmiaru na tył?? Mogę zapodać na tył oponę opisaną w sklepie jako przednią? A w ogóle o co chodzi z oponą przednią i tylną, myślałem że tylko rozmiar i typ bieżnika mają znaczenie. 1 - zmieni sie profil opony, bedzie szersza o 10mm (90 vs 100) i nieco wyzsza (90*90% vs 100*90%), czyli zmieni sie jej obwod i nieco ksztalt na feldze, IMHO moze byc nieco bardziej jajowata, wiec bedzie trzymala nieco inaczej w zakrecie, i troche bardziej sie bedzie scierala na srodku (ale to moje gdybanie) 2 - kiedys szukalem troche na ten temat i wychodzi ze przednie opony sa inaczej projektowane bo inne dzialaja na nie sily - tylna przenosi moment napedowy, a przednia raczej musi znosic hamowanie wiec wewnetrzne wartstwy sa zupelnie inaczej ulozone, maja czesto inaczej naciety bieznik, itp. Ja bym sie nie odwazyl, ale pewnie sa tacy ktorzy zalozyli i jezdza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_sky_ Napisano 4 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2016 tylko, ze w trampku predkosci jakie osiagasz to normalne moto robi na 2 biegu psze Pana O przepraszam, w tym roku V-max mojego paździerza spadnie Zębatkę zdawczą zasadzam inną (Konbit coś tam zorganizował ) Myślę, że tak przy 140 -145 obrotomierz będzie wchodził na czerwone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.