Chrisu Napisano 25 Marca 2016 Udostępnij Napisano 25 Marca 2016 Moja VB 2.0 DTI cos sie dzis zbiesila. Juz raz niechciala mi odpalic (ciepla po 20 km jazdy) po czym odpalila i juz nie sprawiala problemow. Teraz jestem 70 km od domu a ta znowu zaniemogla. Kreci zwawo, jednak silnik sie nienaturalnie trzesie. No i oczywiscie nie zapala :/ Ma ktos z Was pomysl co moglo jej odbic? Aha. Tranzystor w sterowniku pompy wymieniony wieki temu Sorki za brak ogonkow - z tel. pisze. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chrisu Napisano 25 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 25 Marca 2016 Szczęście w nieszczęściu - siostra jechała na święta i mnie zgarnęła . Po drodze kilka razy na 5 biegu puściłem sprzęgło i w sumie po ok kilometrze ciągnięcia zaskoczył. Aha dodam, że po włączeniu zapłonu świeciła się kontrolka "check". W momencie jak załapał - już nie. Po drodze (ok 60 km) 2x na chwilę (ok 1 sek) zaczął tracić moc (ale tak jakby zupełnie stracił zasilanie w ON) i włączał się check. Identyczną sytuację miałem 2 lata temu o mniej więcej tej samej porze. Nie mogłem zapalić, a po drodze do mechanika (przy dojeżdżaniu do skrzyżowania puszczałem sprzęgło aby hamulce dobrze zaczęły działać) załapał - i do dzisiaj (2 lata i 50tkm) był spokój... Niestety jak wjechałem na podwórko i zgasiłem już nie zapalił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 25 Marca 2016 Udostępnij Napisano 25 Marca 2016 To się ciesz, wreszcie da się zdiagnozować i naprawić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chrisu Napisano 26 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2016 Dzisiaj rano zapaliła bez mrugnięcia okiem... Myślicie, że może być to pompa? Nie mam możliwości podpięcia się przez najbliższe 3 dni do kompa (mam interfejs ale nie przy sobie :/ ). Jakby nie było ma 400tkm za sobą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 26 Marca 2016 Udostępnij Napisano 26 Marca 2016 Może to być pompa, cofające się paliwo, nieszczelność przewodów paliwowych... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chrisu Napisano 26 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2016 obawiam się, że 2 pozostałe to raczej nie. Jak napisałem - rano zapalił bez gadania - po 0,5 sek kręcenia. Osobiście obstawiam (niestety) pompę - ich ceny porażają :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek_mat Napisano 27 Marca 2016 Udostępnij Napisano 27 Marca 2016 Zanim zaczniesz remontować pompę naprawdę podłącz pod kompa bo coś mi się zdaje ze możesz mieć problem z czujnikiem położenia wału. Pompa jak padnie to już nie zapali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chrisu Napisano 29 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2016 Tak więc dziś podpiąłem się pod kompa a tam P1651 - CAN Receives Error Czyli jak już znalazłem jedna z 2 możliwości. Jak napisał Darek - czujnik położenia wału, albo znowu elektronika pompy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek_mat Napisano 30 Marca 2016 Udostępnij Napisano 30 Marca 2016 Jest tylko ten jeden błąd????. U mnie w VB przy walniętym czujniku wywalało ze trzy które mówiły o braku sygnału z czujnika. Przy walniętej elektronice pompy raczej powinno wywalić P1631 i ewentualnie P1630 chociaż różnie z tym bywa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianB Napisano 30 Marca 2016 Udostępnij Napisano 30 Marca 2016 U mnie jak padł czujnik położenia wału, to paliło auto normalnie, ale praca silnika nierówna i brak obrotomierza. Takie same objawy powinny być po wypięciu na chwilę tego czujnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chrisu Napisano 30 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 30 Marca 2016 tak. Po skasowaniu pozostałych wywala się tylko ten jeden błąd. Pozostałe 2 to za niskie napięcie z aku (powstał pewnie kiedy był holowany na światłach, wcześniej duuuzo kręciłem próbując zapalić) i jakiś z immobilisera (myślałem, że może coś chip w kluczyku zwariował i wyjąłem go na chwilę). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chrisu Napisano 3 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2016 Wracam do tematu, bo auto nadal nie jeździ. Przed zawiezieniem do mechanika, było tak, że za każdym odpaleniem działało krócej. Ten wziął się najpierw za kable (podobno idą w nadkolu i były nieźle zabłocone). Sterownik pompy poszedł na test i podobno wygląda, że jest OK. Jest nadal problem z tym, że nie ma połączenia z CANem (tzn taki błąd pokazuje). Auto nie chce w ogóle zapalić, ale po użyciu autostartu zapala i nie gaśnie po kilku/kilkunastu minutach (spokojnie 2 godziny chodziło). No i teraz "proste" pytanie. OCB? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianB Napisano 3 Maja 2016 Udostępnij Napisano 3 Maja 2016 Zadzwoń do tego mechanika: http://dobrymechanik.pl/mechanicy/dolsk/p-h-u-autofan-opel-omega-dti-serwis.html 794 554 730 Może coś podpowie przez telefon albo możesz po prostu do niego odstawić samochód i odebrać po kilku dniach sprawny. Ma też lawetę, a za transport kasuje śmiesznie mało, więc odległość 200km to nie problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 4 Maja 2016 Udostępnij Napisano 4 Maja 2016 No skoro podała na plaka a bez nie to ewidentnie coś z pompą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chrisu Napisano 8 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 8 Września 2016 Auto nadal stoi i kwiczy - odkopuję wątek żeby nowego nie zakładać Szukam jakiejś pompy (mam możliwość z demobilu z kraju gdzie autami tylko dziadki do kościoła jeżdżą zdobyć ) coby podmienić (bo regeneracja to nieopłacalna zabawa). Moja pompa jest na 1 wtyczkę. Czy wersję na 2 wtyczki da się jakoś zaadaptować do wersji z jedną wtyczką? Wszędzie są te na 2 wtyczki :/ Dzięki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianB Napisano 9 Września 2016 Udostępnij Napisano 9 Września 2016 Dzwoniłeś na telefon podany przeze mnie? Jak auto ponad 4 miesiące unieruchomione, to widocznie nie jest tak bardzo potrzebne i można się go pozbyć... Wysłane z mojego ASUS_Z00ED przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chrisu Napisano 9 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 9 Września 2016 Dziękuję DamianieB za fachową poradę... :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianB Napisano 10 Września 2016 Udostępnij Napisano 10 Września 2016 Dałem Ci numer do specjalisty od tych silników, szkoda złotówkę na rozmowę telefoniczną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chrisu Napisano 10 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 10 Września 2016 Nie, nie szkoda, bo mam za free - to po pierwsze. Po drugie co mi przez telefon pomoże? Powie - przywieź Pan - zobaczymy. Po trzecie - nawet jak przywiozę, to mam dzień stracony - sory, ale mam taką pracę, że w tygodniu nie ma szans wyrwać się gdziekolwiek. Po czwarte - nawet jakbym poprosił kuzyna, żeby zaciągnął auto +/- 250 km ode mnie, to koszt naprawy wzrasta drastycznie. Po piąte - najprawdopodobniej najtaniej wyjdzie mnie wymiana pompy - mam znajomego pracującego na złomie w Niemczech i nie ma problemu, by po taniości taką załatwić (może i za free, a na pewno duuużo taniej jak choćby uszkodzoną z popularnego serwisu aukcyjnego), a jako, że znacznie łatwiej jest dostać wersję z 2 wtyczkami, to zapytałem o co zapytałem. To tyle... No, ale OK. Chciałeś dobrze, a znajomy miałby kolejnego klienta. Tak też można. Oczywiście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianB Napisano 11 Września 2016 Udostępnij Napisano 11 Września 2016 (edytowane) Nie, nie szkoda, bo mam za free - to po pierwsze. Po drugie co mi przez telefon pomoże? Powie - przywieź Pan - zobaczymy. Po trzecie - nawet jak przywiozę, to mam dzień stracony - sory, ale mam taką pracę, że w tygodniu nie ma szans wyrwać się gdziekolwiek. Po czwarte - nawet jakbym poprosił kuzyna, żeby zaciągnął auto +/- 250 km ode mnie, to koszt naprawy wzrasta drastycznie. Po piąte - najprawdopodobniej najtaniej wyjdzie mnie wymiana pompy - mam znajomego pracującego na złomie w Niemczech i nie ma problemu, by po taniości taką załatwić (może i za free, a na pewno duuużo taniej jak choćby uszkodzoną z popularnego serwisu aukcyjnego), a jako, że znacznie łatwiej jest dostać wersję z 2 wtyczkami, to zapytałem o co zapytałem. To tyle... No, ale OK. Chciałeś dobrze, a znajomy miałby kolejnego klienta. Tak też można. Oczywiście. To nie mój znajomy. Ale korzystałem z jego usług. Zadzwoniłem, przyjechał z lawetą, wziął auto, do odbioru w kolejny weekend - wziąłem drugiego kierowcę pod pachę i po 8h miałem z powrotem auto pod domem - sprawne. Naprawy lokalne wychodziły drożej (nawet bez lawety) i drastycznie dłużej i mechanicy najpierw musieliby przeanalizować, co jest nie tak. Tamten dał dobrą diagnozę przez telefon, jeszcze przed oględzinami samochodu. Edytowane 11 Września 2016 przez DamianB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.