HARDTECHNO Napisano 27 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2016 koledzy z dnia na dzien znikło mi napiecie w zapalniczce, dodam ze miernikiem probowalem sprawdzic i zero jakiegokolwiek napiecia, styki przeczyscilem papierem w zapalniczce, czy jest gdzies jakis bezpiecznik? raczej malo prawdiopodobne ze odpiol sie kabelek, jak wyciagnac zapalniczke z tunelu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 27 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2016 czy jest gdzies jakis bezpiecznik? Jako żywo, nie spotkałem jeszcze auta, gdzie by nie było bezpiecznika dla zapalniczki. Niekoniecznie jest on dla samej zapalniczki. Raczej zwykle jeszcze coś. Nie wiem jak Stilo. Sprawdzałeś w ogóle bezpieczniki? Jeżeli wszystkie całe, to (po 1 sekundzie googla) Witam. Panowie , gniazdo zapalniczki ( i ew. gniazdo prądowe w bagażniku ) są zasilane tak : + akumulatora , bezpiecznik 70 A , przekaźnik T12 ( styki 30/87 ) bazpiecznik F44 , rzeczone gniazda , masa. Przekaźnik T12 ( na stykach 85/86 ) zasilony jest z +12V po kluczyku , styk 86 ląduje finalnie na masie. Tak więc aby nie było napięcia na gniazdach to albo : brak styku 30/87 przekaźnika T12 , bezp. F44 kaput , brak masy gniazda zapalniczki , cewka T12 pomiędzy stykami 85/86 kaput , cewka nie dostaje +12V z kluczyka , brak masy na styku 86 cewki przekaźnika T12 , uwalenie kabla w ww. obwodach w dowolnym miejscu. Uff ... chyba wszystko. Trochę sprawdzania jest , ale układ zasilania gniazd jest prosty i wystarczy jakikolwiek miernik umiwersalny ( np. wolty i omy ). Kluczyk w pierwszą pozycję i latamy woltomierzem po ww. układzie. Dla bardziej obeznanych proponuję sobie powyższy opis rozrysować w postaci schematu ideowego , jest to bardziej czytelne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 27 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 27 Lutego 2016 wszystko dziala , tylko wlasnie nagle nie mam napiecia na zapalniczce... kaplem sie jak nie moglem naladowac nnawigacji, a pozniej telefonu z adaptera... jutro poszperam z bezpiecznikami... jezeli nie znajde przyczyny gdzie cos nie styka, przepalone itp. podciagne osobno prad bezposrednio pod zapalniczke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 27 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2016 jak dobrze pamiętam to zapalniczka, radio i awaryjne mają ten sam bezpiecznik, aczkolwiek mogę się mylić bo nie mam teraz dostępu do schematów. Z opisanych przez Ciebie przyczyn śmiem twierdzić, że albo styk w gnieździe zapalniczki się wypalił, albo gdzieś na kablu robi się przerwa. Co do samego gniazda zapalniczki to jest złapane w tunelu na 2 zatrzaskach. Najłatwiej zdemontować bez uszkodzenia poprzez demontaż całego tunelu niestety Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 27 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2016 Jak dobrze podważysz to wyjdzie, trzeba ostrożnie, jest na zatrzaskach, na wcisk. Bezpiecznik jest na 100% i wydaje mi się że tu przy kierownicy, sam nieraz kombinowałem z różnymi rzeczami zasilanymi z zapalniczki i bezpiecznik strzelał, nie kojarzę by wtedy coś jeszcze nie działało, co nie zmienia faktu ze bezpiecznik jest i zacznij od sprawdzenia tego. Co do ciągnięcia nowych kabli, to trochę nie widzę sensu, do tego i tak musisz rozbierać tunel a przy okazji pół samochodu, musisz zrobić jakiś bezpiecznik, no i pamiętaj że w stilo gniazdo to jest po stacyjce, co jest w wielu przypadkach ogromnym plusem. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukcio Napisano 27 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2016 jak dobrze pamiętam to zapalniczka, radio i awaryjne mają ten sam bezpiecznik, Według schematu to po przekaźniku T12 wycieraczki i spryskiwacze są na swoich bezpiecznikach, a zapalniczka też jest na własnym F44. A awaryjne niemożliwe żeby były na jakiś pośrednich przekaźnikach po stacyjce, radio również. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wafer Napisano 27 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2016 Ooo to F44 nawet mi się kojarzy, wymieniałem tyle razy :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 28 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2016 Według schematu to po przekaźniku T12 wycieraczki i spryskiwacze są na swoich bezpiecznikach, a zapalniczka też jest na własnym F44. A awaryjne niemożliwe żeby były na jakiś pośrednich przekaźnikach po stacyjce, radio również. czyli rozumiem, że się nie pomyliłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 29 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 29 Lutego 2016 koledzy, problem rozwiazany, upalony styk (nie bezpiecznik) tylko styk bezpiecznika f44 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.