Twister74 Napisano 19 Maja 2016 Udostępnij Napisano 19 Maja 2016 Benzyniak Witam. Jak rano odpalam zimny silnik to przez jakieś 2 minuty mrugają światła, kontrolki, wyświetlacz komputera i obroty w rytm mrugnięcia opadają. Po podłączeniu miernika ładowanie mam 14.5, ale w momencie mrugnięcia spada napięcie do 13.8.13.9 i w tym czasie widać jak napinacz rolki robi wahnięcie. Kiedy podwyższone obroty ustają po podgrzaniu silnika sytuacja wraca do normy aż do następnego dnia. To zaczyna siadać regulator napięcia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 19 Maja 2016 Udostępnij Napisano 19 Maja 2016 Albo punkty masy trzeba oczyscić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 19 Maja 2016 Udostępnij Napisano 19 Maja 2016 Wahnięcie napinacza świadczy o obciążeniu alternatora. Coś żre prąd i to coś trzeba znaleźć. Jeśli to benzyna, to może pompa powietrza wtórnego, jeśli występuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Twister74 Napisano 19 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 19 Maja 2016 Wahnięcie napinacza świadczy o obciążeniu alternatora. Coś żre prąd i to coś trzeba znaleźć. Jeśli to benzyna, to może pompa powietrza wtórnego, jeśli występuje. To jest coś co uruchamia się, kiedy auto jest zimne i zapodaje dodatkowe powietrze? Na jesieni miałem charakterystyczny gwizd jakby silnik turbinowy startował. Pod koniec zimy ustało, ale zaczęły się te mrugnięcia. Jeśli chodzi o podejrzenia regulatora napięcia to wynika to stąd, że niedawno zauważyłem brak palących się kontrolek oleju i aku, po demontażu zegarów okazało się, ze mam spaloną ścieżkę elektryczną na tylnej folii do kontrolek aku i oleju. Sugeruje to za duży prąd z alternatora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 19 Maja 2016 Udostępnij Napisano 19 Maja 2016 To jest coś co uruchamia się, kiedy auto jest zimne i zapodaje dodatkowe powietrze? Na jesieni miałem charakterystyczny gwizd jakby silnik turbinowy startował. Pod koniec zimy ustało, ale zaczęły się te mrugnięcia. Jeśli chodzi o podejrzenia regulatora napięcia to wynika to stąd, że niedawno zauważyłem brak palących się kontrolek oleju i aku, po demontażu zegarów okazało się, ze mam spaloną ścieżkę elektryczną na tylnej folii do kontrolek aku i oleju. Sugeruje to za duży prąd z alternatora Co to za auto, bo brzmi jakby Ci powoli alternator puchl, albo i juz pekla obudowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Twister74 Napisano 19 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 19 Maja 2016 Co to za auto, bo brzmi jakby Ci powoli alternator puchl, albo i juz pekla obudowa Opel Omega B A pompa powietrza wtórnego jest po przeciwnej stronie altka i to od tej pompy miałem gwizd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 19 Maja 2016 Udostępnij Napisano 19 Maja 2016 Jeśli chodzi o podejrzenia regulatora napięcia to wynika to stąd, że niedawno zauważyłem brak palących się kontrolek oleju i aku, po demontażu zegarów okazało się, ze mam spaloną ścieżkę elektryczną na tylnej folii do kontrolek aku i oleju. Sugeruje to za duży prąd z alternatora Ciekawy wniosek, tylko ta logika się kupy nie trzyma Przecież prąd wzbudzenia jest ograniczony kontrolką i nawet jak by tam było zwarcie to większy prąd nie popłynie, chyba, ze sama kontrolka okazała się zwarciem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Twister74 Napisano 19 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 19 Maja 2016 Ciekawy wniosek, tylko ta logika się kupy nie trzyma Przecież prąd wzbudzenia jest ograniczony kontrolką i nawet jak by tam było zwarcie to większy prąd nie popłynie, chyba, ze sama kontrolka okazała się zwarciem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 19 Maja 2016 Udostępnij Napisano 19 Maja 2016 Ja wierzę, że ścieżka spalić się mogła, powątpiewam jedynie w podaną przez Ciebie przyczynę tego spalenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Twister74 Napisano 19 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 19 Maja 2016 Ja wierzę, że ścieżka spalić się mogła, powątpiewam jedynie w przyczynę tego spalenia No własnie nikt nie wie co, a kontrolka to zwykła żarówka 2w. Więc ktoś mi zasugerował, że to wina regulatora, a z ta pompą to ciekawa teoria. I nie wiem od czego zacząć. Bo jak pojadę do serwisu to wszystko będzie pracowało w normie, więc jeśli nie mają zamrażarki wielkości auta to sprawdzenie może nastąpić na drugi dzień po chłodnej nocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ksenomorf Napisano 22 Maja 2016 Udostępnij Napisano 22 Maja 2016 Witam Podepnę się do tego wątku "prądowego" . Otóż ma AH 1.4 z klimatronikiem i odwieczny problem z niskim napięciem ładowania , po wyłączeniu wszystkich odbiorników ma najwyżej 14V. Sprawdzałem w podobnej Astrze ale bez automatycznej klimatyzacji i tam było 14,5 V . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 22 Maja 2016 Udostępnij Napisano 22 Maja 2016 14V jest ok. A jak jest po obciążeniu? Rośnie po zwiększeniu obrotów? Napięcie mierzone na alternatorze, czy akumulatorze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ksenomorf Napisano 23 Maja 2016 Udostępnij Napisano 23 Maja 2016 Pod obciążeniem jest ok. 13,4 - 13,8 V . Napięcie rośnie wraz z obrotami a mierzone było na akumulatorze i w Test mode ( wskazania były identyczne ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Twister74 Napisano 23 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 23 Maja 2016 No i faktycznie to pompa powietrza wtórnego. Wysiadła i nie dawała się uruchomić na krótko. Stąd miganie, kiedy układ próbował uruchomić tę pompę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.