Skocz do zawartości

Dzienne DRL i czujnik zmierzchu


cezar55

Rekomendowane odpowiedzi

przymierzam się do zakupu i montażu takich DRL

 

http://www.moto-lider.pl/index.php?p1268,swiatla-do-jazdy-dziennej-einparts-drl-404

 

m.in. dlatego co by nie modyfikować grila...

 

post-131352-0-46320700-1468867522_thumb.jpg

 

i pytanie z tym związane:

 

w zestawie jest sterownik, jak go podłączyć do instalacji samochodu tak aby światła przełączały się automatycznie po zmierzchu - autko ma czujnik zmierzchu fabrycznie zamontowany w przedniej szybie (tak jak na fotce powyżej)

 

----------------------------------------------------------------

 

idealnie byłoby założyć takie DRL

 

http://hadron.pl/poprosze-dzienne-swiatla-led-do-mojego-samochodu/

 

tylko kto wytnie fachowo odpowiednie otwory !

Edytowane przez cezar55
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalnie, dzienne z automatem działają na podanie zasilania na światła np pozycyjne, więc jak czujnikowi się ściemni uruchomi światła i DRL zgasną. Czyli podłączasz plus i minus do aku, trzeci najczęściej żółty, pod pozycje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalnie, dzienne z automatem działają na podanie zasilania na światła np pozycyjne, więc jak czujnikowi się ściemni uruchomi światła i DRL zgasną. Czyli podłączasz plus i minus do aku, trzeci najczęściej żółty, pod pozycje.

 

 

tak podejrzewałem,

 

z tym, że u mnie jest tak, że przełącznik zespolony przy kierownicy mam ustawiony na AUTO i mijania zapalają się odrazu po odpaleniu silnika,

rozumiem, że po podłączeniu - jak mówisz - i pozostawieniu AUTO czujnik będzie wiedział, że przyszła pora zapalić lub zgasić mijania...

Edytowane przez cezar55
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak podejrzewałem,

 

z tym, że u mnie jest tak, że przełącznik zespolony przy kierownicy mam ustawiony na AUTO i mijania zapalają się odrazu po odpaleniu silnika,

rozumiem, że po podłączeniu - jak mówisz - i pozostawieniu AUTO czujnik będzie wiedział, że przyszła pora zapalić lub zgasić mijania...

Masz aktywne światła skandynawskie. Musisz je najpierw wylaczyc. Bo inaczej mimo ze będziesz mial drl to caly czas będziesz jezdzil na mijania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


z tym, że u mnie jest tak, że przełącznik zespolony przy kierownicy mam ustawiony na AUTO i mijania zapalają się odrazu po odpaleniu silnika,
rozumiem, że po podłączeniu - jak mówisz - i pozostawieniu AUTO czujnik będzie wiedział, że przyszła pora zapalić lub zgasić mijania...

 

Nie, jeśli masz w pozycji AUTO ciągle załączone światła mijania, to tak jak napisał @@angrius masz tryb skandynawski i musisz go wyłączyć. W pozycji AUTO musisz mieć w dzień światła wyłączone, jak przykryjesz czujnik ręką to mają się załączyć.
Wtedy to będzie działać prawidłowo.

 

Oczywiście jeszcze jedna uwaga - w myśl polskich przepisów, przy opadach należy jeździć z włączonymi światłami mijania:

 

Art. 30. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany zachować szczególną ostrożność w czasie jazdy w warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza, spowodowanej mgłą, opadami atmosferycznymi lub innymi przyczynami, a ponadto:

1) kierujący pojazdem silnikowym jest obowiązany:

a) włączyć światła mijania lub przeciwmgłowe przednie albo oba te światła jednocześnie,

Nie wszystkie auta mają tak zaprogramowany komputer, że jeśli czujnik zmierzchu mówi jasno, a czujnik deszczu mówi - pada to załączają się automatycznie światła.

Stąd należy pamiętać, że powinno się przy opadach deszczu lub w tzw warunkach zmniejszonej przejrzystości powietrza samemu załączyć światła lub liczyć się teoretycznie z mandatem (choć osobiście jeszcze o takim przypadku nie słyszałem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz aktywne światła skandynawskie. Musisz je najpierw wylaczyc. Bo inaczej mimo ze będziesz mial drl to caly czas będziesz jezdzil na mijania

 

czy to kwestia programowania BSI czy raczej podłączenia kabelków ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy to kwestia programowania BSI czy raczej podłączenia kabelków ??

U mnie można je wylaczyc tylko lexia. W nowszych c5 z tego co słyszałem da sie to zrobić z poziomu kokpitu. Nie wiem jak w berlingo bedzie. Ale nie jest to kwestia kabelkow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalnie, dzienne z automatem działają na podanie zasilania na światła np pozycyjne, więc jak czujnikowi się ściemni uruchomi światła i DRL zgasną. Czyli podłączasz plus i minus do aku, trzeci najczęściej żółty, pod pozycje.

https://youtu.be/k7f7vKWjwN4

jakiej firmy polecasz do Scenic III światła do jazdy dziennej ? Ostatnio widziałem jakieś Philips Day Light 9 za 180zł

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Montuje się raczej banalnie. Przynajmniej u mnie. Wg mnie wygląd OK, ale to kwestia gustu. Jeżeli pytasz o jasność - tak świecą jasno i są widoczne podobnie jak wiele "wbudowanych" DRL ledowych. Tu nie ma lipy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Montuje się raczej banalnie. Przynajmniej u mnie. Wg mnie wygląd OK, ale to kwestia gustu. Jeżeli pytasz o jasność - tak świecą jasno i są widoczne podobnie jak wiele "wbudowanych" DRL ledowych. Tu nie ma lipy.

 

Wrzuć foto, ciekawi mnie jak to wygląda w porównaniu do poprzednich DRL 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy to kwestia programowania BSI czy raczej podłączenia kabelków ??

 

może ma ktoś schemat demotażu atrapy przedniej ??

 

chciałbym jakoś dostać się do grila i zamontować (jak na górnym zdjęciu) Philipsa 9-tki które właśnie zakupiłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakiej firmy polecasz do Scenic III światła do jazdy dziennej ? Ostatnio widziałem jakieś Philips Day Light 9 za 180zł

 

 

do SC3 kombinowałbym z rozwiązaniem bliższemu fabrycznemu czyli z tego co pamiętam w kratkach halogenów

Powyższy filmik jest własnie zrobiony na philipsach 9led, w stilo miałem 4led. Ostatnio 9led były w biedronie nawet chyba własnie za 180 zł.

Montaż jest uzależniony od auta, i miejsca montażu w nim, w SC jak dla mnie nie było to proste bo kratka dolna nie jest pozioma, wstawiałem wsporniki odpowiednio odgięte żeby świeciły w poziomie. Podłączenie elektryki jest banalne, czerwony do plusa, czarny do minusa, żółty do pozycji i trzeba znaleźć miejsce na centralkę, kable poukładać ewentualnie złapać na klej i tyle. Dla 1 osoby, która ma to w miarę przemyślane ok 3-6 godz roboty (w zależności od trudności montażu samych świateł).

Co ważne - zatrzaskiwać światła w uchwytach na samym końcu, po przetestowaniu wszystkiego i poskładaniu, bo później trudno, baaaaardzo trudno jest je wyjąć.

post-136200-0-41340300-1469044817_thumb.jpg

post-136200-0-17102000-1469044826_thumb.jpg

post-136200-0-39097400-1469044835_thumb.jpg

post-136200-0-53804900-1469044844_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skad w komorze silnika podać 12V po stacyjce ??

czy w skrzynce bezpiecznikowej (w komorze silnika) coś znajdę, czy lepiej pociagnać druta z gniazda zapalniczki ??

A po co Ci 12V po stacyjce? Philipsy podpinasz pod aku, mają układ rozpoznający wzrost ładowania po uruchomieniu silnika i jego spadek po zgaszeniu. Odpalasz - zaświecają się, gasisz to świecą ok 2 sekundy i gasną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.