Skocz do zawartości

Czy to regulator napięcia?


Twister74

Rekomendowane odpowiedzi

Benzyniak

 

Witam. Jak rano odpalam zimny silnik to przez jakieś 2 minuty mrugają światła, kontrolki, wyświetlacz komputera i obroty w rytm mrugnięcia opadają. Po podłączeniu miernika ładowanie mam 14.5, ale w momencie mrugnięcia spada napięcie do 13.8.13.9 i w tym czasie widać jak napinacz rolki robi wahnięcie. 

Kiedy podwyższone obroty ustają po podgrzaniu silnika sytuacja wraca do normy aż do następnego dnia.

To zaczyna siadać regulator napięcia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wahnięcie napinacza świadczy o obciążeniu alternatora. Coś żre prąd i to coś trzeba znaleźć.

Jeśli to benzyna, to może pompa powietrza wtórnego, jeśli występuje.

 

To jest coś co uruchamia się, kiedy auto jest zimne i zapodaje dodatkowe powietrze? Na jesieni miałem charakterystyczny gwizd jakby silnik turbinowy startował. Pod koniec zimy ustało, ale zaczęły się te mrugnięcia. 

Jeśli chodzi o podejrzenia regulatora napięcia to wynika to stąd, że niedawno zauważyłem brak palących się kontrolek oleju i aku, po demontażu zegarów okazało się, ze mam spaloną ścieżkę elektryczną na tylnej folii do kontrolek aku i oleju. Sugeruje to za duży prąd z alternatora 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest coś co uruchamia się, kiedy auto jest zimne i zapodaje dodatkowe powietrze? Na jesieni miałem charakterystyczny gwizd jakby silnik turbinowy startował. Pod koniec zimy ustało, ale zaczęły się te mrugnięcia.

Jeśli chodzi o podejrzenia regulatora napięcia to wynika to stąd, że niedawno zauważyłem brak palących się kontrolek oleju i aku, po demontażu zegarów okazało się, ze mam spaloną ścieżkę elektryczną na tylnej folii do kontrolek aku i oleju. Sugeruje to za duży prąd z alternatora

Co to za auto, bo brzmi jakby Ci powoli alternator puchl, albo i juz pekla obudowa :hmm:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Jeśli chodzi o podejrzenia regulatora napięcia to wynika to stąd, że niedawno zauważyłem brak palących się kontrolek oleju i aku, po demontażu zegarów okazało się, ze mam spaloną ścieżkę elektryczną na tylnej folii do kontrolek aku i oleju. Sugeruje to za duży prąd z alternatora 

Ciekawy wniosek, tylko ta logika się kupy nie trzyma ;]

Przecież prąd wzbudzenia jest ograniczony kontrolką i nawet jak by tam było zwarcie to większy prąd nie popłynie, chyba, ze sama kontrolka okazała się zwarciem :skromny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy wniosek, tylko ta logika się kupy nie trzyma ;]

Przecież prąd wzbudzenia jest ograniczony kontrolką i nawet jak by tam było zwarcie to większy prąd nie popłynie, chyba, ze sama kontrolka okazała się zwarciem :skromny:

 

 

post-142552-0-43267600-1463691054_thumb.jpg

 

:hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wierzę, że ścieżka spalić się mogła, powątpiewam jedynie w przyczynę tego spalenia :)

 

No własnie nikt nie wie co, a kontrolka to zwykła żarówka 2w. Więc ktoś mi zasugerował, że to wina regulatora, a z ta pompą to ciekawa teoria. I nie wiem od czego zacząć. Bo jak pojadę do serwisu to wszystko będzie pracowało w normie, więc jeśli nie mają zamrażarki wielkości auta to sprawdzenie może nastąpić na drugi dzień po chłodnej nocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Podepnę się do tego wątku "prądowego" . Otóż ma AH 1.4 z klimatronikiem i odwieczny problem z niskim napięciem ładowania , po wyłączeniu wszystkich odbiorników ma najwyżej 14V. Sprawdzałem w podobnej Astrze ale bez automatycznej klimatyzacji i tam było 14,5 V .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.