Lcf Napisano 31 Maja 2016 Udostępnij Napisano 31 Maja 2016 Jakis czas temu pytalem w imienu kumpla o Xsare Picasso,decyzja zapadla, znajomy chce auto w gazie. Zastanawia sie czy jest duza roznica w silnikach 1.6 16V i 1.8 16V ? Ogladalismy tez 2.0 16V, ale ta wersja silnikowa wystepuje wylacznie w polaczeniu z automatem 4biegowym. Czy ktos mial do czynienia z tym automatem, czy to w miare sprawnie sie porusza ? A jesli zostaje wersja z manualem, to czy ten slabszy silnik 1.6 16V jest duzo mniej zwawy od 1.8 ? Na papierze nie sa to jakies ogromne roznice 109KM i 147Nm vs 116KM i 160Nm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekMiz Napisano 31 Maja 2016 Udostępnij Napisano 31 Maja 2016 Miałem XP 1,8i16V w LPG i było OK. Potem miałem Scenica II 2,0i16V (o mocy podobnej do 2,0i w XP) i z automatem 4 bieg DP0 (czyli takim samym jak AL4 w XP) i też byłem bardzo zadowolony (też było LPG). Także polecam oba rozwiązania silnikowe w XP. Oba silniki są właściwie stworzone pod LPG, byle nie zakładane u druciarzy. Zaś automat lubi mieć wymieniany olej dynamicznie co ok. 60kkm oraz czasami padają elektrozawory (wymiana ok. 900 zł). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lcf Napisano 31 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 31 Maja 2016 Szkoda, ze jest tak malo uzytkownikow XP z ASB bo nawet nie zabardzo jest gdzie poczytac na temat tych furmanek. Obawiam sie tylko, ze spalanie moze byc dosc wysokie takiego polaczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekMiz Napisano 1 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2016 Bo wersja z ASB była w PL rzadkością. Choć jak ja szukałem w 2007 roku to była jedna czerwona XP 2,0 z automatem w Lublinie z 2004 roku, ale nie miałem tyle kasy i musiałem się zadowolić 1,8 z 2002 roku. Spalanie LPG tej 1,8 było 8,5 l na trasie, 10 l po mieście. Zaś scenic palił 9,5 na trasie i 11 po mieście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lcf Napisano 1 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2016 Teraz jest kilka automatow, wstepnie ogladalismy ten egzemplarz http://otomoto.pl/oferta/citroen-xsara-picasso-2-0-benzyna-automat-ID6yggxp.html Autko z Danii przebieg sie zgadza, jezdzilo jako ciezarowka, w srodku nie jest zniszczone, po oplatach, dobry gaz mamy dogadany za 2800zl (podwieszany zbiornik 55L, KME Nevo, Barracuda, KME Tur) Z zarejestrowaniem i LPG wyszloby ok 10-11tys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 1 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2016 Asb taka jak w innych francuzach, al4 tak sie chyba nazywa takze duzo o niej w necie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 1 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2016 Teraz jest kilka automatow, wstepnie ogladalismy ten egzemplarz http://otomoto.pl/oferta/citroen-xsara-picasso-2-0-benzyna-automat-ID6yggxp.html Auto jezdziło jako ciężarówka i jeśli zostało sprowadzone jako ciężarówka nie płaci się akcyzy, tu sprzedający pisze że można zarejestrować go jako ciężarowy lub osobowy. Dowiedz się dokładnie co i jak z papierami i opłatami jak byś rejestrował go jako osobowy. Czy na to auto nie powinna być pełna FV a nie marża? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lcf Napisano 1 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2016 a jak zapatrujecie sie na wersje silnikowa 1.6hdi 110 tudziez 90km (bez fap i dwumasy) bo w dieslach wybor duzo wiekszy, a i ceny nizsze niz benz z lpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 1 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2016 110 byly z i bez fapa, dwumas byl stosowany w obu wersjach przynajmniej tak wynikala z katalogu z czesciami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lcf Napisano 1 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2016 Podobno silniki/VIN o oznaczeniu E9HYC nie posiada FAPa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tre-Bor Napisano 2 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2016 Teraz jest kilka automatow, wstepnie ogladalismy ten egzemplarz http://otomoto.pl/oferta/citroen-xsara-picasso-2-0-benzyna-automat-ID6yggxp.html Autko z Danii przebieg sie zgadza, jezdzilo jako ciezarowka, w srodku nie jest zniszczone, po oplatach, dobry gaz mamy dogadany za 2800zl (podwieszany zbiornik 55L, KME Nevo, Barracuda, KME Tur) Z zarejestrowaniem i LPG wyszloby ok 10-11tys Z osobową ciężarówką przerabiałem temat osobiście. Uc upomniał się o akcyzę po 1,5 roku chociaż auto nadal jest jako ciężarowe (niestety wszystkie wyroki sądów w Pl są na korzyść Uc) Tak jak pisał 51cent sprawdź papiery bo na 99% nie została opłacona akcyza a niestety musi być. Może być jeszcze wałek na VAT, tzn handlarz kupił w cenie netto w DK (jeśli ma nip UE). Jeśli zależy ci na tym, aucie to najlepiej niech zarejestruje je w Pl na siebie i ci je odsprzeda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 2 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2016 Jeśli zależy ci na tym, aucie to najlepiej niech zarejestruje je w Pl na siebie i ci je odsprzeda. jeśli zrobiony jest wałek z VAT to nic to nie da że zarejestruje na siebie i odsprzeda, US bierze w obroty aktualnego właściciela Teraz istotna uwaga - komis, będący pośrednikiem w takiej transakcji, jest prawnie zupełnie czysty. Komisant bowiem nie może w prosty sposób sprawdzić, czy auto, które sprzedawał jako pośrednik, miało mieć VAT opłacony, czy też nie. Importer bowiem nie ma obowiązku przedstawiania faktury zakupu samochodu, aby dokonać transakcji sprzedaży. Dlatego komis nie będzie pociągany do odpowiedzialności prawnej i nikt nie będzie z komisu ściągał żadnych należności. http://www.forum.alfaholicy.org/porady_przy_zakupie/65049-przekret_na_podatku_vat_przy_sprzedazy_auta_przeczytaj_nim_kupisz_samochod_.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 3 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2016 Jakis czas temu pytalem w imienu kumpla o Xsare Picasso,decyzja zapadla, znajomy chce auto w gazie. Zastanawia sie czy jest duza roznica w silnikach 1.6 16V i 1.8 16V ? Ogladalismy tez 2.0 16V, ale ta wersja silnikowa wystepuje wylacznie w polaczeniu z automatem 4biegowym. Czy ktos mial do czynienia z tym automatem, czy to w miare sprawnie sie porusza ? A jesli zostaje wersja z manualem, to czy ten slabszy silnik 1.6 16V jest duzo mniej zwawy od 1.8 ? Na papierze nie sa to jakies ogromne roznice 109KM i 147Nm vs 116KM i 160Nm Jeśli się nie mylę to w XP był automat klasyczny czterobiegowy AL4 w połączeniu z silnikiem 2.0 benzyna inne nie występowały. W 2004 były w sprzedaży jeszcze XP z silnikiem 2.0 HDI i mocy 90 KM i te nie miały ani FAP ani dwumasy ani turbo ze zmienną geometrią. Wół roboczy, którego ujeżdżam przebił 400 kkm a od początku jeździ z wirusem na 110 KM. Niestety minusem tego silnika jest większe spalanie niż w przypadku 1.6 i nie namawiam na niego... Typowe wady modelu to rdzewiejące progi, rant klapy bagażnika. Belka skrętna wymaga okresowej regeneracji. Przęłącznik zespolony świateł kierunków. jak również ulegają zatarciu co mnie spotkało cięgna zmiany biegów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekMiz Napisano 3 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2016 Jeśli się nie mylę to w XP był automat klasyczny czterobiegowy AL4 w połączeniu z silnikiem 2.0 benzyna inne nie występowały. To już dokładnie napisaliśmy. Typowe wady modelu to rdzewiejące progi, rant klapy bagażnika. Belka skrętna wymaga okresowej regeneracji. U mnie (2002) były tylko progi. Na klapie zero rdzy. Belka tylnego zawieszenia przy prawie 200 kkm była nie ruszana. Przełącznik zespolony świateł kierunków. jak również ulegają zatarciu co mnie spotkało cięgna zmiany biegów. Niestety przełącznik spieprzyli. Przed liftem była każda manetka oddzielnie, łatwe do naprawy. Po lifcie jedna całość - koszt 1 kpln. Ja z kolei miałem 1 problem z zerwaną linką sprzęgła (i była na AK kłótnia czy z samonapinaczem, czy bez - u mnie była bez, opisywałem jak wracałem do domu bez sprzęgła, zmieniając biegi z międzygazem) oraz urwany łącznik wybieraka skrzyni biegów. PS. Feler XP - wypalające się styki w kostce stacyjki. Rozwiązanie u mnie na stronie (link w stopce). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 3 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2016 Ja w xsarze z 2008 r mam dziurę w progu od roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.