sherif Napisano 24 Marca 2016 Udostępnij Napisano 24 Marca 2016 Tak sobie wymyśliłem, że kupię sobię "maszynę" od której zacząłem przygodę z motoryzacją przeszło 20 lat temu . Miałem takowego kilka lat i w sumie wszystko przy nim sam robiłem a dostępność części była spora. Jak to wygląda teraz, czy można jeszcze kupić części OEM, czy są jakieś zamienniki ? Jak z cenami ? Czy lepiej kupić do remontu czy po remoncie ? Na co zwracać uwagę w sensie dostępności ? Czy te nowe skutery gamma są warte, bo nie wiele więcej kosztują, ale było ich mało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzaniec Napisano 25 Marca 2016 Udostępnij Napisano 25 Marca 2016 Części do simsona można kupić i to oryginały. Niestety, trochę kosztują. Na allegro jest pewnie sporo tańszych klamotów, ale moga być podłej jakości. Tutaj kupowałem części do MZ ETZ i były to oryginały: http://www.stazet.inkontrahent.pl/kategoria/14/MZ-CZESCI-NADWOZIA.html mają też do simsona. IMO lepiej kupić sprzęt do remontu - wiesz co masz po remoncie i wiesz, jakich części użyłeś. Te sprzęty mają już naście lat, więc niejeden pseudomechanik swoje klucze wtykał tam, gdzie nie trzeba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszek1207 Napisano 26 Marca 2016 Udostępnij Napisano 26 Marca 2016 Musisz wziąć pod uwagę że za zadbanego Simsona trzeba dziś zapłacić a z drugiej strony trzeba uważać aby nie przepłacić. Dla mnie akceptowalna cena za taki model, w dobrym stanie,bez tuningu, nierozbierany to max 2500zł.Takimi najbardziej znanymi przezemnie sprzedawcami części niemieckiej firmy MZA są - STAZET i KNIAZW. MZA to firma która przejęła dokumentację Simsona i wg niej produkuje części zamienne standardowe jak i tuningowe. Oczywiście sami wszystkiego nie produkują i posiadają mnóstwo podwykonawców - na dalekim wschodzie jak i w Polsce. Ceny części nie są duże,jedynie ori DDR potrafią osiągać wysokie pułapy. W sumie lepiej kupić do remontu ale najlepiej gdyby byłby to oryginał jeszcze nie rozbierany, bo sprzęt po kilku remontach wcześniejszych właścicieli może być zagadką .Gamma to, z tego co podaje net, przemodelowana "buda" plus stary silnik - z częściami nadwozia może być kłopot. Najlepszy wybór to, z tych najnowszych, STAR 50 CLASSIC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 26 Marca 2016 Udostępnij Napisano 26 Marca 2016 A polski Chart?? Co o tym myślicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszek1207 Napisano 26 Marca 2016 Udostępnij Napisano 26 Marca 2016 A polski Chart?? Co o tym myślicie? Bardziej Romet 210 Chart Takiego to chyba można ze świecą szukać, tak ich mało było... Wolę jednak Simsona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 26 Marca 2016 Udostępnij Napisano 26 Marca 2016 Bardziej Romet 210 Chart Takiego to chyba można ze świecą szukać, tak ich mało było... Wolę jednak Simsona. Na OLX 16 sztuk. :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszek1207 Napisano 26 Marca 2016 Udostępnij Napisano 26 Marca 2016 Na OLX 16 sztuk. :P W dobie internetu jest ich więcej Zwracam honor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 27 Marca 2016 Udostępnij Napisano 27 Marca 2016 zależy w jakim stanie kupisz. ja kupiłem do generalnego remontu rozebrałem na części pierwsze (bez silnika) i wszystkie elementy poleciały do piachu. Wsadziłem worek pieniędzy ale zrobiłem lepiej jak z fabryki wyjechał jako nowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 17 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2016 Musisz wziąć pod uwagę że za zadbanego Simsona trzeba dziś zapłacić a z drugiej strony trzeba uważać aby nie przepłacić. Dla mnie akceptowalna cena za taki model, w dobrym stanie,bez tuningu, nierozbierany to max 2500zł.Takimi najbardziej znanymi przezemnie sprzedawcami części niemieckiej firmy MZA są - STAZET i KNIAZW. MZA to firma która przejęła dokumentację Simsona i wg niej produkuje części zamienne standardowe jak i tuningowe. Oczywiście sami wszystkiego nie produkują i posiadają mnóstwo podwykonawców - na dalekim wschodzie jak i w Polsce. Ceny części nie są duże,jedynie ori DDR potrafią osiągać wysokie pułapy. W sumie lepiej kupić do remontu ale najlepiej gdyby byłby to oryginał jeszcze nie rozbierany, bo sprzęt po kilku remontach wcześniejszych właścicieli może być zagadką .Gamma to, z tego co podaje net, przemodelowana "buda" plus stary silnik - z częściami nadwozia może być kłopot. Najlepszy wybór to, z tych najnowszych, STAR 50 CLASSIC. Ceny zawsze były wysokie, ja bodajże w latach 90-tych sprzedałem za coś koło 2.5kzł, za to kupiłem Malucha (2 lata starszego) w dobrym stanie . Plan jest taki, żeby kupić jezdzący i powoli robić. Jak poznać czy było rozbierane i ile razy (chodzi o cylinder, wał) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.