Skocz do zawartości

[Astra f] Nowa sonda, czyżby popsuta?


smajler

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie przed świętami kupiłem nową sondę boscha i wstawiłem z racji że lpg 2 Gen coś szwankował, nie miał mocy. Uznałem że sonda, zresztą było to widać na komputerze lpg, że czasem się zacina no i auto "jechać nie chciało". Po wstawieniu nowej czuć jakby instalka pracowała, lecz była ustawiona prawdopodobnie na rozjechanej mapie, nie wiem czy to ma wpływ jakiś czy nie. Jednak auto sporo pali lpg, początkowo myślałem że zimno to może dlatego, potem że gorszy gaz. Czasem tez gasł od razu po przełączeniu na lpg, po ponownym odpaleniu (stacyjka na 0) już nie, lecz było czuć telepanie, możliwe że sonda nie złapała tych 300 stopni. Lpg strasznie rozjezdzało Pb, na Pb przy przyśpieszaniu strasznie się dusił. Pomyślałem że to wina sondy, dzisiaj odłączyłem kleme i zostawiłem pod praca auto na 8h, po powrocie zrobiłem z 15 km na Pb, lpg nie włączone ani razu, auto śmiga naprawdę super aż za bardzo i teraz zastanawiam się czy sonda może wzbogacać cały czas mieszankę i dlatego lepiej jeździ, też zdaje się że więcej pali (ale to tylko po wskaźniku paliwa, żadne dokładne cyfry)? Czy szukać lewe powietrze bo może to jest problemem zwiększonego spalania czy szukać problemu w instalacji (sterowniku, aturorze)? Reduktor zregenerowałem 2 miesiące temu.

 

Poprawiłem temat, a Tobie radzę poprawić resztę. Ludzie łatwiej pomagają, jeśli nie muszą czytać posta kilka razy, żeby zrozumieć, co autor miał na myśli.

[Orochimaru]

Poprawione

[smajler]

Edytowane przez smajler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kol . po samodzielnej regeneracji reduktora(caly zestaw remontowy ) walczyłem z inst . ok 2miesiecy i ok 2tys km . potem reduktor się poddal . spalanie wrocilo do wcześniejszej normy . Regulacja stala się bardziej dynamiczna i przestalo wywalać durne bledy .

Nie rozumiem, zregenerowałeś (mi regenerował gaziarz niby cały zestaw oryginalny, tak mówił na ręce nie patrzyłem) i było źle, poddał się i kupiłeś nowy czy jak? Mi błędów żadnych nie wywala, poprostu więcej pali ok 15-16 litrów, przedtem 10l ale to na registerze, większe spalanie zauważyłem jak kupiłem nową sonde i wrocilem do attutora (2Gen).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tym co zrobiłeś, musisz teraz ustawić instalację. Jak to zrobić znajdziesz w instrukcji obsługi sterownika i w sieci, np: to opracowanie.

Musisz też wyregulować emulację sondy, żeby korekty paliwa w sterowniku silnika nie rozjeżdżały się podczas pracy na gazie.

Sama sonda będzie oscylować dużo wolniej na gazie niż na benzynie (dlatego konieczna jest emulacja).

Dla sterownika lpg nie ma znaczenia jaka jest mapa benzyny, bo to kompletnie niezależne układy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tym co zrobiłeś, musisz teraz ustawić instalację. Jak to zrobić znajdziesz w instrukcji obsługi sterownika i w sieci, np: to opracowanie.

Musisz też wyregulować emulację sondy, żeby korekty paliwa w sterowniku silnika nie rozjeżdżały się podczas pracy na gazie.

Sama sonda będzie oscylować dużo wolniej na gazie niż na benzynie (dlatego konieczna jest emulacja).

Dla sterownika lpg nie ma znaczenia jaka jest mapa benzyny, bo to kompletnie niezależne układy.

To wiem, ze emulacje musze ustawic, ale ona byla ustawiona poprzednio i nikt tam nie dlubal takze nie wiem jak dokladnie ja ustawic. Z tego co wiem jest to sygnal prostokatny i ustawia sie czasy wartosci high i low, ale ile to czasu trwaja (H i L) chyba trzeba na oscyloskopie sprawdzic albo strzelac ... Co do ustawiania na instalki ona ustawia sie sama poprzez autokalibracje (autronic al700), ewentualnie pozniej korekty ale z tego co pamietam chwile karze ona pracowac na Pb, moze wtedy pobiera jakies dane. Sonde wymianil mi gazownik i zrobil autokalibracje ale gdy mapa byla zmieniona. Trzeba pewnie zresetowac i pojezdzic na Pb i dopiero zalaczyc autokalibracje na lpg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby wystarczyła autokalibracja, to nie miałbyś problemów ;).

Tutaj masz dyskusję o emulacji sondy i tutaj jeszcze trochę.

No wlasnie dlatego obstawilem ze sonda nie pracuje dobrze calkowicie albo mam lewe powietrze i dlatego mieszanki sie wzbogacaja ECU jak i sterownik lpg w zaleznosci czy Pb czy LPG. Ale poczytam to co podałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie dlatego obstawilem ze sonda nie pracuje dobrze calkowicie albo mam lewe powietrze i dlatego mieszanki sie wzbogacaja ECU jak i sterownik lpg w zaleznosci czy Pb czy LPG. Ale poczytam to co podałeś.

 

 Podepnij instalację pod kompa od razu zobaczysz czy sonda lezy- jak coś możesz ją zareklamowac (albo zmierz sam ma pokazywać zmiennie 0,2 i 0,8 V - tak około). Ale wg mnie to trzeba dobrze ustawić instalkę. Co do emulacji sondy to miałbyś problemy tylko podczas jazdy na benzynie, a nie na lpg. Podczas jazdy na lpg sygnał sondy jest wykorzystywany przez sterownik lpg, a emulator sondy podaje sygnał do ECU, można to pominąć wyłączając ECu wtedy po przełączeniu na lpg zapali sie check engine i ECU nie bedzie modyfikował map...z tego co pamietam to sonda jak jest padnięta w tych modelach to zapal się dopiero przy luźnej jezdzie na noPb bez obciązenia przy stałej prędkości ok. 90 km/h, po pewnym czasie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.