sylwestersarota Napisano 18 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2016 Witam. Mój samochód to Opel Astra H, rocznik 2006 (modelowo 2007) z silnikiem Z19DT 120KM. Mam prośbę o pomoc w diagnozie DPFa. Jeśli chodzi o pracę silnika to nie zauważałem żadnych problemów, jednak od dłuższego czasu "raziła" mnie po oczach żółta kontrolka -samochód z kluczykiem. Z odczytanych błędów wynikało że jest problem ze świecami żarowymi oraz uszkodzeniem wężyków elastycznych (czujnik ciśnienia DPF). Tak więc zakupiłem nowe świece i wymieniłem komplet oraz wymieniłem pęknięte wężyki elastyczne od czujnika różnicy ciśnienia w DPF. Fakt, że sporo jeździłem z przerwanym przewodem, jednak wiem, że dopalanie filtra było w międzyczasie aktywowane ponieważ widziałem to po spalaniu chwilowym. Po kilku odpaleniach kontrolka sama zgasła. Bardzo mnie to ucieszyło, jednakże postanowiłem następnie monitorować co się dzieje w samym DPFie. Podłączyłem się do kompa przez "pewien kabelek" zakupiony na ebay'u i oto co odczytałem... Pytanie jakie mam to co oznacza "Regeneracja DPF" - wartość jest 0% ...??? No i nasycenie wyświetla 104% ... czy to znaczy że jest zawalony na amen??? Zapomniałem dodać, że odczyty robiłem na zgaszonym silniku - myślę że nie ma to znaczenia ... ale pewności nie mam.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 18 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2016 U mnie zaczyna wypalać nie dochodząc do 100%. Tutaj 104%, a od ostatniego wypalania 55 km. Na pewno nie jest dobrze. Regeneracja to wypalanie, teraz nie wypala więc jest 0%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 18 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2016 No i nasycenie wyświetla 104% ... czy to znaczy że jest zawalony na amen??? Wypal dpfa programowo na postoju i zobacz wtedy ile pokazuje, wtyczkę masz więc to nie problem. Pamiętaj tylko żeby silnik był rozgrzany przed wypalaniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sylwestersarota Napisano 18 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego 2016 Wypal dpfa programowo na postoju i zobacz wtedy ile pokazuje, wtyczkę masz więc to nie problem. Pamiętaj tylko żeby silnik był rozgrzany przed wypalaniem I tu jest trochę lipa z moim kablem... Odczyt działa ale tylko na zgaszonym silniku. Odpalić się nie da a gdy spróbowałem go podpiąć przy zapalonym silniku to zgasł... Jakiś feler albo interfejsu albo wersji softa. Inna rzecz, że dopiero co wymieniłem olej. Chyba pozostaje mi jeszcze monitorować co się będzie działo a potem poszukać kogoś z "lepszym" kabelkiem ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 18 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2016 I tu jest trochę lipa z moim kablem... Odczyt działa ale tylko na zgaszonym silniku. Odpalić się nie da a gdy spróbowałem go podpiąć przy zapalonym silniku to zgasł... Jakiś feler albo interfejsu albo wersji softa. Inna rzecz, że dopiero co wymieniłem olej. Chyba pozostaje mi jeszcze monitorować co się będzie działo a potem poszukać kogoś z "lepszym" kabelkiem ... Trochę nie bardzo, powinno się monitorować na zapalonym silniku. Może jednak ten interfejs jest uwalony? 104% zapchania i silnik chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sylwestersarota Napisano 18 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego 2016 Trochę nie bardzo, powinno się monitorować na zapalonym silniku. Może jednak ten interfejs jest uwalony? 104% zapchania i silnik chodzi. No tu właśnie jest moja wątpliwość... Czy może ktoś potwierdzić, że wartości nasycenia jaki podaje komputer przy zgaszonym silniku są takie same jak na pracującym? PS. Jeździłem wcześniej Seatem Toledo - diesel 1,9 tdi 110KM. Teraz Astra ma 120KM i zauważam więcej mocy w trakcie jazdy więc co do pracy silnika nie mam zastrzeżeń... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 18 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2016 I tu jest trochę lipa z moim kablem... Odczyt działa ale tylko na zgaszonym silniku. Odpalić się nie da a gdy spróbowałem go podpiąć przy zapalonym silniku to zgasł... Jakiś feler albo interfejsu albo wersji softa. Inna rzecz, że dopiero co wymieniłem olej. Chyba pozostaje mi jeszcze monitorować co się będzie działo a potem poszukać kogoś z "lepszym" kabelkiem ... nie podpinaj tej wtyczki do auta bo dziadostwa sobie narobisz. priv Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.