adamek12 Napisano 19 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2016 trzeba porady sei mpi,soft turbo na ihi z uno turbo,turbo z chlodzeniem wodnym problem sie pojawil chyba od samego poczatku po uturbieniu. auto bardzo szybko sie nagrzewa do temp pracy i utrzymuje wysoka temperature,wedlug czujnika w kolektorze wentylator sie zalacza przy ok 100 stopniach,sam wentylator zalaczany jest termowylacznikem z cc900 zamontowanym na rurze wodnej od termostatu do chlodnicy auto sie nie gotuje,to nie jest problemem natomiast przy jezdzie po ciasnym miescie,wentylator praktycznie wlacza sie co chwile,w sobote smigalem 2 h po miescie (lajtowo) i wentylator sie po prostu spalil bo chodzil baardzo czesto i dlugo poza tym jak zgasze fure to wiatrak potrafi chodzic nawet 10 min mimo ze dolozylem pompe obiegu wody sterowana termowylacznikem wiatraka wywalam ten wiatrak z mpi i wkladam 2 Spale 225mm,tylko pytanie czy np nie olac obiegu wody przez turbo bo moze to ona powoduje tak szybkie nagrzewanie plynu po schlodzeniu przez wiatrak? wszelkie rady i doswiadczenia milo widziane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 19 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2016 Jak konkretnie masz to chłodzenie turbiny podłączone i w jakim rozmiarze są przewody? Termostat i pompa sprawne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamek12 Napisano 19 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2016 przewody 8mm,turbo jest wpiete takmze zasilanie chlodzeniem jest z krocca trojnika przed wejsciem do nagrzewnicy a powrot idzie do zbiorniczka,czyli jest wpiete w szereg zamiast przewodu powrotnego do zbiorniczka z nagrzewnicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 19 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2016 Tzn. jest podłączone "zamiast" podgrzewania przepustnicy (w starych SPI tak było, MPI chyba tego nie ma? ) Sent from my SM-A500FU using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamek12 Napisano 19 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2016 (edytowane) chyba tak jak piszesz,termostat i pompa dzialaja prawidlowo Edytowane 19 Czerwca 2016 przez adamek12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 19 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2016 Tak czy owak, jest to niestety źle. Na tej linii nie ma praktycznie cyrkulacji wody, turbo gotuje punktowo wodę. Nie dość, że masz gorący punkt, to jeszcze ciśnienie bardzo rośnie. Sam zrobiłem przy pierwszym podejściu dokładnie ten sam błąd, do tego miałem na tej linii dość blisko turbo plastikowe złączki, które się po prostu zdezintegrowały. Jedyne słuszne rozwiązanie to zasilanie z jak najbliższego punktu za głowicą na małym obiegu (np prosto z termostatu jeszcze przed grzybkiem), i powrót jak najbliżej przed pompą (np. na rurze przed silnikiem). Tjety mają to jeszcze skobinowane z pojemnikiem wyrównawczym do obiegu indukowanego termicznie po wyłączeniu silnika, ale to już nadmiar dobrego. 8mm styknie, ale bez spawania albo adaptacji rur/termostatu z tjeta się nie obejdzie; ) Sent from my SM-A500FU using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 19 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2016 ja mam ten sam setup. Chlodzenie turbiny mam wpiete na trojniku przy maly obiegu wody a wyjsie idzie na zbiorniczek wyrownawny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamek12 Napisano 19 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2016 hmm,dziala sprawnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 21 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2016 Dziala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamek12 Napisano 21 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2016 to szukam problemu dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 21 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2016 szkoda kasy na spala. Wez jakis wentylator klimatyzacji np z a4 i do tego spinki montazowe z fmic.pl i masz dobre chlodzenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamek12 Napisano 21 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2016 mi nie szkoda,poza tym musze miec nowe,wiec spal wcale nie wychodzi drogo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 21 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2016 Tak, ale to, że Wojtale działa, to nie znaczy, że jest to dobre rozwiązanie. Do chłodzenia turbiny musi być dobra cyrkulacja płynu, z trójnika przy nagrzewnicy przy małych obrotach cyrkulacja jest marna (zależy też pewnie jak dokładnie jest to wyprowadzone), do tego od niskich prędkości chłodnica nie wyrabia, jak to wszystko dodasz to jest problem. Montowanie większych wiatraków to nie jest rozwiązanie. (Ja miałem np. byle jaki zamiennik i spokojnie dawał radę). Jedną z dyskucji na ten temat masz w trubo wątku od postu 3541 w dół. Były też wcześniejsze, ale mi się szukać nie chce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamek12 Napisano 21 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2016 wiekszy wiatrak nie zaszkodzi w tej sytuacji,i tak musze zmienic bo seria poszła z dymem.chyba zrobie doswiadczenie z pominieciem turbo wodą i wroceniem do powrotu z nagrzewnicy,zobaczymy jak bedzie sie to sprawowało a wątek przeczytam,dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 21 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2016 Tak, ale to, że Wojtale działa, to nie znaczy, że jest to dobre rozwiązanie. Do chłodzenia turbiny musi być dobra cyrkulacja płynu, z trójnika przy nagrzewnicy przy małych obrotach cyrkulacja jest marna (zależy też pewnie jak dokładnie jest to wyprowadzone), do tego od niskich prędkości chłodnica nie wyrabia, jak to wszystko dodasz to jest problem. Montowanie większych wiatraków to nie jest rozwiązanie. (Ja miałem np. byle jaki zamiennik i spokojnie dawał radę). Jedną z dyskucji na ten temat masz w trubo wątku od postu 3541 w dół. Były też wcześniejsze, ale mi się szukać nie chce. czytalem ten watek + pare watkow na RF i doszedlem do wniosku, ze to rozwiazanie bedzie najlepsze + na wezu powrotnym z nagrzewnicy jest wlozona kryza 5mm aby zwiekszyc cisnienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamek12 Napisano 21 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2016 (edytowane) naazie zakladam dwa spale 225 o ile mi sie uda upchnac i zaloze włacznik termiczny o nizszym progu zamkniecia,zobaczymy jakie efekty,potem najwyzej zrezygnuje z chlodzenia wodnego sprezarki jeszcze zapomnialem dodac ze przewody wodne 8mm do chlodzenia turbosprezarki sa w aluminiowym oplocie izolujacym temperature bo ida blisko kolektory wydechowego,ale chyba to az takiego znaczenia niema-tak mi sie wydaje edit niestety dwa 225 nie wejda,musze isc w jeden 255... albo dwa 190.. Edytowane 21 Czerwca 2016 przez adamek12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michaswawa Napisano 23 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2016 spal ma góra 120Watt a np. z mondeo ma 350Watt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamek12 Napisano 23 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2016 Poka o jakim myslisz, ja mam ciasno i musze to dobrze rozplanowac, dwa spale 190 mi wejda Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michaswawa Napisano 23 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2016 Zakładaj z Passata od Klimy na pewno wejdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamek12 Napisano 24 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2016 Zakładaj z Passata od Klimy na pewno wejdzie Myslisz o konkretnym Passacie? Napewno chce bruschlessa bo te szczotkowe to sa malo odporne na wysokie temperatury. Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rusala Napisano 24 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2016 hmm interesująca teoria. Może trafiałeś na jakieś konkretne albo masz na myśli, że źle na nie wpływa długa praca kiedy mamy wysoką temperaturę powietrza a nie, że bezpośrednio sama temperatura ma na nie zły wpływ. Bo generalizując to ja bym powiedział, że od temperatury samego wentylatora to prędzej szlag trafi elektronikę w BLDC niż szczotki i/lub komutator w zwykłym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamek12 Napisano 24 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2016 chodzi o szkodliwosc wysokiej temperatury wewnatrz silnika przy czestej lub dlugotrwalej pracy,chodzi o awarie szczotek i szczotkotrzymaczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michaswawa Napisano 24 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2016 Wolał bym raz na rok wymienić szczotki niż ugotować silnik przez Spala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamek12 Napisano 24 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2016 Chyba silnik caly wiatraka,bo jak Ci sie stopi szczotkotrzymacz to duzo nie powalczysz.. Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamek12 Napisano 28 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2016 No dobra,bede testowal ten wiatrak od klimy od Passka b5,idealnie pasuje w pająk od wiatraka z mpi Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamek12 Napisano 1 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2016 niestety efekty mierne,zastanawiam sie czy nie mam problemu z wydajnoscia chlodnicy bo wiatrak jak chodzi to zbija temp,ale czasem mimo jego pracy temp plynu powoli wzrasta... chlodnica nowa ale jakis zamiennik malo markowy.. nawet podczas jazdy ok 80 kmh plyn lubi sie nagrzewac przy niskich obrotach na wyzszym biegu,redukcja na nizszy bieg poprawia spadek temperatury.. robie doktorat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czaka Napisano 2 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2016 Wywal termostat, u mnie sie poprawiło, co prawda jak dostanie w penzel to przy tej temperaturze jak sie zatrzymam to i tak temeratura rośnie w ok.100 °C, ale podczas jazdy jest lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 2 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2016 To może ja opiszę wszystkie swoje mody, żeby ogarnąć temperaturę w komorze: 1. Odpowiednio ustawiony zapłon - konswerwatywnie cofnięty powoduje nadmierne grzanie się silnika 2. Zdrowo podlane paliwo na booście (~11.5 AFR) 2. Manualny włącznik wiatraka chłodnicy, to głównie do stania w korkach 3. Odpowiednio podłączone chłodzenie turbiny 4. Zmodyfikowany termostat o parę stopni zimniejszy (na bebechach od jakiegoś termostatu z Fiesty, nie pamiętam jakiego) 5. Chłodnica oleju 6. Owinięty kolektor i downpipe. To wszystko w połączeniu pozwalało na utrzymanie temperatury wody w ryzach, niestety nie zawsze, jazda w upale pod długą górkę (długie wzniesienia na autostradach, jazda w górach) powodowało, że układ nie wyrabiał, np. na wspomnianej autrostradzie pod górkę (jazda non-stop na zdrowym booście) nie raz musiałem zwalniać do 110 km/h, powyżej tego temperatura była powyżej 100 stopni i progresywnie rosła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamek12 Napisano 2 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 2 Lipca 2016 Wywal termostat, u mnie sie poprawiło, co prawda jak dostanie w penzel to przy tej temperaturze jak sie zatrzymam to i tak temeratura rośnie w ok.100 °C, ale podczas jazdy jest lepiej. wydaje mi sie ze to zmieni co najwyzej dlugosc nagrzewania sie auta ale czy wplynie na zbicie jej przy pracy normalnie to raczej watpie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamek12 Napisano 2 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 2 Lipca 2016 To może ja opiszę wszystkie swoje mody, żeby ogarnąć temperaturę w komorze: 1. Odpowiednio ustawiony zapłon - konswerwatywnie cofnięty powoduje nadmierne grzanie się silnika 2. Zdrowo podlane paliwo na booście (~11.5 AFR) 2. Manualny włącznik wiatraka chłodnicy, to głównie do stania w korkach 3. Odpowiednio podłączone chłodzenie turbiny 4. Zmodyfikowany termostat o parę stopni zimniejszy (na bebechach od jakiegoś termostatu z Fiesty, nie pamiętam jakiego) 5. Chłodnica oleju 6. Owinięty kolektor i downpipe. To wszystko w połączeniu pozwalało na utrzymanie temperatury wody w ryzach, niestety nie zawsze, jazda w upale pod długą górkę (długie wzniesienia na autostradach, jazda w górach) powodowało, że układ nie wyrabiał, np. na wspomnianej autrostradzie pod górkę (jazda non-stop na zdrowym booście) nie raz musiałem zwalniać do 110 km/h, powyżej tego temperatura była powyżej 100 stopni i progresywnie rosła. 1.hmm problem zauwazylem po ostatnim strojeniu ale moze to zbieg okoliczosci bo przed nim duzo modyfikowalem 2.musze sprawdzic 2.zbedne mi bo moj sie prawie nie wylacza,nawet chodzi jak jade ... 3.musze stestowac eliminacje chlodzenia turbo 4.bede testowal 5.nie mam i nie mam zbytni juz na nia miejsca... 6.owiniete zalozylem tak jak pisalem termowylacznik wiatraka o nizszej charakterystyce temperaturowej ale to jeszcze szybciej zakatuje mi wiatrak,bo wlacza sie wczesniej a wylacza sie praktycznie jak zgasze motor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.